W nowej wersji Allegro.pl górne pole wyszukiwarki zostało powiększone,
przesunięte na środek i uzupełnione o domyślną opcję wyszukiwania w
konkretnych działach. Obok znajduje się symbol koszyka zakupowego
odsyłający użytkownika do jego konta w serwisie.
Poniżej wprowadzono poziomie menu z działami głównymi, które poprzednio
były prezentowane z boku. Teraz w menu bocznym pokazywane są kategorie
poszczególnych działów. Natomiast między działami głównymi można szybko i
płynnie przechodzić, najeżdżając na ich nazwy w menu głównym.
U dołu strony głównej prezentowane są oferty wyróżnione: Wyjątkowe Okazje i Hity Tygodnia.
Strony z ofertami i wynikami wyszukiwania wyglądają podobnie jak
dotychczas. Przy czym bardziej widoczne są przyciski pozwalające
zamieszczać linki do aukcji w serwisach społecznościowych. Ponadto w
większym polu prezentowane są zdjęcia sprzedawanych przedmiotów.
W całym Allegro.pl zmieniła się szata graficzna: elementy w ciemnoszarym kolorze zastąpiło białe tło.
Nowa wersja serwisu została napisana zupełnie od początku. Przez kilka
miesięcy pracowali nad nią programiści Grupy Allegro. Od początku br.
nową odsłonę testowali wybrani użytkownicy.
Allegro.pl ma 15,5 mln zarejestrowanych użytkowników, z czego ok. 70
tys. to firmy, które jednak generują większość obrotów serwisu. Ok. 80
proc. transakcji realizowanych jest na stronie w systemie „Kup teraz”. W
grudniu ub.r. Allegro.pl odwiedziło 10,44 mln użytkowników, którzy
wykonali 4,66 mld odsłon (