Zabawki Papier Książki
  • ZABAWKI
    • Zabawki – newsy i zapowiedzi
    • Zabawki – nowości i rekomendacje
    • Perełki
      • Perełki 2023
      • Perełki 2022
      • Perełki 2021
      • Perełki 2020
      • Perełki 2019
  • GRY
    • Gry – newsy i zapowiedzi
    • Gry – nowości i rekomendacje
  • PAPIERNICZE I SZKOŁA
    • Art. papiernicze – newsy i zapowiedzi
    • Wyprawka szkolna – nowości i rekomendacje
    • Biuro i organizacja – nowości i rekomendacje
    • Kreatywne i plastyczne – nowości i rekomendacje
    • Gadżety i breloczki – nowości i rekomendacje
  • KSIĄŻKI
    • Książki – newsy i zapowiedzi
    • Książki – nowości i rekomendacje
  • LICENCJE
    • Licencje – newsy i zapowiedzi
    • Produkty licencyjne – nowości i rekomendacje
  • TRENDY i BIZNES
    • Newsy z rynku handlowego
    • Strefa wiedzy
    • Porady
    • Raporty i badania
    • Videocasty ZPK
    • Webinary ZPK
    • Wydarzenia
  • PREZENTACJE
    • Katalogi i prezentacja marek
    • Nowości i prezentacje marek (webinary)
  • MAGAZYN ZPK
    • Biblioteka wydań
    • Sklep
  • ZABAWKI
    • Zabawki – newsy i zapowiedzi
    • Zabawki – nowości i rekomendacje
    • Perełki
      • Perełki 2023
      • Perełki 2022
      • Perełki 2021
      • Perełki 2020
      • Perełki 2019
  • GRY
    • Gry – newsy i zapowiedzi
    • Gry – nowości i rekomendacje
  • PAPIERNICZE I SZKOŁA
    • Art. papiernicze – newsy i zapowiedzi
    • Wyprawka szkolna – nowości i rekomendacje
    • Biuro i organizacja – nowości i rekomendacje
    • Kreatywne i plastyczne – nowości i rekomendacje
    • Gadżety i breloczki – nowości i rekomendacje
  • KSIĄŻKI
    • Książki – newsy i zapowiedzi
    • Książki – nowości i rekomendacje
  • LICENCJE
    • Licencje – newsy i zapowiedzi
    • Produkty licencyjne – nowości i rekomendacje
  • TRENDY i BIZNES
    • Newsy z rynku handlowego
    • Strefa wiedzy
    • Porady
    • Raporty i badania
    • Videocasty ZPK
    • Webinary ZPK
    • Wydarzenia
  • PREZENTACJE
    • Katalogi i prezentacja marek
    • Nowości i prezentacje marek (webinary)
  • MAGAZYN ZPK
    • Biblioteka wydań
    • Sklep
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Zabawki Papier Książki
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Home TRENDY i BIZNES Raporty i badania

Osobowość branży: Piotr Respondowski z firmy MGAE

9 czerwca 2014
w Raporty i badania
Reading Time:4 mins read
A A
Osobowość branży: Piotr Respondowski z firmy MGAE

Piotr Respondowski z branżą zabawkarską i dziecięcą związany jest kilkanaście lat. I jak sam mówi – to dużo, ale rynek dóbr przeznaczonych dla najmłodszych konsumentów ewoluuje dynamicznie, jak mało która branża. Dlatego stałe monitorowanie tego segmentu pozwala mu być na bieżąco z trendami i potrzebami maluchów. Na co dzień pan Piotr lubi dobrą książkę i film, choć najwięcej frajdy sprawiają mu wypady rowerowe ze swoimi dziećmi.

„Świat Zabawek” – Od ilu lat jest Pan związany z branżą zabawkarską?
Piotr Respondowski: – Z branżą zabawkarską i dziecięcą jestem związany już kilkanaście lat i nie zamieniłbym jej na żadną inną.

Czy to dużo, czy mało do poznania specyfiki handlu w tym segmencie?
– Jest to dość długi okres, ale wciąż się wiele zmienia, rynek ewoluuje i należy cały czas śledzić zmiany we wszystkich kanałach sprzedaży, aby być na bieżąco i wyczuwać aktualne szanse i zagrożenia.

A o jakim zawodzie Pan marzył będąc dzieckiem?
– Bardzo chciałem być podróżnikiem. Dlatego odwiedzanie klientów, udział w targach oraz inne wydarzenia związane z moją pracą umożliwiają mi po części spełniać to marzenie.

