Zabawki Papier Książki
  • ZABAWKI
    • Zabawki – newsy i zapowiedzi
    • Zabawki – nowości i rekomendacje
    • Perełki
      • Perełki 2023
      • Perełki 2022
      • Perełki 2021
      • Perełki 2020
      • Perełki 2019
  • GRY
    • Gry – newsy i zapowiedzi
    • Gry – nowości i rekomendacje
  • PAPIERNICZE I SZKOŁA
    • Art. papiernicze – newsy i zapowiedzi
    • Wyprawka szkolna – nowości i rekomendacje
    • Biuro i organizacja – nowości i rekomendacje
    • Kreatywne i plastyczne – nowości i rekomendacje
    • Gadżety i breloczki – nowości i rekomendacje
  • KSIĄŻKI
    • Książki – newsy i zapowiedzi
    • Książki – nowości i rekomendacje
  • LICENCJE
    • Licencje – newsy i zapowiedzi
    • Produkty licencyjne – nowości i rekomendacje
  • TRENDY i BIZNES
    • Newsy z rynku handlowego
    • Strefa wiedzy
    • Porady
    • Raporty i badania
    • Videocasty ZPK
    • Webinary ZPK
    • Wydarzenia
  • PREZENTACJE
    • Katalogi i prezentacja marek
    • Nowości i prezentacje marek (webinary)
  • MAGAZYN ZPK
    • Biblioteka wydań
    • Sklep
  • ZABAWKI
    • Zabawki – newsy i zapowiedzi
    • Zabawki – nowości i rekomendacje
    • Perełki
      • Perełki 2023
      • Perełki 2022
      • Perełki 2021
      • Perełki 2020
      • Perełki 2019
  • GRY
    • Gry – newsy i zapowiedzi
    • Gry – nowości i rekomendacje
  • PAPIERNICZE I SZKOŁA
    • Art. papiernicze – newsy i zapowiedzi
    • Wyprawka szkolna – nowości i rekomendacje
    • Biuro i organizacja – nowości i rekomendacje
    • Kreatywne i plastyczne – nowości i rekomendacje
    • Gadżety i breloczki – nowości i rekomendacje
  • KSIĄŻKI
    • Książki – newsy i zapowiedzi
    • Książki – nowości i rekomendacje
  • LICENCJE
    • Licencje – newsy i zapowiedzi
    • Produkty licencyjne – nowości i rekomendacje
  • TRENDY i BIZNES
    • Newsy z rynku handlowego
    • Strefa wiedzy
    • Porady
    • Raporty i badania
    • Videocasty ZPK
    • Webinary ZPK
    • Wydarzenia
  • PREZENTACJE
    • Katalogi i prezentacja marek
    • Nowości i prezentacje marek (webinary)
  • MAGAZYN ZPK
    • Biblioteka wydań
    • Sklep
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Zabawki Papier Książki
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Home TRENDY i BIZNES Raporty i badania

Marek Tłuczek i Bigjigs Toys

5 listopada 2014
w Raporty i badania
Reading Time:4 mins read
A A
Marek Tłuczek i Bigjigs Toys

