Warszawa
znalazła się na 28. miejscu w rankingu najbardziej atrakcyjnych miast europejskich pod
względem turystyki zakupowej.
Ranking pt. „Globe Shopper City Index – Europe” to nowy projekt badawczy ośrodka
Economist Intelligence Unit (EIU) wsparty przez Global Blue — eksperta w dziedzinie
zakupów zagranicą i turystyki zakupowej na całym świecie.
Warszawa
uzyskała najlepszy wynik w kategorii przystępności cenowej obliczanej na
podstawie kosztu noclegu w hotelu 4-gwiazdkowym i zajęła w tej kategorii
pierwsze miejsce. Ze względu na ograniczoną komunikację autobusową i kolejową z
centrum miasta, stolica Polski otrzymała niskie oceny w kategorii hoteli i
transportu, co sprawiło, że ogółem zajęła miejsce 28.
Sporządzony
przez EIU „Globe Shopper City Index – Europe” porównuje
atrakcyjność 33 dużych miast
europejskich będących celem turystyki zakupowej. Miasta były oceniane na
podstawie 38 kryteriów pogrupowanych w pięciu kategoriach: sklepy, przystępność
cen, wygoda, hotele i transport, kultura i atmosfera.
— „Globe Shopper City Index – Europe” to ważny etap realizacji strategii Global Blue, który
pragnie być kojarzony ze wszystkimi aspektami turystyki
zakupowej na całym świecie— mówi Per Setterberg, dyrektor generalny Global Blue.