Co w obecnej pracy podoba się Panu najbardziej?
– Bardzo lubię tworzyć i budować od początku różne rzeczy. Takie właśnie działania prowadzę w firmie, którą reprezentuję. Nie jest to łatwe zadanie, ale każdy nowy klient oraz każde uśmiechnięte dziecko, które kupuje nową, ładną i bezpieczną zabawkę w sklepie potwierdzają, że to co robię ma sens. Podoba mi się również to, że sprzedaję zabawki najwyższej jakości, bezpieczne i funkcjonalne. Nie potrafiłbym reprezentować firmy, do której nie byłbym wewnętrznie przekonana – jak promujące przemoc czy niespełniające wymagań jakościowych powodując zagrożenie dla zdrowia najmłodszych. Bardzo miłym również jest fakt, że sprzedaję markowe zabawki, które są bardzo dobrze postrzegane na rynku przez konsumentów.

Co w pracy najbardziej Pana frustruje i hamuje w działaniu?
– Zawsze staram się pokonywać trudności z wrodzonym optymizmem, ale to co czasami spowalnia moje działania to niechęć i narzekanie połączone z brakiem odpowiedniej aktywności, która może wiele zmienić.

Czy jeszcze coś zaskakuje Pana w tej branży?
– Oczywiście, każdy rok przynosi niespodzianki. Klienci z innych obszarów gospodarczych interesują się naszą branżą. Rozwój technologiczny zmienia oblicze tradycyjnego handlu, więc będziemy jeszcze świadkami różnych przeobrażeń na rynku. Poza tym zmienia się sposób spędzania wolnego czasu przez dzieci. Coraz wcześniej maluchy dojrzewają i zaczynają interesować się elektroniką, co również ma ogromny wpływ na przyszłość rynku zabawkarskiego. Optymizmem napawa fakt, że rośnie jednak zainteresowanie rodziców oraz dzieci ruchem na świeżym powietrzu, dzięki czemu w kategorii zabawek sportowych i outdoorowych można zauważyć wyższą sprzedaż.

Co ma największy wpływ na sprzedaż zabawek?
– Ogromny wpływ na sprzedaż ma oczywiście reklama TV, choć w obecnym czasie należy brać pod uwagę również działania zintegrowane telewizja plus internet. Znane marki cieszą się też coraz większym powodzeniem. Panujące w różnych środowiskach mody mają także ogromny wpływ na sprzedaż zabawek.

Jakie są Pana największe osiągnięcia, a jakie porażki – jeśli takie oczywiście istnieją?
– Osiągnięcia to wprowadzenie na rynek polski nowych marek oraz realizacja dużych przedsięwzięć marketingowych, w tym sprowadzenie do naszego kraju serialu „Lalaloopsy” emitowanego na antenie MiniMini+.

Kogo ze świata polityki, biznesu, nauki podziwia Pan najbardziej?
– Jest wiele takich osób, gdyż jestem otwartym człowiekiem i niektóre z nich naprawdę podziwiam. Niemniej jednak cenię osoby o niespotykanych cechach charakteru dążące do celu pomimo trudności, które inni ludzie lub okoliczności im stawiają.

Co sprawia, że się Pan uśmiecha?
– Dzieci bawiące się na placu zabaw [uśmiech].

Jakie ma Pan hobby? Jak spędza Pan swój wolny czas?
– Nie mam tego czasu zbyt wiele, ale lubię jeździć z dziećmi na wycieczki rowerowe.

Ulubione miejsce w Polsce i na świecie?
– Jest wiele takich miejsc, ale i w Polsce i na świecie lubię regiony położone nad morzem.

Czy ma Pan jeszcze czas na książki, teatr, kino etc.?
– Bardzo lubię kino i teatr i jeśli tylko jest ciekawa propozycja w repertuarze, skrzętnie to wykorzystuję. A książka, która mnie ostatnio zainteresowała to „Władca piorunów” o genialnym wynalazcy Nikola Tesli.

Ulubiony aktor, film, zespół muzyczny, bajka dla dzieci?
– Często oglądam filmy i słucham dużo muzyki, szczególnie podczas podróży, ale lubię nowości i oryginalne projekty polskie i zagraniczne, więc czasami porzucam ulubionych aktorów i wykonawców na rzecz nowych odkryć i doznań. Bajka dla dzieci to oczywiście „Lalaloopsy” [smiech].

