Zabawki Papier Książki
  • ZABAWKI i GRY
    • Aktualności
    • Zabawki
    • Gry
    • Elektronika
    • Akcesoria i kosmetyki
    • Perełki
      • Perełki 2019
      • Perełki 2020
      • Perełki 2021
      • Perełki 2021 – Gwiazdka – nominacje
      • Perełki 2022
      • Perełki 2022 – nominacje
      • Perełki 2022 – Gwiazdka – nominacje
      • Perełki 2023
      • Perełki 2023 Wiosna/Lato – nominacje
  • PAPIERNICZE i ORGANIZACJA
    • Aktualności
    • Szkolne
    • Papiernicze
    • Kreatywne
    • Rysowanie i malowanie
    • Kaligrafia
    • Upominki i dekoracje
    • Akcesoria i gadżety
    • Luksusowe artykuły piśmienne
  • KSIĄŻKI
    • Aktualności
    • Aktywizujące i kolorowanki
    • Dla dzieci
    • Young adult
  • LICENCJE
    • Aktualności
    • Produkty na licencji
    • Gaming na licencji
    • Współprace
    • Popkultura
  • TRENDY I ANALIZY
    • Raporty
  • BIBLIOTEKA WYDAŃ
  • SKLEP
  • ZABAWKI i GRY
    • Aktualności
    • Zabawki
    • Gry
    • Elektronika
    • Akcesoria i kosmetyki
    • Perełki
      • Perełki 2019
      • Perełki 2020
      • Perełki 2021
      • Perełki 2021 – Gwiazdka – nominacje
      • Perełki 2022
      • Perełki 2022 – nominacje
      • Perełki 2022 – Gwiazdka – nominacje
      • Perełki 2023
      • Perełki 2023 Wiosna/Lato – nominacje
  • PAPIERNICZE i ORGANIZACJA
    • Aktualności
    • Szkolne
    • Papiernicze
    • Kreatywne
    • Rysowanie i malowanie
    • Kaligrafia
    • Upominki i dekoracje
    • Akcesoria i gadżety
    • Luksusowe artykuły piśmienne
  • KSIĄŻKI
    • Aktualności
    • Aktywizujące i kolorowanki
    • Dla dzieci
    • Young adult
  • LICENCJE
    • Aktualności
    • Produkty na licencji
    • Gaming na licencji
    • Współprace
    • Popkultura
  • TRENDY I ANALIZY
    • Raporty
  • BIBLIOTEKA WYDAŃ
  • SKLEP
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Zabawki Papier Książki
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Home ZABAWKI i GRY Aktualności

O zajączku, który zwiększa sprzedaż

8 kwietnia 2014
w Aktualności
Reading Time:3 mins read
A A
O zajączku, który zwiększa sprzedaż

Według tradycji zając wielkanocny chodzi z koszykiem i zostawia dzieciom prezenty w pierwszy dzień Świąt Wielkanocnych w wystawionych koszyczkach.

Zwyczaj obdarowywania drobnymi prezentami w Wielkanoc przyszła do nas z Niemiec, na co wskazuje jego popularność przede wszystkim na Śląsku i miejscami w innych zachodnich regionach kraju. Ślązacy nazywają ten zwyczaj jak i same podarki Zajączkiem, bo to właśnie ten sympatyczny ssak ma rozdawać dzieciom prezenty.
Nie w każdym regionie Polski znana jest ta tradycja, jednak migracja ludności w naszym kraju powoduje, że coraz więcej osób choćby słyszało o tym zwyczaju.
„U nas w Wielkopolsce „Zajączek” jest tradycją, sama pamiętam, że jako dziecko wystawiałam koszyczek wyłożony siankiem wielkanocnym ( zazwyczaj była to pocięta kolorowa bibuła karbowana) i rano w Czwartek Wielkanocny wyruszało się na poszukiwania, wypełnionego już słodyczami i zabawkami, koszyczka. Zając był tak sprytny, ze chował koszyczek w różnych miejscach mieszkania” – wspomina w rozmowie z magazynem „Świat Zabawek” Małgorzata Dryjańska z firmy Kamix.

