Zabawki Papier Książki
  • ZABAWKI
    • Zabawki – newsy i zapowiedzi
    • Zabawki – nowości i rekomendacje
    • Perełki
      • Perełki 2023
      • Perełki 2022
      • Perełki 2021
      • Perełki 2020
      • Perełki 2019
  • GRY
    • Gry – newsy i zapowiedzi
    • Gry – nowości i rekomendacje
  • PAPIERNICZE I SZKOŁA
    • Art. papiernicze – newsy i zapowiedzi
    • Wyprawka szkolna – nowości i rekomendacje
    • Biuro i organizacja – nowości i rekomendacje
    • Kreatywne i plastyczne – nowości i rekomendacje
    • Gadżety i breloczki – nowości i rekomendacje
  • KSIĄŻKI
    • Książki – newsy i zapowiedzi
    • Książki – nowości i rekomendacje
  • LICENCJE
    • Licencje – newsy i zapowiedzi
    • Produkty licencyjne – nowości i rekomendacje
  • TRENDY i BIZNES
    • Newsy z rynku handlowego
    • Strefa wiedzy
    • Porady
    • Raporty i badania
    • Videocasty ZPK
    • Webinary ZPK
    • Wydarzenia
  • PREZENTACJE
    • Katalogi i prezentacja marek
    • Nowości i prezentacje marek (webinary)
  • MAGAZYN ZPK
    • Biblioteka wydań
    • Sklep
  • ZABAWKI
    • Zabawki – newsy i zapowiedzi
    • Zabawki – nowości i rekomendacje
    • Perełki
      • Perełki 2023
      • Perełki 2022
      • Perełki 2021
      • Perełki 2020
      • Perełki 2019
  • GRY
    • Gry – newsy i zapowiedzi
    • Gry – nowości i rekomendacje
  • PAPIERNICZE I SZKOŁA
    • Art. papiernicze – newsy i zapowiedzi
    • Wyprawka szkolna – nowości i rekomendacje
    • Biuro i organizacja – nowości i rekomendacje
    • Kreatywne i plastyczne – nowości i rekomendacje
    • Gadżety i breloczki – nowości i rekomendacje
  • KSIĄŻKI
    • Książki – newsy i zapowiedzi
    • Książki – nowości i rekomendacje
  • LICENCJE
    • Licencje – newsy i zapowiedzi
    • Produkty licencyjne – nowości i rekomendacje
  • TRENDY i BIZNES
    • Newsy z rynku handlowego
    • Strefa wiedzy
    • Porady
    • Raporty i badania
    • Videocasty ZPK
    • Webinary ZPK
    • Wydarzenia
  • PREZENTACJE
    • Katalogi i prezentacja marek
    • Nowości i prezentacje marek (webinary)
  • MAGAZYN ZPK
    • Biblioteka wydań
    • Sklep
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Zabawki Papier Książki
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Home TRENDY i BIZNES Raporty i badania

Norymberga coraz bliżej

20 maja 2014
w Raporty i badania
Reading Time:6 mins read
A A
Norymberga coraz bliżej

Czy mają już Państwo wykupione stoisko na Spielwarenmesse? Czy są Państwo zorientowani, jak poruszać się po tragach, aby zobaczyć więcej niż rok temu? A może chcieliby Państwo dowiedzieć się, gdzie najlepiej spędzić wolny czas po ciężkim dniu pracy? Anna Talarek z firmy Meritum (Polskie Przedstawicielstwo targów) na kilka miesięcy przed tą najważniejszą imprezą zabawkarską na świecie radzi, jak efektywnie zaplanować wizytę w Norymberdze.

„Świat Zabawek”: Ile firm zgłosiło się do udziału w charakterze wystawcy w tym roku? Czy w tej grupie są przedsiębiorstwa chcące wystawić się po raz pierwszy? 

 Anna Talarek: – Organizatorzy spodziewają się udziału ok. 2700 wystawców. Lista firm biorących udział w Spielwarenmesse 2012 będzie znana i dostępna w katalogu online na stronie targów od listopada br. Dla przypomnienia podam, że podczas edycji targów 2011 swoją ofertę przedstawiły 2683 firmy z 63 krajów, w tym 50 wystawców z Polski. Podczas targów swoje produkty prezentują zarówno firmy, dla których udział w targach w Norymberdze jest już swego rodzaju tradycją, jak i nowi wystawcy. Każdego roku podczas tej imprezy pojawiają się nowe przedsiębiorstwa, wśród nich również nowi wystawcy z Polski. W przyszłym roku ok. 10 proc. wszystkich wystawców będą stanowiły firmy, które po raz pierwszy przedstawią swoją ofertę na tym największym spotkaniu branżowym. Oprócz możliwości otrzymania stoiska zlokalizowanego na powierzchni odpowiadającej danej grupie produktów nowi wystawcy mogą zaprezentować swoje produkty także w New Exhibition Center, które zlokalizowane będzie w hali 11.1.  

