Zabawki Papier Książki
  • ZABAWKI
    • Zabawki – newsy i zapowiedzi
    • Zabawki – nowości i rekomendacje
    • Perełki
      • Perełki 2023
      • Perełki 2022
      • Perełki 2021
      • Perełki 2020
      • Perełki 2019
  • GRY
    • Gry – newsy i zapowiedzi
    • Gry – nowości i rekomendacje
  • PAPIERNICZE I SZKOŁA
    • Art. papiernicze – newsy i zapowiedzi
    • Wyprawka szkolna – nowości i rekomendacje
    • Biuro i organizacja – nowości i rekomendacje
    • Kreatywne i plastyczne – nowości i rekomendacje
    • Gadżety i breloczki – nowości i rekomendacje
  • KSIĄŻKI
    • Książki – newsy i zapowiedzi
    • Książki – nowości i rekomendacje
  • LICENCJE
    • Licencje – newsy i zapowiedzi
    • Produkty licencyjne – nowości i rekomendacje
  • TRENDY i BIZNES
    • Newsy z rynku handlowego
    • Strefa wiedzy
    • Porady
    • Raporty i badania
    • Videocasty ZPK
    • Webinary ZPK
    • Wydarzenia
  • PREZENTACJE
    • Katalogi i prezentacja marek
    • Nowości i prezentacje marek (webinary)
  • MAGAZYN ZPK
    • Biblioteka wydań
    • Sklep
  • ZABAWKI
    • Zabawki – newsy i zapowiedzi
    • Zabawki – nowości i rekomendacje
    • Perełki
      • Perełki 2023
      • Perełki 2022
      • Perełki 2021
      • Perełki 2020
      • Perełki 2019
  • GRY
    • Gry – newsy i zapowiedzi
    • Gry – nowości i rekomendacje
  • PAPIERNICZE I SZKOŁA
    • Art. papiernicze – newsy i zapowiedzi
    • Wyprawka szkolna – nowości i rekomendacje
    • Biuro i organizacja – nowości i rekomendacje
    • Kreatywne i plastyczne – nowości i rekomendacje
    • Gadżety i breloczki – nowości i rekomendacje
  • KSIĄŻKI
    • Książki – newsy i zapowiedzi
    • Książki – nowości i rekomendacje
  • LICENCJE
    • Licencje – newsy i zapowiedzi
    • Produkty licencyjne – nowości i rekomendacje
  • TRENDY i BIZNES
    • Newsy z rynku handlowego
    • Strefa wiedzy
    • Porady
    • Raporty i badania
    • Videocasty ZPK
    • Webinary ZPK
    • Wydarzenia
  • PREZENTACJE
    • Katalogi i prezentacja marek
    • Nowości i prezentacje marek (webinary)
  • MAGAZYN ZPK
    • Biblioteka wydań
    • Sklep
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Zabawki Papier Książki
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Home TRENDY i BIZNES Raporty i badania

Mobile commerce – czy nadchodzi nowa era?

21 maja 2014
w Raporty i badania
Reading Time:4 mins read
A A
Mobile commerce – czy nadchodzi nowa era?

Wszystko na to wskazuje, że w tym roku rynek m-commerce w Polsce osiągnie wartość 0,5 miliarda złotych. Pytanie czy polski e-handel jest już na to gotowy? Czym jest m-commerce i jakie oczekiwania mają użytkownicy względem tak szybko rozwijającego się rynku?
Według raportu mGenerator.pl (wrzesień 2013 r.), 2 na 3 kupowane telefony w Polsce są smartfonami, 5 milionów osób korzysta z Internetu mobilnego, a na jednego mieszkańca przypada 1,4 karty SIM. Rynek cały czas się rozwija i może osiągnąć wartość 0,5 miliarda złotych.