Jednak jaki związek Zajączek Wielkanocny ma z branżą zabawkarską? Otóż bardzo duży!
Głównie na Śląsku w okresie wielkanocnym ze względu na tradycję Zajączka zwiększa się sprzedaż zabawek. Jak zauważają niektórzy właściciele sklepów jest to sprzedaż porównywalna z Dniem Dziecka, a niekiedy nawet wyższa!
„W naszym rejonie (red. Bielsko-Biała) zgodnie z tradycją, od lat dzieci otrzymują prezenty od Zajączka, który bardzo zręcznie podkłada prezenty na balkonach i w ogrodach pod krzaczkami . W efekcie tego sprzedaż w sklepach zabawkowych znacząco przewyższa sprzedaż na Dzień Dziecka” stwierdza Zbigniew Kołoczek z firmy Rik Kołoczek.
Bardzo dobrą sprzedaż w tym okresie potwierdza również inna bielska firma. „Sprzedaż wzrasta, czasami są to drobnostki, ale widoczne jest zwiększenie sprzedaży. W niektórych latach bywało, że sprzedaż była wyższa niż przy Dniu Dziecka” mówi Gabriela Witos z firmy Mario.
Nie tylko Śląsk, ale również Wielkopolska świętuje Zajączka.
„Sprzedaż zabawek, w tym okresie, nie jest u nas porównywalna z Dniem Dziecka, z uwagi na to, że do koszyczka wkłada się zazwyczaj słodycze, a zabawka jest tylko drobnym uzupełnieniem. Sprzedaje się zatem więcej drobiazgów, ale za to w dużych ilościach, np. dla całych grup przedszkolnych ” mówi Małgorzata Dryjańska. Właściciele Kamix potrafią doskonale promować swoje produkty poprzez różnego rodzaju eventy i promocje okazjonalne. Na ten rok przygotowali nawet specjalny kalendarz, na którym zaznaczone są wszystkie – nawet najnowsze i najdziwniejsze święta np. Dzień Dinozaura. Przy okazji Wielkanocy również szykują imprezę w swoich sklepach, która połączona będzie z promocją produktów. „W naszej firmie staramy się aktywnie świętować z klientami Wielkanoc. W tym roku planujemy kreatywnie zdobić jajka i kartki wielkanocne, wraz z naszymi milusińskimi klientami”- dodaje Dryjańska. „Wzmocnieniem sprzedaży zabawek w tym okresie, może być też, wprowadzenie do oferty różnorodnych pistoletów na wodę” mówi właścicielka Kamix.
Nie tylko sklepy tradycyjne odnotowują zwiększenie sprzedaży. Poznański sklep Kraina Zabawy, który prowadzi głównie sprzedaż internetową odnotowuje zyski porównywalne z Dniem Dziecka. „Wzrost nie jest przypisany do naszego regionu, wysyłamy towar na terenie całego kraju” zauważa Monika Garczarek.
Nie w każdym regionie polski jednak zajączek powoduje takie wzrosty jak na Śląsku czy w Wielkopolsce. Na Mazowszu tradycja ta jest mało rozpoznawalna, choć jak stwierdza Adam Moskal ze sklepu Gepcio „w okresie wielkanocnym sprzedaż wzrasta, choć jest niższa niż na Dzień Dziecka. Są to drobne zabawki głównie do 50 zł.”
A w jakim przedziale cenowym sprzedają się zabawki w regionach, gdzie Zajączek jest znany? Zainteresowaniem cieszą się zabawki w przedziale cenowym do 100 zł, jak również droższe – podsumowują nasi rozmówcy.
W związku z tym, że od kilku lat zdecydowanie spada sprzedaż z okazji Dnia Dziecka, może warto rozreklamować tradycję wielkanocnego zajączka. Na podobieństwo firmy Kamix organizować eventy, które przyciągną klienta do sklepu i zachęcą go do kupna choćby drobiazgu na Zajączka. A jeśli ten zwyczaj, przyjąłby się w całej Polsce, może oprócz dwóch sezonów gdzie sprzedaż zabawek rośnie ( Dzień Dziecka i Boże Narodzenie) pojawiłby się trzeci?