Marek Tłuczek to pasjonat zabawek drewnianych. Swoje zainteresowanie ekologicznym materiałem potrafił umiejętnie wcielić w życie, stając się wyłącznym przedstawicielem firmy Bigjigs Toys w Polsce, która zyskuje coraz większe grono wielbicieli. Wyroby tej marki to nie tylko bardzo dobra jakość, ale też wiele ciekawych wzorów. Pan Marek już w dzieciństwie marzył, by nigdy nie stracić chęci do zabawy. Jak sam mówi, obecna praca i własne dzieci skutecznie mu to ułatwiają…
Anna Wakulak: – Rynek zabawkarski jak mało który jest bardzo nieprzewidywalny i podlega sezonowym modom. Czy zgadza się Pan z taką opinią? Co jeszcze Pana zdaniem decyduje o popularności i powodzeniu sprzedaży wybranego produktu?
Marek Tłuczek: – Zajmuję się sprzedażą zabawek drewnianych. Można powiedzieć, że w Polsce jest to w pewnym sensie nisza rynkowa, która też kieruje się swoimi prawami. W tym asortymencie raczej nie pojawiają się produkty z licencjami czy z reklamy TV i trudno tu mówić o jakiejś modzie sezonowej. Stałymi klientami są najczęściej osoby poszukujące zabawek kreatywnych, innych niż wszystkie – i dla takich osób cena nie gra głównej roli. Dla wielu innych konsumentów jest ona natomiast kluczowym kryterium i często z takiego powodu w ogóle nie zwracają uwagi na drewniane zabawki.
Czy oferta Pana firmy opiera się przede wszystkim na zabawkach, które notują stałą sprzedaż w ciągu roku, czy też stara się Pan zaskakiwać klientów nowościami?
– Staramy się zaskakiwać klientów głównie nowościami w seriach produktów najlepiej sprzedających się – w naszym przypadku są to systemy kolejek drewnianych.
Co motywuje Pana do pracy? Co najbardziej lubi Pan w swojej pracy, a co Pana przygnębia, ogranicza?
– Motywuje mnie szczególnie wzrost zainteresowania zabawkami drewnianymi klientów końcowych. Przekłada się to głównie na sprzedaż oraz stopniową zmianę świadomości sprzedawców. W wielu miejscach w Polsce nadal jedynymi zabawkami drewnianymi na półkach są najtańsze produkty z importu chińskiego. Przygnębia mnie podejście właścicieli sklepów, że zabawka drewniana się nie sprzedaje i nie ma sensu kupować ciekawszej, ale nieco droższej. Z kolei jeśli klient detaliczny nie widzi zabawek drewnianych, które są ciekawe, to nigdy ich nie kupi – i powstaje takie błędne koło nieskończonego przygnębienia. Natomiast najbardziej smutny jest widok źle eksponowanej, zakurzonej zabawki, która gdzie indziej sprzedaje się świetnie.
Czwarty kwartał to chyba najbardziej pracowity okres w sektorze zabawkarskim. Jakie są Pana prognozy odnośnie tegorocznej sprzedaży świątecznej?
– Jeśli chodzi o nasz asortyment, to przewiduję bardzo duży wzrost sprzedaży serii kolejek drewnianych Bigjigs Rail. W przypadku tych produktów zmieniliśmy szatę graficzną i rodzaj opakowań na bardziej modularne. Wyroby z tej serii świetnie prezentują się na ekspozycji w sklepach, dodatkowo w ciągu ostatniego roku poważnie rozszerzyliśmy sieć sprzedaży stacjonarnej. Produkty konkurencyjne coraz rzadziej pokazują się na rynku polskim, natomiast klienci coraz lepiej rozpoznają naszą markę.
Co uznałby Pan za swoje największe tegoroczne osiągnięcie?
– Największym osiągnięciem firmy Bigjigs Toys jest właśnie rebranding serii kolejek Bigjigs Rail. Dzięki temu cała linia prezentuje się fantastycznie i profesjonalnie na półkach sklepowych. Świadczy to o wysokiej jakości naszych produktów.
Jakie tegoroczne wydarzenie w kraju i na świecie zrobiło na Panu największe wrażenie?
– Jeśli chodzi o branżę zabawkarską, to muszę wyróżnić kieleckie targi Czas Dziecka 2014. Jestem pod wrażeniem dynamicznego rozwoju tej imprezy, szczególnie jeśli chodzi o sprzedaż zabawek.
O jakim zawodzie marzył Pan, będąc dzieckiem?

– Marzyłem o tym, aby nigdy nie stracić chęci do zabawy i aby moja praca nie przeszkadzała mi w tym. Bałem się, że skoro dorośli nie bawią się np. klockami, to mi też pewnie kiedyś przejdzie zapał do tego, ale… na szczęście wciąż układam z synkiem i córeczką różne konstrukcje. Praca w branży zabawkarskiej z pewnością mi to ułatwia.
Jakie ma Pan hobby? Jak spędza Pan wolny czas?
– Uczę się gry na gitarze flamenco. Uwielbiam grać z synkiem w piłkę nożną i koszykówkę.
Ulubione miejsce w Polsce i na świecie…

– Moje miasto rodzinne – Stalowa Wola. Na świecie – San Francisco i Broadway w Nowym Jorku.
Czy ma Pan jeszcze czas na książki, teatr, kino?

