Gdy
trzy lata temu największe gospodarki europejskie, takie jak Wielka
Brytania czy Francja, notowały spadki PKB od 2,5 do prawie 10 proc.,
Polska jako jedyny kraj na Starym Kontynencie zachowała dodatnie tempo
wzrostu. Choć obecnie sytuacja nie jest już tak poważna, to z czołówek
telewizyjnych nie znika słowo „kryzys” odmieniany przez wszystkie
przypadki. Tymczasem, jak twierdzi Prezes platformy sprzedażowej Power
Price Piotr Skawiński – Przedłużający się kryzys gospodarczy dotknąłby
nas wszystkich w znacznie większym stopniu, gdyby nie powszechność
Internetu.
Zdaniem
Skawińskiego Internet chroni przed kryzysem zarówno przedsiębiorców,
jak i końcowych konsumentów, dzięki dostępności towarów i usług oraz
dużo większej niż w realnej gospodarce konkurencji cenowej między
dostawcami. Wykorzystanie rozwiązań zakupów zbiorowych, miało wpływ na
to, że różnice cenowe stały się jeszcze bardziej wyraźne. Power
Price S.A., spółka, która prowadzi platformę e-commerce przeznaczoną do
wymiany handlowej pomiędzy producentami lub dystrybutorami, a klientami
końcowymi również wykorzystuje rozwiązania zakupów grupowych, dzięki
czemu oferuje jedna z najniższych cen na rynku, co potwierdził raport
opublikowany w ub. r. min. na portalu Money.pl na temat cen z którego
wynikało, że różnice w cenie koszyka podstawowych produktów dla biura
sięgają – w zależności od sklepu – nawet 40 procent.
Obok
eksportu (w ubiegłym roku polskie firmy sprzedały za granicę towary za
123 mld euro, czyli o 10 proc. więcej niż w 2010 roku) i popytu
wewnętrznego, specjaliści zwracają uwagę na dużo lepszą zdolność
polskich firm do redukcji kosztów i poprawy rentowności w trudnych
warunkach. Staje się to możliwe, właśnie dzięki Internetowi, a ściślej
możliwości obniżenia kosztów firm i gospodarstw domowych przy
wykorzystaniu możliwości jakie daje Sieć.- Przeciętny człowiek wydawałby o wiele więcej pieniędzy, gdyby po każdy towar musiał wychodzić z domu
– przekonuje Skawiński. Internet zwiększył konkurencyjność nawet
niewielkich, działających w małych miejscowościach firm, umożliwiając
im sprzedaż produktów klientom z całego świata. Według Prezesa spółki
Power Price rynek sprzedaży online nadal się kształtuje, zaś sprzedawcy
i klienci dopiero odkrywają jego możliwości. – Wydatki można zredukować jeszcze bardziej
– zapewnia Skawiński. Czy tak się stanie, zależy jednak od samych
właścicieli sklepów. To oni mogą bowiem obniżyć końcową cenę produktu,
czyli osiągnąć cel, który przyświecał podczas tworzenia platformy
Power Price.
Zdaniem
Skawińskiego obniżenie cen jest możliwe, i to przy jednoczesnym
zwiększeniu marż producentów oraz dystrybutorów. Możliwość taką daje
wyeliminowanie z łańcucha dostaw kosztownych pośredników, czyli
hurtowników i detalistów.Power
Price, której pomysłodawcą i Prezesem jest Piotr Skawiński, to
platforma sprzedaży online łącząca rozwiązania sklepu internetowego,
giełdy towarowej oraz portalu zakupów grupowych. Na platformie Power
Price dostępnych jest blisko 26 tys. artykułów dedykowanych dla firm,
a to co wyróżnia ją na tle konkurencji oraz innych systemów zakupów
grupowych jest przekazywanie wszystkich wynegocjowanych od producentów
rabatów klientom końcowym, bez czerpania z tego faktu dodatkowej
korzyści – Power Price niezależnie od ceny produktu i przyznanych mu
rabatów, zawsze pobiera jedynie stałą opłatę technologiczną.