W lutym 2013 roku wśród kanałów dla dzieci na pozycję lidera awansował MiniMini+, który pochwalić się mógł największym wzrostem w zestawieniu. Z kolei największy spadek odnotował Disney XD. W zestawieniu zadebiutowały stacje Nick Jr. i Nickelodeon HD.
Liderujący kanał MiniMini+ w lutym 2013 roku zanotował największy wzrost udziału w zestawieniu, wynoszący 33,6 proc. do poziomu 0,82 proc. Rok wcześniej stacja ta zajmowała miejsce piąte – wynika z danych Nielsen Audience Measurement.
Z czwartej na drugą lokatę awansował Disney Junior, którego wynik w analizowanym okresie wzrósł o 4,6 proc. do 0,72 proc. Z kolei na ostatnie miejsce podium spadł Disney Channel, którego udział w lutym br. spadł o 21,6 proc. i uplasował się na poziomie 0,69 proc. Rok temu stacja ta była liderem.
Natomiast największy spadek zanotował plasujący się w rankingu na szóstej pozycji kanał Disney XD, którego udział w analizowanym okresie zmniejszył się o 35,3 proc. i ostatecznie wyniósł 0,47 proc. W lutym 2012 roku stacja ta zajmowała miejsce drugie.
W zestawieniu po raz pierwszy znalazły się kanały Nick Jr. i Nickelodeon HD. Ten pierwszy zajął pozycję ósmą z wynikiem na poziomie 0,28 proc., a te drugi uplasował się oczko niżej (0,18 proc.).
Najwięcej widzów w kanałach dziecięcych w lutym 2013 roku zgromadził serial „Pingwiny z Madagaskaru”, który na antenie stacji Nickelodeon obejrzało aż 264 tys. widzów. Do rankingu top 10 programów najwięcej, bo pięć pozycji wprowadziło MiniMini+. Po dwa miejsca zajęły programy nadane przez Disney Junior oraz Disney Channel.
Żródło: www.wirtualnemedia.pl