Zabawki Papier Książki
  • ZABAWKI
    • Zabawki – newsy i zapowiedzi
    • Zabawki – nowości i rekomendacje
    • Perełki
      • Perełki 2023
      • Perełki 2022
      • Perełki 2021
      • Perełki 2020
      • Perełki 2019
  • GRY
    • Gry – newsy i zapowiedzi
    • Gry – nowości i rekomendacje
  • PAPIERNICZE I SZKOŁA
    • Art. papiernicze – newsy i zapowiedzi
    • Wyprawka szkolna – nowości i rekomendacje
    • Biuro i organizacja – nowości i rekomendacje
    • Kreatywne i plastyczne – nowości i rekomendacje
    • Gadżety i breloczki – nowości i rekomendacje
  • KSIĄŻKI
    • Książki – newsy i zapowiedzi
    • Książki – nowości i rekomendacje
  • LICENCJE
    • Licencje – newsy i zapowiedzi
    • Produkty licencyjne – nowości i rekomendacje
  • TRENDY i BIZNES
    • Newsy z rynku handlowego
    • Strefa wiedzy
    • Porady
    • Raporty i badania
    • Videocasty ZPK
    • Webinary ZPK
    • Wydarzenia
  • PREZENTACJE
    • Katalogi i prezentacja marek
    • Nowości i prezentacje marek (webinary)
  • MAGAZYN ZPK
    • Biblioteka wydań
    • Sklep
  • ZABAWKI
    • Zabawki – newsy i zapowiedzi
    • Zabawki – nowości i rekomendacje
    • Perełki
      • Perełki 2023
      • Perełki 2022
      • Perełki 2021
      • Perełki 2020
      • Perełki 2019
  • GRY
    • Gry – newsy i zapowiedzi
    • Gry – nowości i rekomendacje
  • PAPIERNICZE I SZKOŁA
    • Art. papiernicze – newsy i zapowiedzi
    • Wyprawka szkolna – nowości i rekomendacje
    • Biuro i organizacja – nowości i rekomendacje
    • Kreatywne i plastyczne – nowości i rekomendacje
    • Gadżety i breloczki – nowości i rekomendacje
  • KSIĄŻKI
    • Książki – newsy i zapowiedzi
    • Książki – nowości i rekomendacje
  • LICENCJE
    • Licencje – newsy i zapowiedzi
    • Produkty licencyjne – nowości i rekomendacje
  • TRENDY i BIZNES
    • Newsy z rynku handlowego
    • Strefa wiedzy
    • Porady
    • Raporty i badania
    • Videocasty ZPK
    • Webinary ZPK
    • Wydarzenia
  • PREZENTACJE
    • Katalogi i prezentacja marek
    • Nowości i prezentacje marek (webinary)
  • MAGAZYN ZPK
    • Biblioteka wydań
    • Sklep
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Zabawki Papier Książki
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Home TRENDY i BIZNES Raporty i badania

Formatex – sprawdzone produkty + dobry marketing

27 października 2014
w Raporty i badania
Reading Time:4 mins read
A A
Formatex – sprawdzone produkty + dobry marketing

