Zabawki Papier Książki
  • ZABAWKI
    • Zabawki – newsy i zapowiedzi
    • Zabawki – nowości i rekomendacje
    • Perełki
      • Perełki 2023
      • Perełki 2022
      • Perełki 2021
      • Perełki 2020
      • Perełki 2019
  • GRY
    • Gry – newsy i zapowiedzi
    • Gry – nowości i rekomendacje
  • PAPIERNICZE I SZKOŁA
    • Art. papiernicze – newsy i zapowiedzi
    • Wyprawka szkolna – nowości i rekomendacje
    • Biuro i organizacja – nowości i rekomendacje
    • Kreatywne i plastyczne – nowości i rekomendacje
    • Gadżety i breloczki – nowości i rekomendacje
  • KSIĄŻKI
    • Książki – newsy i zapowiedzi
    • Książki – nowości i rekomendacje
  • LICENCJE
    • Licencje – newsy i zapowiedzi
    • Produkty licencyjne – nowości i rekomendacje
  • TRENDY i BIZNES
    • Newsy z rynku handlowego
    • Strefa wiedzy
    • Porady
    • Raporty i badania
    • Videocasty ZPK
    • Webinary ZPK
    • Wydarzenia
  • PREZENTACJE
    • Katalogi i prezentacja marek
    • Nowości i prezentacje marek (webinary)
  • MAGAZYN ZPK
    • Biblioteka wydań
    • Sklep
  • ZABAWKI
    • Zabawki – newsy i zapowiedzi
    • Zabawki – nowości i rekomendacje
    • Perełki
      • Perełki 2023
      • Perełki 2022
      • Perełki 2021
      • Perełki 2020
      • Perełki 2019
  • GRY
    • Gry – newsy i zapowiedzi
    • Gry – nowości i rekomendacje
  • PAPIERNICZE I SZKOŁA
    • Art. papiernicze – newsy i zapowiedzi
    • Wyprawka szkolna – nowości i rekomendacje
    • Biuro i organizacja – nowości i rekomendacje
    • Kreatywne i plastyczne – nowości i rekomendacje
    • Gadżety i breloczki – nowości i rekomendacje
  • KSIĄŻKI
    • Książki – newsy i zapowiedzi
    • Książki – nowości i rekomendacje
  • LICENCJE
    • Licencje – newsy i zapowiedzi
    • Produkty licencyjne – nowości i rekomendacje
  • TRENDY i BIZNES
    • Newsy z rynku handlowego
    • Strefa wiedzy
    • Porady
    • Raporty i badania
    • Videocasty ZPK
    • Webinary ZPK
    • Wydarzenia
  • PREZENTACJE
    • Katalogi i prezentacja marek
    • Nowości i prezentacje marek (webinary)
  • MAGAZYN ZPK
    • Biblioteka wydań
    • Sklep
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Zabawki Papier Książki
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Home ZABAWKI Zabawki – newsy i zapowiedzi

Mattel powiększa swój rynek przejmując MEGA Brands

3 marca 2014
w Zabawki – newsy i zapowiedzi
Reading Time:3 mins read
A A
Mattel powiększa swój rynek przejmując MEGA Brands

Mattel powiększa swój rynek przejmując firmę Mega Brands.

28 lutego 2014 r w Montrealu Mattel i MEGA Brands ogłosiły ostateczną decyzję w
kwestii umowy o przejęciu przez koncern Mattel spółki MEGA
Brands, za kwotę 460 milionów USD.

Powyższa
transakcja stanowi część globalnej strategii Mattel, Inc.,
związanej z rozwojem marek. MEGA Brands jest
obecnie drugim pod względem udziałów rynkowych podmiotem w
kategorii zestawów klocków konstrukcyjnych z marką MEGA BLOKS.

