21 sierpnia Allegro wprowadza nowy cennik dla użytkowników i sklepów. Wzrosną prowizje od sprzedaży i opłaty dla sklepów, a opłata za wystawienie przedmiotu nie będzie zwracana nawet po jego sprzedaży.
W nowym cenniku Allegro opłata za wystawianie przedmiotu nie ulega zmianie, ale w przypadku skutecznej sprzedaży nie będzie już zwracana. Jednocześnie nieco droższe będzie wystawianie oferty na 14 dni. Większość zmian podyktowana jest z jednej strony koniecznością rozwoju, a z drugiej rosnącymi kosztami utrzymania serwisu.
Zapowiedziana właśnie przez Allegro podwyżka opłat i prowizji jest częściowa i nie obejmuje wszystkich kategorii
poprzedni cennik Allegro, obowiązujący od listopada ub.r., miał charakter testowy.– Przez te kilka miesięcy okazało się, że ten model nie do końca spełnia oczekiwania i cele, jakie sobie założyliśmy. W tej sytuacji nie widzimy sensu kontynuowania go ponieważ, nie wpłynął on na zachowania użytkowników tak, jak tego oczekiwaliśmy –opisuje Katarzyna Kuśnierska z grupy Allegro.
Czy kierownictwo Allegro nie obawia się, że wyższe opłaty i prowizje wywołają protesty użytkowników i zniechęcą ich od handlowania w serwisie?– Każda zmiana cennika wywołuje reakcje i są one zrozumiałe, ale zapewniam, że dla nas to również nie są łatwe decyzje –deklaruje Katarzyna Kuśnierska.– Od początku naszej działalności koncentrujemy się na zapewnieniu naszym Użytkownikom najwyższych standardów, przyjaznego i konkurencyjnego środowisko do handlu w sieci, co ma przełożenie na sukces sprzedażowy wielu naszych klientów. I wierzymy, że to się nie zmieni –podkreśla.