Formatex to gigant w dystrybucji zabawek na rynku węgierskim. W swoim portfolio ma m.in. takie marki, jak: Bakugan, Moon Sand, Tech Deck, Aqua Beads, Fur Berries, Mighty Beanz, Terranator RC, Geomag, Sylvanian Families, Color Me Mine, Trash Pack. W przyszłym roku firma będzie świętować dwudziestolecie. Na polskim rynku jest obecna zaledwie od kilku lat, ale chyba większość z Państwa słyszała bądź widziała takie hity zabawkowe, jak Little Miss Muffin czy poduszki Happy Nappers. To m.in. dzięki tym produktom Formatex zapisał się w świadomości naszych konsumentów.
Jak firma będzie budować swoją pozycję w naszym kraju, na których produktach oprze się tegoroczna sprzedaż i w jaki sposób importer planuje wzmocnienie ich popularności opowiada Iwona Parol, country manager Polska w firmie Formatex.
Anna Wakulak: – W jaki sposób Formatex prowadzi działa w Polsce? Jak chcą Państwo budować pozycję firmy?
Iwona Parol: – Formatex działa na polskim rynku od jesieni ubiegłego roku. I od początku duży nacisk kładzie na dobór odpowiedniego asortymentu oraz wsparcie marketingowe wprowadzanych linii. Rok 2013 to kampanie takich serii, jak: Gelarti, Little Miss Muffin czy Happy Nappers. W tym roku swoją wielką premierę ma linia Shopkins. Przyszły rok to kolejne nowe serie z silnymi kampaniami telewizyjnymi. W ciągu dwóch lat Formatex zamierza otworzyć swój oddział w Polsce.
Czy dystrybucja produktów będzie się opierać na sprzedaży wielokanałowej?
– Nasza firma zamierza dotrzeć ze swoimi zabawkami do jak największej liczby sklepów. Szeroka dostępność oferty na półkach wraz z odpowiednio dobranym wsparciem marketingowym niezmiennie jest gwarancją sukcesu w branży zabawkowej. Oferta Formatexu jest już dostępna u wszystkich dużych dystrybutorów zabawek oraz w wybranych sieciach handlowych. Zakładamy sprzedaż naszych linii przez dystrybutorów o uznanej pozycji na rynku, co zagwarantuje nam dotarcie do jak największej liczby potencjalnych klientów, jak i profesjonalizm w działaniu.
Shopkins, Glitza Violetta i X-Shot – wyrzutnie na strzałki i dyski to tematy wiodące w tegorocznej ofercie firmy. Co kryje się za tymi hasłami?
– Shopkins to małe figurki do kolekcjonowania i zestawy do zabawy w sklep dla dzieci od 4 lat. Trzepotek, Migotka, Panna Cukiereczek czy Chybotek to tylko kilka spośród nazw 148 słodkich figurek dostępnych w serii pierwszej. Shopkins pogrupowane są w kategorie, m.in.: owocowo-warzywne, rozrywkowe, mleczne, mrożone czy zdrowie i uroda, dostępna będzie również edycja limitowana. „Spróbuj raz, polubisz nas” – to hasło kampanii telewizyjnej promującej linię już od października. Oprócz telewizji seria będzie wspierana dedykowaną stroną www.shopkins.pl, na której znajdą się webisody – zabawne filmiki z życia Shopkins. Glitza Violetta to brokatowe tatuaże, które można przyklejać na różne powierzchnie, dedykowane dziewczynkom od 6. roku życia. Jest to produkt idealnie wpisujący się w potrzeby nieco starszych dziewczynek – fanek Violetty. W zestawach znajdują się szablony do przyklejania, brokat oraz pędzelki do nanoszenia brokatu. X-Shot – wyrzutnie na strzałki i dyski to cała seria zabawek dla chłopców powyżej 8. roku życia. Głównymi atutami tej linii są wysoka jakość wykonania, niesamowita siła strzału i dokładność oraz konkurencyjna cena.
Które produkty kreowane są na świąteczne hity sprzedaży?
– Gwiazdkowy hit w tym roku to dla nas przede wszystkim cała linia Shopkins. Wierzymy, że zagości ona na stałe w dziecięcych pokojach i będzie dostarczała wiele radości małym kolekcjonerom.
Ile produktów liczy cała oferta polskiego dystrybutora?
– Oferta liczy obecnie około 200 produktów i oprócz wymienionych artykułów obejmuje takie linie, jak: Monchhichi (kultowe małpki), pluszaki Hideaway Pets, zabawki firmy Galt (zabawki dla niemowląt i kreatywne) oraz samochodziki Micro Chargers.
Są Państwo znani z ogromnego wsparcia reklamowego swoich produktów. Na kampanie marketingowe, które naprawdę odbijają się głośnym echem na rynku zabawkarskim, Formatex przeznacza ogromne fundusze. Jakie akcje reklamowe i których produktów przewidziane są do końca roku, szczególnie w okresie wzmożonych zakupów gwiazdkowych?
– Można powiedzieć, że w tym roku postawiliśmy wszystko na jedną kartę, tj. na Shopkins. To linia o ogromnym potencjale, co pokazały świetne wyniki sprzedaży w Stanach Zjednoczonych i Anglii, gdzie zabawki Shopkins miały już swoją premierę kilka miesięcy temu. Chcemy wywołać modę na kolekcjonowanie figurek Shopkins, która trwać będzie przez kilka lat dzięki silnemu wsparciu marketingowemu i wprowadzaniu dwa razy w roku nowych serii produktów.
W jaki inny sposób wspierają Państwo swoich odbiorców?
– Na tym etapie naszej działalności oferujemy klientom do większości linii przeróżne displaye półkowe i podłogowe. Zamierzamy również uczestniczyć w targach dla klientów detalicznych.
Najważniejsze wydarzenia tegoroczne i plany na przyszły rok?
– Najważniejsze wydarzenie tegoroczne to niewątpliwie premiera linii Shopkins. Planujemy dalszy rozwój tej serii i kolejne kampanie telewizyjne już od wiosny 2015 roku. Poza tym w pierwszym półroczu przyszłego roku zaplanowane są minimum dwie kampanie TV, m.in. Hideaway Pets – pluszowych zwierzątek, które uwielbiają się chować.
Przed nami zatem sporo pracy i wiele wyzwań, jednak wierzymy, że atrakcyjna oferta i silny marketing przyczynią się do stałego umacniania naszej obecności na polskim rynku.
Dziękuję za rozmowę.
Rozmawiała Anna Wakulak