Czy lista zgłoszeń jest już zamknięta? 
 – Początek jesieni to tradycyjnie czas wysyłania potwierdzeń firmom, które już zgłosiły swój udział w targach w roku następnym. I chociaż zasadnicze rozplanowanie miejsc w halach nie ulegnie już dużym zmianom, to z pewnością najbliższe miesiące przyniosą jeszcze pewne przesunięcia czy drobne zmiany w lokalizacjach. Dlatego nawet teraz niewskazane byłoby używać stwierdzenia o zamkniętej liście. Jeśli tylko byłaby jeszcze dostępna lub zwolniłaby się powierzchnia wystawiennicza w jednej z hal, wystawca nawet obecnie ma szansę na jej otrzymanie. Oczywiście z uwzględnieniem rodzaju produktu, który chciałby zaprezentować, i miejsca w hali przeznaczonej na tę właśnie grupę produktów. Jeśli jednak ktoś jest już zainteresowany udziałem w następnej edycji targów Spielwarenmesse, to powinien swoją aplikację złożyć tuż po zakończonej edycji targów 2012. Termin przyjmowania zgłoszeń mija z końcem kwietnia i jego zachowanie daje największą szansę na otrzymanie powierzchni w roku następnym. Można w tym celu zgłosić się także do naszego przedstawicielstwa.

Która hala jest najczęściej wybierana przez przedsiębiorców? Które hale są najmniej atrakcyjne i odradzałaby je Pani wystawcom?    
– Kluczem do lokalizacji stoiska każdego wystawcy na targach jest kompatybilność produktu prezentowanego przez wystawcę z grupą produktową przypisaną do danej hali. W przypadku targów, które są odwiedzane każdego roku przez ok. 80 000 gości targowych, nie ma hal targowych o gorszej lub lepszej frekwencji. Każdy, kto odwiedzał targi Spielwarenmesse w przeszłości, z pewnością zgodzi się z tym stwierdzeniem. Można ewentualnie stwierdzić, że są dni czy też pory dnia, kiedy w halach jest więcej lub mniej gości, ale nie przypisywałabym tego zjawiska poszczególnym halom.  

Jakie średnio koszty trzeba ponieść, aby wystawić się na targach?  
– Udział w targach to dla firmy wydarzenie związane z poniesieniem kosztów, na które składa się wiele elementów. Zacznijmy od samego stoiska: wynajęcie 1 mkw. powierzchni kosztuje 143 euro w przypadku stoiska tzw. szeregowego, czyli otwartego z jednej strony. Najmniejsza powierzchnia, jaką można zamówić, to 9 mkw. Powinniśmy ponadto uwzględnić koszty zabudowy. Zakładając, że skorzystalibyśmy z oferty gotowych stoisk proponowanych przez organizatora, trzeba liczyć się z kosztem od ok. 50 euro za 1 mkw. Każdy wystawca zobowiązany jest także do wniesienia opłaty za wpis do katalogu targowego. Wynosi ona 150 euro. W kalkulacji trzeba także uwzględnić koszty utrzymania personelu stoiska, który na te targi musi dojechać i przez kilka dni zamieszkać w Norymberdze lub okolicach. No i oczywiście działania marketingowe, które wystawcy, przygotowując udział w targach, starannie planują. Niezależnie od przeprowadzania przez Spielwarenmesse eG na kilka miesięcy przed rozpoczęciem targów zakrojonych na światową skalę działań informujących prasę fachową oraz stowarzyszenia działające w branży o tym wydarzeniu, wysyłania informacji bezpośrednio do handlowców, także sami wystawcy zapraszają do odwiedzenia targów. Podejmują starania w kierunku zachęcenia do odwiedzenia ich stoiska zarówno przez stałych, dotychczasowych klientów z rożnych krajów, jak i w celu pozyskania nowych kooperantów. Paleta możliwości jest bardzo duża i zależna zarówno od budżetu, jaki możemy na ten cel przeznaczyć, jak i od inwencji i pomysłowości samych wystawców.  