Statystyka prawdę Ci powie

Patrząc z perspektywy globalnej, Polska cały czas jest w powijakach. W 2012 roku wartość rynku mobilnego w USA osiągnął pułap 8 miliardów dolarów, a prognozy ekonomiczne przewidują jego ciągłe wzrosty – by w 2015 roku osiągnąć wartość 22 miliardów dolarów.
W ciągu ostatniego pół roku ponad 49 proc. użytkowników smartfonów skorzystało z zakupów mobilnych, 60 proc. lokalizowało sklep, 52 proc. porównywało ceny, 34 proc. skanowało kody QR, natomiast 33 proc. po zakupie offline, poszukiwało sklep online – w celu subskrypcji jego produktów.
W Europie ponad 17 proc. sprzętu AGD i RTV i biurowego jest kupowane w sieci. Mówi się, że co 15 sekund ktoś dokonuje zakupu ze swojego urządzenia mobilnego.

Nadchodzi era m-commerce – podejmij wyzwanie

Po tych kilku liczbach, można z łatwością stwierdzić, że rynek mobilny rozwija się bardzo dynamicznie. Polska cały czas stara się nadążyć za zachodnimi trendami. Zmiany, które następują można już zauważyć, natomiast przewidywania są takie, że w 2014 roku w końcu nastąpi mobilna rewolucja.
M-commerce to nie tylko dostosowanie swojego sklepu do wersji mobilnej tak, aby użytkownikom szybko i sprawnie ładował się dobrze zaprojektowany interfejs. Właściciele e-sklepów muszą wyjść naprzeciw swoim potencjalnym klientom i wprowadzić ułatwienia dotyczące wyboru produktów, tak aby maksymalnie skrócić długość całego procesu zakupowego. Nowatorskie rozwiązania są na wagę złota, a w Polsce cały czas jest jeszcze szansa na uzyskanie tytułu pioniera m-commerce.
Korzyści jakie wynikają z posiadania mobilnej wersji e-sklepu lub aplikacji:
– zwiększenie dostępności sklepu;
– innowacyjny wizerunek;
– wygoda dla klienta;
– zwiększenie sprzedaży;
– elastyczność;
– zwiększenie świadomości marki;
– dostosowanie do wymagań klientów;
– oszczędność czasu przez klienta.
Oprócz tych najbardziej oczywistych, wyróżnić należy jeszcze:
– wykorzystanie nowych formatów reklamowych;
– dane o lokalizacji użytkowników;
– wsparcie tradycyjnych sklepów.
Jak wygląda rzeczywistość?
Edukacja, edukacja i jeszcze raz edukacja! Jednak oprócz samych pozytywnych aspektów dotyczących e-zakupów przez urządzenia mobile trzeba wyróżnić przeszkody, które cały czas stanowią istotny aspekt w rozwoju m-commerce.
W tym momencie ponad 75 proc. polskich e-sklepów nie posiada żadnych ułatwień dla użytkowników mobilnych. Wynika to z braku świadomości i wiedzy dotyczącej tej strony rynku. Właściciele nie są świadomi korzyści, ale też nie wiedzą w jaki sposób zabrać się do dostosowania swoich e-sklepów do urządzeń mobilnych. Brakuje im też umiejętności wyciągania wniosków ze źródeł i statystyk, które pokazują, jaka liczba osób korzysta z urządzeń mobilnych. Jednak negatywny aspekt kieruje się też w drugą stronę. Smutne jest to, że duża część osób kupujących smartfon – nie jest świadoma tego, do czego można ten telefon wykorzystać. Kupują – bo to jest teraz modne, dużo się o tym mówi, fajnie wygląda. Według źródeł TNS Polska, aż 13 proc. Polaków nie wie, że posiada smartfon.
Kolejnym istotnym problemem jest obawa o bezpieczeństwo danych. Zdecydowanie więcej osób, nawet w porównaniu z zakupami e-commerce, boi się o bezpieczeństwo i niezawodność przeprowadzanych mobilnych transakcji. Jest to kolejny przykład na nikłą wiedzę oraz świadomość poruszania się w świecie nowych technologii.
Czy to koszt czy to inwestycja? Czyli czym jest ładowanie pieniędzy w rozwój technologiczny?
Ze strony sprzedawców pojawia się problem związany z kosztami, które trzeba poświęcić na zaprojektowanie i dopasowanie strony mobilnej lub stworzenie aplikacji, która będzie umożliwiała dokonywanie zakupów. Trzeba zastanowić się nad słowem inwestycja. Jeśli nie znajdzie się pieniędzy na przygotowanie kanału m-commerce, to zyski ulegną zdecydowanemu zmniejszeniu ze względu na brak otwarcia się na nowych klientów.

