Zabawki Papier Książki
  • ZABAWKI
    • Zabawki – newsy i zapowiedzi
    • Zabawki – nowości i rekomendacje
    • Perełki
      • Perełki 2023
      • Perełki 2022
      • Perełki 2021
      • Perełki 2020
      • Perełki 2019
  • GRY
    • Gry – newsy i zapowiedzi
    • Gry – nowości i rekomendacje
  • PAPIERNICZE I SZKOŁA
    • Art. papiernicze – newsy i zapowiedzi
    • Wyprawka szkolna – nowości i rekomendacje
    • Biuro i organizacja – nowości i rekomendacje
    • Kreatywne i plastyczne – nowości i rekomendacje
    • Gadżety i breloczki – nowości i rekomendacje
  • KSIĄŻKI
    • Książki – newsy i zapowiedzi
    • Książki – nowości i rekomendacje
  • LICENCJE
    • Licencje – newsy i zapowiedzi
    • Produkty licencyjne – nowości i rekomendacje
  • TRENDY i BIZNES
    • Newsy z rynku handlowego
    • Strefa wiedzy
    • Porady
    • Raporty i badania
    • Videocasty ZPK
    • Webinary ZPK
    • Wydarzenia
  • PREZENTACJE
    • Katalogi i prezentacja marek
    • Nowości i prezentacje marek (webinary)
  • MAGAZYN ZPK
    • Biblioteka wydań
    • Sklep
  • ZABAWKI
    • Zabawki – newsy i zapowiedzi
    • Zabawki – nowości i rekomendacje
    • Perełki
      • Perełki 2023
      • Perełki 2022
      • Perełki 2021
      • Perełki 2020
      • Perełki 2019
  • GRY
    • Gry – newsy i zapowiedzi
    • Gry – nowości i rekomendacje
  • PAPIERNICZE I SZKOŁA
    • Art. papiernicze – newsy i zapowiedzi
    • Wyprawka szkolna – nowości i rekomendacje
    • Biuro i organizacja – nowości i rekomendacje
    • Kreatywne i plastyczne – nowości i rekomendacje
    • Gadżety i breloczki – nowości i rekomendacje
  • KSIĄŻKI
    • Książki – newsy i zapowiedzi
    • Książki – nowości i rekomendacje
  • LICENCJE
    • Licencje – newsy i zapowiedzi
    • Produkty licencyjne – nowości i rekomendacje
  • TRENDY i BIZNES
    • Newsy z rynku handlowego
    • Strefa wiedzy
    • Porady
    • Raporty i badania
    • Videocasty ZPK
    • Webinary ZPK
    • Wydarzenia
  • PREZENTACJE
    • Katalogi i prezentacja marek
    • Nowości i prezentacje marek (webinary)
  • MAGAZYN ZPK
    • Biblioteka wydań
    • Sklep
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Zabawki Papier Książki
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Home TRENDY i BIZNES Raporty i badania

Najwięcej centrów handlowych powstaje w dużych aglomeracjach i małych miastach

9 maja 2016
w Raporty i badania
Reading Time:3 mins read
A A
Najwięcej centrów handlowych powstaje w dużych aglomeracjach  i małych miastach

Na koniec 2015 roku funkcjonowało w Polsce 481 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 11 mln m kw. W 2015 roku najwięcej powierzchni handlowej trafiło na rynek w głównych aglomeracjach takich jak Warszawa, Katowice czy Łódź. Podobnie jak w roku 2014, dużym zainteresowaniem ze strony deweloperów cieszyły się również mniejsze miasta. Analizując projekty będące obecnie w budowie, najwięcej nowych  centrów handlowych przybędzie w 2016 roku również w małych oraz w największych miastach – wynika z raportu PRCH Retail Research Forum.

 

W 2015 roku powstało w Polsce 27 nowe obiekty handlowych ( o łącznej powierzchni 443 340 m kw.), a 18 już istniejących centrów zostało rozbudowanych (161 900 m kw.). Najwięcej nowych inwestycji, aż 12 ukończono w miastach poniżej 100 000 mieszkańców, natomiast w przypadku rozbudów najwięcej obiektów otwarto w największych aglomeracjach.

Największymi tradycyjnymi centrami handlowymi otwartymi w 2015 roku są: Zielone Arkady w Bydgoszczy (50 800 m kw.) Sukcesja w Łodzi (46 300 m kw.), Tarasy Zamkowe w Lublinie (38 000 m kw.), Vivo! Stalowa Wola (32 500 m kw.) oraz Galeria Galena w Jaworznie (31 000 m kw.).