Polscy wystawcy chętnie biorą udział w wieczorze branżowym organizowanym przez targi – Toy Night. Jednak nie wszyscy z nich otrzymują takie zaproszenie. Z czym to jest związane?  
– Każdy wystawca biorący udział w targach Spielwarenmesse otrzymuje zaproszenie na Toy Night. Daje ono możliwość zaproszenia także osoby towarzyszącej. Ten, kto szybko dokona swojego zgłoszenia przez internet, ma możliwość udziału w tej imprezie. Liczba miejsc podczas tego wieczoru jest ograniczona. Uwarunkowana jest wielkością miejsca, w którym organizowane jest Toy Night. Hala Arena, największe tego rodzaju miejsce w Norymberdze, w której odbywa się Toy Night, może pomieścić 1000 gości. Bylibyśmy uradowani, mogąc świętować ze wszystkimi zainteresowanymi na tym spotkaniu, ale warunki lokalowe narzucają pewne ograniczenia.  

Gdzie najczęściej bawią się wystawcy i zwiedzający w Norymberdze? Jakie miejsca poleca Pani szczególnie?  
– Z rozmów przeprowadzanych z wystawcami i odwiedzającymi wynika, że wiele osób czy firm ma już swoje stałe miejsca, do których wracają od lat. Norymberga to piękne, pełne zabytków miasto, które zaprasza wszystkich po dniu spędzonym na targach. Ze swojej strony polecałabym szczególnie pełne uroku Stare Miasto, w którego uliczkach nie brakuje sklepów z ciekawą ofertą oraz interesujących restauracji oferujących możliwość skosztowania regionalnej i międzynarodowej kuchni. 
Jakie formy promocji, oprócz tradycyjnego stoiska, mają jeszcze wystawcy na targach? W jaki sposób mogą oni wzmocnić swój udział w tej imprezie?  
– Jak już wspominałam, każde dodatkowe działanie marketingowe wzmocni udział w targach. A możliwości jest wiele. Każdy wystawca jest wpisany do katalogu drukowanego. Poza obligatoryjnym wpisem istnieje możliwość skorzystania z innych form reklamy w katalogu. Ciekawą ofertę proponuje też katalog online. Przed targami wydawany jest również magazyn dla odwiedzających „Play it!” stwarzający dodatkowe forum reklamowe. Można także skorzystać z wielu form reklamy zewnętrznej lub wewnętrznej na terenie centrum targowego. Produkty nawiązujące do motta targów – a na rok 2012 brzmi ono „Toy4Teens” – można zaprezentować na specjalnej powierzchni zlokalizowanej na obszarze wejścia Mitte. Zainteresowani prezentacją nowych produktów mogą skorzystać z dodatkowych ofert. Nowości wśród produktów nagradzane są ToyAward. Nagroda w tym zakresie jest przyznawana w czterech specyficznych dla grup docelowych kategoriach: Baby & Infant, PreSchool, SchoolKids, Teenage & Family.  

Która nowość targowa Pani zdaniem jest szczególnie godna polecenia dla wystawców i odwiedzających? 
 – Program targów i wydarzenia towarzyszące przygotowywane są na nowo przed każdą edycją targową. W 2012 r. jako motto targowe przyjęto „Toy4Teens”. Koncentruje się ono na sektorze handlowym produktów dla młodzieży. Prezentacja młodzieży jako grupy docelowej oraz jej preferencji konsumenckich przez „Toys4Teens” będzie centralnym punktem tej imprezy. Gdy dzieci dorastają, na ich drodze do dorosłości zmienia się wszystko; pozostaje jednak chęć do zabawy. Spielwarenmesse eG przeprowadziło badania zachowań konsumenckich młodzieży i przekaże wyniki tej analizy. Myślę, że jest to bardzo ciekawa propozycja, aby handlowcom i producentom przybliżyć to właśnie zagadnienie. Na specjalnej powierzchni o wielkości 300 mkw. podzielonej na wyspy tematyczne wystawcy będą mogli prezentować produkty dla grupy wiekowej 13-17 lat. Innym wydarzeniem, na które chciałabym zwrócić uwagę, jest Global Toy Conference, która będzie miała miejsce ostatniego dnia targów, czyli 6 lutego. Temat tego kongresu to „Branża zabawkarska w przyszłości – szanse i wyzwania”, czyli m.in. jaki będzie konsument przyszłości, co będzie dla niego ważne, w jaki sposób można już teraz przygotowywać się do prowadzenia biznesu jutra.  

