Zabawki Papier Książki
  • ZABAWKI
    • Zabawki – newsy i zapowiedzi
    • Zabawki – nowości i rekomendacje
    • Perełki
      • Perełki 2023
      • Perełki 2022
      • Perełki 2021
      • Perełki 2020
      • Perełki 2019
  • GRY
    • Gry – newsy i zapowiedzi
    • Gry – nowości i rekomendacje
  • PAPIERNICZE I SZKOŁA
    • Art. papiernicze – newsy i zapowiedzi
    • Wyprawka szkolna – nowości i rekomendacje
    • Biuro i organizacja – nowości i rekomendacje
    • Kreatywne i plastyczne – nowości i rekomendacje
    • Gadżety i breloczki – nowości i rekomendacje
  • KSIĄŻKI
    • Książki – newsy i zapowiedzi
    • Książki – nowości i rekomendacje
  • LICENCJE
    • Licencje – newsy i zapowiedzi
    • Produkty licencyjne – nowości i rekomendacje
  • TRENDY i BIZNES
    • Newsy z rynku handlowego
    • Strefa wiedzy
    • Porady
    • Raporty i badania
    • Videocasty ZPK
    • Webinary ZPK
    • Wydarzenia
  • PREZENTACJE
    • Katalogi i prezentacja marek
    • Nowości i prezentacje marek (webinary)
  • MAGAZYN ZPK
    • Biblioteka wydań
    • Sklep
  • ZABAWKI
    • Zabawki – newsy i zapowiedzi
    • Zabawki – nowości i rekomendacje
    • Perełki
      • Perełki 2023
      • Perełki 2022
      • Perełki 2021
      • Perełki 2020
      • Perełki 2019
  • GRY
    • Gry – newsy i zapowiedzi
    • Gry – nowości i rekomendacje
  • PAPIERNICZE I SZKOŁA
    • Art. papiernicze – newsy i zapowiedzi
    • Wyprawka szkolna – nowości i rekomendacje
    • Biuro i organizacja – nowości i rekomendacje
    • Kreatywne i plastyczne – nowości i rekomendacje
    • Gadżety i breloczki – nowości i rekomendacje
  • KSIĄŻKI
    • Książki – newsy i zapowiedzi
    • Książki – nowości i rekomendacje
  • LICENCJE
    • Licencje – newsy i zapowiedzi
    • Produkty licencyjne – nowości i rekomendacje
  • TRENDY i BIZNES
    • Newsy z rynku handlowego
    • Strefa wiedzy
    • Porady
    • Raporty i badania
    • Videocasty ZPK
    • Webinary ZPK
    • Wydarzenia
  • PREZENTACJE
    • Katalogi i prezentacja marek
    • Nowości i prezentacje marek (webinary)
  • MAGAZYN ZPK
    • Biblioteka wydań
    • Sklep
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Zabawki Papier Książki
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Home TRENDY i BIZNES Raporty i badania

Gra powinna sprawiać przyjemność – rozmowa z Henrykiem Stokłosą z firmy Tactic

20 maja 2014
w Raporty i badania
Reading Time:4 mins read
A A
Gra powinna sprawiać przyjemność – rozmowa z Henrykiem Stokłosą z firmy Tactic

Tactic to dość młody gracz na rynku, ale wykrawający w torcie planszówkowym coraz większy kawałek. Katalog produktów, który oferuje na ten rok, jest naprawdę imponujący. Od ponad dwóch lat polskim oddziałem zarządza Henryk Stokłosa, dla którego gry planszowe to nie tylko sposób na życie, ale też ogromna pasja.

„Świat Zabawek”: Czy często gra Pan w planszówki? Do których tytułów sięga Pan najczęściej?

Henryk Stokłosa: – Staram się jak najczęściej. Zwykle testuję z dziećmi nowe pozycje naszego wydawnictwa. W te, które najbardziej przypadną im do gustu, grywamy częściej.

Z kim ze świata polityki czy biznesu zagrałby Pan w ulubioną grę?

