Zabawki Papier Książki
  • ZABAWKI
    • Zabawki – newsy i zapowiedzi
    • Zabawki – nowości i rekomendacje
    • Perełki
      • Perełki 2023
      • Perełki 2022
      • Perełki 2021
      • Perełki 2020
      • Perełki 2019
  • GRY
    • Gry – newsy i zapowiedzi
    • Gry – nowości i rekomendacje
  • PAPIERNICZE I SZKOŁA
    • Art. papiernicze – newsy i zapowiedzi
    • Wyprawka szkolna – nowości i rekomendacje
    • Biuro i organizacja – nowości i rekomendacje
    • Kreatywne i plastyczne – nowości i rekomendacje
    • Gadżety i breloczki – nowości i rekomendacje
  • KSIĄŻKI
    • Książki – newsy i zapowiedzi
    • Książki – nowości i rekomendacje
  • LICENCJE
    • Licencje – newsy i zapowiedzi
    • Produkty licencyjne – nowości i rekomendacje
  • TRENDY i BIZNES
    • Newsy z rynku handlowego
    • Strefa wiedzy
    • Porady
    • Raporty i badania
    • Videocasty ZPK
    • Webinary ZPK
    • Wydarzenia
  • PREZENTACJE
    • Katalogi i prezentacja marek
    • Nowości i prezentacje marek (webinary)
  • MAGAZYN ZPK
    • Biblioteka wydań
    • Sklep
  • ZABAWKI
    • Zabawki – newsy i zapowiedzi
    • Zabawki – nowości i rekomendacje
    • Perełki
      • Perełki 2023
      • Perełki 2022
      • Perełki 2021
      • Perełki 2020
      • Perełki 2019
  • GRY
    • Gry – newsy i zapowiedzi
    • Gry – nowości i rekomendacje
  • PAPIERNICZE I SZKOŁA
    • Art. papiernicze – newsy i zapowiedzi
    • Wyprawka szkolna – nowości i rekomendacje
    • Biuro i organizacja – nowości i rekomendacje
    • Kreatywne i plastyczne – nowości i rekomendacje
    • Gadżety i breloczki – nowości i rekomendacje
  • KSIĄŻKI
    • Książki – newsy i zapowiedzi
    • Książki – nowości i rekomendacje
  • LICENCJE
    • Licencje – newsy i zapowiedzi
    • Produkty licencyjne – nowości i rekomendacje
  • TRENDY i BIZNES
    • Newsy z rynku handlowego
    • Strefa wiedzy
    • Porady
    • Raporty i badania
    • Videocasty ZPK
    • Webinary ZPK
    • Wydarzenia
  • PREZENTACJE
    • Katalogi i prezentacja marek
    • Nowości i prezentacje marek (webinary)
  • MAGAZYN ZPK
    • Biblioteka wydań
    • Sklep
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Zabawki Papier Książki
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Home TRENDY i BIZNES Raporty i badania

Przełom w badaniach nad efektywnością social media?

21 maja 2014
w Raporty i badania
Reading Time:3 mins read
A A
Przełom w badaniach nad efektywnością social media?

Rozpoczynając nową kampanię każdy marketer ma świadomość, iż
jego pracodawca zapyta w pewnym momencie, jak kształtuje się zwrot
nakładów poniesionych na działania marketingowe. Do tej pory kompleksowe
oszacowanie ROI mediów społecznościowych było niemożliwe – czy nowy
raport Google Analytics to zmieni?


Wiele tradycyjnych form marketingu posiada już dawno algortymy
pozwalające ofenić ich efektywność. Z social media sprawa jest jednak
znacznie bardziej skomplikowana. Dostępne dotąd narzędzia przeznaczone
były dla poszczególnych mediów społecznościowych z osobna, z czego
większość z nich była osiągalna jedynie w wersji anglojęzycznej i nie
rzadko ich użytkowanie wiązało się z zakupem licencji.

Co więcej, w przypadku działań w sektorze social media, precyzyjna
prezentacja wyników ROI jest w praktyce niemożliwa lub bardzo trudna
ponieważ zbyt wiele czynników wpływa na efektywność działań. Wynika to
przede wszystkim z faktu, iż te działania w obszarze mediów
społecznościowych są prowadzone na wielu płaszczyznach jednocześnie.
Świadomy marketer planuje bowiem kampanię społencznościową w taki
sposób, by komunikat docierał nie tylko za pośrednictwem
najpopularniejszego w tej chwili serwisów społecznościowych jakim jest
Facebook, ale także był obceny na blogach, forach internetowych,
mikrologach czy kanałach multimedialnych. Działana marektingowe w tym
środowisku mogą się spotkać od razu z niezwykle optymistycznym
przyjęciem i przełożyć sniemal od razu na wzrost zainteresowania i
sprzedaży ale może zdarzyć się także tak, że efekt będzie zauważalny
dopiero po dłuższym czasie. Czy zatem możliwe jest obliczenie zwrotu z
inwestycji w social media w określonym przedziale czasowym?