PowiązaneWpisy

Biznes na Plusie 2025 – Twoja szansa na sukces w sezonie świątecznym
Raporty i badania

Biznes na Plusie 2025 – Twoja szansa na sukces w sezonie świątecznym

2 miesiące temu

Zobacz premiery na Gwiazdkę 2025 jako pierwszy!Tylko u nas –...

Więcej
Lojalny jak polski klient. Jak sklepy budują więź z kupującym
Raporty i badania

Lojalny jak polski klient. Jak sklepy budują więź z kupującym

2 miesiące temu

Z badania EY Future Consumer Index wynika, że aż 45%...

Więcej
Następny
Pozytywna opinia IMiDz dla DIY Bands od Hipo

Pozytywna opinia IMiDz dla DIY Bands od Hipo

Ostatnie wpisy

Nowa linia figurek akcji Mattel z filmu „Jurassic World: Odrodzenie” już dostępna

Nowa linia figurek akcji Mattel z filmu „Jurassic World: Odrodzenie” już dostępna

5 lipca 2025

Zainspirowana najnowszą kinową superprodukcją „Jurassic World: Odrodzenie”, nowa linia figurek od Mattel przenosi dzieci prosto w sam środek ekscytującej przygody....

Kids’ Time 2026 – nowy wymiar branży dziecięcej! Rozszerzona formuła, nowe strefy i jeszcze więcej możliwości biznesowych

Kids’ Time 2026 – nowy wymiar branży dziecięcej! Rozszerzona formuła, nowe strefy i jeszcze więcej możliwości biznesowych

26 czerwca 2025

Międzynarodowe Targi Zabawek i Artykułów dla Dzieci i Rodziców Kids’ Time powracają w dniach 17–19 lutego 2026 roku w Targach...

Temu, Shein i… koniec uczciwej konkurencji? Branża mówi „dość!”

Temu, Shein i… koniec uczciwej konkurencji? Branża mówi „dość!”

18 czerwca 2025

Czy zabawka za 5 zł może być bezpieczna? A czy polski producent ma równe szanse z firmą, która nie bada...

Monster High wkracza do świata Playmobil!

Monster High wkracza do świata Playmobil!

3 czerwca 2025

Jesienią 2025 roku w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce (EMEA) zadebiutują zestawy Playmobil inspirowane marką Monster High™. Kultowe...

