Zabawki Papier Książki
  • ZABAWKI
    • Zabawki – newsy i zapowiedzi
    • Zabawki – nowości i rekomendacje
    • Perełki
      • Perełki 2023
      • Perełki 2022
      • Perełki 2021
      • Perełki 2020
      • Perełki 2019
  • GRY
    • Gry – newsy i zapowiedzi
    • Gry – nowości i rekomendacje
  • PAPIERNICZE I SZKOŁA
    • Art. papiernicze – newsy i zapowiedzi
    • Wyprawka szkolna – nowości i rekomendacje
    • Biuro i organizacja – nowości i rekomendacje
    • Kreatywne i plastyczne – nowości i rekomendacje
    • Gadżety i breloczki – nowości i rekomendacje
  • KSIĄŻKI
    • Książki – newsy i zapowiedzi
    • Książki – nowości i rekomendacje
  • LICENCJE
    • Licencje – newsy i zapowiedzi
    • Produkty licencyjne – nowości i rekomendacje
  • TRENDY i BIZNES
    • Newsy z rynku handlowego
    • Strefa wiedzy
    • Porady
    • Raporty i badania
    • Videocasty ZPK
    • Webinary ZPK
    • Wydarzenia
  • PREZENTACJE
    • Katalogi i prezentacja marek
    • Nowości i prezentacje marek (webinary)
  • MAGAZYN ZPK
    • Biblioteka wydań
    • Sklep
  • ZABAWKI
    • Zabawki – newsy i zapowiedzi
    • Zabawki – nowości i rekomendacje
    • Perełki
      • Perełki 2023
      • Perełki 2022
      • Perełki 2021
      • Perełki 2020
      • Perełki 2019
  • GRY
    • Gry – newsy i zapowiedzi
    • Gry – nowości i rekomendacje
  • PAPIERNICZE I SZKOŁA
    • Art. papiernicze – newsy i zapowiedzi
    • Wyprawka szkolna – nowości i rekomendacje
    • Biuro i organizacja – nowości i rekomendacje
    • Kreatywne i plastyczne – nowości i rekomendacje
    • Gadżety i breloczki – nowości i rekomendacje
  • KSIĄŻKI
    • Książki – newsy i zapowiedzi
    • Książki – nowości i rekomendacje
  • LICENCJE
    • Licencje – newsy i zapowiedzi
    • Produkty licencyjne – nowości i rekomendacje
  • TRENDY i BIZNES
    • Newsy z rynku handlowego
    • Strefa wiedzy
    • Porady
    • Raporty i badania
    • Videocasty ZPK
    • Webinary ZPK
    • Wydarzenia
  • PREZENTACJE
    • Katalogi i prezentacja marek
    • Nowości i prezentacje marek (webinary)
  • MAGAZYN ZPK
    • Biblioteka wydań
    • Sklep
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Zabawki Papier Książki
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Home ZABAWKI Zabawki – newsy i zapowiedzi

Digitalizacja to przyszłość branży retail – wyniki ankiety Comarch

28 maja 2019
w Zabawki – newsy i zapowiedzi
Reading Time:5 mins read
A A
Digitalizacja to przyszłość branży retail – wyniki ankiety Comarch

Digitalizacja i nowe technologie szturmem podbijają branżę handlu detalicznego. Przedsiębiorcy sięgają po rozwiązania z zakresu sztucznej inteligencji, Internetu Rzeczy iwirtualnych asystentów sprzedaży, aby ułatwić klientom zakupy zarówno w sieci, jak i sklepach stacjonarnych, a co się z tym wiąże, zwiększyć obroty firmy. Starają się również w ten sposób zrekompensować straty, jakie ponieśli w związku zwprowadzeniem zakazu handlu w niedziele.

Jak pokazują wyniki ankiety przeprowadzonej przez Comarch wśród przedstawicieli branży m.in. kosmetycznej, spożywczej, odzieżowej a także dystrybutorów urządzeń elektrycznych i sprzętów gospodarstwa domowego, prawie 65 proc.  respondentów zanotowało spadek przychodów.