AP
Na zdj.
Pluszak Las Zając,
marka
Teddykompaniet, dystrybutor: Tootiny

PowiązaneWpisy

Hasbro świętuje 90-lecie Monopoly – nowe dodatki już w sklepach!
Aktualności

Hasbro świętuje 90-lecie Monopoly – nowe dodatki już w sklepach!

15 maja 2025
Sonny Angel – małe figurki, wielka moda
Aktualności

Sonny Angel – małe figurki, wielka moda

15 maja 2025
Jazwares wprowadza nową markę zestawów konstrukcyjnych – BLDR
Aktualności

Jazwares wprowadza nową markę zestawów konstrukcyjnych – BLDR

15 maja 2025
Nowość od LOKI: gry, które pokochają dzieci, zauważą rodzice – i doceni każdy sprzedawca
Aktualności

Nowość od LOKI: gry, które pokochają dzieci, zauważą rodzice – i doceni każdy sprzedawca

13 maja 2025
Następny
Materac dziecięcy HEVEA Disney Junior na licencji Cars

Materac dziecięcy HEVEA Disney Junior na licencji Cars

Ostatnie wpisy

Nebulous Stars z magazynem i książkami Panini w nowych krajach Europy

Nebulous Stars z magazynem i książkami Panini w nowych krajach Europy

18 maja 2025

Twinkle Teal Entertainment ogłosiło partnerstwo z Panini France i Panini Germany. W ramach wieloletniej umowy, magazyn i książki z serii...

Biznes na Plusie 2025 – Twoja szansa na sukces w sezonie świątecznym

Biznes na Plusie 2025 – Twoja szansa na sukces w sezonie świątecznym

15 maja 2025

Zobacz premiery na Gwiazdkę 2025 jako pierwszy!Tylko u nas – ekskluzywne nowości i wartościowe pakiety od partnerów.Zaplanuj sezon świąteczny z...

Hasbro świętuje 90-lecie Monopoly – nowe dodatki już w sklepach!

Hasbro świętuje 90-lecie Monopoly – nowe dodatki już w sklepach!

15 maja 2025

Wielki jubileusz jednej z najpopularniejszych gier planszowych na świecie. Z tej okazji Hasbro wypuszcza trzy zupełnie nowe dodatki. Nowe rozszerzenia...

Lojalny jak polski klient. Jak sklepy budują więź z kupującym

Lojalny jak polski klient. Jak sklepy budują więź z kupującym

15 maja 2025

Z badania EY Future Consumer Index wynika, że aż 45% Polaków zainstalowało aplikację sklepu lub marki, a 25% zapisało się...

Kategorie

  • Aktualności
  • Aktualności
  • Aktualności
  • Aktualności
  • Bez kategorii
  • BIBLIOTEKA WYDAŃ
  • Gry
  • KSIĄŻKI
  • Perełki 2019
  • Perełki 2020
  • Perełki 2021
  • Perełki 2021 – Gwiazdka – nominacje
  • Perełki 2022
  • Perełki 2022 – nominacje
  • Perełki 2022 – Gwiazdka – nominacje
  • Perełki 2023
  • Perełki 2023 Wiosna/Lato – nominacje
  • Produkty na licencji
  • Raporty
  • TRENDY I ANALIZY
  • Współprace
  • Young adult
  • Zabawki

Współpracujemy

Ostanie wpisy

Nebulous Stars z magazynem i książkami Panini w nowych krajach Europy

Nebulous Stars z magazynem i książkami Panini w nowych krajach Europy

18 maja 2025
Biznes na Plusie 2025 – Twoja szansa na sukces w sezonie świątecznym