– Oczywiście, szczególnie lubię koncerty oraz teatr i kino z dziećmi.
Ulubiony aktor, film, zespół muzyczny, bajka dla dzieci…
– Film to „Przed zachodem słońca” Linklatera. Ulubione zespoły muzyczne to Led Zeppelin i Paco de Lucia, aktor – Mark Ruffalo, a bajka to „Odlot”.
Co Pana bardziej fascynuje: przeszłość czy przyszłość?

– Zdecydowanie przyszłość.
Czy na polskim rynku zabawkarskim jest jeszcze miejsce na nowe marki/zabawki?
– Myślę, że tak, zwłaszcza w dużych sieciach handlowych, gdzie na każdym kroku widzę te same brandy.
Proszę dokończyć zdanie. Za dziesięć lat ja i moja firma…

– Życzę sobie i firmie, dla której pracuję, aby szczególnie dzieci uwielbiały nasze zabawki jeszcze bardziej niż teraz.
Dziękuję za rozmowę.

Rozmawiała Anna Wakulak

PowiązaneWpisy

Biznes na Plusie 2025 – Twoja szansa na sukces w sezonie świątecznym
Raporty i badania

Biznes na Plusie 2025 – Twoja szansa na sukces w sezonie świątecznym

1 miesiąc temu

Zobacz premiery na Gwiazdkę 2025 jako pierwszy!Tylko u nas –...

Więcej
Lojalny jak polski klient. Jak sklepy budują więź z kupującym
Raporty i badania

Lojalny jak polski klient. Jak sklepy budują więź z kupującym

1 miesiąc temu

Z badania EY Future Consumer Index wynika, że aż 45%...

Więcej
Następny
Bilety na Spielwarenmesse 2015 już w przedsprzedaży

Bilety na Spielwarenmesse 2015 już w przedsprzedaży

Ostatnie wpisy

Monster High wkracza do świata Playmobil!

Monster High wkracza do świata Playmobil!

3 czerwca 2025

Jesienią 2025 roku w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce (EMEA) zadebiutują zestawy Playmobil inspirowane marką Monster High™. Kultowe...

LEGO i Gabby’s Dollhouse razem na wielkim ekranie i w klockowej odsłonie!

LEGO i Gabby’s Dollhouse razem na wielkim ekranie i w klockowej odsłonie!

2 czerwca 2025

Fani Gabby i jej futrzanych przyjaciół mogą zacierać ręce – nadchodzą nowe zestawy LEGO® inspirowane filmem „Gabby’s Dollhouse: The Movie”!...

Kaufland w świecie Minecraft – kolejny krok w kierunku generacji Z

Kaufland w świecie Minecraft – kolejny krok w kierunku generacji Z

1 czerwca 2025

Kaufland uruchomił własny, wirtualny świat w grze Minecraft, łącząc rozrywkę i zakupy w nowatorski sposób. Projekt skierowany m.in. do pokolenia...

Targi Stationery & Paper Expo 2025: Nowe perspektywy dla branży papierniczej i biurowej w Arabii Saudyjskiej

Targi Stationery & Paper Expo 2025: Nowe perspektywy dla branży papierniczej i biurowej w Arabii Saudyjskiej

31 maja 2025

W dniach 16–18 września 2025 roku w Riyadh Front Exhibition & Conference Center odbędzie się Stationery & Paper Expo –...

Kategorie

  • Art. papiernicze – newsy i zapowiedzi
  • Bez kategorii
  • Biblioteka wydań
  • Gry – nowości i rekomendacje
  • KSIĄŻKI
  • Książki – newsy i zapowiedzi
  • Książki – nowości i rekomendacje
  • Licencje – newsy i zapowiedzi
  • MAGAZYN ZPK
  • Newsy z rynku handlowego
  • Perełki 2019
  • Perełki 2020
  • Perełki 2021
  • Perełki 2021 – Gwiazdka – nominacje
  • Perełki 2022
  • Perełki 2022 – nominacje
  • Perełki 2022 – Gwiazdka – nominacje
  • Perełki 2023
  • Perełki 2023 Wiosna/Lato – nominacje
  • Produkty licencyjne – nowości i rekomendacje
  • Raporty i badania
  • TRENDY i BIZNES
  • Zabawki – newsy i zapowiedzi
  • Zabawki – nowości i rekomendacje