Tym bardziej przełomowe wydaje się być ogłoszenie przez Google
Analytics wprowadzenie raportu społecznego, bazującego na wartości
konwersji generowanej ze wszystkich kanałów społecznościowych.

Dominika Chłopicka, Manager ds. Social Media w 365PR: „Raport
ten ma wreszcie zidentyfikować pełen potencjał aktywności i zmierzyć,
jak prowadzi on do bezpośredniej konwersji lub jak na nią wpłynie w
przyszłości. Ma również pomóc zrozumieć działania społeczne zachodzące
na jak i poza stroną oraz w rezultacie zoptymalizować zaangażowanie
użytkowników i zwiększyć kluczowe wskaźniki wydajności (KPI – Key
Performance Indicators). To wszystko powinno zaowocować podejmowaniem
bardziej efektywnych, bo opartych na konkretnych danych decyzji w
obrębie programów marketingowych.”


W końcu tajemnicą przestanie być, jaka część efektu końcowego
kampanii jest zasługą odnośników społecznościowych. Taki raport da nam
również wiedzę na temat konwersji, tak potrzebną w tym środowisku. Do
tego dochodzi niezwykle ważny społeczny bilans źródła obrazujący
zachowania odwiedzających z różnych kanałów, cenny choćby ze względu na
jaśniejszy ogląd interakcji i zachowań w witrynie – zestawienie oparte o
te aktywności bezsprzecznie pozwoli zoptymalizować stronę czy fan page.
 Co więcej, możliwe stanie się zweryfikowanie najbardziej powszechnie
akceptowanych i polecanych artykułów oraz ustalenie, na jakich serwisach
społecznościowych są później udostępniane.

Nie wiadomo czy nowa funkcja analityczna badająca ROI będzie
faktycznie tym, czego wszyscy po niej oczekują, ale na pewno pozwoli
podjąć trafniejsze decyzje dotyczące inwestycji w ten jeszcze notabene
nowy kanał komunikacji i sprzedaży. Trzeba mieć jednak świadomość tego,
że lokata w social media zwraca się przede wszystkim w postaci
zadowolonych klientów i danych, którzy oni dostarczają, bowiem to opinie
klientów mają decydujący wpływ na dalsze funkcjonowanie i potrzebę
ewentualnej modernizacji firmy.


365 PR  to dynamicznie rozwijajaca się
multi-agencja z Krakowa, która specjalizuje się w strategiach obecności
firm w Internecie. 365 PR zarządza rozwojem projektów e-commerce,
opracowuje i wdraża modele obecności w nowych mediach. Firma proponuje
nowoczesne narzędzia promocji marki – jaki elektroniczne biura prasowe
oparte na modelu wire-service. Krakowska agencja specjalizuje się w
usługach konsultingowych z zakresu e-marketingu, prowadzi też dla swoich
klientów zintegrowane kampanie promocyjne w Internecie. W środowisku
socila media rozwija autorskie apliakcje i projekty biznesowe. Ale
przede wszystkom, 365 PR to skuteczne usługi PR przez 365 dni w roku.

PowiązaneWpisy

Biznes na Plusie 2025 – Twoja szansa na sukces w sezonie świątecznym
Raporty i badania

Biznes na Plusie 2025 – Twoja szansa na sukces w sezonie świątecznym

7 miesięcy temu

Zobacz premiery na Gwiazdkę 2025 jako pierwszy!Tylko u nas –...

Więcej
Lojalny jak polski klient. Jak sklepy budują więź z kupującym
Raporty i badania

Lojalny jak polski klient. Jak sklepy budują więź z kupującym

7 miesięcy temu

Z badania EY Future Consumer Index wynika, że aż 45%...

Więcej
Następny
Kids&Shop 2/2014

Kids&Shop 2/2014

Ostatnie wpisy

TOP 10 gier i zabawek Ateneum – listopad 2025

TOP 10 gier i zabawek Ateneum – listopad 2025

8 grudnia 2025

Ateneum opublikowało najnowsze zestawienie TOP 10 gier i zabawek, które zdobyły największą popularność w listopadzie 2025 roku. Na liście znalazły...

Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 11-12/2025

Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 11-12/2025

25 listopada 2025

SPIS TREŚCI WIADOMOŚCI Allegro zastrzega swój pomarańczowy — kolor staje się znakiem towarowym – s. 4M&Z w gronie najlepszych firm...

TIGER TRIBE: AUSTRALIJSKA MARKA PROMUJĄCA KREATYWNĄ ZABAWĘ BEZ EKRANÓW

TIGER TRIBE: AUSTRALIJSKA MARKA PROMUJĄCA KREATYWNĄ ZABAWĘ BEZ EKRANÓW

14 listopada 2025

Tiger Tribe to rodzinna marka z Australii. Jej misją, od czasu powstania w 2007 roku, jest inspirowanie dzieci do kreatywnej...

Rainbow High Show – światowa premiera muzycznego spektaklu dla dzieci w Polsce

Rainbow High Show – światowa premiera muzycznego spektaklu dla dzieci w Polsce

22 października 2025

Świat Rainbow High po raz pierwszy ożyje na scenie – i to właśnie w Polsce! Już 25 października w Pruszkowie...

