Zabawki Papier Książki
  • ZABAWKI
    • Zabawki – newsy i zapowiedzi
    • Zabawki – nowości i rekomendacje
    • Perełki
      • Perełki 2023
      • Perełki 2022
      • Perełki 2021
      • Perełki 2020
      • Perełki 2019
  • GRY
    • Gry – newsy i zapowiedzi
    • Gry – nowości i rekomendacje
  • PAPIERNICZE I SZKOŁA
    • Art. papiernicze – newsy i zapowiedzi
    • Wyprawka szkolna – nowości i rekomendacje
    • Biuro i organizacja – nowości i rekomendacje
    • Kreatywne i plastyczne – nowości i rekomendacje
    • Gadżety i breloczki – nowości i rekomendacje
  • KSIĄŻKI
    • Książki – newsy i zapowiedzi
    • Książki – nowości i rekomendacje
  • LICENCJE
    • Licencje – newsy i zapowiedzi
    • Produkty licencyjne – nowości i rekomendacje
  • TRENDY i BIZNES
    • Newsy z rynku handlowego
    • Strefa wiedzy
    • Porady
    • Raporty i badania
    • Videocasty ZPK
    • Webinary ZPK
    • Wydarzenia
  • PREZENTACJE
    • Katalogi i prezentacja marek
    • Nowości i prezentacje marek (webinary)
  • MAGAZYN ZPK
    • Biblioteka wydań
    • Sklep
  • ZABAWKI
    • Zabawki – newsy i zapowiedzi
    • Zabawki – nowości i rekomendacje
    • Perełki
      • Perełki 2023
      • Perełki 2022
      • Perełki 2021
      • Perełki 2020
      • Perełki 2019
  • GRY
    • Gry – newsy i zapowiedzi
    • Gry – nowości i rekomendacje
  • PAPIERNICZE I SZKOŁA
    • Art. papiernicze – newsy i zapowiedzi
    • Wyprawka szkolna – nowości i rekomendacje
    • Biuro i organizacja – nowości i rekomendacje
    • Kreatywne i plastyczne – nowości i rekomendacje
    • Gadżety i breloczki – nowości i rekomendacje
  • KSIĄŻKI
    • Książki – newsy i zapowiedzi
    • Książki – nowości i rekomendacje
  • LICENCJE
    • Licencje – newsy i zapowiedzi
    • Produkty licencyjne – nowości i rekomendacje
  • TRENDY i BIZNES
    • Newsy z rynku handlowego
    • Strefa wiedzy
    • Porady
    • Raporty i badania
    • Videocasty ZPK
    • Webinary ZPK
    • Wydarzenia
  • PREZENTACJE
    • Katalogi i prezentacja marek
    • Nowości i prezentacje marek (webinary)
  • MAGAZYN ZPK
    • Biblioteka wydań
    • Sklep
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Zabawki Papier Książki
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Home TRENDY i BIZNES Raporty i badania

70% decyzji zakupowych przed półką sklepową. Czy to możliwe?

25 stycznia 2020
w Raporty i badania
Reading Time:3 mins read
A A
70% decyzji zakupowych przed półką sklepową. Czy to możliwe?

Badania firmy Nielsen w Polsce udowodniły, że aż 70% decyzji zakupowych zapada przed półką sklepową. W artykule wskazujemy wagę tego ostatniego etapu, co do której nie wszyscy byli zgodni, że jest aż tak istotny. Agencja Nielsen wyraziła oficjalną zgodę na komunikację tych wyników badań i użycie w tym artykule.

To niesamowite, jak kluczowy jest ostatni moment, zanim Klient włoży produkt do koszyka. Firmy, nawet dojrzałe organizacje handlowe, dużą uwagę przykładają do opracowania strategii marketingowej produktu. Nakłady i czas poświęcone są na profesjonalny projekt opakowania i zbudowanie zachęcającej i angażującej kampanii marketingowej. Następnie wydaje się duże budżety na ich zasięgową komunikację. Dalej, firmy, czekają na to, czy Klient włoży ich produkt do koszyka? Czy to działa? Zastanówmy się chwilę, jaka jest perspektywa Klienta?