Ruch jak w niedzielę (nie)handlową

Minął rok od wprowadzenia ograniczenia handlu w niedziele, a temat jest wciąż elektryzujący i nie znika z serwisów informacyjnych oraz tytułów branżowych zarówno za sprawą kontrowersji wśród pracowników, pracodawców i całego polskiego społeczeństwa, jak i nowych przepisów, które zaostrzają handel w niedziele. W ubiegłym roku sklepy mogły być otwarte w pierwszą i ostatnią niedzielę każdego miesiąca, z pewnymi wyjątkami. Od nowego roku działalność jest dozwolona w jedną, ostatnią, niedzielę w miesiącu. Nie jest zaskoczeniem, że zmiany legislacyjne przełożyły się na przychody firm działających w branży handlu detalicznego. Jak pokazują wyniki ankiety przeprowadzonej przez firmę Comarch, dla 64 proc. przepytanych przedsiębiorców wprowadzenie zakazu handlu w niedziele skutkowało spadkiem przychodów. Dla 27 proc. ankietowanych zmiany w przepisach nie miały istotnego wpływu na wielkość sprzedaży, a 9 proc. z nich zanotowało wzrost obrotów.

W internecie w dzień niehandlowy, takie słyszy się rozmowy…

Comarch w ankiecie zadał również pytanie, jak niehandlowe niedziele wpłynęły na ruch w sklepach internetowych.  Okazuje się, że przepisy ustawy ograniczającej handel odbiły się również na wynikach sprzedaży w sieci. Aż 50 proc. ankietowanych zadeklarowało, że ich obroty spadły o mniej niż 20 proc., a 9 proc. z nich zanotowało spadek między 20 a 40 proc. Z kolei 2 proc. przedsiębiorstw musi się zmierzyć z ponad 40-procentowym pomniejszeniem obrotów. Tendencje wzrostowe na poziomie 10 proc. zadeklarowało tylko 5 proc. ankietowanych. Dla ¼ przedsiębiorców ruch w sklepie internetowym utrzymał się na tym samym poziomie.

– Te wyniki pokazują, jak duża jest przestrzeń do zagospodarowania w handlu online. Firmy kuszą klientów promocjami, gwarantują darmową przesyłkę oraz oferują większą dostępność produktów w sieci. Jednak okazuje się, że to wciąż nie wystarcza, aby do sklepów internetowych zaczęła „przychodzić” taka liczba klientów, która wyrównałaby straty związane z ograniczeniem handlu w niedziele – mówi Witold Podgórski, product manager systemów Comarch Retail.

Zapraszamy na internetowe zakupy

Aby przekonać klientów do przejścia na e-commerce 25 proc. z przepytanych osób stara się przyciągnąć klienta promocjami, 19 proc. gwarantuje darmową przesyłkę oraz możliwość zwrotów, bez ponoszenia dodatkowych kosztów, a 25 proc. kusi klientów szerszą ofertą produktów. Dla 12 proc. ankietowanych kanał tradycyjny jest najważniejszy, a 19 proc. deklaruje, że nie posiada e-commerce.

– Na skuteczną sprzedaż w sieci składa się wiele elementów, w tym podstawowy, mianowicie wrażenie, jakie proces zakupowy wywarł na kliencie. Dlatego należy tak budować narzędzia informatyczne do zakupów online, aby klient „wyszedł” ze sklepu internetowego z pozytywnym doświadczeniem i chciał do niego wrócić. Stąd tak ważna jest różnorodność i dostępność tych narzędzi – podkreśla Witold Podgórski.

Klienci mają trzy sposoby na dokonanie zakupów online. 66 proc. ankietowanych przedsiębiorców deklaruje, że ich klienci najczęściej kupują z poziomu komputera personalnego: stacjonarnego lub laptopa. Po tylu samo respondentów, czyli 17 proc., wskazało mobilną wersję sklepu internetowego oraz dedykowaną aplikację sprzedażową jako sposób, który najchętniej wybierają ich klienci.