Współpracujemy

Nawigacja

  • Strona główna
  • Polityka prywatności
  • Kontakt
  • Strony partnerskie

W numerze

Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 4/2025
Biblioteka wydań

Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 4/2025

SPIS TREŚCI WIADOMOŚCI 6 ‣ Rada i parlament porozumiały się w sprawie przepisów o bezpieczniejszych zabawkach7 ‣ PM SHOWCASE DAY ...

22 kwietnia 2025
Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 3/2025
Biblioteka wydań

Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 3/2025

Spis treści: WIADOMOŚCI Biedronka rozpoczyna działalność na Słowacji – s. 6TikTok Shop zyskuje na popularności – s. 6Noski Noski – ...

17 marca 2025
Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 2/2025
Biblioteka wydań

Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 2/2025

SPIS TREŚCI WIADOMOŚCI Wpływ nowych ceł na rynek zabawek w USA – 6Indie walczą o pozycję lidera w branży zabawek ...

17 lutego 2025
Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 1/2025
Biblioteka wydań

Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 1/2025

Spis treści: WIADOMOŚCI Lojalny jak polski konsument – 6EUDR: Europejskie Rozporządzenie o Wylesianiu EUDR odroczone o rok – 8E-commerce 2025 ...

26 stycznia 2025

© 2025 zpkinfo.pl, ul. Ku Wiśle 7, 00-707 Warszawa, Polska, +48 (22) 50 65 852, wspolpraca@zpkinfo.pl

Brak wyników
Zobacz wszystkie
  • ZABAWKI
    • Zabawki – newsy i zapowiedzi
    • Zabawki – nowości i rekomendacje
    • Perełki
      • Perełki 2023
      • Perełki 2022
      • Perełki 2021
      • Perełki 2020
      • Perełki 2019
  • GRY
    • Gry – newsy i zapowiedzi
    • Gry – nowości i rekomendacje
  • PAPIERNICZE I SZKOŁA
    • Art. papiernicze – newsy i zapowiedzi
    • Wyprawka szkolna – nowości i rekomendacje
    • Biuro i organizacja – nowości i rekomendacje
    • Kreatywne i plastyczne – nowości i rekomendacje
    • Gadżety i breloczki – nowości i rekomendacje
  • KSIĄŻKI
    • Książki – newsy i zapowiedzi
    • Książki – nowości i rekomendacje
  • LICENCJE
    • Licencje – newsy i zapowiedzi
    • Produkty licencyjne – nowości i rekomendacje
  • TRENDY i BIZNES
    • Newsy z rynku handlowego
    • Strefa wiedzy
    • Porady
    • Raporty i badania
    • Videocasty ZPK
    • Webinary ZPK
    • Wydarzenia
  • PREZENTACJE
    • Katalogi i prezentacja marek
    • Nowości i prezentacje marek (webinary)
  • MAGAZYN ZPK
    • Biblioteka wydań
    • Sklep

© 2025 zpkinfo.pl, ul. Ku Wiśle 7, 00-707 Warszawa, Polska, +48 (22) 50 65 852, wspolpraca@zpkinfo.pl

Używamy ciasteczek, aby zapewnić najlepszą jakość korzystania z naszej witryny.

Możesz dowiedzieć się więcej o tym, jakich ciasteczek używamy, lub wyłączyć je w .

Zabawki Papier Książki
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.

Ściśle niezbędne ciasteczka

Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.

Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.

Ciasteczka stron trzecich

Ta strona korzysta z Google Analytics do gromadzenia anonimowych informacji, takich jak liczba odwiedzających i najpopularniejsze podstrony witryny.

Włączenie tego ciasteczka pomaga nam ulepszyć naszą stronę internetową.

Najpierw włącz ściśle niezbędne ciasteczka, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje!

Polityka prywatności

Więcej informacji o naszej Polityce prywatności