Nie prześpij rewolucji!

Wnioski są proste. Rynek mobile commerce rozwija się w dynamicznym tempie.
Użytkownicy są coraz bardziej świadomi możliwości, ale też stają się coraz bardziej wymagający. Polska potrzebuje jeszcze czerpać bardzo dużo wzorców od zachodnich sąsiadów. Dzisiaj e-sklep bez wersji mobilnej poradzi sobie w e-handlu. Niedługo dopasowanie się do trendów mobile będzie wymogiem. Ci, którzy pomyślą o tym już dzisiaj wygrają zdecydowanie dużo więcej od tych, którzy prześpią ten moment. To już nie jest ten czas, kiedy można m-commerce traktować z przymrużeniem oka. Dlatego, aby nic nie przegapić, trzeba już dzisiaj pomyśleć nad rozwojem strategii tego kanału.
Monika Saleh, młodszy specjalista ds. analiz e-commerce w Grupie Unity.

PowiązaneWpisy

Biznes na Plusie 2025 – Twoja szansa na sukces w sezonie świątecznym
Raporty i badania

Biznes na Plusie 2025 – Twoja szansa na sukces w sezonie świątecznym

3 miesiące temu

Zobacz premiery na Gwiazdkę 2025 jako pierwszy!Tylko u nas –...

Więcej
Lojalny jak polski klient. Jak sklepy budują więź z kupującym
Raporty i badania

Lojalny jak polski klient. Jak sklepy budują więź z kupującym

3 miesiące temu

Z badania EY Future Consumer Index wynika, że aż 45%...

Więcej
Następny
Kids&Shop 2/2014

Kids&Shop 2/2014

Ostatnie wpisy

 Baby&Travel wśród najdynamiczniejszych firm rodzinnych w Polsce według Forbes Polska 

 Baby&Travel wśród najdynamiczniejszych firm rodzinnych w Polsce według Forbes Polska 

14 sierpnia 2025

Baby&Travel znalazło się w gronie laureatów rankingu najdynamiczniejszych Firm Rodzinnych w Polsce przygotowanego przez Forbes Polska. Wyróżnienie przyznano w ramach...

Spielwarenmesse eG przedłuża kadencję całego zarządu (audio)

Spielwarenmesse eG przedłuża kadencję całego zarządu (audio)

13 sierpnia 2025

W jubileuszowym, 75. roku działalności Spielwarenmesse eG, spółka ma podwód do świętowania. Rada Nadzorcza jednogłośnie przedłużyła o kolejne pięć lat...

Bugs Bunny kończy 85 lat – kultowy królik wciąż na topie (audio)

Bugs Bunny kończy 85 lat – kultowy królik wciąż na topie (audio)

12 sierpnia 2025

W lipcu br. przypada 85. rocznica premiery animowanego filmu A Wild Hare, uznawanego za oficjalny debiut Królika Bugsa w jego...

Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 7-8/2025

Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 7-8/2025

9 sierpnia 2025

SPIS TREŚCI WIADOMOŚCI Już połowa konsumentów jednocześnie robi zakupy online i offline – 6Super Siódemka wraca na rynek – 8BIZNES...

Kategorie

  • Art. papiernicze – newsy i zapowiedzi
  • Bez kategorii
  • Biblioteka wydań
  • Gry – newsy i zapowiedzi
  • Gry – nowości i rekomendacje
  • KSIĄŻKI
  • Książki – newsy i zapowiedzi
  • Książki – nowości i rekomendacje
  • Licencje – newsy i zapowiedzi
  • MAGAZYN ZPK
  • Newsy z rynku handlowego
  • Nowości i prezentacje marek (webinary)
  • Perełki 2019
  • Perełki 2020
  • Perełki 2021
  • Perełki 2021 – Gwiazdka – nominacje
  • Perełki 2022
  • Perełki 2022 – nominacje
  • Perełki 2022 – Gwiazdka – nominacje
  • Perełki 2023
  • Perełki 2023 Wiosna/Lato – nominacje
  • Produkty licencyjne – nowości i rekomendacje
  • Raporty i badania
  • TRENDY i BIZNES
  • Videocasty ZPK
  • Webinary ZPK
  • Wydarzenia
  • Zabawki – newsy i zapowiedzi
  • Zabawki – nowości i rekomendacje

