Zabawki Papier Książki
  • ZABAWKI
    • Zabawki – newsy i zapowiedzi
    • Zabawki – nowości i rekomendacje
    • Perełki
      • Perełki 2023
      • Perełki 2022
      • Perełki 2021
      • Perełki 2020
      • Perełki 2019
  • GRY
    • Gry – newsy i zapowiedzi
    • Gry – nowości i rekomendacje
  • PAPIERNICZE I SZKOŁA
    • Art. papiernicze – newsy i zapowiedzi
    • Wyprawka szkolna – nowości i rekomendacje
    • Biuro i organizacja – nowości i rekomendacje
    • Kreatywne i plastyczne – nowości i rekomendacje
    • Gadżety i breloczki – nowości i rekomendacje
  • KSIĄŻKI
    • Książki – newsy i zapowiedzi
    • Książki – nowości i rekomendacje
  • LICENCJE
    • Licencje – newsy i zapowiedzi
    • Produkty licencyjne – nowości i rekomendacje
  • TRENDY i BIZNES
    • Newsy z rynku handlowego
    • Strefa wiedzy
    • Porady
    • Raporty i badania
    • Videocasty ZPK
    • Webinary ZPK
    • Wydarzenia
  • PREZENTACJE
    • Katalogi i prezentacja marek
    • Nowości i prezentacje marek (webinary)
  • MAGAZYN ZPK
    • Biblioteka wydań
    • Sklep
  • ZABAWKI
    • Zabawki – newsy i zapowiedzi
    • Zabawki – nowości i rekomendacje
    • Perełki
      • Perełki 2023
      • Perełki 2022
      • Perełki 2021
      • Perełki 2020
      • Perełki 2019
  • GRY
    • Gry – newsy i zapowiedzi
    • Gry – nowości i rekomendacje
  • PAPIERNICZE I SZKOŁA
    • Art. papiernicze – newsy i zapowiedzi
    • Wyprawka szkolna – nowości i rekomendacje
    • Biuro i organizacja – nowości i rekomendacje
    • Kreatywne i plastyczne – nowości i rekomendacje
    • Gadżety i breloczki – nowości i rekomendacje
  • KSIĄŻKI
    • Książki – newsy i zapowiedzi
    • Książki – nowości i rekomendacje
  • LICENCJE
    • Licencje – newsy i zapowiedzi
    • Produkty licencyjne – nowości i rekomendacje
  • TRENDY i BIZNES
    • Newsy z rynku handlowego
    • Strefa wiedzy
    • Porady
    • Raporty i badania
    • Videocasty ZPK
    • Webinary ZPK
    • Wydarzenia
  • PREZENTACJE
    • Katalogi i prezentacja marek
    • Nowości i prezentacje marek (webinary)
  • MAGAZYN ZPK
    • Biblioteka wydań
    • Sklep
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Zabawki Papier Książki
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Home TRENDY i BIZNES Raporty i badania

Dołączyło do nas czasopismo z Polski – rozmowa z Daniele Caroli, prezes ITMA.

20 maja 2014
w Raporty i badania
Reading Time:4 mins read
A A
Dołączyło do nas czasopismo z Polski – rozmowa z Daniele Caroli, prezes ITMA.

Dołączyło do nas czasopismo z Polski – rozmowa z Daniele Caroli, prezes ITMA.

Kim są członkowie International Toy Magazines Association? Jakie warunki trzeba spełnić, by stać się członkiem organizacji? Czy przyjmowane są tylko pisma branży zabawkarskiej?