Pani Anna przychodzi do sklepu regularnie, czasem jednak są to wizyty spontaniczne. Związane to może być z indywidualną, jednorazową potrzebą lub po prostu z okazją związaną z pobytem koło sklepu lub w galerii handlowej. Do tego, przy tych regularnych wizytach, Pani Anna ma listę potrzebnych produktów. Okazuje się jednak, że oprócz nich zawsze kupuje dodatkowe towary. Produkty z listy stanowią często zaledwie 30% koszyka zakupowego.

Pani Anna nie wie tego, że patrząc na półkę sklepową, w ciągu kilku sekund, zanim wyciągnie rękę po produkt, skanuje oczami kilkaset propozycji umieszczonych w przestrzeni sklepowej całkiem nieprzypadkowo. Część asortymentu umieszczona jest na początku regału. Część na półce na wysokości oczu. Te wszystkie okoliczności sprawiają, że Pani Anna dokonuje innych wyborów, niż te, które świadomie planowała. Dlaczego?

Otóż, wg badania firmy Nielsen, aż 70% decyzji zakupowych podejmowanych jest przed półką sklepową – tu i teraz. Wynika z tego, że wpływ na ostatni etap podróży produktu od producenta do koszyka Klienta ma proces, który w uproszczonym ujęciu, nazywamy merchandisingiem. Jest on kluczowym momentem zakupowym. Inaczej mówiąc etap ten jest nie tylko usługą, ale pomocą w wypełnieniu całego procesu od wytworzenia produktu, przez jego komunikowanie, do sięgnięcia po produkt z półki sklepowej. Chodzi nie tylko o to, jak produkt jest eksponowany, ale także o to, czy jest on na półce, a nie przypadkiem – chwilę wcześniej – zabrał go z półki poprzednik Pani Anny. Mało tego, Pani Anna lubi czasem zmienić swoje przyzwyczajenia, ponieważ słyszała o innym, lepszym produkcie lub wręcz chce czegoś nowego, czy nowocześniejszego. Tak, Pani Anna zmienna jest i coraz częściej lubi chwalić się odkryciem nowości przed znajomymi. Z drugiej strony, ma coraz mniej czasu na poszukiwanie i badanie cech produktów i patrzy z uwagą na półkę, który produkt mówi do niej „Jestem tu i teraz. Jestem interesujący”.

Merchandising to pomoc w dbałości o obecność produktów i taką ich ekspozycję, aby Pani Anna chętnie wyciągnęła rękę po produkt, nawet jeżeli nie był na jej liście zakupów. Merchandising ma zatem wpływ na wzrost sprzedaży produktów. Agencje merchandisingowe, są partnerami swoich Klientów w osiąganiu ich celów sprzedażowych. Czy zatem nie wszystkie produkty są przez sieci handlowe prawidłowo eksponowane? Oczywiście, że nie. Sieci handlowe dokonują starań, aby zapełnić półki towarami, po które przychodzą Klienci. Grupują produkty z jednej kategorii, aby dawać Klientom wybór i poczucie, że w tym sklepie dostaną to, czego szukają i po co przychodzą.

Natomiast za to, że produkt powie do Klienta „Tu jestem, weź mnie do koszyka” odpowiada merchendiser dedykowany dla tego produktu.

Profesjonalne agencje merchandisingowe mają sieć pracowników w całym kraju, a nawet w innych krajach Europy. Zatem, oni – merchandiserzy już są w sieciach handlowych. Organizacja tej usługi jest w tym momencie prosta i szybka w realizacji. Nie musimy szukać ludzi, którzy staną przy półkach dbając o produkty, którymi się zajmują. Oni już tam są i czekają na podjęcie zadania.