Z danych zebranych przez autorów raportu PRCH Retail Research Forum wynika, że na koniec 2015 roku w budowie było 31 projektów handlowych (prawie 700 000 m kw. powierzchni najmu), z czego 25 stanowią nowe centra handlowe. Większość projektów, które pozostają w budowie zlokalizowana jest w największych polskich aglomeracjach, są to między innymi Posnania w Poznaniu (100 000 m kw.), Galeria Północna na warszawskiej Białołęce (64 000 m kw.), Wroclavia niedaleko wrocławskiego Dworca Głównego (64 000 m kw.) oraz Forum Gdańsk (62 000 m kw.).

„Rozwój centrów handlowych w Polsce stale postępuje. Pojawia się coraz więcej nowych projektów ale również ewoluują te, które na rynku są już od lat. Centra stają się coraz bardziej otwarte na tkankę miejską i coraz mocniej angażują się w rozwój lokalnych społeczności.  Rozwój rynku napawa optymizmem. Deweloperzy zakładają, że ponad połowa obiektów, które obecnie są w fazie budowy trafi na rynek w 2016 roku.” – powiedział Radosław Knap, dyrektor generalny Polskiej Rady Centrów Handlowych.

Rok 2015 był  dla rynku centrów handlowych w Polsce bardzo udany zarówno pod kątem nowych projektów, aktynowości nowych sieci handlowych jak i aktywności inwestorów.  W ubiegłym roku właściciela zmieniły centra handlowe o łącznej wartości 2,2 miliardów euro, co jest kwotą ponad trzykrotnie wyższą w porównaniu z 2014 rokiem. Najaktywniejszą grupą inwestorów kupujących obiekty handlowe w Polsce były fundusze amerykańskie (29% wolumenu transakcji).

Na rynku odnotowano kilka spektakularnych przejęć obiektów typu „prime”, do których należy zaliczyć sprzedaż Starego Browaru w Poznaniu funduszowi Deutsche Asset and Wealth Management oraz nabycie centrum handlowego Riviera w Gdyni przez Union Investment. Oprócz tego inwestorzy,

poszukując bardziej atrakcyjnych stóp kapitalizacji, zawarli kilka transakcji w mniejszych miastach, jak Bielsko-Biała czy Opole, gdzie właścicieli zmieniły Galeria Sfera i CH Karolinka. Na uwagę zasługuje także zakup udziałów spółki giełdowej Echo Investment przez Griffin Real Estate, których wartość portfela handlowego wyniosła ok. 290 milionów euro.

 
 
 
Więcej informacji o rynku centrów handlowych w Polsce znajdą Państwo w raporcie PRCH Retail Research Forum.

PowiązaneWpisy

Biznes na Plusie 2025 – Twoja szansa na sukces w sezonie świątecznym
Raporty i badania

Biznes na Plusie 2025 – Twoja szansa na sukces w sezonie świątecznym

15 maja 2025
Lojalny jak polski klient. Jak sklepy budują więź z kupującym
Raporty i badania

Lojalny jak polski klient. Jak sklepy budują więź z kupującym

15 maja 2025
PM Showcase Day i Gala PMD EU 2025 – święto wiedzy i skuteczności w e-commerce
Raporty i badania

PM Showcase Day i Gala PMD EU 2025 – święto wiedzy i skuteczności w e-commerce

13 maja 2025
E-commerce 2025: Trendy, które zmienią handel online
Raporty i badania

E-commerce 2025: Trendy, które zmienią handel online

29 stycznia 2025
Następny
TM Toys otwiera oddział w Hong Kongu

TM Toys otwiera oddział w Hong Kongu

Ostatnie wpisy

Nebulous Stars z magazynem i książkami Panini w nowych krajach Europy

Nebulous Stars z magazynem i książkami Panini w nowych krajach Europy

18 maja 2025

Twinkle Teal Entertainment ogłosiło partnerstwo z Panini France i Panini Germany. W ramach wieloletniej umowy, magazyn i książki z serii...

Biznes na Plusie 2025 – Twoja szansa na sukces w sezonie świątecznym

Biznes na Plusie 2025 – Twoja szansa na sukces w sezonie świątecznym

15 maja 2025

Zobacz premiery na Gwiazdkę 2025 jako pierwszy!Tylko u nas – ekskluzywne nowości i wartościowe pakiety od partnerów.Zaplanuj sezon świąteczny z...

Hasbro świętuje 90-lecie Monopoly – nowe dodatki już w sklepach!

Hasbro świętuje 90-lecie Monopoly – nowe dodatki już w sklepach!

15 maja 2025

Wielki jubileusz jednej z najpopularniejszych gier planszowych na świecie. Z tej okazji Hasbro wypuszcza trzy zupełnie nowe dodatki. Nowe rozszerzenia...

Lojalny jak polski klient. Jak sklepy budują więź z kupującym

Lojalny jak polski klient. Jak sklepy budują więź z kupującym

15 maja 2025

Z badania EY Future Consumer Index wynika, że aż 45% Polaków zainstalowało aplikację sklepu lub marki, a 25% zapisało się...

