Zabawki Papier Książki
  • ZABAWKI
    • Zabawki – newsy i zapowiedzi
    • Zabawki – nowości i rekomendacje
    • Perełki
      • Perełki 2023
      • Perełki 2022
      • Perełki 2021
      • Perełki 2020
      • Perełki 2019
  • GRY
    • Gry – newsy i zapowiedzi
    • Gry – nowości i rekomendacje
  • PAPIERNICZE I SZKOŁA
    • Art. papiernicze – newsy i zapowiedzi
    • Wyprawka szkolna – nowości i rekomendacje
    • Biuro i organizacja – nowości i rekomendacje
    • Kreatywne i plastyczne – nowości i rekomendacje
    • Gadżety i breloczki – nowości i rekomendacje
  • KSIĄŻKI
    • Książki – newsy i zapowiedzi
    • Książki – nowości i rekomendacje
  • LICENCJE
    • Licencje – newsy i zapowiedzi
    • Produkty licencyjne – nowości i rekomendacje
  • TRENDY i BIZNES
    • Newsy z rynku handlowego
    • Strefa wiedzy
    • Porady
    • Raporty i badania
    • Videocasty ZPK
    • Webinary ZPK
    • Wydarzenia
  • PREZENTACJE
    • Katalogi i prezentacja marek
    • Nowości i prezentacje marek (webinary)
  • MAGAZYN ZPK
    • Biblioteka wydań
    • Sklep
  • ZABAWKI
    • Zabawki – newsy i zapowiedzi
    • Zabawki – nowości i rekomendacje
    • Perełki
      • Perełki 2023
      • Perełki 2022
      • Perełki 2021
      • Perełki 2020
      • Perełki 2019
  • GRY
    • Gry – newsy i zapowiedzi
    • Gry – nowości i rekomendacje
  • PAPIERNICZE I SZKOŁA
    • Art. papiernicze – newsy i zapowiedzi
    • Wyprawka szkolna – nowości i rekomendacje
    • Biuro i organizacja – nowości i rekomendacje
    • Kreatywne i plastyczne – nowości i rekomendacje
    • Gadżety i breloczki – nowości i rekomendacje
  • KSIĄŻKI
    • Książki – newsy i zapowiedzi
    • Książki – nowości i rekomendacje
  • LICENCJE
    • Licencje – newsy i zapowiedzi
    • Produkty licencyjne – nowości i rekomendacje
  • TRENDY i BIZNES
    • Newsy z rynku handlowego
    • Strefa wiedzy
    • Porady
    • Raporty i badania
    • Videocasty ZPK
    • Webinary ZPK
    • Wydarzenia
  • PREZENTACJE
    • Katalogi i prezentacja marek
    • Nowości i prezentacje marek (webinary)
  • MAGAZYN ZPK
    • Biblioteka wydań
    • Sklep
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Zabawki Papier Książki
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Home TRENDY i BIZNES Raporty i badania

ELC – Świat licencji Warner Bros

20 maja 2014
w Raporty i badania
Reading Time:4 mins read
A A
ELC – Świat licencji Warner Bros

O nowych programach licencyjnych na ten i przyszły rok rozmawiamy z Anettą Sroczyńską, country manager ELC.

„Świat Zabawek”: Jaką rolę pełni ELC na polskim rynku? Jaka jest Państwa pozycja?
Anetta Sroczyńska: Jesteśmy jednym z największych agentów licencyjnych w Europie Środkowo-Wschodniej i wyłącznym przedstawicielem na tym terenie jednego z największych światowych licencjodawców – Warner Bros Consumer Products. Reprezentujemy także licencje Cartoon Network oraz słynne kluby sportowe: FC Barcelona, Real Madryt, Manchester United, Liverpool, Juventus Turyn i AC Milan. Oprócz piłki nożnej ELC sprzedaje też licencje na wykorzystanie wizerunku m.in. NBA oraz WWE (World Wrestling Entertainment – ligi wrestlingu amerykańskiego).