Łatwo sprawdzić, czy rzeczywiście merchandising ma wpływ na sprzedaż i jak wzrosną obroty firmy. Zachęcamy nowych Klientów do 3 miesięcznego testu, w trakcie którego przekonają się o tym, co zbadała firma Nielsen, a co okazało się bardzo istotnym faktem w całym procesie sprzedażowym. Ponad 70% decyzji zależy od tu i teraz Klienta w sklepie przed półką z towarami. Zachęcamy do sprawdzenia wpływu dbałości o ten moment. Chcemy pomóc w realizacji procesu sprzedaży, aż do ostatniego etapu. Obiecujemy wzrost sprzedaży produktu objętego testem.

Tagi: artykułekspozycjakoszykmerchandisingnielsenproduktsklepSprzedażtowar

PowiązaneWpisy

Biznes na Plusie 2025 – Twoja szansa na sukces w sezonie świątecznym
Raporty i badania

Biznes na Plusie 2025 – Twoja szansa na sukces w sezonie świątecznym

3 tygodnie temu

Zobacz premiery na Gwiazdkę 2025 jako pierwszy!Tylko u nas –...

Więcej
Lojalny jak polski klient. Jak sklepy budują więź z kupującym
Raporty i badania

Lojalny jak polski klient. Jak sklepy budują więź z kupującym

3 tygodnie temu

Z badania EY Future Consumer Index wynika, że aż 45%...

Więcej
Następny
Ucieczka z Lochu

Ucieczka z Lochu

Ostatnie wpisy

Monster High wkracza do świata Playmobil!

Monster High wkracza do świata Playmobil!

3 czerwca 2025

Jesienią 2025 roku w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce (EMEA) zadebiutują zestawy Playmobil inspirowane marką Monster High™. Kultowe...

LEGO i Gabby’s Dollhouse razem na wielkim ekranie i w klockowej odsłonie!

LEGO i Gabby’s Dollhouse razem na wielkim ekranie i w klockowej odsłonie!

2 czerwca 2025

Fani Gabby i jej futrzanych przyjaciół mogą zacierać ręce – nadchodzą nowe zestawy LEGO® inspirowane filmem „Gabby’s Dollhouse: The Movie”!...

Kaufland w świecie Minecraft – kolejny krok w kierunku generacji Z

Kaufland w świecie Minecraft – kolejny krok w kierunku generacji Z

1 czerwca 2025

Kaufland uruchomił własny, wirtualny świat w grze Minecraft, łącząc rozrywkę i zakupy w nowatorski sposób. Projekt skierowany m.in. do pokolenia...

Targi Stationery & Paper Expo 2025: Nowe perspektywy dla branży papierniczej i biurowej w Arabii Saudyjskiej

Targi Stationery & Paper Expo 2025: Nowe perspektywy dla branży papierniczej i biurowej w Arabii Saudyjskiej

31 maja 2025

W dniach 16–18 września 2025 roku w Riyadh Front Exhibition & Conference Center odbędzie się Stationery & Paper Expo –...

Kategorie

  • Art. papiernicze – newsy i zapowiedzi
  • Bez kategorii
  • Biblioteka wydań
  • Gry – nowości i rekomendacje
  • KSIĄŻKI
  • Książki – newsy i zapowiedzi
  • Książki – nowości i rekomendacje
  • Licencje – newsy i zapowiedzi
  • MAGAZYN ZPK
  • Newsy z rynku handlowego
  • Perełki 2019
  • Perełki 2020
  • Perełki 2021
  • Perełki 2021 – Gwiazdka – nominacje
  • Perełki 2022
  • Perełki 2022 – nominacje
  • Perełki 2022 – Gwiazdka – nominacje
  • Perełki 2023
  • Perełki 2023 Wiosna/Lato – nominacje
  • Produkty licencyjne – nowości i rekomendacje
  • Raporty i badania
  • TRENDY i BIZNES
  • Zabawki – newsy i zapowiedzi
  • Zabawki – nowości i rekomendacje

Współpracujemy

Nawigacja

  • Strona główna
  • Polityka prywatności
  • Kontakt
  • Strony partnerskie

W numerze

Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 4/2025
Biblioteka wydań

Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 4/2025

SPIS TREŚCI WIADOMOŚCI 6 ‣ Rada i parlament porozumiały się w sprawie przepisów o bezpieczniejszych zabawkach7 ‣ PM SHOWCASE DAY ...

