Sklepy internetowe, podobnie jak galerie handlowe, odnotowują w ciągu
kilku ostatnich tygodni roku wzmożony ruch. Z badania przeprowadzonego
wśród sklepów internetowych działających na oprogramowaniu Shoper
wynika, że niemal 40 proc. właścicieli spodziewa się w tym czasie
lepszych wyników sprzedaży niż przed rokiem
Prawie 40 proc.
właścicieli sklepów internetowych ocenia, iż nadchodzący czas zakupów
przedświątecznych przyniesie im lepsze lub znacznie lepsze wyniki
finansowe niż przed rokiem. Co piąty właściciel sklepu internetowego
szacuje wzrost sprzedaży na poziomie 25–49 proc. Zdaniem badanych
źródłem pozytywnych prognoz jest przede wszystkim lepsza (ciekawsza)
oferta produktowa sklepów niż w roku poprzednim (blisko 54,2 proc.
badanych), rosnąca liczba osób korzystających z internetu, a także
wzrost rozpoznawalności marki sklepu wśród klientów.
Niemal 70
proc. ankietowanych właścicieli sklepów internetowych ma w planach
przygotowanie wyjątkowych ofert dla kupujących. Rok temu było to 60
proc. badanych. Co trzeci właściciel e-sklepu (30,7 proc.) nie planuje
żadnych dodatkowych działań (rok temu było to 41 proc. badanych).
Jak
wynika z badania, najpopularniejszym narzędziem w tym roku – podobnie
jak w latach poprzednich – jest przygotowanie atrakcyjnej oferty
cenowej, promocji; wskazało je 60 proc. badanych. Rok temu było to ponad
68 proc. Bardzo popularnym pomysłem wśród właścicieli jest także
zaproponowanie kupującym nowych, wyjątkowych produktów, a także rabatów
za zakup kilku rzeczy oraz kuponów rabatowych. Niemal 27 proc. badanych
zadeklarowało także udział w organizowanym już po raz czwarty Dniu
Darmowej Dostawy.
Źródło: retailnet.pl
Zdjęcie: dreamstime.pl