Zabawki Papier Książki
  • ZABAWKI
    • Zabawki – newsy i zapowiedzi
    • Zabawki – nowości i rekomendacje
    • Perełki
      • Perełki 2023
      • Perełki 2022
      • Perełki 2021
      • Perełki 2020
      • Perełki 2019
  • GRY
    • Gry – newsy i zapowiedzi
    • Gry – nowości i rekomendacje
  • PAPIERNICZE I SZKOŁA
    • Art. papiernicze – newsy i zapowiedzi
    • Wyprawka szkolna – nowości i rekomendacje
    • Biuro i organizacja – nowości i rekomendacje
    • Kreatywne i plastyczne – nowości i rekomendacje
    • Gadżety i breloczki – nowości i rekomendacje
  • KSIĄŻKI
    • Książki – newsy i zapowiedzi
    • Książki – nowości i rekomendacje
  • LICENCJE
    • Licencje – newsy i zapowiedzi
    • Produkty licencyjne – nowości i rekomendacje
  • TRENDY i BIZNES
    • Newsy z rynku handlowego
    • Strefa wiedzy
    • Porady
    • Raporty i badania
    • Videocasty ZPK
    • Webinary ZPK
    • Wydarzenia
  • PREZENTACJE
    • Katalogi i prezentacja marek
    • Nowości i prezentacje marek (webinary)
  • MAGAZYN ZPK
    • Biblioteka wydań
    • Sklep
  • ZABAWKI
    • Zabawki – newsy i zapowiedzi
    • Zabawki – nowości i rekomendacje
    • Perełki
      • Perełki 2023
      • Perełki 2022
      • Perełki 2021
      • Perełki 2020
      • Perełki 2019
  • GRY
    • Gry – newsy i zapowiedzi
    • Gry – nowości i rekomendacje
  • PAPIERNICZE I SZKOŁA
    • Art. papiernicze – newsy i zapowiedzi
    • Wyprawka szkolna – nowości i rekomendacje
    • Biuro i organizacja – nowości i rekomendacje
    • Kreatywne i plastyczne – nowości i rekomendacje
    • Gadżety i breloczki – nowości i rekomendacje
  • KSIĄŻKI
    • Książki – newsy i zapowiedzi
    • Książki – nowości i rekomendacje
  • LICENCJE
    • Licencje – newsy i zapowiedzi
    • Produkty licencyjne – nowości i rekomendacje
  • TRENDY i BIZNES
    • Newsy z rynku handlowego
    • Strefa wiedzy
    • Porady
    • Raporty i badania
    • Videocasty ZPK
    • Webinary ZPK
    • Wydarzenia
  • PREZENTACJE
    • Katalogi i prezentacja marek
    • Nowości i prezentacje marek (webinary)
  • MAGAZYN ZPK
    • Biblioteka wydań
    • Sklep
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Zabawki Papier Książki
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Home TRENDY i BIZNES Raporty i badania

Zmieniamy sklep w sześciu krokach

21 maja 2014
w Raporty i badania
Reading Time:3 mins read
A A
Zmieniamy sklep w sześciu krokach

Podjęcie decyzji o zmianie sklepu internetowego oraz wybór
wykonawcy to nie lada wyzwanie. Aby jednak stosunek wydatków do korzyści był właściwy,
w trakcie realizacji projektu należy przestrzegać kilku kluczowych zasad.

W kierunku nowego e-sklepu

Podstawą przy wdrożeniach dedykowanej platformy sklepu
internetowego powinna być świadomość, że bezpośrednio po wdrożeniu takie elementy,
jak: katalog produktowy, pozycja w wyszukiwarkach, integracja i co za tym idzie
– synchronizacja produktów i zamówień z systemem ERP, muszą działać co najmniej
tak dobrze jak poprzednia wersja.

Pierwszym elementem w przypadku zmiany platformy jest
przeniesienie baz kontrahentów oraz towarów, tak aby informacje te nie musiały
być wprowadzane od początku. Nie każde oprogramowanie SaaS umożliwi jednak
przeniesienie ich w stosunku 1:1, bez utraty danych transakcyjnych, historii
zakupów klienta. Sprawdzić należy również, czy przeniesione zostały wszystkie
opisy, czy zdjęcia produktów dobrze się skalują, a w zakresie integracji z ERP
– czy w nowej wersji sklepu mamy aktualne stany magazynowe i ceny. W przypadku
rozbudowanych migracji sprawdzić należy także powiązania między produktami i
promocje.

Na początku była analiza

Zalety analizy przedwdrożeniowej są odczuwalne zarówno dla
wykonawcy, jak i klienta. Na tym etapie czynnie uczestniczą dwie strony umowy i
wspólnie przechodzą przez procesy biznesowe, funkcjonalności, które mają się
znaleźć w aplikacji, oraz struktury systemu. Już w tej fazie powstaje ogólna
koncepcja aplikacji, która będzie rozwijana w kolejnych etapach.