Współpracujemy

Nawigacja

  • Strona główna
  • Polityka prywatności
  • Kontakt
  • Strony partnerskie

W numerze

Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 7-8/2025
Biblioteka wydań

Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 7-8/2025

SPIS TREŚCI WIADOMOŚCI Już połowa konsumentów jednocześnie robi zakupy online i offline – 6Super Siódemka wraca na rynek – 8BIZNES ...

9 sierpnia 2025
Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 4/2025
Biblioteka wydań

Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 4/2025

SPIS TREŚCI WIADOMOŚCI 6 ‣ Rada i parlament porozumiały się w sprawie przepisów o bezpieczniejszych zabawkach7 ‣ PM SHOWCASE DAY ...

22 kwietnia 2025
Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 3/2025
Biblioteka wydań

Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 3/2025

Spis treści: WIADOMOŚCI Biedronka rozpoczyna działalność na Słowacji – s. 6TikTok Shop zyskuje na popularności – s. 6Noski Noski – ...

17 marca 2025
Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 2/2025
Biblioteka wydań

Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 2/2025

SPIS TREŚCI WIADOMOŚCI Wpływ nowych ceł na rynek zabawek w USA – 6Indie walczą o pozycję lidera w branży zabawek ...

17 lutego 2025

© 2025 zpkinfo.pl, ul. Ku Wiśle 7, 00-707 Warszawa, Polska, +48 (22) 50 65 852, wspolpraca@zpkinfo.pl

Brak wyników
Zobacz wszystkie
  • ZABAWKI
    • Zabawki – newsy i zapowiedzi
    • Zabawki – nowości i rekomendacje
    • Perełki
      • Perełki 2023
      • Perełki 2022
      • Perełki 2021
      • Perełki 2020
      • Perełki 2019
  • GRY
    • Gry – newsy i zapowiedzi
    • Gry – nowości i rekomendacje
  • PAPIERNICZE I SZKOŁA
    • Art. papiernicze – newsy i zapowiedzi
    • Wyprawka szkolna – nowości i rekomendacje
    • Biuro i organizacja – nowości i rekomendacje
    • Kreatywne i plastyczne – nowości i rekomendacje
    • Gadżety i breloczki – nowości i rekomendacje
  • KSIĄŻKI
    • Książki – newsy i zapowiedzi
    • Książki – nowości i rekomendacje
  • LICENCJE
    • Licencje – newsy i zapowiedzi
    • Produkty licencyjne – nowości i rekomendacje
  • TRENDY i BIZNES
    • Newsy z rynku handlowego
    • Strefa wiedzy
    • Porady
    • Raporty i badania
    • Videocasty ZPK
    • Webinary ZPK
    • Wydarzenia
  • PREZENTACJE
    • Katalogi i prezentacja marek
    • Nowości i prezentacje marek (webinary)
  • MAGAZYN ZPK
    • Biblioteka wydań
    • Sklep

© 2025 zpkinfo.pl, ul. Ku Wiśle 7, 00-707 Warszawa, Polska, +48 (22) 50 65 852, wspolpraca@zpkinfo.pl

Używamy ciasteczek, aby zapewnić najlepszą jakość korzystania z naszej witryny.

Możesz dowiedzieć się więcej o tym, jakich ciasteczek używamy, lub wyłączyć je w .

Zabawki Papier Książki
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.

Ściśle niezbędne ciasteczka

Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.

Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.

Ciasteczka stron trzecich

Ta strona korzysta z Google Analytics do gromadzenia anonimowych informacji, takich jak liczba odwiedzających i najpopularniejsze podstrony witryny.

Włączenie tego ciasteczka pomaga nam ulepszyć naszą stronę internetową.

Najpierw włącz ściśle niezbędne ciasteczka, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje!

Polityka prywatności

Więcej informacji o naszej Polityce prywatności