Do 160 zł miesięcznie przeznacza większość firm na swoją promocję – tak wynika z badania zrealizowanego przez Synergian.pl -porównywarkę usług.
Niemal
1/3 firm small biznes nie prowadzi żadnych działań promocyjnych –
to kolejny wniosek przeprowadzonych badań.
Najczęściej
firmy nie promują się ponieważ, nie widzą takiej potrzeby (56%), albo
dlatego, że uważają promocję za zbyt kosztowną (39%), a 7%
właścicieli twierdzi, że nie promuje się dlatego, bo nie wie jak się do
tego zabrać.
„Wśród
wielu właścicieli firm small panuje przekonanie, że jakakolwiek forma
promocji jest dla nich czymś całkowicie niepotrzebnym” – twierdzi
Krzysztof Boruta Członek Zarządu Synergian.pl – „Tak naprawdę z reguły
wynika to z niskiej świadomości tego, czym jest promocja i w jaki
sposób mogłaby pomóc firmie w prowadzeniu biznesu. Niemałe znaczenie ma
także przekonanie o bardzo wysokich kosztach działań promocyjnych.
Tymczasem dziś w dobie internetu to wcale nie musi być, aż tak
strasznie drogie”.
Rzeczywiście
budżety przeznaczane przez firmy small biznes na działania promocyjne
wcale nie są bardzo wysokie: prawie 60% firm wydaje na promocję do 2
tys zł rocznie (średnio około 160 zł miesięcznie), w 36% firm roczny
budżet promocyjny mieści się w przedziale 2-10 tys zł, a jedynie w 11%
przypadków budżet przekracza 10 tys zł.
Wyraźnie
też widać rosnąca znaczenie internetu w promocji firm small biznes –
już ¼ spośród nich przeznacza większą część swojego budżety
promocyjnego na działania w internecie, a jedynie 15% twierdzi, że
działań promocyjnych w internecie w ogóle nie prowadzi.
Badanie
zrealizowane na próbie 450 przedsiębiorstw zatrudniających do 49
pracowników. Firmy takie stanowią 99% firm działających na polskim
rynku.