Jak
podaje firma badawcza NPD Group z Niemiec wartość rynku zabawek w
Polsce wynosi 838 mln zł (2009: 786 mln zł), co oznacza wzrost o
6,5 proc. Od lat największe obroty generowane są w okresie świąt
Bożego Narodzenia (2010: 260,8 mln zł). W ubiegłym roku średnia
cena za zabawkę kształtowała się na poziomie 24,9 zł (2009: 24,7
zł).
Wg
danych GUS, w I półroczu 2011 r. w zakresie handlu detalicznego
działalność zarejestrowało 1820 firm. Sprzedaż artykułami dla
najmłodszych była najbardziej rozwinięta w województwie
mazowieckim – 323 firmy. Biorąc pod uwagę, że niektórzy kupcy
mogli posiadać po kilka punktów handlowych, liczba sklepów z
zabawkami w województwie stołecznym była jeszcze wyższa. Zabawki
i gry można było z łatwością kupić także w Wielkopolsce –
tam swoje firmy posiadało 213 przedsiębiorców.
Dane
brzmią optymistycznie, ale jak naprawdę zakup zabawek wygląda od
kuchni?
Świat
Zabawek, najstarsze i jedyne pismo branżowe adresowane do przemysłu
zabawkarskiego wraz z GfK Polonia zapytał Polaków między innymi
jak często kupują, z jakiej okazji, gdzie i ile pieniędzy
przeznaczają na zakup zabawki?
To
pierwsze i jedyne takie badanie przeprowadzone w Polsce. Powstało z
myślą o wszystkich, którzy są zaangażowani w handel zabawkami,
oraz tych, którzy świadczą usługi dla dzieci i z dziećmi pracują
– sale zabaw, przedszkola, świetlice, poradnie rodzinne,
psychologiczne.
Wyniki
badania są już w ostatniej fazie opracowywania przez ekspertów GfK
Polonia.
Pełen
raport można zamówić już dzić poprzez infolinię Wydawnictwa
UNIT 22 32 01 666 lub bok@unit.com.pl
do końca roku w cenie promocyjnej za jedyne 1000
zł netto, po tym okresie
koszt tego raportu wyniesie 4200 zł netto.
Skrót
wyników raportu będzie opublikowany w wydaniu 1-2/2012 magazynu Świat
Zabawek, który ukaże się 16.01.2012. Aby zamówić ten numer wejdź
na www.zpkinfo.pl.pl
Krótko
o Świecie Zabawek
********************************************************************
„Świat
Zabawek”
to wiodący na
polskim rynku magazyn skierowany do branży zabawkarskiej. Nasi
czytelnicy – sprzedawcy detaliczni, hurtownicy, producenci,
importerzy oraz dystrybutorzy – znajdą w nim informacje wyłącznie
z pierwszej ręki. Od 15 lat jesteśmy jedynym na rynku pismem B2B,
które w 100 proc. dociera do przedsiębiorców z tego segmentu.
Dzięki członkostwu w International Toy Magazines Association (ITMA)
– międzynarodowym stowarzyszeniu zrzeszającym pisma branży
zabawkarskiej – mamy dostęp do najnowszych danych z rynku
zabawkarskiego na całym świecie.
GfK
Polonia
Firma
posiada certyfikat Programu Kontroli Jakości Pracy Ankieterów
(PKJPA) we wszystkich kategoriach badań. Jest członkiem
międzynarodowych i krajowych organizacji, w tym European Society for
Opinion and Marketing Research (ESOMAR) oraz Polskiego Towarzystwa
Badaczy Rynku i Opinii. W Polsce GfK Polonia jest obecna ponad dwie
dekady. To 3. firma badawcza w Polsce.