Czas biegnie jak szalony i już w dniach 13-16 września spotkamy się na targach Kind+ Jugend w Kolonii. Aby przybliżyć Państwu tę imprezę zachęcamy do przeczytania rozmowy z Thomasem
Postert, menedżerem projektu targów Kind+Jugend w Kolonii.
„Świat
Zabawek”: – Czy ta edycja targów będzie inna od poprzednich? Co nowego wydarzy
się na tegorocznej imprezie?
Thomas
Postert: – Formuła targów okazała się w ostatnich latach bardzo skuteczna.
Oddźwięk ze strony wystawców, jak i odwiedzających był pozytywny. Z tego też
powodu nie będzie zasadniczych zmian. Chcemy, aby nasi klienci czuli się dobrze
i robili dobre biznesy. Targi Kind + Jugend mają być platformą sukcesu łączącą
odwiedzających z wystawcami oraz umożliwiającą wszystkim uczestnikom wydajny
pobyt na targach.
Naszym odwiedzającym w szczególności mogę polecić dwa wydarzenia: rozdanie
nagród Innovation Award dla najlepszych produktów i nowości oraz wielkie Kids
Fashion Show z topowymi produktami, które w ramach spektakularnego show zostaną
zaprezentowane przez małych modeli młodego pokolenia.
Jakie
jest zainteresowanie polskich firm targami Kind+Jugend? Ile przedsiębiorstw
planuje wystawić się w tym roku?
– Zainteresowanie
ze strony polskich firm jest tradycyjnie bardzo wysokie. Zwłaszcza w ciągu ostatnich pięciu lat liczba zgłoszeń polskich wystawców procentowo
znacznie wzrosła. Każda kolejna edycja targów oprócz naszych wieloletnich
wystawców wzbogacona jest o nowe przedsiębiorstwa z Polski. Na chwilę obecną (czerwiec
2012 r.) zgłoszenia dokonało 28 polskich firm. Oznacza to powierzchnię ponad
tysiąc mkw. powierzchni.
Czy
dział zabawek 0-3 ulegnie rozbudowie?
– W zakresie
produktów dla małych dzieci i niemowląt w przedziale wiekowym 0-3 jesteśmy
liderem w branży. Mimo to sektor ten zalicza się nadal do dynamicznie
rozwijających się na targach. W żadnym innym miejscu fachowcy nie otrzymują tak kompleksowej
oferty licznych niemieckich i międzynarodowych producentów markowych artykułów jak
na Kind+Jugend.
Dlaczego
trzeba być w Kolonii?
– Targi
Kind+Jugend osiągnęły pozycję czołowej nowoczesnej platformy branży artykułów
dla dzieci i niemowląt. W międzyczasie staliśmy się wiodącymi w świecie targami
z udziałem ponad 80 proc. międzynarodowych wystawców. Targi to coroczna
wyjątkowa szansa nawiązania nowych kontaktów z zaopatrzeniowcami i handlowcami z całego świata oraz podtrzymania istniejących stosunków gospodarczych. W
Kolonii obecne są związki kupców najważniejszych rynków zbytu. Dzięki temu
Kind+Jugend jako jedyne branżowe targi w świecie docierają do wszystkich
najistotniejszych grup docelowych odwiedzających, począwszy od międzynarodowego
handlu hurtowego ze swoimi największymi firmami handlowymi, aż do
reprezentantów związków kupców oraz specjalistów z małych przedsiębiorstw.
Oprócz pobytu na targach miasto jest oczywiście atrakcyjnym celem podróży.
Zwiedzenie znanej w świecie katedry kolońskiej, starego miasta czy też jednego
z wielu muzeów z pewnością należy uwzględnić w planach. Również wieczorem nie
jest nudno w Kolonii: od szerokiej oferty kulturalnej miasta aż po odwiedzenie
jednego z licznych browarów każdy znajdzie dla siebie coś odpowiedniego.
Jak
najlepiej zaplanować sobie wizytę w Kolonii?
– Kolonia
i tereny targowe Koelnmesse są
bardzo dobrze połączone zarówno do regionalnej, krajowej, jak też
międzynarodowej sieci komunikacyjnej. Dworzec Messe/Deutz położony jest tuż
przy wejściu południowym na targi, do dworca głównego jedzie się tylko jedną
stację dalej. Na międzynarodowy port lotniczy Köln/Bonn można dostać się koleją
regionalną w ciągu 10 minut. Lotnisko Düsseldorf znajduje się w odległości
zaledwie 30 minut jazdy pociągiem. Dla podróżujących samochodem do dyspozycji
są liczne parkingi na terenach targowych. Dokładny plan dojazdu oraz dalsze
informacje dotyczące pobytu na targach znajdziecie Państwo na naszej stronie www.kindundjugend.de.
Dziękuję
za rozmowę.
Rozmawiała
Anna Wakulak