Od swojej ulubionej sieci hipermarketów konsumenci oczekują dużego wyboru produktów, niskich cen, jednak nie wpływających na jakość towarów, dobrze zorganizowanych alejek umożliwiających szybkie zakupy oraz wyraźnie wyeksponowanych cen.
Jednocześnie konsumenci hipermarketów odrzucają sieci, w których niskie ceny wiążą się z niską jakością produktów, a także takie, w których ceny nie są transparentne – wynika z międzynarodowego badania „Syndicated Price Image Study 2013″ firmy ARC Rynek i Opinia i Vocatus.
Klienci decydując o hipermarkecie pierwszego wyboru kierują się kilkoma czynnikami. Nie lubię efektu zaskoczenia. Dla klientów liczy wysokość cen, jakość produktów odpowiadająca ich cenie, niskie ceny produktów marki własnej, atrakcyjne promocje, ceny zgodne z ich oczekiwaniami.
Według ARC Rynek i Opinia i Vocatus dla osób robiących zakupy w hipermarketach ważna jest też transparentność, czyli dobrze wyeksponowane ceny i dostępność produktów oferowanych w promocji. Kupujący zwracają też uwagę na duży wybór produktów w różnych grupach, bardzo dobrą ofertę w gazetkach promocyjnych oraz serwis, czyli łatwość robienia zakupów poprzez odpowiednie zorganizowanie alejek i ruchu w nich.
Jednocześnie klienci hipermarketów w ramach badania wskazali czynniki, które mogłyby spowodować, że daną sieć odrzucą jako sieć pierwszego wyboru, m.in. niską jakość tanich produktów, brak pewności co do cen i konieczność ich porównywania, organizacja półek sklepowych uniemożliwiająca zrobienie szybko zakupów.
– W ramach międzynarodowego badania Syndicated Price Image Study 2013 pytaliśmy klientów, jakie cechy powinna mieć sieć hipermarketów, aby wybrali ją jako sieć pierwszego wyboru, pod warunkiem, że odległość do sklepu byłaby taka sama. Wyniki badania jasno pokazują, że konsumentom wprawdzie zależy na niskich cenach, jednak nie są zainteresowani jednoczesnym obniżeniem jakości produktów. Konsumenci podkreślają, że oczekują dobrze zorganizowanego sklepu, w którym szybko można zrobić zakupy, zaś ceny są dobrze widoczne, a polityka cenowa transparentna – mówi Maciej Gliński z ARC Rynek i Opinia.
W ramach badania respondenci oceniali 5 sieci supermarketów: Auchan, Carrefour, Kaufland, Real oraz Tesco. Zdaniem klientów głównym atutem supermarketów Auchan, Real i Kaufland jest duży wybór produktów, Tesco jest doceniane przede wszystkim za godziny otwarcia sklepu, zaś Kaufland za niskie ceny. Jakość produktów klienci docenili w Auchan, Kaufland i Real, a za obsługę wyróżnili Auchan i Tesco.
Źródło:reatailnet.pl