� Obecnie Międzynarodowe Stowarzyszenie Czasopism Zabawkarskich (ITMA) liczy 12 członków. Większość z nich pochodzi z Europy, jednak mamy również członków w Azji i Ameryce. Aktualnie czasopisma członkowskie t „Baby Leketøy & Hobby” (Norwegia), „Giochi & Giocattoli” (Włochy), „Juguetes B2B” (Hiszpania), „Leksaks Revyn” (Szwecja), „Playthings” (USA), “Speelgoed en Hobby” (Holandia), “Das Spielzeug” (Niemcy), “Świat Zabawek” (Polska), „Toy & Hobby” (Chiny), „T&G/Toys & Games” (Belgia), „Toys 'n’ Playthings” (Wielka Brytania), „Weekly Toy News” (Japonia). Ostatnio dołączyło do nas czasopismo z Polski. Niestety, czasopismo amerykańskie obecnie wydawane jest jako dodatek do innego magazynu, na skutek czego nie kwalifikuje się na członka – ta kwestia zostanie omówiona na naszym dorocznym spotkaniu 4 lutego i moim zdaniem pozostali członkowie zgodzą się, iż „Playthings” należy wykluczyć. Aby zostać członkiem, czasopismo musi być wysoce reprezentatywne dla branży zabawkarskiej w swoim kraju i publikować co najmniej cztery wydania rocznie (drukowane). Tylko czasopisma, dla których zabawki i gry stanowią główny temat, mogą należeć do ITMA, przy czym muszą to być czasopisma handlowe skierowane do branży zabawkarskiej, a nie do klientów.

Jak doszło do powstania ITMA? Gdzie się zrodziła ta idea?
� ITMA założono w maju 1978 roku w celu nawiązania współpracy i wymiany informacji między członkami. Wydawcy francuskiego czasopisma „La Revue du Jouet” i niemieckiego „Das Spielzeug” zaprosili swoich kolegów z zagranicy na spotkanie w Wiedniu, nowo powstałe stowarzyszenie zrzeszało członków z Włoch, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii, aby w następnych latach rozszerzyć się na przedstawicieli innych krajów.

� Jakie akcje podejmuje stowarzyszenie na rzecz swoich członków? Czy organizowane są spotkania, konferencje, seminaria?

Głównym celem stowarzyszenia jest wymiana informacji. Z tego tytułu na podstawie harmonogramu opracowanego przez prezesa w porozumieniu z wydawcami stowarzyszonych czasopism członkowie przekazują artykuły w języku angielskim dotyczące ich własnego rynku lub informacji specjalnych o znaczeniu międzynarodowym, które posiadają. Prezes wysyła tekst i ilustracje wszystkim członkom, którzy mogą opublikować je w swoich czasopismach i w swoim języku. Projekt ten z powodzeniem funkcjonuje od kilku lat, a obecnie rozprowadzany jest wśród członków średnio jeden artykuł na dwa miesiące. Co więcej, ITMA współpracuje z organizatorami najważniejszych wystaw handlowych zabawek na świecie w celu przekazania czytelnikom wszystkich magazynów aktualnych sprawozdań z takich wydarzeń. Co jakiś czas firmy zabawkarskie o światowej renomie zapraszają grupy członków ITMA do odwiedzenia swoich siedzib, salonów sprzedaży i fabryk, w ten sposób uzyskując międzynarodowe i profesjonalne sprawozdania ze swojej działalności i linii produktów. Obecnie opracowywane są jeszcze inne działania ITMA.

Jakie są główne problemy pism zabawkarskich w oparciu o Pana doświadczenia?
� Podobnie jak większość prasy w wielu krajach czasopisma zabawkarskie podlegają konkurencji ze strony internetu, jednak profesjonalne i dogłębne podejście pozwoli im kontynuować działalność. W obszarach, w przypadku których branża zabawkarska jest kontrolowana przez dystrybucję na rynku masowym, liczba czytelników zmniejsza się, a czasopisma zabawkarskie tracą ważność. Niemniej jednak producenci i dystrybutorzy potrzebują ich jako źródła prawdziwych i aktualnych informacji o swojej działalności.

� Czy polscy przedsiębiorcy mogą za pośrednictwem pism zrzeszonych w ITMA dotrzeć do kontrahentów z innych krajów?

Stowarzyszenie nie jest organizacją komercyjną. Każdy członek dba o własną działalność. Niemniej jednak producent np. z Polski organizujący w swojej siedzibie wizytę członków ITMA potrzebuje międzynarodowej relacji na wysokim poziomie. W innym przypadku zamieszczanie reklam we wszystkich lub w wybranych czasopismach ITMA pozwala uzyskać dodatkową przestrzeń medialną, pozwalając na dotarcie do osób zawodowo zajmujących się branżą zabawkarską na całym świecie.

Jakie korzyści/ informacje czerpią przedsiębiorcy z pisma przynależącego do stowarzyszenia?

