77 proc. polskich pracodawców nie jest aktywne na Facebooku – wynika z raportu „Wyzwania HR w 2012 roku”, przygotowanego przez serwis Pracuj.pl i Interaktywny Instytut Badań Rynkowych.
Jedynie 17 proc. respondentów przyznało, że wykorzystywało Facebooka aby wzmocnić wizerunek pracodawcy. Jeszcze mniej, bo tylko 5 proc. przeprowadziło rekrutację w tym serwisie. Natomiast 2 proc. wykorzystało do tego specjalnych aplikacji.
Dla zdecydowanej większości badanych (70 proc.) najbardziej skutecznym sposobem pozyskiwania aplikacji jest korzystanie z serwisów rekrutacyjnych. 43 proc. nie wie natomiast, czy korzystanie z Facebooka przy rekrutacji ma sens. Przekonana o tym jest blisko jedna czwarta HR-owców (24 proc.). Według 33 proc. wykorzystanie tego serwisu przy rekrutacji nie ma sensu.
Autorzy raportu wyniki te porównują z odpowiedziami z zeszłorocznego badania Pracuj.pl, w którym wzięło udział ponad 12 tys. osób poszukujących pracy. Ponad połowa z nich (56 proc.) przyznała, że informacji o pracodawcach poszukuje właśnie w mediach społecznościowych. Co ciekawe, dla potencjalnych pracowników informacje o pracodawcach dostępne w serwisach społecznościowych są bardziej wiarygodne od tych dostępnych w urzędach pracy. Zgodnie jednak z preferencjami pracodawców, to właśnie serwisy rekrutacyjne są najrzetelniejszym źródłem informacji dla poszukujących pracy.
W badaniu „Wyzwania HR w 2012 roku” wzięło udział ponad 500 HR-owców z całej Polski.
Żródło: PRoto