Superman, Batman, Wonder Woman, Looney Tunes, WWE, a także Scooby-Doo, Harry Potter to obecnie jedne z najgorętszych licencji w Polsce. Jakie kampanie marketingowe związane są z tymi postaciami? Czym podyktowana jest ich popularność?
– Batman, Superman, Looney Tunes, Scooby-Doo to klasyczne marki, działające w popkulturze od ponad 70 lat. W ubiegłym roku świętowaliśmy 75. urodziny Królika Bugsa oraz bohaterów DC Comics. Scooby-Doo oraz Tom i Jerry to od dekad uwielbiane przez dzieci i dorosłych postacie. Ich przygody przykuwają do telewizorów dzieciaki tak samo, jak przykuwały ich rodziców. Harry Potter od ponad dziesięciu lat rządzi wyobraźnią młodego pokolenia. Z nowej nieznanej marki przeobraził się w absolutną klasykę i teraz nie wyobrażamy sobie świata bez czarodzieja w okrągłych okularach z blizną na czole. Wokół naszych najgorętszych marek ciągle coś się dzieje – stale są obecne w telewizji, ukazują się nowe magazyny i książki z ich przygodami, na ekrany kin wchodzą nowe filmy, które potem wydawane są na DVD. Postacie wykorzystywane są do promocji skierowanych do dzieci i całych rodzin – na Dzień Dziecka, na święta Bożego Narodzenia, w czasie powrotu do szkoły. Okresowo organizowane są spotkania z bohaterami z kreskówki „Ben 10”, jak również rozgrywki Bakugana. Nie będzie przesadą stwierdzenie, że nasze postacie ciągle żyją, a dzieje się tak dlatego, że jest na nie nieustający popyt na rynku.

Do jakiej grupy wiekowej docierają głównie te licencje?
– To zależy od rodzaju produktu. Największą grupę docelową stanowią dzieci od 5. do 9. roku życia. Do nich adresowane są artykuły ze wszystkich obszarów rynkowych: zabawki, rozmaite wydawnictwa, artykuły szkolne i papiernicze oraz produkty spożywcze. Starsze dzieci także nie są obojętne na uroki licencji. Co ciekawe, coraz silniej odczuwamy światowy trend zainteresowania produktami licencyjnymi wśród dorosłych. Ta grupa uwielbia produkty w stylu vintage, czyli z nutką sentymentu. Bo tak też odbieramy postacie, które były nam szalenie bliskie w dzieciństwie – działają na naszą wyobraźnię, na nasze emocje i wzbudzają bardzo pozytywne skojarzenia. Zgodnie z powiedzeniem „Czym skorupka za młodu nasiąknie…”.

Jakie jeszcze licencje z Państwa portfolio warto mieć w swojej ofercie?
– Każda firma jest w stanie znaleźć w naszym portfolio coś dla siebie. Taka decyzja jest uwarunkowana potrzebami przedsiębiorstwa, charakterem grupy docelowej i wyczuciem rynku. W naszej ofercie mamy mnóstwo programów licencyjnych, które najlepiej zadziałają na chłopców. Reprezentujemy także brandy, które obejmują swoim zasięgiem zarówno dorosłych, jak i dzieci, i to niezależnie od płci. W obliczu zbliżającego się Euro 2012 niewątpliwie warto pracować z licencjami klubów sportowych, cieszącymi się coraz większym zainteresowaniem ze strony naszych partnerów. Ciekawie rokuje także WWE – marka z ogromnym potencjałem, do której fani w Polsce podchodzą bardzo entuzjastycznie, a która nie jest jeszcze zagospodarowana na naszym rynku zgodnie ze swoim potencjałem.

Współpracują Państwo m.in. z firmą Bandai czy wydawnictwem Egmont. Czy oprócz licencjobiorców globalnych zgłaszają się również do Państwa firmy zabawkarskie z rodzimego podwórka?
– Mimo iż generalnie na naszym rynku jest niewiele firm mogących konkurować z globalnymi producentami zabawek, ELC ma wielu lokalnych partnerów, którzy rozwijają produkty na potrzeby rodzimego rynku. Wszystkie projekty są tworzone przez nich samych. Do takich firm należą np.: Mochtoys, Midex, Artyk czy Vison One.

Jakie warunki musi spełniać Państwa licencjobiorca, by rozpocząć współpracę?
– Przede wszystkim potencjalny partner musi mieć rozwiniętą sieć dystrybucji, ściśle określone cele sprzedażowe i dysponować wystarczającymi środkami, aby te cele zrealizować. Przyszły licencjobiorca jest zobowiązany przedstawić nam wstępne estymacje sprzedażowe, które mają bezpośredni wpływ na decyzję o podjęciu współpracy. Na późniejszym etapie od każdego licencjobiorcy oczekujemy zaangażowania w powstanie, rozwój i promowanie produktu.