Wymiana informacji i artykułów wśród czasopism członkowskich daje każdemu z nich lepszą orientację międzynarodową, co jest bardzo ważne w czasach powszechnej globalizacji, gdyż czasopisma zabawkarskie nie mogą już zajmować się wyłącznie rynkiem lokalnym. Wiele można się nauczyć z zagranicznych doświadczeń, sytuacji, podejścia do działalności itp.

W których państwach najlepiej rozwija się rynek zabawkarski? Jakie ma Pan prognozy na rok 2011?

Stany Zjednoczone to największy rynek zabawkarski na świecie, a jednocześnie kraj, który jednak nie rozwija się. Europa stała się najważniejszym obszarem zabawkarskim na świecie, a jeśli chodzi o wartość tutejszego rynku, to uważam, iż będzie ona rosła, szczególnie dzięki krajom środkowej i wschodniej Europy. Z czasem Azja dzięki liczbie dzieci w Chinach i w Indiach stanie się obszarem numer 1, jednak wymaga to czasu. Obecnie pewne jest, iż opracowywanie i produkcja zabawek na całym świecie muszą uwzględniać potrzeby, gusta i wymagania bezpieczeństwa Ameryki Północnej i Europy. Miejmy nadzieję, iż w roku 2011 pojawią się nowe produkty, co pobudzi rozwój głównych rynków zabawkarskich; przy tworzeniu zabawek coraz ważniejsze staje się udzielanie licencji (i rozrywka), jednak wiele zależy od sukcesu filmów, seriali telewizyjnych, postaci itp., a nie od jakości i wartości rozrywkowej produktu.

PowiązaneWpisy

Biznes na Plusie 2025 – Twoja szansa na sukces w sezonie świątecznym
Raporty i badania

Biznes na Plusie 2025 – Twoja szansa na sukces w sezonie świątecznym

4 tygodnie temu

Zobacz premiery na Gwiazdkę 2025 jako pierwszy!Tylko u nas –...

Więcej
Lojalny jak polski klient. Jak sklepy budują więź z kupującym
Raporty i badania

Lojalny jak polski klient. Jak sklepy budują więź z kupującym

4 tygodnie temu

Z badania EY Future Consumer Index wynika, że aż 45%...

Więcej
Następny
Markowe zabawki w Allegro.pl

Markowe zabawki w Allegro.pl

Ostatnie wpisy

Monster High wkracza do świata Playmobil!

Monster High wkracza do świata Playmobil!

3 czerwca 2025

Jesienią 2025 roku w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce (EMEA) zadebiutują zestawy Playmobil inspirowane marką Monster High™. Kultowe...

LEGO i Gabby’s Dollhouse razem na wielkim ekranie i w klockowej odsłonie!

LEGO i Gabby’s Dollhouse razem na wielkim ekranie i w klockowej odsłonie!

2 czerwca 2025

Fani Gabby i jej futrzanych przyjaciół mogą zacierać ręce – nadchodzą nowe zestawy LEGO® inspirowane filmem „Gabby’s Dollhouse: The Movie”!...

Kaufland w świecie Minecraft – kolejny krok w kierunku generacji Z

Kaufland w świecie Minecraft – kolejny krok w kierunku generacji Z

1 czerwca 2025

Kaufland uruchomił własny, wirtualny świat w grze Minecraft, łącząc rozrywkę i zakupy w nowatorski sposób. Projekt skierowany m.in. do pokolenia...

Targi Stationery & Paper Expo 2025: Nowe perspektywy dla branży papierniczej i biurowej w Arabii Saudyjskiej

Targi Stationery & Paper Expo 2025: Nowe perspektywy dla branży papierniczej i biurowej w Arabii Saudyjskiej

31 maja 2025

W dniach 16–18 września 2025 roku w Riyadh Front Exhibition & Conference Center odbędzie się Stationery & Paper Expo –...

