Sieć sklepów Biedronka jest jedną z nielicznych w których klient nie zapłaci za swoje zakupy kartą płatniczą. Jak poinformował naszą redakcję przedstawiciel Jeronimo Martins Polska S.A. ta sytuacja nie zmieni się. Alternatywą może być wprowadzenie systemu płatności mobilnych.
Wielokrotnie przedstawiciele sieci podkreślali, że nie zdecydują się na wprowadzenie płatności bezgotówkowych za pomocą kart płatniczych, z uwagi na wysokość opłat transakcyjnych, które są w Polsce nadal jednymi z najwyższych w Europie. To rozwiązanie spowodowałoby obciążenie klientów dodatkowym kosztem i byłoby niespójne z strategią oferowania produktów najwyższej jakości w jak najniższych cenach oraz z modelem biznesowym, bazującym na prostocie i przejrzystości.
Z tego właśnie powodu przedstawiciele sieci poszukują alternatywnego rozwiązania. System płatności mobilnych mógłby stać się w przyszłości wygodną alternatywą dla drogich płatności kartami, szczególnie jeśli do niego dołączą inne podmioty. – Chcemy, aby system, który zostanie wdrożony w sieci Biedronka, był maksymalnie wygodny dla Klienta. Jedną z aplikacji do płatności mobilnych testowaliśmy na początku tego roku i została ona oceniona bardzo pozytywnie – mówi przedstawiciel Jeronimo Martins Polska S.A.
Zgodnie z wcześniejszymi deklaracjami, w II kwartale br. Biedronka osiągnie gotowość techniczną i operacyjną do akceptacji płatności mobilnych. Celem jest uruchomienie systemu wraz z pierwszymi partnerami po stronie akceptujących. System ma mieć charakter otwarty. – Jesteśmy na razie w trakcie rozmów z potencjalnymi uczestnikami i z tego względu nie chcemy mówić o konkretnych podmiotach do czasu sfinalizowania porozumień – dodaje przedstawiciel Jeronimo Martins Polska S.A.
Termin uruchomienia będzie zależał od zamknięcia ustaleń i procesów formalnych w grupie podmiotów przystępujących do projektu w pierwszej fazie.
Ponadto umożliwienie płatności mobilnych nie będzie wiązało się z jakimikolwiek dodatkowymi opłatami po stronie klienta, ani nie wpłynie na poziom cen.
Jednocześnie, Biedronka nadal konsekwentnie rozwija program instalacji bankomatów w sklepach i w ich pobliżu, co ma na celu ułatwienie zakupów klientom.
źródło:www.galeriehandlowe.pl