Biznes na Plusie 2025 – Twoja szansa na sukces w sezonie świątecznym

15 maja 2025

Nawigaca

  • Strona główna
  • Polityka prywatności
  • Kontakt
  • Strony partnerskie

Kategorie

  • Aktualności
  • Aktualności
  • Aktualności
  • Aktualności
  • Bez kategorii
  • BIBLIOTEKA WYDAŃ
  • Gry
  • KSIĄŻKI
  • Perełki 2019
  • Perełki 2020
  • Perełki 2021
  • Perełki 2021 – Gwiazdka – nominacje
  • Perełki 2022
  • Perełki 2022 – nominacje
  • Perełki 2022 – Gwiazdka – nominacje
  • Perełki 2023
  • Perełki 2023 Wiosna/Lato – nominacje
  • Produkty na licencji
  • Raporty
  • TRENDY I ANALIZY
  • Współprace
  • Young adult
  • Zabawki

W numerze

Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 4/2025
BIBLIOTEKA WYDAŃ

Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 4/2025

SPIS TREŚCI WIADOMOŚCI 6 ‣ Rada i parlament porozumiały się w sprawie przepisów o bezpieczniejszych zabawkach7 ‣ PM SHOWCASE DAY ...

22 kwietnia 2025
Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 3/2025
BIBLIOTEKA WYDAŃ

Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 3/2025

Spis treści: WIADOMOŚCI Biedronka rozpoczyna działalność na Słowacji – s. 6TikTok Shop zyskuje na popularności – s. 6Noski Noski – ...

17 marca 2025
Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 2/2025
BIBLIOTEKA WYDAŃ

Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 2/2025

SPIS TREŚCI WIADOMOŚCI Wpływ nowych ceł na rynek zabawek w USA – 6Indie walczą o pozycję lidera w branży zabawek ...

17 lutego 2025
Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 1/2025
BIBLIOTEKA WYDAŃ

Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 1/2025

Spis treści: WIADOMOŚCI Lojalny jak polski konsument – 6EUDR: Europejskie Rozporządzenie o Wylesianiu EUDR odroczone o rok – 8E-commerce 2025 ...

26 stycznia 2025

© 2019 zpkinfo.pl, ul. St. Kierbedzia 4, 00-728 Warszawa, Polska, +48 (22) 50 65 852, wspolpraca@zpkinfo.pl

Brak wyników
Zobacz wszystkie
  • ZABAWKI i GRY
    • Aktualności
    • Zabawki
    • Gry
    • Elektronika
    • Akcesoria i kosmetyki
    • Perełki
      • Perełki 2019
      • Perełki 2020
      • Perełki 2021
      • Perełki 2021 – Gwiazdka – nominacje
      • Perełki 2022
      • Perełki 2022 – nominacje
      • Perełki 2022 – Gwiazdka – nominacje
      • Perełki 2023
      • Perełki 2023 Wiosna/Lato – nominacje
  • PAPIERNICZE i ORGANIZACJA
    • Aktualności
    • Szkolne
    • Papiernicze
    • Kreatywne
    • Rysowanie i malowanie
    • Kaligrafia
    • Upominki i dekoracje
    • Akcesoria i gadżety
    • Luksusowe artykuły piśmienne
  • KSIĄŻKI
    • Aktualności
    • Aktywizujące i kolorowanki
    • Dla dzieci
    • Young adult
  • LICENCJE
    • Aktualności
    • Produkty na licencji
    • Gaming na licencji
    • Współprace
    • Popkultura
  • TRENDY I ANALIZY
    • Raporty
  • BIBLIOTEKA WYDAŃ
  • SKLEP

© 2019 zpkinfo.pl, ul. St. Kierbedzia 4, 00-728 Warszawa, Polska, +48 (22) 50 65 852, wspolpraca@zpkinfo.pl

Używamy ciasteczek, aby zapewnić najlepszą jakość korzystania z naszej witryny.

Możesz dowiedzieć się więcej o tym, jakich ciasteczek używamy, lub wyłączyć je w .

Zabawki Papier Książki
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.

Ściśle niezbędne ciasteczka

Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.

Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.

Ciasteczka stron trzecich

Ta strona korzysta z Google Analytics do gromadzenia anonimowych informacji, takich jak liczba odwiedzających i najpopularniejsze podstrony witryny.

Włączenie tego ciasteczka pomaga nam ulepszyć naszą stronę internetową.

Najpierw włącz ściśle niezbędne ciasteczka, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje!

Polityka prywatności

Więcej informacji o naszej Polityce prywatności