Kategorie

  • Art. papiernicze – newsy i zapowiedzi
  • Bez kategorii
  • Biblioteka wydań
  • Gry – nowości i rekomendacje
  • KSIĄŻKI
  • Książki – newsy i zapowiedzi
  • Książki – nowości i rekomendacje
  • Licencje – newsy i zapowiedzi
  • MAGAZYN ZPK
  • Newsy z rynku handlowego
  • Perełki 2019
  • Perełki 2020
  • Perełki 2021
  • Perełki 2021 – Gwiazdka – nominacje
  • Perełki 2022
  • Perełki 2022 – nominacje
  • Perełki 2022 – Gwiazdka – nominacje
  • Perełki 2023
  • Perełki 2023 Wiosna/Lato – nominacje
  • Produkty licencyjne – nowości i rekomendacje
  • Raporty i badania
  • TRENDY i BIZNES
  • Zabawki – newsy i zapowiedzi
  • Zabawki – nowości i rekomendacje

Współpracujemy

Nawigacja

  • Strona główna
  • Polityka prywatności
  • Kontakt
  • Strony partnerskie

W numerze

Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 4/2025
Biblioteka wydań

Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 4/2025

SPIS TREŚCI WIADOMOŚCI 6 ‣ Rada i parlament porozumiały się w sprawie przepisów o bezpieczniejszych zabawkach7 ‣ PM SHOWCASE DAY ...

22 kwietnia 2025
Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 3/2025
Biblioteka wydań

Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 3/2025

Spis treści: WIADOMOŚCI Biedronka rozpoczyna działalność na Słowacji – s. 6TikTok Shop zyskuje na popularności – s. 6Noski Noski – ...

17 marca 2025
Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 2/2025
Biblioteka wydań

Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 2/2025

SPIS TREŚCI WIADOMOŚCI Wpływ nowych ceł na rynek zabawek w USA – 6Indie walczą o pozycję lidera w branży zabawek ...

17 lutego 2025
Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 1/2025
Biblioteka wydań

Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 1/2025

Spis treści: WIADOMOŚCI Lojalny jak polski konsument – 6EUDR: Europejskie Rozporządzenie o Wylesianiu EUDR odroczone o rok – 8E-commerce 2025 ...

26 stycznia 2025

© 2025 zpkinfo.pl, ul. Ku Wiśle 7, 00-707 Warszawa, Polska, +48 (22) 50 65 852, wspolpraca@zpkinfo.pl

Brak wyników
Zobacz wszystkie
  • ZABAWKI
    • Zabawki – newsy i zapowiedzi
    • Zabawki – nowości i rekomendacje
    • Perełki
      • Perełki 2023
      • Perełki 2022
      • Perełki 2021
      • Perełki 2020
      • Perełki 2019
  • GRY
    • Gry – newsy i zapowiedzi
    • Gry – nowości i rekomendacje
  • PAPIERNICZE I SZKOŁA
    • Art. papiernicze – newsy i zapowiedzi
    • Wyprawka szkolna – nowości i rekomendacje
    • Biuro i organizacja – nowości i rekomendacje
    • Kreatywne i plastyczne – nowości i rekomendacje
    • Gadżety i breloczki – nowości i rekomendacje
  • KSIĄŻKI
    • Książki – newsy i zapowiedzi
    • Książki – nowości i rekomendacje
  • LICENCJE
    • Licencje – newsy i zapowiedzi
    • Produkty licencyjne – nowości i rekomendacje
  • TRENDY i BIZNES
    • Newsy z rynku handlowego
    • Strefa wiedzy
    • Porady
    • Raporty i badania
    • Videocasty ZPK
    • Webinary ZPK
    • Wydarzenia
  • PREZENTACJE
    • Katalogi i prezentacja marek
    • Nowości i prezentacje marek (webinary)
  • MAGAZYN ZPK
    • Biblioteka wydań
    • Sklep

© 2025 zpkinfo.pl, ul. Ku Wiśle 7, 00-707 Warszawa, Polska, +48 (22) 50 65 852, wspolpraca@zpkinfo.pl

Używamy ciasteczek, aby zapewnić najlepszą jakość korzystania z naszej witryny.

Możesz dowiedzieć się więcej o tym, jakich ciasteczek używamy, lub wyłączyć je w .

Zabawki Papier Książki
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.

Ściśle niezbędne ciasteczka

Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.

Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.

Ciasteczka stron trzecich

Ta strona korzysta z Google Analytics do gromadzenia anonimowych informacji, takich jak liczba odwiedzających i najpopularniejsze podstrony witryny.

Włączenie tego ciasteczka pomaga nam ulepszyć naszą stronę internetową.

Najpierw włącz ściśle niezbędne ciasteczka, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje!

Polityka prywatności

Więcej informacji o naszej Polityce prywatności