Założona ponad 35 lat temu przez Roberta Podleś firma COBI zasłynęła szerokim portfolio klocków o tematyce historycznej, zdobywając liczne grono kolekcjonerów i entuzjastów na całym świecie. Ma na swoim koncie współprace licencyjne z takimi markami jak Boeing, NASA, Lockheed Martin, Top Gun, Maserati, Fiat, Opel, Citroen, Northrop Grumman …
Resource Partners obejmuje udział mniejszościowy COBI, spółki specjalizującej się w produkcji klocków konstrukcyjnych.
Dzięki nowoczesnemu zakładowi produkcyjnemu i utalentowanemu zespołowi projektantów, produkty COBI wyróżniają się wysoką jakość i precyzją wykonania, co przekłada się na sukcesy sprzedażowe spółki. Ponad 70% przychodów generowanych jest na rynkach zagranicznych, w tym Niemczech, USA, Wielkiej Brytanii, Francji i Czechach.
Robert Podleś, założyciel i prezes COBI, pozostanie na swoim stanowisku, aktywnie wspierając rozwój spółki i globalną rozpoznawalność marki. Strategia wypracowana przez COBI i Resource Partners zakłada dynamiczną ekspansję zarówno na rynku krajowym, jak i międzynarodowym, z naciskiem na sprzedaż direct-to-consumer, szczególnie w kanale online, oraz eksplorację nowych nisz i wykorzystywanie potencjału tzw. grupy “kidults”. Inwestor, Resource Partners, wesprze spółkę w realizacji tych planów, oferując swoje doświadczenie, zasoby oraz wsparcie w umacnianiu globalnej pozycji marki COBI.
Transakcja oczekuje na zgodę UOKiK, po której nastąpi jej finalizacja.
Jestem dumny, że klocki COBI zdobyły uznanie i stały się ulubionymi zabawkami oraz pasją milionów dorosłych i dzieci na całym świecie – mówi Robert Podleś, Founder i Prezes COBI. To dla mnie ogromne osiągnięcie, a współpraca z Resource Partners stanowi kluczowy krok w dalszym rozwoju naszej firmy. Wierzę, że doświadczenie i zasoby, które wnosi Resource Partners, będą stanowiły ważne wsparcie w realizacji naszych wspólnych ambicji, pozwalając na jeszcze szybszy i bardziej dynamiczny rozwój COBI, umacniając naszą pozycję wśród wiodących producentów klocków konstrukcyjnych na świecie.
Inwestycja w COBI doskonale wpisuje się w strategię Resource Partners i stanowi kolejny przykład naszego zainteresowania spółkami, które budują silną pozycję w niszowych segmentach rynku. W pełni wierzymy w dalszy potencjał rozwoju COBI w obszarze niszy historycznej, ale dostrzegamy również ogromne możliwości, jakie niesie ze sobą przeniesienie doświadczenia i know-how z tego segmentu na inne nisze o licznej i zaangażowanej społeczności fanów i pasjonatów. Dodatkowo, dostrzegamy rosnący potencjał rynku 'kidults’ – dorosłych, którzy w ramach hobby kupują zabawki dla siebie, co staje się nową, istotną kategorią na rynku zabawek. Jesteśmy przekonani, że COBI doskonale pasuje do tego trendu, a produkty marki świetnie nadają się do sprzedaży direct-to-consumer, szczególnie w segmencie online, który widzimy jako kluczowy kanał rozwoju – Małgorzata Bobrowska, Partner Zarządzający, Resource Partners
Jesteśmy pod wrażeniem dotychczasowych osiągnięć COBI oraz konsekwentnej wizji realizowanej przez właściciela i cieszymy się z możliwości wsparcia spółki w realizacji jej ambitnej strategii dalszego rozwoju. Zespół COBI ma już teraz silną pozycję na rynku klocków konstrukcyjnych, a my wierzymy, że dzięki naszej współpracy firma będzie w stanie osiągnąć jeszcze szybszy rozwój i razem będziemy dążyć do dalszego umacniania obecności COBI na rynku globalnym – Wojciech Pociecha, Partner, Resource Partners
W procesie transakcji Resource Partners doradzali: Baker McKenzie, TS Partners, KPT, LANDSprzedającym doradzali: CMS, Deloitte