Handel naszpikowany technologiami

Klienci coraz częściej oczekują, że sklepy będą zapewniać cyfrowe usługi oraz formy płatności. Ucyfrowienie punktów handlowych jest ważne dla wszystkich grup wiekowych — tak wynika z badania Comarch i Kantar TNS, przeprowadzonego w sześciu krajach europejskich (Holandia, Niemcy, Polska, Szwajcaria, Wielka Brytania i Włochy). Ponad 85 proc. ankietowanych uważa, że w najbliższej przyszłości większość sklepów zapewni klientom usługi cyfrowe, a urządzenia mobilne zastąpią tradycyjne kasy. Czy przedstawiciele branży retail nadążają za potrzebami klientów i inwestują w nowoczesne technologie?

Tylko 17 proc. ankietowanych przedsiębiorstw wykorzystuje wirtualnego asystenta sprzedaży w sklepach internetowych, 62 proc. planuje udostępnić taką usługę, a 21 proc. nie widzi potrzeby.

– Tego typu rozwiązania informatyczne mają na celu sprawnie przeprowadzić klienta przez proces zakupowy. Technologia od dawna potrafi badać nasze preferencje zakupowe oraz gusta i na podstawie gromadzonych danych, systemy informatyczne są w stanie przygotować ofertę handlową dostosowaną do indywidualnych potrzeb klienta – tłumaczy Witold Podgórski.

Jak pokazują wyniki ankiety, przedsiębiorcy są świadomi z możliwości, jakie dostarczają wysokie technologie. 43 proc. respondentów korzysta z systemów informatycznych wyposażonych w elementy sztucznej inteligencji, 39 proc. planuje wdrożenie takich rozwiązań. 18 proc. nie widzi korzyści z takich narzędzi.

Informatyka to nie tylko sklepy internetowe, to również wsparcie dla handlu w kanale tradycyjnym. Beacony, czyli małe nadajniki komunikujące się ze smartfonami, inteligentne oświetlenie, zbierające dane o drodze, jaką klienci pokonują podczas zakupów, czy też smart mirrors otwierają przed właścicielami ogromne możliwości. 36 proc. ankietowanych przedsiębiorców już wykorzystują w swoich sklepach stacjonarnych urządzenia oparte o technologię Internetu Rzeczy, 38 proc. planuje je wdrożyć. Tylko dla ¼ przepytanych takie rozwiązania nie przekładają się na rozwój biznesu.

Mimo, że sprzedaż online rośnie i coraz więcej przedsiębiorców rozwija ten kanał, to przyszłość sklepów tradycyjnych jest niezagrożona. Są artykuły, które klienci chcą zobaczyć „na żywo”, dotknąć, przymierzyć czy przetestować. Dlatego trendem, które na jakiś czas zdominuje handel detaliczny będzie przenikanie i uzupełnianie się kanałów online i offline. Klient oczekuje swobody przemieszczania się między oba światami.

O nowościach technologicznych, które ułatwiają klientom dokonywanie zakupów zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i w internecie będzie można dowiedzieć się więcej podczas bezpłatnej konferencji „Comarch Retail 2019. Digitalizacja w retail”, która odbędzie 13 czerwca w Multikinie w galerii handlowej Złote Tarasy w Warszawie. Pełna agenda wydarzenia i formularz rejestracyjny znajduje się  na stronie https://retail2019.comarch.pl/ .

Ankieta została przeprowadzona 9 kwietnia 2019 roku wśród uczestników konferencji Shopping Center Forum 2019 Exhibition & Awards.

O Comarch ERP

Comarch to firma technologiczna zajmująca się optymalizacją procesów biznesowych od 25 lat. Jednym z oferowanych rozwiązań są systemy klasy Enterprise Resource Planning (ERP). Oferta Comarch ERP to nowoczesne rozwiązania do zarządzania procesami biznesowymi dla mikro, małych, średnich i dużych przedsiębiorstw. Uniwersalność i elastyczność produktów pozwala podnieść efektywność organizacji dzięki mobilnym aplikacjom, narzędziom e-commerce, business intelligence oraz możliwości gromadzenia i bezpiecznego przechowywania danych w Chmurze Comarch. Rozwiązania Comarch ERP są stale rozwijane i dostosowywane do zmieniających się modeli biznesowych a także zgodne z trendami Internetu Rzeczy i oraz digitalizacji gospodarki.

