Świat Zabawek wraz z grupą badawczą Gfk Polonia przygotował raport, który powinien znaleźć się na biurku każdego przedsiębiorcy branży zabawkarskiej: Postawy, zachowania, zwyczaje – Polacy w świecie zabawek.
Pełny raport już w
sprzedaży!
57 proc. Polaków deklaruje,
że kupuje zabawki dla dzieci (do 15 lat) przynajmniej od czasu do czasu. Wśród indagowanych,
średnia zakupu wynosi 9 razy w roku. Co trzeci kupujący nabywa zabawkę
przynajmniej raz w miesiącu.
Polacy którzy kupują zabawki
to przede wszystkim osoby w wieku 30-49 lat. W tej grupie jest więcej osób z
wykształceniem zasadniczym zawodowym, gospodyń domowych, robotników
wykwalifikowanych i pracowników umysłowych niż w grupie niekupujących.
Najczęściej zabawki otrzymują dzieci do lat trzech.
Blisko ¾ Polaków obdarowuje
najmłodszych zabawkami z okazji urodzin/imienin, oraz Bożego Narodzenia.
Popularnymi okazjami są również Mikołajki oraz Dzień Dziecka. Rzadziej
kupuje się bez okazji (co trzeci respondent) lub jako nagroda (już tylko co
dziesiąty indagowany), natomiast walentynki oraz rozpoczęcie nowego roku
szkolnego nie są w ogóle okazjami typowymi dla kupowania zabawek. Polacy
najczęściej wybierają się po zabawki do hipermarketów (35 proc.). Również
popularnymi miejscami do zakupu tych produktów są tradycyjne sklepy z zabawkami
(29 proc.). Najważniejszymi czynnikami decydujący o wyborze zabawki są walory
estetyczne/ wygląd zabawki, cena, bezpieczeństwo i jakość – wszystkie
wymienione były na pierwszym miejscu przez 16-21 proc. Polaków kupujących
zabawki.
Dla dzieci do 3. roku życia częściej kupuje się zabawki bezpieczne i dobrej
jakości.
W przypadku dzieci w wieku 4-6 lat częściej niż w innych grupach ważne
są walory estetyczne oraz preferencje dziecka. Natomiast wybierając zabawkę dla
dzieci starszych częściej w porównaniu do młodszych dzieci zwraca się uwagę na
markę zabawki, rekomendacje czy też reklamę w TV.
A jakie produkty
kupujemy najczęściej?
Jak się okazuje zabawki z kategorii pojazdy/kolejki były
najczęściej wybierane podczas ostatnich zakupów (19 proc.). Równie często były
kupowane lalki, gry, układanki i klocki (17 proc.).
Próba badawcza:
Reprezentatywna ogólnopolska
losowa próba Polaków powyżej 15. roku życia (warstwowy wielostopniowy dobór
próby na podstawie Dep. Rej. Państwowych Łączności i Informatyki MSWiA), N=1000.
Pełny raport już w sprzedaży:
Kontakt:
tel. 22/320 16 04
e-mail: aksiazek@unit.com.pl