– Gra powinna sprawiać przyjemność. Ważna jest zatem osobowość partnerów, a nie ich nazwiska. Z drugiej strony są gry, przy których można lepiej poznać inne osoby. Myślę, że partyjka „Mölkky” z szefami kilku największych partii politycznych pomogłaby mi zdecydować, na kogo głosować w kolejnych wyborach.

Jakimi kryteriami kieruje się Pan, wybierając grę do swojej oferty? Co jest sercem planszówki?

– Mam to szczęście, że w naszej firmie są osoby znające się na grach dużo lepiej ode mnie. Ufam im całkowicie, jeśli chodzi o jakość, mechanikę gier. Otrzymane od nich propozycje przepuszczam przez filtr swojej intuicji i znajomości rynku. Chętnie słucham też opinii innych, no i (jeśli chodzi o gry dla młodszych odbiorców) uważnie obserwuję reakcje moich dzieci, którym staram się podsuwać do testowania kolejne tytuły. Sercem planszówki jest nieuchwytne coś, co sprawia, że do danego tytułu z chęcią powraca się nawet po długiej przerwie. Staramy się, żeby wszystkie nasze gry miały takie „serce”.

Którego autora gier najbardziej Pan ceni?

– Najbardziej cenię bezimiennych i zwykle zbiorowych twórców gier powszechnie znanych i wciąż chętnie grywanych na całym świecie, jak szachy, brydż, kalaha czy backgammon. Jeśli jednak musiałbym wymienić jedno współczesne nazwisko, to z pewnością byłby to Reiner Knizia. Wielu twórcom udaje się tworzyć dobre gry, ale tylko nieliczni, tak jak on, wymyślając ich tak wiele, nie zwykli schodzić poniżej bardzo przyzwoitego poziomu.

Film, który ostatnio wywarł na Panu największe wrażenie…

– Jestem rzadkim gościem w kinach, więc siłą rzeczy wartościowe, ale raczej nie nowe filmy oglądam głównie w telewizji. Jakiś czas temu czytałem książkę, a niedawno miałem okazję zobaczyć film pt. „Kwiat pustyni”. Przejmującą historię o ważnych społecznie problemach, ale i o sile drzemiącej, jak wierzę, w każdym z nas.

Bez jakiej rzeczy w podróży nie może się Pan obyć?

– Coraz trudniej jest mi wyobrazić sobie podróż bez prawa jazdy i karty kredytowej. Jednocześnie coraz bardziej tęsknię za wyjazdami bez tych kawałków plastiku w kieszeni.

Jak spędza Pan wolny czas?

– Rodzina, sport, podróże i przyjaciele to moje największe pasje. Mam to szczęście, że można je ze sobą łączyć.

Jakim mottem kieruje się Pan w życiu?

– Trudno bez popadania w patos wskazać jedną myśl przewodnią. Bardzo zapadła mi jednak w pamięć zwrotka poznanego jeszcze w podstawówce wiersza „Odys” Leopolda Staffa:

„O to chodzi jedynie,

By naprzód wciąż iść śmiało,

Bo zawsze się dochodzi

Gdzie indziej, niż się chciało”.

Trudno byłoby mi znaleźć sentencję, która wierniej opisywałaby moje podejście do życia.

Kim chciał Pan zostać, będąc dzieckiem? O jakim zwodzie zawsze Pan marzył i czy te marzenia pokrywają się choć trochę z tym, co Pan robi obecnie?

– Zawsze chciałem, aby moja praca była związana ze sportem, z aktywnym i zdrowym sposobem spędzania czasu. Myślę, że w dużej części to mi się udało. Gry, tak jak sport, też są związane z rywalizacją, współzawodnictwem. Też pozwalają poznawać nowe wartościowe osoby. Jeśli dodam do tego, że bardzo ważnym obszarem działalności naszej firmy są zręcznościowe gry plenerowe, to satysfakcja może być niemal absolutna.

Co w ostatnim czasie wywołało u Pana uśmiech na twarzy?

– Na co dzień uśmiech na mojej twarzy wywołują moje dzieci. Zarówno te starsze, z coraz bardziej wysublimowanym poczuciem humoru, jak i najmłodszy pięciolatek, którego niezamierzone często gafy są źródłem powszechnej wesołości.

Najważniejszy moment/wydarzenie w Pana karierze w ciągu ostatnich miesięcy?