Kategorie

  • Art. papiernicze – newsy i zapowiedzi
  • Bez kategorii
  • Biblioteka wydań
  • Gry – nowości i rekomendacje
  • KSIĄŻKI
  • Książki – newsy i zapowiedzi
  • Książki – nowości i rekomendacje
  • Licencje – newsy i zapowiedzi
  • MAGAZYN ZPK
  • Newsy z rynku handlowego
  • Perełki 2019
  • Perełki 2020
  • Perełki 2021
  • Perełki 2021 – Gwiazdka – nominacje
  • Perełki 2022
  • Perełki 2022 – nominacje
  • Perełki 2022 – Gwiazdka – nominacje
  • Perełki 2023
  • Perełki 2023 Wiosna/Lato – nominacje
  • Produkty licencyjne – nowości i rekomendacje
  • Raporty i badania
  • TRENDY i BIZNES
  • Videocasty ZPK
  • Wydarzenia
  • Zabawki – newsy i zapowiedzi
  • Zabawki – nowości i rekomendacje

Współpracujemy

Nawigacja

  • Strona główna
  • Polityka prywatności
  • Kontakt
  • Strony partnerskie

W numerze

Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 4/2025
Biblioteka wydań

Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 4/2025

SPIS TREŚCI WIADOMOŚCI 6 ‣ Rada i parlament porozumiały się w sprawie przepisów o bezpieczniejszych zabawkach7 ‣ PM SHOWCASE DAY ...

22 kwietnia 2025
Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 3/2025
Biblioteka wydań

Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 3/2025

Spis treści: WIADOMOŚCI Biedronka rozpoczyna działalność na Słowacji – s. 6TikTok Shop zyskuje na popularności – s. 6Noski Noski – ...

17 marca 2025
Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 2/2025
Biblioteka wydań

Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 2/2025

SPIS TREŚCI WIADOMOŚCI Wpływ nowych ceł na rynek zabawek w USA – 6Indie walczą o pozycję lidera w branży zabawek ...

17 lutego 2025
Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 1/2025
Biblioteka wydań

Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 1/2025

Spis treści: WIADOMOŚCI Lojalny jak polski konsument – 6EUDR: Europejskie Rozporządzenie o Wylesianiu EUDR odroczone o rok – 8E-commerce 2025 ...

26 stycznia 2025

© 2025 zpkinfo.pl, ul. Ku Wiśle 7, 00-707 Warszawa, Polska, +48 (22) 50 65 852, wspolpraca@zpkinfo.pl

Brak wyników
Zobacz wszystkie
  • ZABAWKI
    • Zabawki – newsy i zapowiedzi
    • Zabawki – nowości i rekomendacje
    • Perełki
      • Perełki 2023
      • Perełki 2022
      • Perełki 2021
      • Perełki 2020
      • Perełki 2019
  • GRY
    • Gry – newsy i zapowiedzi
    • Gry – nowości i rekomendacje
  • PAPIERNICZE I SZKOŁA
    • Art. papiernicze – newsy i zapowiedzi
    • Wyprawka szkolna – nowości i rekomendacje
    • Biuro i organizacja – nowości i rekomendacje
    • Kreatywne i plastyczne – nowości i rekomendacje
    • Gadżety i breloczki – nowości i rekomendacje
  • KSIĄŻKI
    • Książki – newsy i zapowiedzi
    • Książki – nowości i rekomendacje
  • LICENCJE
    • Licencje – newsy i zapowiedzi
    • Produkty licencyjne – nowości i rekomendacje
  • TRENDY i BIZNES
    • Newsy z rynku handlowego
    • Strefa wiedzy
    • Porady
    • Raporty i badania
    • Videocasty ZPK
    • Webinary ZPK
    • Wydarzenia
  • PREZENTACJE
    • Katalogi i prezentacja marek
    • Nowości i prezentacje marek (webinary)
  • MAGAZYN ZPK
    • Biblioteka wydań
    • Sklep

© 2025 zpkinfo.pl, ul. Ku Wiśle 7, 00-707 Warszawa, Polska, +48 (22) 50 65 852, wspolpraca@zpkinfo.pl

Używamy ciasteczek, aby zapewnić najlepszą jakość korzystania z naszej witryny.

Możesz dowiedzieć się więcej o tym, jakich ciasteczek używamy, lub wyłączyć je w .

Zabawki Papier Książki
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.

Ściśle niezbędne ciasteczka

Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.

Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.

Ciasteczka stron trzecich

Ta strona korzysta z Google Analytics do gromadzenia anonimowych informacji, takich jak liczba odwiedzających i najpopularniejsze podstrony witryny.

Włączenie tego ciasteczka pomaga nam ulepszyć naszą stronę internetową.

Najpierw włącz ściśle niezbędne ciasteczka, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje!

Polityka prywatności

Więcej informacji o naszej Polityce prywatności