22 kwietnia 2025
Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 3/2025
Biblioteka wydań

Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 3/2025

Spis treści: WIADOMOŚCI Biedronka rozpoczyna działalność na Słowacji – s. 6TikTok Shop zyskuje na popularności – s. 6Noski Noski – ...

17 marca 2025
Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 2/2025
Biblioteka wydań

Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 2/2025

SPIS TREŚCI WIADOMOŚCI Wpływ nowych ceł na rynek zabawek w USA – 6Indie walczą o pozycję lidera w branży zabawek ...

17 lutego 2025
Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 1/2025
Biblioteka wydań

Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 1/2025

Spis treści: WIADOMOŚCI Lojalny jak polski konsument – 6EUDR: Europejskie Rozporządzenie o Wylesianiu EUDR odroczone o rok – 8E-commerce 2025 ...

26 stycznia 2025

© 2025 zpkinfo.pl, ul. Ku Wiśle 7, 00-707 Warszawa, Polska, +48 (22) 50 65 852, wspolpraca@zpkinfo.pl

Brak wyników
Zobacz wszystkie
  • ZABAWKI
    • Zabawki – newsy i zapowiedzi
    • Zabawki – nowości i rekomendacje
    • Perełki
      • Perełki 2023
      • Perełki 2022
      • Perełki 2021
      • Perełki 2020
      • Perełki 2019
  • GRY
    • Gry – newsy i zapowiedzi
    • Gry – nowości i rekomendacje
  • PAPIERNICZE I SZKOŁA
    • Art. papiernicze – newsy i zapowiedzi
    • Wyprawka szkolna – nowości i rekomendacje
    • Biuro i organizacja – nowości i rekomendacje
    • Kreatywne i plastyczne – nowości i rekomendacje
    • Gadżety i breloczki – nowości i rekomendacje
  • KSIĄŻKI
    • Książki – newsy i zapowiedzi
    • Książki – nowości i rekomendacje
  • LICENCJE
    • Licencje – newsy i zapowiedzi
    • Produkty licencyjne – nowości i rekomendacje
  • TRENDY i BIZNES
    • Newsy z rynku handlowego
    • Strefa wiedzy
    • Porady
    • Raporty i badania
    • Videocasty ZPK
    • Webinary ZPK
    • Wydarzenia
  • PREZENTACJE
    • Katalogi i prezentacja marek
    • Nowości i prezentacje marek (webinary)
  • MAGAZYN ZPK
    • Biblioteka wydań
    • Sklep

© 2025 zpkinfo.pl, ul. Ku Wiśle 7, 00-707 Warszawa, Polska, +48 (22) 50 65 852, wspolpraca@zpkinfo.pl

Używamy ciasteczek, aby zapewnić najlepszą jakość korzystania z naszej witryny.

Możesz dowiedzieć się więcej o tym, jakich ciasteczek używamy, lub wyłączyć je w .

Zabawki Papier Książki
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.

Ściśle niezbędne ciasteczka

Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.

Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.

Ciasteczka stron trzecich

Ta strona korzysta z Google Analytics do gromadzenia anonimowych informacji, takich jak liczba odwiedzających i najpopularniejsze podstrony witryny.

Włączenie tego ciasteczka pomaga nam ulepszyć naszą stronę internetową.

Najpierw włącz ściśle niezbędne ciasteczka, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje!

Polityka prywatności

Więcej informacji o naszej Polityce prywatności