– Pracuję w Tacticuu nieco ponad dwa lata i jest to czas samych „najważniejszych” momentów. Stworzenie polskiego oddziału naszej firmy, pierwsi duzi partnerzy handlowi, nowe gry, nowe licencje. Wszystko to następuje po raz pierwszy i świadczy o osiąganiu kolejnych, coraz wyższych pułapów, ale jednocześnie jest motywacją do dalszych starań.

Czym jest dla Pana praca?

– Staram się, aby była możliwie przyjemnym i ciekawym sposobem zarabiania pieniędzy. Praca, szczególnie na stanowisku kierowniczym, zajmuje nie tylko większą część dnia, ale i zaprząta umysł po jej zakończeniu. Cieszę się, że wciąż mnie pasjonuje, nie pochłaniając jednak w całości.

Co stanowi fundament firmy, którą Pan zarządza?

– Wzajemne zaufanie, rodzinna atmosfera i profesjonalizm w traktowaniu swoich zadań.

Co chciałby Pan robić za kilka/kilkanaście lat?

– To, co w danym momencie będzie mnie pasjonowało. Nie mam nic przeciwko temu, aby nadal było to związane z grami…

Dziękuję za rozmowę.

Rozmawiała Anna Wakulak

PowiązaneWpisy

Biznes na Plusie 2025 – Twoja szansa na sukces w sezonie świątecznym
Raporty i badania

Biznes na Plusie 2025 – Twoja szansa na sukces w sezonie świątecznym

3 tygodnie temu

Zobacz premiery na Gwiazdkę 2025 jako pierwszy!Tylko u nas –...

Więcej
Lojalny jak polski klient. Jak sklepy budują więź z kupującym
Raporty i badania

Lojalny jak polski klient. Jak sklepy budują więź z kupującym

3 tygodnie temu

Z badania EY Future Consumer Index wynika, że aż 45%...

Więcej
Następny
Wiosna rozkwita rabatami w Coccodrillo

Wiosna rozkwita rabatami w Coccodrillo

Ostatnie wpisy

Monster High wkracza do świata Playmobil!

Monster High wkracza do świata Playmobil!

3 czerwca 2025

Jesienią 2025 roku w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce (EMEA) zadebiutują zestawy Playmobil inspirowane marką Monster High™. Kultowe...

LEGO i Gabby’s Dollhouse razem na wielkim ekranie i w klockowej odsłonie!

LEGO i Gabby’s Dollhouse razem na wielkim ekranie i w klockowej odsłonie!

2 czerwca 2025

Fani Gabby i jej futrzanych przyjaciół mogą zacierać ręce – nadchodzą nowe zestawy LEGO® inspirowane filmem „Gabby’s Dollhouse: The Movie”!...

Kaufland w świecie Minecraft – kolejny krok w kierunku generacji Z

Kaufland w świecie Minecraft – kolejny krok w kierunku generacji Z

1 czerwca 2025

Kaufland uruchomił własny, wirtualny świat w grze Minecraft, łącząc rozrywkę i zakupy w nowatorski sposób. Projekt skierowany m.in. do pokolenia...

Targi Stationery & Paper Expo 2025: Nowe perspektywy dla branży papierniczej i biurowej w Arabii Saudyjskiej

Targi Stationery & Paper Expo 2025: Nowe perspektywy dla branży papierniczej i biurowej w Arabii Saudyjskiej

31 maja 2025

W dniach 16–18 września 2025 roku w Riyadh Front Exhibition & Conference Center odbędzie się Stationery & Paper Expo –...