„Kluczowym
filarem naszej globalnej strategii wzrostu jest strategiczne
pozyskiwanie marek zdolnych jednocześnie do właściwego
wykorzystania reprezentowanej przez nas skali i do wspierania naszej
ekspansji w nowych i rozwijających się kategoriach”

– powiedział Bryan G. Stockton, prezes zarządu i dyrektor
generalny Mattel, Inc. – „Kategoria
klocków i zestawów konstrukcyjnych jest popularna i uniwersalna, a
wskaźnik jej wzrostu w ciągu ubiegłych trzech lat należał do
najwyższych. Cieszymy
się na możliwość wspierania globalnego wzrostu marek MEGA Brands
i na związany z nim większy wybór zabawek dla większej liczby
dzieci i ich rodzin.”

Portfel
światowej klasy marek koncernu Mattel będzie doskonałym
uzupełnieniem flagowego produktu MEGA Brands – Mega BLOKS®, a
także produktów licencjonowanych, takich jak HALO®, Skylanders®,
Call of Duty®, Assassin’s Creed®, Power Rangers®, Hello Kitty®,
SpongeBob SquarePants® i inne.

Przejęcie
MEGA Brands stanowi jednocześnie możliwość rozwijania znaczącego
segmentu artykułów art & craft, między innymi w oparciu o takie
marki, jak Rose Art® i BoardDudes®. Zabawki z tej kategorii są
ogromnie popularne wśród dzieci z wszystkich grup wiekowych, a globalna
kategoria tego segmentu oznacza dla koncernu Mattel szansę na wzrost
ze względu na wykorzystanie marek kluczowych oraz współpracy
z producentami
korzystającymi z licencji.

„Firma
MEGA Brands wypracowała pozycję lidera w dużych, znaczących
segmentach rynku zabawek, zapewniając dzieciom i ich rodzinom
możliwość uczestnictwa w doświadczeniach twórczych dzięki
innowacyjnym, znakomicie zaprojektowanym produktom wysokiej jakości;
Mattel to idealny partner w przedsięwzięciu, którego celem jest
wprowadzenie naszych marek na kolejny poziom”

– powiedział Marc Bertrand, prezes zarządu i dyrektor generalny
MEGA Brands. – „Jesteśmy
przekonani, że skala i globalna obecność koncernu Mattel na stu
pięćdziesięciu rynkach świata – w połączeniu z doświadczeniem
naszego personelu w kategoriach rzemiosła artystycznego oraz klocków
i zestawów konstrukcyjnych – oznaczają wspaniałe możliwości
wzrostu dla naszych marek.”

Wartość
sprzedaży MEGA Brands w roku finansowym 2013 wyniosła 405 milionów
USD. Według danych opublikowanych przez NDP Group w roku 2013, firma
znalazła się w pierwszej piętnastce producentów zabawek na
świecie pod względem wartości sprzedaży, odnotowując w tym samym
roku rekordową sprzedaż zabawek konstrukcyjnych przeznaczonych dla
dzieci w wieku przedszkolnym.

Firma
MEGA Brands – z siedzibą w Montrealu, gdzie została założona –
zatrudnia około 1.700 pracowników w 17 krajach. Koncern Mattel
planuje utrzymanie obu zakładów produkcyjnych MEGA Brands w
Montrealu i w stanie Tennessee w Stanach Zjednoczonych, oraz siedzibę
swej nowej spółki w Montrealu. Zamierza także wykorzystać
sprawdzone umiejętności specjalistów MEGA Brands w zakresie
projektowania i produkcji zabawek w kategoriach klocków i zestawów
konstrukcyjnych.

„W
koncernie Mattel od lat postępujemy zgodnie z określoną filozofią
przejęć – dążymy do tworzenia wartości w drodze realizacji
nowych założeń z wykorzystaniem budulca w postaci wspaniałych
spółek, które przejmujemy, przy jednoczesnym utrzymaniu i
rozwijaniu zasadniczych wartości, talentu i wyjątkowych
umiejętności, które sprawiły, że spółki te osiągnęły
znaczącą pozycję rynkową”

– oświadczył Stockton. – „Darzymy
naszych nowych kolegów i nowe marki MEGA Brands wielkim szacunkiem
za dotychczasowe osiągnięcia i za entuzjazm związany ze wspólnymi
planami na przyszłość.”