Od projektowania do implementacji

Wszelkie integracje, jakie mają być dokonane, tworzone są
właśnie w tym kroku. Najbardziej pracochłonna może okazać się integracja z
systemem ERP. Do tego niezbędne będą konsultacje pomiędzy wykonawcą a firmą,
która wdraża system. Bez szczegółowego omówienia wszystkich kwestii dotyczących
zakresu integracji połączenie nie będzie działało poprawnie.

Testowanie czas zacząć

W fazie testowania do aktywności powraca klient, który także
będzie weryfikował, czy wykonany projekt jest zgodny z jego oczekiwaniami i
pierwotnymi założeniami. Do takich testów przystępuje zwykle grupa pracowników,
którzy będą obsługiwać sklep internetowy. Platforma sprawdzana jest pod kątem
poprawności działania aplikacji – zarówno back-end, jak i front-end. Oprócz
tego weryfikowane są aspekty bezpieczeństwa i testy wydajnościowe, które
określają, jak aplikacja zachowa się przy dużym obciążeniu i ruchu na stronie.

Kod, który stał się e-sklepem

Jeśli platforma jest już kompletna i przetestowana w
środowisku deweloperskim (na serwerach wykonawcy), może zostać przeniesiona na
środowisko produkcyjne (serwery klienta). Następnie można dokonać przepięcia
domeny, aby klienci widzieli już nową odsłonę witryny sklepowej. W kolejce do
przepięcia czekają także inne systemy zewnętrzne, np. porównywarki cen, systemy
promocyjne etc. Zazwyczaj proces ten nie powinien trwać dłużej niż dwa dni.

Na tym etapie wdrożenia warto pamiętać także o stronach
statycznych i wszystkich elementach, które w nowym sklepie będą funkcjonowały
inaczej niż w poprzedniej wersji. To doskonały moment na uzupełnienie treściami
stron dotyczących regulaminu funkcjonowania sklepu, informacji o firmie, danych
kontaktowych, a także przygotowanie szablonów e-maili, kanałów powiadomień o
transakcjach oraz funkcjonalności, których dotychczasowa wersja oprogramowania
nie posiadała.

Ponadto istotnym elementem, który musi zostać zweryfikowany,
jest wpływ nowej witryny na strategię SEO. Zmiana oprogramowania zazwyczaj
wiąże się ze zmianą struktury adresów URL, co może mieć istotny wpływ na
skuteczność w wyszukiwarkach. Aby tego uniknąć, można zastosować przekierowania
301 ze starych adresów na nowe. W przypadku wdrożeń dedykowanych nie powinno
być także problemów, aby struktura została przygotowana zgodnie z dobrymi
praktykami SEO.

Show time!

Na podstawie testów akceptacyjnych, pozwalających sprawdzić,
czy platforma e-sklepu działa zgodnie z ustalonymi wcześniej założeniami,
następuje odbiór projektu.

Po zakończeniu prac nad platformą e-commerce firmy
wdrażające oferują klientom dalszą współpracę w zakresie wsparcia technicznego
i rozszerzania sklepu o kolejne funkcje. Efektywne wykorzystanie wdrożonych
mechanizmów i innowacji pozwoli na pozyskanie nowych, lojalnych klientów oraz
osiągnięcie w krótkim czasie zwrotu z inwestycji.

Barbara Molga, Grupa Unity

PowiązaneWpisy

Biznes na Plusie 2025 – Twoja szansa na sukces w sezonie świątecznym
Raporty i badania

Biznes na Plusie 2025 – Twoja szansa na sukces w sezonie świątecznym

3 miesiące temu

Zobacz premiery na Gwiazdkę 2025 jako pierwszy!Tylko u nas –...

Więcej
Lojalny jak polski klient. Jak sklepy budują więź z kupującym
Raporty i badania

Lojalny jak polski klient. Jak sklepy budują więź z kupującym

3 miesiące temu

Z badania EY Future Consumer Index wynika, że aż 45%...

Więcej
Następny
Kids&Shop 2/2014

Kids&Shop 2/2014

Ostatnie wpisy

 Baby&Travel wśród najdynamiczniejszych firm rodzinnych w Polsce według Forbes Polska 

 Baby&Travel wśród najdynamiczniejszych firm rodzinnych w Polsce według Forbes Polska 

14 sierpnia 2025

Baby&Travel znalazło się w gronie laureatów rankingu najdynamiczniejszych Firm Rodzinnych w Polsce przygotowanego przez Forbes Polska. Wyróżnienie przyznano w ramach...

Spielwarenmesse eG przedłuża kadencję całego zarządu (audio)

Spielwarenmesse eG przedłuża kadencję całego zarządu (audio)

13 sierpnia 2025

W jubileuszowym, 75. roku działalności Spielwarenmesse eG, spółka ma podwód do świętowania. Rada Nadzorcza jednogłośnie przedłużyła o kolejne pięć lat...

Bugs Bunny kończy 85 lat – kultowy królik wciąż na topie (audio)

Bugs Bunny kończy 85 lat – kultowy królik wciąż na topie (audio)

12 sierpnia 2025

W lipcu br. przypada 85. rocznica premiery animowanego filmu A Wild Hare, uznawanego za oficjalny debiut Królika Bugsa w jego...

Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 7-8/2025

Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 7-8/2025

9 sierpnia 2025

SPIS TREŚCI WIADOMOŚCI Już połowa konsumentów jednocześnie robi zakupy online i offline – 6Super Siódemka wraca na rynek – 8BIZNES...

Kategorie

  • Art. papiernicze – newsy i zapowiedzi
  • Bez kategorii
  • Biblioteka wydań
  • Gry – newsy i zapowiedzi
  • Gry – nowości i rekomendacje
  • KSIĄŻKI
  • Książki – newsy i zapowiedzi
  • Książki – nowości i rekomendacje
  • Licencje – newsy i zapowiedzi
  • MAGAZYN ZPK
  • Newsy z rynku handlowego
  • Nowości i prezentacje marek (webinary)
  • Perełki 2019
  • Perełki 2020
  • Perełki 2021
  • Perełki 2021 – Gwiazdka – nominacje
  • Perełki 2022
  • Perełki 2022 – nominacje
  • Perełki 2022 – Gwiazdka – nominacje
  • Perełki 2023
  • Perełki 2023 Wiosna/Lato – nominacje
  • Produkty licencyjne – nowości i rekomendacje
  • Raporty i badania
  • TRENDY i BIZNES
  • Videocasty ZPK
  • Webinary ZPK
  • Wydarzenia
  • Zabawki – newsy i zapowiedzi
  • Zabawki – nowości i rekomendacje

Współpracujemy

Nawigacja

  • Strona główna
  • Polityka prywatności
  • Kontakt
  • Strony partnerskie

W numerze

Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 7-8/2025
Biblioteka wydań

Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 7-8/2025

SPIS TREŚCI WIADOMOŚCI Już połowa konsumentów jednocześnie robi zakupy online i offline – 6Super Siódemka wraca na rynek – 8BIZNES ...

9 sierpnia 2025
Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 4/2025
Biblioteka wydań

Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 4/2025

SPIS TREŚCI WIADOMOŚCI 6 ‣ Rada i parlament porozumiały się w sprawie przepisów o bezpieczniejszych zabawkach7 ‣ PM SHOWCASE DAY ...

22 kwietnia 2025
Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 3/2025
Biblioteka wydań

Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 3/2025

Spis treści: WIADOMOŚCI Biedronka rozpoczyna działalność na Słowacji – s. 6TikTok Shop zyskuje na popularności – s. 6Noski Noski – ...

17 marca 2025
Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 2/2025
Biblioteka wydań

Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 2/2025

SPIS TREŚCI WIADOMOŚCI Wpływ nowych ceł na rynek zabawek w USA – 6Indie walczą o pozycję lidera w branży zabawek ...

17 lutego 2025

© 2025 zpkinfo.pl, ul. Ku Wiśle 7, 00-707 Warszawa, Polska, +48 (22) 50 65 852, wspolpraca@zpkinfo.pl

Brak wyników
Zobacz wszystkie
  • ZABAWKI
    • Zabawki – newsy i zapowiedzi
    • Zabawki – nowości i rekomendacje
    • Perełki
      • Perełki 2023
      • Perełki 2022
      • Perełki 2021
      • Perełki 2020
      • Perełki 2019
  • GRY
    • Gry – newsy i zapowiedzi
    • Gry – nowości i rekomendacje
  • PAPIERNICZE I SZKOŁA
    • Art. papiernicze – newsy i zapowiedzi
    • Wyprawka szkolna – nowości i rekomendacje
    • Biuro i organizacja – nowości i rekomendacje
    • Kreatywne i plastyczne – nowości i rekomendacje
    • Gadżety i breloczki – nowości i rekomendacje
  • KSIĄŻKI
    • Książki – newsy i zapowiedzi
    • Książki – nowości i rekomendacje
  • LICENCJE
    • Licencje – newsy i zapowiedzi
    • Produkty licencyjne – nowości i rekomendacje
  • TRENDY i BIZNES
    • Newsy z rynku handlowego
    • Strefa wiedzy
    • Porady
    • Raporty i badania
    • Videocasty ZPK
    • Webinary ZPK
    • Wydarzenia
  • PREZENTACJE
    • Katalogi i prezentacja marek
    • Nowości i prezentacje marek (webinary)
  • MAGAZYN ZPK
    • Biblioteka wydań
    • Sklep

© 2025 zpkinfo.pl, ul. Ku Wiśle 7, 00-707 Warszawa, Polska, +48 (22) 50 65 852, wspolpraca@zpkinfo.pl

Używamy ciasteczek, aby zapewnić najlepszą jakość korzystania z naszej witryny.

Możesz dowiedzieć się więcej o tym, jakich ciasteczek używamy, lub wyłączyć je w .

Zabawki Papier Książki
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.

Ściśle niezbędne ciasteczka

Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.

Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.

Ciasteczka stron trzecich

Ta strona korzysta z Google Analytics do gromadzenia anonimowych informacji, takich jak liczba odwiedzających i najpopularniejsze podstrony witryny.

Włączenie tego ciasteczka pomaga nam ulepszyć naszą stronę internetową.

Najpierw włącz ściśle niezbędne ciasteczka, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje!

Polityka prywatności

Więcej informacji o naszej Polityce prywatności