Czy Polacy nadal chętnie odwiedzają Spielwarenmesse? Jakie obecnie są statystyki? 
 – Liczba odwiedzających z Polski od kilku lat systematycznie wzrasta. Znajdujemy się w pierwszej dziesiątce krajów najliczniej odwiedzających targi Spielwarenmesse w Norymberdze. W roku 2011 targi odwiedziło 1589 gości z Polski.   Na zakończenie naszej rozmowy chciałabym zaprosić wszystkich Czytelników „Świata Zabawek” do odwiedzenia targów Spielwarenmesse 2012 w Norymberdze lub też w przyszłości do udziału jako wystawców. Warto też dodać, że (ta informacja może być szczególnie ważna dla tych wszystkich, którzy na targach w Norymberdze bywają regularnie) w roku 2012 targi zaczynają się o jeden dzień wcześniej, jeśli chodzi o układ dni tygodnia. Edycja 2012 odbędzie się od środy do poniedziałku, czyli 1-6 lutego. W praktyce oznacza to, że będziemy mieli więcej dni roboczych w jednym bloku na odwiedzenie targów. Ta zmiana to spełnienie życzenia wielu odwiedzających targi, szczególnie spoza Niemiec, którzy stanowili ponad 54 proc. spośród gości targowych w 2011 r. 

Dziękuję za rozmowę.  
Rozmawiała Anna Wakulak  

PowiązaneWpisy

Biznes na Plusie 2025 – Twoja szansa na sukces w sezonie świątecznym
Raporty i badania

Biznes na Plusie 2025 – Twoja szansa na sukces w sezonie świątecznym

4 tygodnie temu

Zobacz premiery na Gwiazdkę 2025 jako pierwszy!Tylko u nas –...

Więcej
Lojalny jak polski klient. Jak sklepy budują więź z kupującym
Raporty i badania

Lojalny jak polski klient. Jak sklepy budują więź z kupującym

4 tygodnie temu

Z badania EY Future Consumer Index wynika, że aż 45%...

Więcej
Następny
Dołączyło do nas czasopismo z Polski – rozmowa z Daniele Caroli, prezes ITMA.

Dołączyło do nas czasopismo z Polski - rozmowa z Daniele Caroli, prezes ITMA.

Ostatnie wpisy

Monster High wkracza do świata Playmobil!

Monster High wkracza do świata Playmobil!

3 czerwca 2025

Jesienią 2025 roku w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce (EMEA) zadebiutują zestawy Playmobil inspirowane marką Monster High™. Kultowe...

LEGO i Gabby’s Dollhouse razem na wielkim ekranie i w klockowej odsłonie!

LEGO i Gabby’s Dollhouse razem na wielkim ekranie i w klockowej odsłonie!

2 czerwca 2025

Fani Gabby i jej futrzanych przyjaciół mogą zacierać ręce – nadchodzą nowe zestawy LEGO® inspirowane filmem „Gabby’s Dollhouse: The Movie”!...

Kaufland w świecie Minecraft – kolejny krok w kierunku generacji Z

Kaufland w świecie Minecraft – kolejny krok w kierunku generacji Z

1 czerwca 2025

Kaufland uruchomił własny, wirtualny świat w grze Minecraft, łącząc rozrywkę i zakupy w nowatorski sposób. Projekt skierowany m.in. do pokolenia...

Targi Stationery & Paper Expo 2025: Nowe perspektywy dla branży papierniczej i biurowej w Arabii Saudyjskiej

Targi Stationery & Paper Expo 2025: Nowe perspektywy dla branży papierniczej i biurowej w Arabii Saudyjskiej

31 maja 2025

W dniach 16–18 września 2025 roku w Riyadh Front Exhibition & Conference Center odbędzie się Stationery & Paper Expo –...