PowiązaneWpisy

ZPK Prezentacje: Gwiazdka 2025 – kalendarz i rejestracja
Art. papiernicze – newsy i zapowiedzi

ZPK Prezentacje: Gwiazdka 2025 – kalendarz i rejestracja

2 dni temu

Jakie produkty warto mieć na sklepowej półce? Jak wykorzystać sezonowe...

Więcej
Nowa linia figurek akcji Mattel z filmu „Jurassic World: Odrodzenie” już dostępna
Zabawki – newsy i zapowiedzi

Nowa linia figurek akcji Mattel z filmu „Jurassic World: Odrodzenie” już dostępna

3 tygodnie temu

Zainspirowana najnowszą kinową superprodukcją „Jurassic World: Odrodzenie”, nowa linia figurek...

Więcej
Następny
Seria mebelków Mini, czyli mini-zmiany na wiosnę

Seria mebelków Mini, czyli mini-zmiany na wiosnę

Ostatnie wpisy

ZPK Prezentacje: Gwiazdka 2025 – kalendarz i rejestracja

ZPK Prezentacje: Gwiazdka 2025 – kalendarz i rejestracja

27 lipca 2025

Jakie produkty warto mieć na sklepowej półce? Jak wykorzystać sezonowe trendy, by zwiększyć sprzedaż? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w...

Trefl podejmie próbę bicia rekordu Guinnessa

Trefl podejmie próbę bicia rekordu Guinnessa

18 lipca 2025

Ruszyła sprzedaż biletów na największe wydarzenie puzzlowe w Polsce! W weekend 9-10 sierpnia w Hali Urania w Olsztynie zgromadzą się...

Nowa linia figurek akcji Mattel z filmu „Jurassic World: Odrodzenie” już dostępna

Nowa linia figurek akcji Mattel z filmu „Jurassic World: Odrodzenie” już dostępna

5 lipca 2025

Zainspirowana najnowszą kinową superprodukcją „Jurassic World: Odrodzenie”, nowa linia figurek od Mattel przenosi dzieci prosto w sam środek ekscytującej przygody....

Kids’ Time 2026 – nowy wymiar branży dziecięcej! Rozszerzona formuła, nowe strefy i jeszcze więcej możliwości biznesowych

Kids’ Time 2026 – nowy wymiar branży dziecięcej! Rozszerzona formuła, nowe strefy i jeszcze więcej możliwości biznesowych

26 czerwca 2025

Międzynarodowe Targi Zabawek i Artykułów dla Dzieci i Rodziców Kids’ Time powracają w dniach 17–19 lutego 2026 roku w Targach...

Kategorie

  • Art. papiernicze – newsy i zapowiedzi
  • Bez kategorii
  • Biblioteka wydań
  • Gry – newsy i zapowiedzi
  • Gry – nowości i rekomendacje
  • KSIĄŻKI
  • Książki – newsy i zapowiedzi
  • Książki – nowości i rekomendacje
  • Licencje – newsy i zapowiedzi
  • MAGAZYN ZPK
  • Newsy z rynku handlowego
  • Nowości i prezentacje marek (webinary)
  • Perełki 2019
  • Perełki 2020
  • Perełki 2021
  • Perełki 2021 – Gwiazdka – nominacje
  • Perełki 2022
  • Perełki 2022 – nominacje
  • Perełki 2022 – Gwiazdka – nominacje
  • Perełki 2023
  • Perełki 2023 Wiosna/Lato – nominacje
  • Produkty licencyjne – nowości i rekomendacje
  • Raporty i badania
  • TRENDY i BIZNES
  • Videocasty ZPK
  • Wydarzenia
  • Zabawki – newsy i zapowiedzi
  • Zabawki – nowości i rekomendacje

Współpracujemy

Nawigacja

  • Strona główna
  • Polityka prywatności
  • Kontakt
  • Strony partnerskie

W numerze

Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 4/2025
Biblioteka wydań

Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 4/2025

SPIS TREŚCI WIADOMOŚCI 6 ‣ Rada i parlament porozumiały się w sprawie przepisów o bezpieczniejszych zabawkach7 ‣ PM SHOWCASE DAY ...