Dlaczego warto handlować artykułami na licencji?
– Produkty licencyjne mają przewagę nad „zwykłymi” artykułami – niosą ze sobą walor emocjonalny – kochamy bohaterów ulubionych filmów, seriali i kreskówek, a te uczucia przekładają się na chęć posiadania rzeczy z ich wizerunkami. Tego typu sentymenty dotyczą nie tylko dzieci. Kto z nas nie pamięta z dzieciństwa kreskówki np. z Flintstonami (wtedy znanymi bardziej jako „Jaskiniowcy”)? Jeden z naszych klientów, firma LPP, właściciel marki Reserved, w tym roku wypuścił na rynek kolekcję ubrań z Flintstonami – co ciekawe, zarówno linia dla dzieci, jak i dla dorosłych sprzedawała się imponująco dobrze. Ta dla dorosłych nawet lepiej.

A jakie inne gorące tematy licencyjne pojawią się w przyszłym roku? Jakie wydarzenia promocyjne będą im towarzyszyć?
– Jeszcze w tym roku przed nami pierwsza gala wrestlingu w Polsce, a w 2012 r. kolejne dwie. Czeka nas także kolejna odsłona kreskówki „Looney Tunes”, bohaterów których pamiętają wszyscy obecni 40-latkowie. Tym razem kreska będzie inna, nowoczesna. Ale przygody pozostaną niezmiennie zabawne, szalone, pełne energii i szalonej uciechy.

Proszę przedstawić ranking popularności poszczególnych postaci licencyjnych Warner Bros na rynku polskim.
– Od ładnych kilku lat najpopularniejszym programem licencyjnym w naszym portfolio jest „Scooby-Doo”. Dynamicznie rozwijają się inne marki Warner Bros, jak np. Tom i Jerry oraz DC Comics. Bardzo dużą popularnością cieszą się też licencje Cartoon Network, takie jak „Bakugan” czy „Ben 10”. W przypadku tej ostatniej mamy już trzecią odsłonę licencji i jej popularność nie maleje. Od 2006 r. „Ben 10” stał się klasykiem, powodując zachwyt i entuzjazm dzieci na całym świecie.

Dziękuję za rozmowę.

Rozmawiała Anna Wakulak

PowiązaneWpisy

Biznes na Plusie 2025 – Twoja szansa na sukces w sezonie świątecznym
Raporty i badania

Biznes na Plusie 2025 – Twoja szansa na sukces w sezonie świątecznym

3 miesiące temu

Zobacz premiery na Gwiazdkę 2025 jako pierwszy!Tylko u nas –...

Więcej
Lojalny jak polski klient. Jak sklepy budują więź z kupującym
Raporty i badania

Lojalny jak polski klient. Jak sklepy budują więź z kupującym

3 miesiące temu

Z badania EY Future Consumer Index wynika, że aż 45%...

Więcej
Następny
Dołączyło do nas czasopismo z Polski – rozmowa z Daniele Caroli, prezes ITMA.

Dołączyło do nas czasopismo z Polski - rozmowa z Daniele Caroli, prezes ITMA.

Ostatnie wpisy

ZPK Prezentacje: Gwiazdka 2025 – kalendarz i rejestracja

ZPK Prezentacje: Gwiazdka 2025 – kalendarz i rejestracja

27 lipca 2025

Jakie produkty warto mieć na sklepowej półce? Jak wykorzystać sezonowe trendy, by zwiększyć sprzedaż? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w...

Trefl podejmie próbę bicia rekordu Guinnessa

Trefl podejmie próbę bicia rekordu Guinnessa

18 lipca 2025

Ruszyła sprzedaż biletów na największe wydarzenie puzzlowe w Polsce! W weekend 9-10 sierpnia w Hali Urania w Olsztynie zgromadzą się...

Nowa linia figurek akcji Mattel z filmu „Jurassic World: Odrodzenie” już dostępna

Nowa linia figurek akcji Mattel z filmu „Jurassic World: Odrodzenie” już dostępna

5 lipca 2025

Zainspirowana najnowszą kinową superprodukcją „Jurassic World: Odrodzenie”, nowa linia figurek od Mattel przenosi dzieci prosto w sam środek ekscytującej przygody....

Kids’ Time 2026 – nowy wymiar branży dziecięcej! Rozszerzona formuła, nowe strefy i jeszcze więcej możliwości biznesowych

Kids’ Time 2026 – nowy wymiar branży dziecięcej! Rozszerzona formuła, nowe strefy i jeszcze więcej możliwości biznesowych

26 czerwca 2025

Międzynarodowe Targi Zabawek i Artykułów dla Dzieci i Rodziców Kids’ Time powracają w dniach 17–19 lutego 2026 roku w Targach...