Kategorie

  • Art. papiernicze – newsy i zapowiedzi
  • Bez kategorii
  • Biblioteka wydań
  • Gry – newsy i zapowiedzi
  • Gry – nowości i rekomendacje
  • KSIĄŻKI
  • Książki – newsy i zapowiedzi
  • Książki – nowości i rekomendacje
  • Licencje – newsy i zapowiedzi
  • MAGAZYN ZPK
  • Newsy z rynku handlowego
  • Nowości i prezentacje marek (webinary)
  • Perełki 2019
  • Perełki 2020
  • Perełki 2021
  • Perełki 2021 – Gwiazdka – nominacje
  • Perełki 2022
  • Perełki 2022 – nominacje
  • Perełki 2022 – Gwiazdka – nominacje
  • Perełki 2023
  • Perełki 2023 Wiosna/Lato – nominacje
  • Porady
  • Produkty licencyjne – nowości i rekomendacje
  • Raporty i badania
  • TRENDY i BIZNES
  • Videocasty ZPK
  • Webinary ZPK
  • Wydarzenia
  • Zabawki – newsy i zapowiedzi
  • Zabawki – nowości i rekomendacje

Współpracujemy

Nawigacja

  • Strona główna
  • Polityka prywatności
  • Kontakt
  • Strony partnerskie

W numerze

Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 11-12/2025
Biblioteka wydań

Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 11-12/2025

SPIS TREŚCI WIADOMOŚCI Allegro zastrzega swój pomarańczowy — kolor staje się znakiem towarowym – s. 4M&Z w gronie najlepszych firm ...

25 listopada 2025
Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 10/2025
Biblioteka wydań

Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 10/2025

SPIS TREŚCI WIADOMOŚCI Rynek marketplace’ów w Polsce rośnie w siłę – s. 6Zmiany w akcjonariacie i zarządzie AB S.A. – ...

1 października 2025
Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 9/2025
Biblioteka wydań

Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 9/2025

SPIS TREŚCI WIADOMOŚCI Co trzeci rodzic skompletuje wyprawkę z pomocą AI – 6SMYK kontynuuje ekspansję międzynarodową – 6Targi zabawek EURO-TRADE ...

3 września 2025
Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 7-8/2025
Biblioteka wydań

Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 7-8/2025

SPIS TREŚCI WIADOMOŚCI Już połowa konsumentów jednocześnie robi zakupy online i offline – 6Super Siódemka wraca na rynek – 8BIZNES ...

9 sierpnia 2025

© 2025 zpkinfo.pl, ul. Ku Wiśle 7, 00-707 Warszawa, Polska, +48 (22) 50 65 852, wspolpraca@zpkinfo.pl

Brak wyników
Zobacz wszystkie
  • ZABAWKI
    • Zabawki – newsy i zapowiedzi
    • Zabawki – nowości i rekomendacje
    • Perełki
      • Perełki 2023
      • Perełki 2022
      • Perełki 2021
      • Perełki 2020
      • Perełki 2019
  • GRY
    • Gry – newsy i zapowiedzi
    • Gry – nowości i rekomendacje
  • PAPIERNICZE I SZKOŁA
    • Art. papiernicze – newsy i zapowiedzi
    • Wyprawka szkolna – nowości i rekomendacje
    • Biuro i organizacja – nowości i rekomendacje
    • Kreatywne i plastyczne – nowości i rekomendacje
    • Gadżety i breloczki – nowości i rekomendacje
  • KSIĄŻKI
    • Książki – newsy i zapowiedzi
    • Książki – nowości i rekomendacje
  • LICENCJE
    • Licencje – newsy i zapowiedzi
    • Produkty licencyjne – nowości i rekomendacje
  • TRENDY i BIZNES
    • Newsy z rynku handlowego
    • Strefa wiedzy
    • Porady
    • Raporty i badania
    • Videocasty ZPK
    • Webinary ZPK
    • Wydarzenia
  • PREZENTACJE
    • Katalogi i prezentacja marek
    • Nowości i prezentacje marek (webinary)
  • MAGAZYN ZPK
    • Biblioteka wydań
    • Sklep

© 2025 zpkinfo.pl, ul. Ku Wiśle 7, 00-707 Warszawa, Polska, +48 (22) 50 65 852, wspolpraca@zpkinfo.pl

Używamy ciasteczek, aby zapewnić najlepszą jakość korzystania z naszej witryny.

Możesz dowiedzieć się więcej o tym, jakich ciasteczek używamy, lub wyłączyć je w .

Zabawki Papier Książki
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.

Ściśle niezbędne ciasteczka

Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.

Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.

Ciasteczka stron trzecich

Ta strona korzysta z Google Analytics do gromadzenia anonimowych informacji, takich jak liczba odwiedzających i najpopularniejsze podstrony witryny.

Włączenie tego ciasteczka pomaga nam ulepszyć naszą stronę internetową.

Najpierw włącz ściśle niezbędne ciasteczka, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje!

Polityka prywatności

Więcej informacji o naszej Polityce prywatności