22 kwietnia 2025
Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 3/2025
Biblioteka wydań

Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 3/2025

Spis treści: WIADOMOŚCI Biedronka rozpoczyna działalność na Słowacji – s. 6TikTok Shop zyskuje na popularności – s. 6Noski Noski – ...

17 marca 2025
Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 2/2025
Biblioteka wydań

Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 2/2025

SPIS TREŚCI WIADOMOŚCI Wpływ nowych ceł na rynek zabawek w USA – 6Indie walczą o pozycję lidera w branży zabawek ...

17 lutego 2025
Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 1/2025
Biblioteka wydań

Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 1/2025

Spis treści: WIADOMOŚCI Lojalny jak polski konsument – 6EUDR: Europejskie Rozporządzenie o Wylesianiu EUDR odroczone o rok – 8E-commerce 2025 ...

26 stycznia 2025

© 2025 zpkinfo.pl, ul. Ku Wiśle 7, 00-707 Warszawa, Polska, +48 (22) 50 65 852, wspolpraca@zpkinfo.pl

Brak wyników
Zobacz wszystkie
  • ZABAWKI
    • Zabawki – newsy i zapowiedzi
    • Zabawki – nowości i rekomendacje
    • Perełki
      • Perełki 2023
      • Perełki 2022
      • Perełki 2021
      • Perełki 2020
      • Perełki 2019
  • GRY
    • Gry – newsy i zapowiedzi
    • Gry – nowości i rekomendacje
  • PAPIERNICZE I SZKOŁA
    • Art. papiernicze – newsy i zapowiedzi
    • Wyprawka szkolna – nowości i rekomendacje
    • Biuro i organizacja – nowości i rekomendacje
    • Kreatywne i plastyczne – nowości i rekomendacje
    • Gadżety i breloczki – nowości i rekomendacje
  • KSIĄŻKI
    • Książki – newsy i zapowiedzi
    • Książki – nowości i rekomendacje
  • LICENCJE
    • Licencje – newsy i zapowiedzi
    • Produkty licencyjne – nowości i rekomendacje
  • TRENDY i BIZNES
    • Newsy z rynku handlowego
    • Strefa wiedzy
    • Porady
    • Raporty i badania
    • Videocasty ZPK
    • Webinary ZPK
    • Wydarzenia
  • PREZENTACJE
    • Katalogi i prezentacja marek
    • Nowości i prezentacje marek (webinary)
  • MAGAZYN ZPK
    • Biblioteka wydań
    • Sklep

© 2025 zpkinfo.pl, ul. Ku Wiśle 7, 00-707 Warszawa, Polska, +48 (22) 50 65 852, wspolpraca@zpkinfo.pl

Używamy ciasteczek, aby zapewnić najlepszą jakość korzystania z naszej witryny.

Możesz dowiedzieć się więcej o tym, jakich ciasteczek używamy, lub wyłączyć je w .

Zabawki Papier Książki
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.

Ściśle niezbędne ciasteczka

Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.

Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.

Ciasteczka stron trzecich

Ta strona korzysta z Google Analytics do gromadzenia anonimowych informacji, takich jak liczba odwiedzających i najpopularniejsze podstrony witryny.

Włączenie tego ciasteczka pomaga nam ulepszyć naszą stronę internetową.

Najpierw włącz ściśle niezbędne ciasteczka, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje!

Polityka prywatności

Więcej informacji o naszej Polityce prywatności