35 proc. do 2 mld koron z 1,48 mld w tym samym okresie 2011 roku. To głównie
zasługa nowej linii zabawek, przeznaczonej dla dziewczynek – Lego Friends.
– To
niesamowite, że przyjęcie naszego pomysłu było tak entuzjastyczne, bo
pokazaliśmy nową linię produktów. Dla nas wyniki sprzedaży są naprawdę
zaskakujące – przyznał prezes Lego, Juergen Vig Knudstorp.
Nie ukrywa on, że od
czasu sukcesu zabawek dla chłopców, w firmie od dawna zastanawiano się, jak
dotrzeć do „pozostałych 50 procent dzieci”, czyli dziewczynek. W sytuacji,
kiedy globalny rynek zabawek wzrósł o 8 proc. (o 1 pkt. proc. więcej, niż rok
temu), duńskiemu koncernowi idzie dużo lepiej. W Stanach Zjednoczonych jego
przychody wzrosły o 23 proc., a w Azji jeszcze więcej.
Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.