Czy wolałby Pan przenieść się na kilka chwil w przyszłość czy w przeszłość?
– Nie przenosiłbym się nigdzie, ponieważ jestem realistą i staram się budować przyszłość według moich priorytetów.

Jakie ma Pan plany rozwoju swojej firmy?
– Wchodząc w ten rok z trzema markami, chciałbym ustabilizować sprzedaż i zaproponować zaufanym partnerom stałą i efektywną współpracę, tworząc podwaliny do wprowadzenia kolejnych marek MGA Entertainment na rynek polski.

Jakie nowości z aktualnej oferty podobają się Panu najbardziej?
– Podobają mi się nowe place zabaw Little Tikes, dzięki którym dzieci mają duże możliwości aktywności fizycznej na świeżym powietrzu. Linia Lalaloopsy prezentuje zupełnie nową Bąbelkową Syrenkę, która wypuszcza bańki mydlane diademem na głowie, a z asortymetu Baby Born bardzo podobają mi się małe, śliczne i mięciutkie My Little Baby Born , które mogą przytulać dzieci już w pierwszych miesiącach swojego życia.

Najważniejsze wydarzenie tego roku dla Pana firmy?
– Było nim wprowadzenie na antenę MiniMini+ serialu „Lalaloopsy”, dzięki czemu marka jest coraz silniejsza, a sprzedaż gwałtownie wzrosła.

Dziękuję za rozmowę.
Rozmawiała Anna Wakulak

PowiązaneWpisy

Biznes na Plusie 2025 – Twoja szansa na sukces w sezonie świątecznym
Raporty i badania

Biznes na Plusie 2025 – Twoja szansa na sukces w sezonie świątecznym

3 miesiące temu

Zobacz premiery na Gwiazdkę 2025 jako pierwszy!Tylko u nas –...

Więcej
Lojalny jak polski klient. Jak sklepy budują więź z kupującym
Raporty i badania

Lojalny jak polski klient. Jak sklepy budują więź z kupującym

3 miesiące temu

Z badania EY Future Consumer Index wynika, że aż 45%...

Więcej
Następny
Upadłości firm w Polsce – prognozy KUKE

Upadłości firm w Polsce – prognozy KUKE

Ostatnie wpisy

ZPK Prezentacje: Gwiazdka 2025 – kalendarz i rejestracja

ZPK Prezentacje: Gwiazdka 2025 – kalendarz i rejestracja

27 lipca 2025

Jakie produkty warto mieć na sklepowej półce? Jak wykorzystać sezonowe trendy, by zwiększyć sprzedaż? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w...

Trefl podejmie próbę bicia rekordu Guinnessa

Trefl podejmie próbę bicia rekordu Guinnessa

18 lipca 2025

Ruszyła sprzedaż biletów na największe wydarzenie puzzlowe w Polsce! W weekend 9-10 sierpnia w Hali Urania w Olsztynie zgromadzą się...

Nowa linia figurek akcji Mattel z filmu „Jurassic World: Odrodzenie” już dostępna

Nowa linia figurek akcji Mattel z filmu „Jurassic World: Odrodzenie” już dostępna

5 lipca 2025

Zainspirowana najnowszą kinową superprodukcją „Jurassic World: Odrodzenie”, nowa linia figurek od Mattel przenosi dzieci prosto w sam środek ekscytującej przygody....

Kids’ Time 2026 – nowy wymiar branży dziecięcej! Rozszerzona formuła, nowe strefy i jeszcze więcej możliwości biznesowych

Kids’ Time 2026 – nowy wymiar branży dziecięcej! Rozszerzona formuła, nowe strefy i jeszcze więcej możliwości biznesowych

26 czerwca 2025

Międzynarodowe Targi Zabawek i Artykułów dla Dzieci i Rodziców Kids’ Time powracają w dniach 17–19 lutego 2026 roku w Targach...