Kategorie

  • Art. papiernicze – newsy i zapowiedzi
  • Bez kategorii
  • Biblioteka wydań
  • Gry – nowości i rekomendacje
  • KSIĄŻKI
  • Książki – newsy i zapowiedzi
  • Książki – nowości i rekomendacje
  • Licencje – newsy i zapowiedzi
  • MAGAZYN ZPK
  • Newsy z rynku handlowego
  • Perełki 2019
  • Perełki 2020
  • Perełki 2021
  • Perełki 2021 – Gwiazdka – nominacje
  • Perełki 2022
  • Perełki 2022 – nominacje
  • Perełki 2022 – Gwiazdka – nominacje
  • Perełki 2023
  • Perełki 2023 Wiosna/Lato – nominacje
  • Produkty licencyjne – nowości i rekomendacje
  • Raporty i badania
  • TRENDY i BIZNES
  • Zabawki – newsy i zapowiedzi
  • Zabawki – nowości i rekomendacje

Współpracujemy

Nawigacja

  • Strona główna
  • Polityka prywatności
  • Kontakt
  • Strony partnerskie

W numerze

Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 4/2025
Biblioteka wydań

Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 4/2025

SPIS TREŚCI WIADOMOŚCI 6 ‣ Rada i parlament porozumiały się w sprawie przepisów o bezpieczniejszych zabawkach7 ‣ PM SHOWCASE DAY ...

22 kwietnia 2025
Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 3/2025
Biblioteka wydań

Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 3/2025

Spis treści: WIADOMOŚCI Biedronka rozpoczyna działalność na Słowacji – s. 6TikTok Shop zyskuje na popularności – s. 6Noski Noski – ...

17 marca 2025
Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 2/2025
Biblioteka wydań

Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 2/2025

SPIS TREŚCI WIADOMOŚCI Wpływ nowych ceł na rynek zabawek w USA – 6Indie walczą o pozycję lidera w branży zabawek ...

17 lutego 2025
Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 1/2025
Biblioteka wydań

Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 1/2025

Spis treści: WIADOMOŚCI Lojalny jak polski konsument – 6EUDR: Europejskie Rozporządzenie o Wylesianiu EUDR odroczone o rok – 8E-commerce 2025 ...

26 stycznia 2025

© 2025 zpkinfo.pl, ul. Ku Wiśle 7, 00-707 Warszawa, Polska, +48 (22) 50 65 852, wspolpraca@zpkinfo.pl

Brak wyników
Zobacz wszystkie
  • ZABAWKI
    • Zabawki – newsy i zapowiedzi
    • Zabawki – nowości i rekomendacje
    • Perełki
      • Perełki 2023
      • Perełki 2022
      • Perełki 2021
      • Perełki 2020
      • Perełki 2019
  • GRY
    • Gry – newsy i zapowiedzi
    • Gry – nowości i rekomendacje
  • PAPIERNICZE I SZKOŁA
    • Art. papiernicze – newsy i zapowiedzi
    • Wyprawka szkolna – nowości i rekomendacje
    • Biuro i organizacja – nowości i rekomendacje
    • Kreatywne i plastyczne – nowości i rekomendacje
    • Gadżety i breloczki – nowości i rekomendacje
  • KSIĄŻKI
    • Książki – newsy i zapowiedzi
    • Książki – nowości i rekomendacje
  • LICENCJE
    • Licencje – newsy i zapowiedzi
    • Produkty licencyjne – nowości i rekomendacje
  • TRENDY i BIZNES
    • Newsy z rynku handlowego
    • Strefa wiedzy
    • Porady
    • Raporty i badania
    • Videocasty ZPK
    • Webinary ZPK
    • Wydarzenia
  • PREZENTACJE
    • Katalogi i prezentacja marek
    • Nowości i prezentacje marek (webinary)
  • MAGAZYN ZPK
    • Biblioteka wydań
    • Sklep

© 2025 zpkinfo.pl, ul. Ku Wiśle 7, 00-707 Warszawa, Polska, +48 (22) 50 65 852, wspolpraca@zpkinfo.pl

Używamy ciasteczek, aby zapewnić najlepszą jakość korzystania z naszej witryny.

Możesz dowiedzieć się więcej o tym, jakich ciasteczek używamy, lub wyłączyć je w .

Zabawki Papier Książki
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.

Ściśle niezbędne ciasteczka

Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.

Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.

Ciasteczka stron trzecich

Ta strona korzysta z Google Analytics do gromadzenia anonimowych informacji, takich jak liczba odwiedzających i najpopularniejsze podstrony witryny.

Włączenie tego ciasteczka pomaga nam ulepszyć naszą stronę internetową.

Najpierw włącz ściśle niezbędne ciasteczka, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje!

Polityka prywatności

Więcej informacji o naszej Polityce prywatności