Dzięki sukcesywnemu rozwojowi działalności krajowej i zagranicznej dynamicznie rośnie liczba podpisywanych kontraktów oraz realizowanych wdrożeń. Z rozwiązań Comarch ERP korzysta prawie 100 tys. polskich firm, m.in. Gerda, Kreisel, Neonet, Ciech Vitrosilicon, O bag, Tołpa, Krüger&Matz, De Heus, Kupiec i LAKMA oraz reprezentanci innych kluczowych gałęzi rynku.

PowiązaneWpisy

Monster High wkracza do świata Playmobil!
Zabawki – newsy i zapowiedzi

Monster High wkracza do świata Playmobil!

5 dni temu

Jesienią 2025 roku w Europie, na Bliskim Wschodzie i w...

Więcej
LEGO i Gabby’s Dollhouse razem na wielkim ekranie i w klockowej odsłonie!
Zabawki – newsy i zapowiedzi

LEGO i Gabby’s Dollhouse razem na wielkim ekranie i w klockowej odsłonie!

6 dni temu

Fani Gabby i jej futrzanych przyjaciół mogą zacierać ręce –...

Więcej
Następny
JA, BRZOZA!- Wojtek Chuchla zaczyna kolejne 50 okrążeń Ziemią wokół Słońca

JA, BRZOZA!- Wojtek Chuchla zaczyna kolejne 50 okrążeń Ziemią wokół Słońca

Ostatnie wpisy

Monster High wkracza do świata Playmobil!

Monster High wkracza do świata Playmobil!

3 czerwca 2025

Jesienią 2025 roku w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce (EMEA) zadebiutują zestawy Playmobil inspirowane marką Monster High™. Kultowe...

LEGO i Gabby’s Dollhouse razem na wielkim ekranie i w klockowej odsłonie!

LEGO i Gabby’s Dollhouse razem na wielkim ekranie i w klockowej odsłonie!

2 czerwca 2025

Fani Gabby i jej futrzanych przyjaciół mogą zacierać ręce – nadchodzą nowe zestawy LEGO® inspirowane filmem „Gabby’s Dollhouse: The Movie”!...

Kaufland w świecie Minecraft – kolejny krok w kierunku generacji Z

Kaufland w świecie Minecraft – kolejny krok w kierunku generacji Z

1 czerwca 2025

Kaufland uruchomił własny, wirtualny świat w grze Minecraft, łącząc rozrywkę i zakupy w nowatorski sposób. Projekt skierowany m.in. do pokolenia...

Targi Stationery & Paper Expo 2025: Nowe perspektywy dla branży papierniczej i biurowej w Arabii Saudyjskiej

Targi Stationery & Paper Expo 2025: Nowe perspektywy dla branży papierniczej i biurowej w Arabii Saudyjskiej

31 maja 2025

W dniach 16–18 września 2025 roku w Riyadh Front Exhibition & Conference Center odbędzie się Stationery & Paper Expo –...

Kategorie

  • Art. papiernicze – newsy i zapowiedzi
  • Bez kategorii
  • Biblioteka wydań
  • Gry – nowości i rekomendacje
  • KSIĄŻKI
  • Książki – newsy i zapowiedzi
  • Książki – nowości i rekomendacje
  • Licencje – newsy i zapowiedzi
  • MAGAZYN ZPK
  • Newsy z rynku handlowego
  • Perełki 2019
  • Perełki 2020
  • Perełki 2021
  • Perełki 2021 – Gwiazdka – nominacje
  • Perełki 2022
  • Perełki 2022 – nominacje
  • Perełki 2022 – Gwiazdka – nominacje
  • Perełki 2023
  • Perełki 2023 Wiosna/Lato – nominacje
  • Produkty licencyjne – nowości i rekomendacje
  • Raporty i badania
  • TRENDY i BIZNES
  • Zabawki – newsy i zapowiedzi
  • Zabawki – nowości i rekomendacje

