Jak zwiększyć sprzedaż
zabawek z półki w najbardziej kluczowym momencie roku? Jak sprawić,
aby Konsumenci kupowali więcej i więcej świątecznych prezentów?
Jak wyróżnić się na rynku zabawek w najgorętszym sezonie
zakupowym? Mattel Poland znalazł odpowiedź na te pytania i
zatrudnił na Święta Bożego Narodzenia samego Św. Mikołaja. I
jak przystało na XXI wiek będzie on wykonywał swoją pracę
wirtualnie, zapraszając dzieci do napisania listu do Mikołaja w
Internecie.
Od 19 października ruszyła
ogólnopolska promocja „List do Mikołaja”, w której dzieci za
pośrednictwem Internetu mogą stworzyć listę wymarzonych przez
siebie świątecznych prezentów. Na www.listdomikolaja.pl
wirtualny Święty Mikołaj oprowadzi dzieciaki po swojej fabryce,
podpowie jak napisać i ozdobić list oraz zaprosi do skompletowania
listy świątecznych podarunków. No i jak na wzorcowego Świętego
Mikołaja przystało będzie też miał coś w zanadrzu dla…
rodziców, dziadków, opiekunów i wszystkich tych, którzy sprawiają
najmłodszym prezenty w okresie świątecznym.
W promocji może wziąć
udział każdy – niezależnie od miejsca zamieszkania, pochodzenia
czy też zasobów portfela Konsumenta. Wystarczy napisać z dzieckiem
list do Mikołaja (www.listdomikolaja.pl),
kupić produkt firmy Mattel (wartość produktu nie ma znaczenia), za
pośrednictwem strony internetowej zarejestrować paragon i wziąć
udział w loterii.
Na zwycięzcę czeka samochód sportowy
Alfa Romeo MITO, a także, co tydzień, worki pełne
prezentów od firmy Mattel. Promocja trwa od 19 października do
31 grudnia 2012 roku i obejmuje zasięgiem całą Polskę.
Skąd pomysł na
promocję?
Jak wynika z badań
rynku, przeprowadzonych na zlecenie Mattel Poland, ponad 50% dzieci w
Polsce pisze list do Św. Mikołaja. Co roku, na przełomie listopada
i grudnia, 60% dziewczynek oraz 49% chłopców w wieku 4-9 lat wysyła
listę wymarzonych prezentów do Mikołaja. Pisanie listu jest
dodatkowo wspólnym przeżyciem dla dziecka i rodziców, a wiara w
istnienie św. Mikołaja utożsamiana jest często ze szczęśliwym i
beztroskim dzieciństwem. „Właśnie na bazie wiedzy o
konsumentach Mattel Poland stworzył promocję „List do Mikołaja”,
która doskonale wpisuje się w zwyczaje i potrzeby grupy
docelowej. Promocja została zaprojektowana tak, aby każdy znalazł w niej coś dla siebie. Dzieciaki dobrą zabawę, a rodzice
możliwość wygrania samochodu, jak i worków prezentów dla
swoich pociech. Wartością nadrzędną dla jednych i drugich będzie
z pewnością wspólnie spędzony czas, który poświęcą na
napisanie listu do Mikołaja” – mówi Katarzyna Gruszka,
Marketing Manager w firmie Mattel.
Wsparcie marketingowe
Promocja będzie
wspierana kompleksowym programem marketingowym, który zawiera:
kampanię reklamową w stacjach telewizyjnych skierowaną do dzieci
jak i do rodziców (dokrętki do większości reklam świątecznych
Mattel emitowanych na kanałach: Polsat, TV Puls, Cartoon Network,
Mini Mini, Disney Channel, Disney XD, Disney Junior, Jim Jam,
Nickelodeon), reklamę w Internecie, informację na materiałach POS
w sklepach, QR kody, działania marketingowe w mediach
społecznościowych.
Wsparcie w miejscu sprzedaży
Firma Mattel przygotowała
komplet materiałów reklamowych, które poinformują konsumenta
o promocji „List do Mikołaja”, a tym samym wyróżnią
sklepy, chcące uczestniczyć w tym świątecznym przedsięwzięciu.
„Mamy do zaoferowania dla naszych partnerów handlowych szereg
materiałów reklamowych, dostosowanych wręcz do indywidualnych
potrzeb. Przygotowaliśmy zestawy zarówno dla hipermarketów –
paletowiska świąteczne, naklejki podłogowe, jak i dla sklepów
detalicznych oraz supermarketów – plakaty, displaye, naklejki
podłogowe). W pierwszej kolejności chcemy zaopatrzyć w nie nasze
sklepy partnerskie oraz akredytowane sklepy Fisher Price. Bardzo
ważnym elementem w tej promocji jest połączenie tradycji
Świętego Mikołaja z nowoczesnością – QR kody, które już
w sklepie mogą przenieść konsumenta w wirtualny świat „List
do Mikołaja”. QR kody będą znajdowały się na wszystkich
materiałach reklamowych, dotyczących promocji. Będzie to
niewątpliwie jedno z ważniejszych wydarzeń w nadchodzącym
sezonie, więc tym serdeczniej zachęcam detalistów do zamawiania
materiałów POS (przez Przedstawicieli Handlowych Mattel,
Dystrybutorów)”. – mówi Anna Grochowska-Kuźnik, Customer
Marketing Manager EE w firmie Mattel.