Kategorie

  • Art. papiernicze – newsy i zapowiedzi
  • Bez kategorii
  • Biblioteka wydań
  • Gry – newsy i zapowiedzi
  • Gry – nowości i rekomendacje
  • KSIĄŻKI
  • Książki – newsy i zapowiedzi
  • Książki – nowości i rekomendacje
  • Licencje – newsy i zapowiedzi
  • MAGAZYN ZPK
  • Newsy z rynku handlowego
  • Nowości i prezentacje marek (webinary)
  • Perełki 2019
  • Perełki 2020
  • Perełki 2021
  • Perełki 2021 – Gwiazdka – nominacje
  • Perełki 2022
  • Perełki 2022 – nominacje
  • Perełki 2022 – Gwiazdka – nominacje
  • Perełki 2023
  • Perełki 2023 Wiosna/Lato – nominacje
  • Produkty licencyjne – nowości i rekomendacje
  • Raporty i badania
  • TRENDY i BIZNES
  • Videocasty ZPK
  • Wydarzenia
  • Zabawki – newsy i zapowiedzi
  • Zabawki – nowości i rekomendacje

Współpracujemy

Nawigacja

  • Strona główna
  • Polityka prywatności
  • Kontakt
  • Strony partnerskie

W numerze

Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 4/2025
Biblioteka wydań

Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 4/2025

SPIS TREŚCI WIADOMOŚCI 6 ‣ Rada i parlament porozumiały się w sprawie przepisów o bezpieczniejszych zabawkach7 ‣ PM SHOWCASE DAY ...

22 kwietnia 2025
Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 3/2025
Biblioteka wydań

Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 3/2025

Spis treści: WIADOMOŚCI Biedronka rozpoczyna działalność na Słowacji – s. 6TikTok Shop zyskuje na popularności – s. 6Noski Noski – ...

17 marca 2025
Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 2/2025
Biblioteka wydań

Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 2/2025

SPIS TREŚCI WIADOMOŚCI Wpływ nowych ceł na rynek zabawek w USA – 6Indie walczą o pozycję lidera w branży zabawek ...

17 lutego 2025
Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 1/2025
Biblioteka wydań

Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 1/2025

Spis treści: WIADOMOŚCI Lojalny jak polski konsument – 6EUDR: Europejskie Rozporządzenie o Wylesianiu EUDR odroczone o rok – 8E-commerce 2025 ...

26 stycznia 2025

© 2025 zpkinfo.pl, ul. Ku Wiśle 7, 00-707 Warszawa, Polska, +48 (22) 50 65 852, wspolpraca@zpkinfo.pl

Brak wyników
Zobacz wszystkie
  • ZABAWKI
    • Zabawki – newsy i zapowiedzi
    • Zabawki – nowości i rekomendacje
    • Perełki
      • Perełki 2023
      • Perełki 2022
      • Perełki 2021
      • Perełki 2020
      • Perełki 2019
  • GRY
    • Gry – newsy i zapowiedzi
    • Gry – nowości i rekomendacje
  • PAPIERNICZE I SZKOŁA
    • Art. papiernicze – newsy i zapowiedzi
    • Wyprawka szkolna – nowości i rekomendacje
    • Biuro i organizacja – nowości i rekomendacje
    • Kreatywne i plastyczne – nowości i rekomendacje
    • Gadżety i breloczki – nowości i rekomendacje
  • KSIĄŻKI
    • Książki – newsy i zapowiedzi
    • Książki – nowości i rekomendacje
  • LICENCJE
    • Licencje – newsy i zapowiedzi
    • Produkty licencyjne – nowości i rekomendacje
  • TRENDY i BIZNES
    • Newsy z rynku handlowego
    • Strefa wiedzy
    • Porady
    • Raporty i badania
    • Videocasty ZPK
    • Webinary ZPK
    • Wydarzenia
  • PREZENTACJE
    • Katalogi i prezentacja marek
    • Nowości i prezentacje marek (webinary)
  • MAGAZYN ZPK
    • Biblioteka wydań
    • Sklep

© 2025 zpkinfo.pl, ul. Ku Wiśle 7, 00-707 Warszawa, Polska, +48 (22) 50 65 852, wspolpraca@zpkinfo.pl

Używamy ciasteczek, aby zapewnić najlepszą jakość korzystania z naszej witryny.

Możesz dowiedzieć się więcej o tym, jakich ciasteczek używamy, lub wyłączyć je w .

Zabawki Papier Książki
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.

Ściśle niezbędne ciasteczka

Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.

Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.

Ciasteczka stron trzecich

Ta strona korzysta z Google Analytics do gromadzenia anonimowych informacji, takich jak liczba odwiedzających i najpopularniejsze podstrony witryny.

Włączenie tego ciasteczka pomaga nam ulepszyć naszą stronę internetową.

Najpierw włącz ściśle niezbędne ciasteczka, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje!

Polityka prywatności

Więcej informacji o naszej Polityce prywatności