Współpracujemy

Nawigacja

  • Strona główna
  • Polityka prywatności
  • Kontakt
  • Strony partnerskie

W numerze

Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 4/2025
Biblioteka wydań

Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 4/2025

SPIS TREŚCI WIADOMOŚCI 6 ‣ Rada i parlament porozumiały się w sprawie przepisów o bezpieczniejszych zabawkach7 ‣ PM SHOWCASE DAY ...

22 kwietnia 2025
Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 3/2025
Biblioteka wydań

Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 3/2025

Spis treści: WIADOMOŚCI Biedronka rozpoczyna działalność na Słowacji – s. 6TikTok Shop zyskuje na popularności – s. 6Noski Noski – ...

17 marca 2025
Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 2/2025
Biblioteka wydań

Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 2/2025

SPIS TREŚCI WIADOMOŚCI Wpływ nowych ceł na rynek zabawek w USA – 6Indie walczą o pozycję lidera w branży zabawek ...

17 lutego 2025
Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 1/2025
Biblioteka wydań

Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 1/2025

Spis treści: WIADOMOŚCI Lojalny jak polski konsument – 6EUDR: Europejskie Rozporządzenie o Wylesianiu EUDR odroczone o rok – 8E-commerce 2025 ...

26 stycznia 2025

© 2025 zpkinfo.pl, ul. Ku Wiśle 7, 00-707 Warszawa, Polska, +48 (22) 50 65 852, wspolpraca@zpkinfo.pl

Brak wyników
Zobacz wszystkie
  • ZABAWKI
    • Zabawki – newsy i zapowiedzi
    • Zabawki – nowości i rekomendacje
    • Perełki
      • Perełki 2023
      • Perełki 2022
      • Perełki 2021
      • Perełki 2020
      • Perełki 2019
  • GRY
    • Gry – newsy i zapowiedzi
    • Gry – nowości i rekomendacje
  • PAPIERNICZE I SZKOŁA
    • Art. papiernicze – newsy i zapowiedzi
    • Wyprawka szkolna – nowości i rekomendacje
    • Biuro i organizacja – nowości i rekomendacje
    • Kreatywne i plastyczne – nowości i rekomendacje
    • Gadżety i breloczki – nowości i rekomendacje
  • KSIĄŻKI
    • Książki – newsy i zapowiedzi
    • Książki – nowości i rekomendacje
  • LICENCJE
    • Licencje – newsy i zapowiedzi
    • Produkty licencyjne – nowości i rekomendacje
  • TRENDY i BIZNES
    • Newsy z rynku handlowego
    • Strefa wiedzy
    • Porady
    • Raporty i badania
    • Videocasty ZPK
    • Webinary ZPK
    • Wydarzenia
  • PREZENTACJE
    • Katalogi i prezentacja marek
    • Nowości i prezentacje marek (webinary)
  • MAGAZYN ZPK
    • Biblioteka wydań
    • Sklep

© 2025 zpkinfo.pl, ul. Ku Wiśle 7, 00-707 Warszawa, Polska, +48 (22) 50 65 852, wspolpraca@zpkinfo.pl

Używamy ciasteczek, aby zapewnić najlepszą jakość korzystania z naszej witryny.

Możesz dowiedzieć się więcej o tym, jakich ciasteczek używamy, lub wyłączyć je w .

Zabawki Papier Książki
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.

Ściśle niezbędne ciasteczka

Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.

Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.

Ciasteczka stron trzecich

Ta strona korzysta z Google Analytics do gromadzenia anonimowych informacji, takich jak liczba odwiedzających i najpopularniejsze podstrony witryny.

Włączenie tego ciasteczka pomaga nam ulepszyć naszą stronę internetową.

Najpierw włącz ściśle niezbędne ciasteczka, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje!

Polityka prywatności

Więcej informacji o naszej Polityce prywatności