Kategorie

  • Art. papiernicze – newsy i zapowiedzi
  • Bez kategorii
  • Biblioteka wydań
  • Gry – newsy i zapowiedzi
  • Gry – nowości i rekomendacje
  • KSIĄŻKI
  • Książki – newsy i zapowiedzi
  • Książki – nowości i rekomendacje
  • Licencje – newsy i zapowiedzi
  • MAGAZYN ZPK
  • Newsy z rynku handlowego
  • Nowości i prezentacje marek (webinary)
  • Perełki 2019
  • Perełki 2020
  • Perełki 2021
  • Perełki 2021 – Gwiazdka – nominacje
  • Perełki 2022
  • Perełki 2022 – nominacje
  • Perełki 2022 – Gwiazdka – nominacje
  • Perełki 2023
  • Perełki 2023 Wiosna/Lato – nominacje
  • Produkty licencyjne – nowości i rekomendacje
  • Raporty i badania
  • TRENDY i BIZNES
  • Videocasty ZPK
  • Wydarzenia
  • Zabawki – newsy i zapowiedzi
  • Zabawki – nowości i rekomendacje

Współpracujemy

Nawigacja

  • Strona główna
  • Polityka prywatności
  • Kontakt
  • Strony partnerskie

W numerze

Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 4/2025
Biblioteka wydań

Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 4/2025

SPIS TREŚCI WIADOMOŚCI 6 ‣ Rada i parlament porozumiały się w sprawie przepisów o bezpieczniejszych zabawkach7 ‣ PM SHOWCASE DAY ...

22 kwietnia 2025
Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 3/2025
Biblioteka wydań

Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 3/2025

Spis treści: WIADOMOŚCI Biedronka rozpoczyna działalność na Słowacji – s. 6TikTok Shop zyskuje na popularności – s. 6Noski Noski – ...

17 marca 2025
Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 2/2025
Biblioteka wydań

Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 2/2025

SPIS TREŚCI WIADOMOŚCI Wpływ nowych ceł na rynek zabawek w USA – 6Indie walczą o pozycję lidera w branży zabawek ...

17 lutego 2025
Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 1/2025
Biblioteka wydań

Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 1/2025

Spis treści: WIADOMOŚCI Lojalny jak polski konsument – 6EUDR: Europejskie Rozporządzenie o Wylesianiu EUDR odroczone o rok – 8E-commerce 2025 ...

26 stycznia 2025

© 2025 zpkinfo.pl, ul. Ku Wiśle 7, 00-707 Warszawa, Polska, +48 (22) 50 65 852, wspolpraca@zpkinfo.pl

Brak wyników
Zobacz wszystkie
  • ZABAWKI
    • Zabawki – newsy i zapowiedzi
    • Zabawki – nowości i rekomendacje
    • Perełki
      • Perełki 2023
      • Perełki 2022
      • Perełki 2021
      • Perełki 2020
      • Perełki 2019
  • GRY
    • Gry – newsy i zapowiedzi
    • Gry – nowości i rekomendacje
  • PAPIERNICZE I SZKOŁA
    • Art. papiernicze – newsy i zapowiedzi
    • Wyprawka szkolna – nowości i rekomendacje
    • Biuro i organizacja – nowości i rekomendacje
    • Kreatywne i plastyczne – nowości i rekomendacje
    • Gadżety i breloczki – nowości i rekomendacje
  • KSIĄŻKI
    • Książki – newsy i zapowiedzi
    • Książki – nowości i rekomendacje
  • LICENCJE
    • Licencje – newsy i zapowiedzi
    • Produkty licencyjne – nowości i rekomendacje
  • TRENDY i BIZNES
    • Newsy z rynku handlowego
    • Strefa wiedzy
    • Porady
    • Raporty i badania
    • Videocasty ZPK
    • Webinary ZPK
    • Wydarzenia
  • PREZENTACJE
    • Katalogi i prezentacja marek
    • Nowości i prezentacje marek (webinary)
  • MAGAZYN ZPK
    • Biblioteka wydań
    • Sklep

© 2025 zpkinfo.pl, ul. Ku Wiśle 7, 00-707 Warszawa, Polska, +48 (22) 50 65 852, wspolpraca@zpkinfo.pl

Używamy ciasteczek, aby zapewnić najlepszą jakość korzystania z naszej witryny.

Możesz dowiedzieć się więcej o tym, jakich ciasteczek używamy, lub wyłączyć je w .

Zabawki Papier Książki
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.

Ściśle niezbędne ciasteczka

Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.

Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.

Ciasteczka stron trzecich

Ta strona korzysta z Google Analytics do gromadzenia anonimowych informacji, takich jak liczba odwiedzających i najpopularniejsze podstrony witryny.

Włączenie tego ciasteczka pomaga nam ulepszyć naszą stronę internetową.

Najpierw włącz ściśle niezbędne ciasteczka, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje!

Polityka prywatności

Więcej informacji o naszej Polityce prywatności