Kategorie

  • Art. papiernicze – newsy i zapowiedzi
  • Bez kategorii
  • Biblioteka wydań
  • Gry – nowości i rekomendacje
  • KSIĄŻKI
  • Książki – newsy i zapowiedzi
  • Książki – nowości i rekomendacje
  • Licencje – newsy i zapowiedzi
  • MAGAZYN ZPK
  • Newsy z rynku handlowego
  • Perełki 2019
  • Perełki 2020
  • Perełki 2021
  • Perełki 2021 – Gwiazdka – nominacje
  • Perełki 2022
  • Perełki 2022 – nominacje
  • Perełki 2022 – Gwiazdka – nominacje
  • Perełki 2023
  • Perełki 2023 Wiosna/Lato – nominacje
  • Produkty licencyjne – nowości i rekomendacje
  • Raporty i badania
  • TRENDY i BIZNES
  • Zabawki – newsy i zapowiedzi
  • Zabawki – nowości i rekomendacje

Współpracujemy

Nawigacja

  • Strona główna
  • Polityka prywatności
  • Kontakt
  • Strony partnerskie

W numerze

Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 4/2025
Biblioteka wydań

Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 4/2025

SPIS TREŚCI WIADOMOŚCI 6 ‣ Rada i parlament porozumiały się w sprawie przepisów o bezpieczniejszych zabawkach7 ‣ PM SHOWCASE DAY ...

22 kwietnia 2025
Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 3/2025
Biblioteka wydań

Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 3/2025

Spis treści: WIADOMOŚCI Biedronka rozpoczyna działalność na Słowacji – s. 6TikTok Shop zyskuje na popularności – s. 6Noski Noski – ...

17 marca 2025
Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 2/2025
Biblioteka wydań

Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 2/2025

SPIS TREŚCI WIADOMOŚCI Wpływ nowych ceł na rynek zabawek w USA – 6Indie walczą o pozycję lidera w branży zabawek ...

17 lutego 2025
Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 1/2025
Biblioteka wydań

Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 1/2025

Spis treści: WIADOMOŚCI Lojalny jak polski konsument – 6EUDR: Europejskie Rozporządzenie o Wylesianiu EUDR odroczone o rok – 8E-commerce 2025 ...

26 stycznia 2025

© 2025 zpkinfo.pl, ul. Ku Wiśle 7, 00-707 Warszawa, Polska, +48 (22) 50 65 852, wspolpraca@zpkinfo.pl

Brak wyników
Zobacz wszystkie
  • ZABAWKI
    • Zabawki – newsy i zapowiedzi
    • Zabawki – nowości i rekomendacje
    • Perełki
      • Perełki 2023
      • Perełki 2022
      • Perełki 2021
      • Perełki 2020
      • Perełki 2019
  • GRY
    • Gry – newsy i zapowiedzi
    • Gry – nowości i rekomendacje
  • PAPIERNICZE I SZKOŁA
    • Art. papiernicze – newsy i zapowiedzi
    • Wyprawka szkolna – nowości i rekomendacje
    • Biuro i organizacja – nowości i rekomendacje
    • Kreatywne i plastyczne – nowości i rekomendacje
    • Gadżety i breloczki – nowości i rekomendacje
  • KSIĄŻKI
    • Książki – newsy i zapowiedzi
    • Książki – nowości i rekomendacje
  • LICENCJE
    • Licencje – newsy i zapowiedzi
    • Produkty licencyjne – nowości i rekomendacje
  • TRENDY i BIZNES
    • Newsy z rynku handlowego
    • Strefa wiedzy
    • Porady
    • Raporty i badania
    • Videocasty ZPK
    • Webinary ZPK
    • Wydarzenia
  • PREZENTACJE
    • Katalogi i prezentacja marek
    • Nowości i prezentacje marek (webinary)
  • MAGAZYN ZPK
    • Biblioteka wydań
    • Sklep

© 2025 zpkinfo.pl, ul. Ku Wiśle 7, 00-707 Warszawa, Polska, +48 (22) 50 65 852, wspolpraca@zpkinfo.pl

Używamy ciasteczek, aby zapewnić najlepszą jakość korzystania z naszej witryny.

Możesz dowiedzieć się więcej o tym, jakich ciasteczek używamy, lub wyłączyć je w .

Zabawki Papier Książki
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.

Ściśle niezbędne ciasteczka

Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.

Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.

Ciasteczka stron trzecich

Ta strona korzysta z Google Analytics do gromadzenia anonimowych informacji, takich jak liczba odwiedzających i najpopularniejsze podstrony witryny.

Włączenie tego ciasteczka pomaga nam ulepszyć naszą stronę internetową.

Najpierw włącz ściśle niezbędne ciasteczka, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje!

Polityka prywatności

Więcej informacji o naszej Polityce prywatności