Kategorie

  • Art. papiernicze – newsy i zapowiedzi
  • Bez kategorii
  • Biblioteka wydań
  • Gry – nowości i rekomendacje
  • KSIĄŻKI
  • Książki – newsy i zapowiedzi
  • Książki – nowości i rekomendacje
  • Licencje – newsy i zapowiedzi
  • Perełki 2019
  • Perełki 2020
  • Perełki 2021
  • Perełki 2021 – Gwiazdka – nominacje
  • Perełki 2022
  • Perełki 2022 – nominacje
  • Perełki 2022 – Gwiazdka – nominacje
  • Perełki 2023
  • Perełki 2023 Wiosna/Lato – nominacje
  • Produkty licencyjne – nowości i rekomendacje
  • Raporty i badania
  • TRENDY i BIZNES
  • Zabawki – newsy i zapowiedzi
  • Zabawki – nowości i rekomendacje

Współpracujemy

Nawigacja

  • Strona główna
  • Polityka prywatności
  • Kontakt
  • Strony partnerskie

W numerze

Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 4/2025
Biblioteka wydań

Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 4/2025

SPIS TREŚCI WIADOMOŚCI 6 ‣ Rada i parlament porozumiały się w sprawie przepisów o bezpieczniejszych zabawkach7 ‣ PM SHOWCASE DAY ...

22 kwietnia 2025
Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 3/2025
Biblioteka wydań

Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 3/2025

Spis treści: WIADOMOŚCI Biedronka rozpoczyna działalność na Słowacji – s. 6TikTok Shop zyskuje na popularności – s. 6Noski Noski – ...

17 marca 2025
Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 2/2025
Biblioteka wydań

Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 2/2025

SPIS TREŚCI WIADOMOŚCI Wpływ nowych ceł na rynek zabawek w USA – 6Indie walczą o pozycję lidera w branży zabawek ...

17 lutego 2025
Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 1/2025
Biblioteka wydań

Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 1/2025

Spis treści: WIADOMOŚCI Lojalny jak polski konsument – 6EUDR: Europejskie Rozporządzenie o Wylesianiu EUDR odroczone o rok – 8E-commerce 2025 ...

26 stycznia 2025

© 2025 zpkinfo.pl, ul. Ku Wiśle 7, 00-707 Warszawa, Polska, +48 (22) 50 65 852, wspolpraca@zpkinfo.pl

Brak wyników
Zobacz wszystkie
  • ZABAWKI
    • Zabawki – newsy i zapowiedzi
    • Zabawki – nowości i rekomendacje
    • Perełki
      • Perełki 2023
      • Perełki 2022
      • Perełki 2021
      • Perełki 2020
      • Perełki 2019
  • GRY
    • Gry – newsy i zapowiedzi
    • Gry – nowości i rekomendacje
  • PAPIERNICZE I SZKOŁA
    • Art. papiernicze – newsy i zapowiedzi
    • Wyprawka szkolna – nowości i rekomendacje
    • Biuro i organizacja – nowości i rekomendacje
    • Kreatywne i plastyczne – nowości i rekomendacje
    • Gadżety i breloczki – nowości i rekomendacje
  • KSIĄŻKI
    • Książki – newsy i zapowiedzi
    • Książki – nowości i rekomendacje
  • LICENCJE
    • Licencje – newsy i zapowiedzi
    • Produkty licencyjne – nowości i rekomendacje
  • TRENDY i BIZNES
    • Newsy z rynku handlowego
    • Strefa wiedzy
    • Porady
    • Raporty i badania
    • Videocasty ZPK
    • Webinary ZPK
    • Wydarzenia
  • PREZENTACJE
    • Katalogi i prezentacja marek
    • Nowości i prezentacje marek (webinary)
  • MAGAZYN ZPK
    • Biblioteka wydań
    • Sklep

© 2025 zpkinfo.pl, ul. Ku Wiśle 7, 00-707 Warszawa, Polska, +48 (22) 50 65 852, wspolpraca@zpkinfo.pl

Używamy ciasteczek, aby zapewnić najlepszą jakość korzystania z naszej witryny.

Możesz dowiedzieć się więcej o tym, jakich ciasteczek używamy, lub wyłączyć je w .

Zabawki Papier Książki
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.

Ściśle niezbędne ciasteczka

Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.

Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.

Ciasteczka stron trzecich

Ta strona korzysta z Google Analytics do gromadzenia anonimowych informacji, takich jak liczba odwiedzających i najpopularniejsze podstrony witryny.

Włączenie tego ciasteczka pomaga nam ulepszyć naszą stronę internetową.

Najpierw włącz ściśle niezbędne ciasteczka, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje!

Polityka prywatności

Więcej informacji o naszej Polityce prywatności