Przyjęte przez rząd
założenia do projektu nowelizacji Ustawy o świadczeniu usług
drogą elektroniczną przewidują, że sprzedawcy działający w
internecie będą musieli podawać swoje dane umożliwiające
klientom nawiązanie z nimi szybkiego kontaktu.
„Do nowelizacji
ustawy zostaną wprowadzone przepisy obejmujące reklamę internetową
zawodu regulowanego (np. adwokatów). Zmienią się również te
przepisy, które budziły wątpliwości interpretacyjne” –
wyjaśniono w komunikacie.
Założenia przewidują, że
przedsiębiorcy świadczący usługi w internecie będą mieli
obowiązek podawania oprócz adresu poczty elektronicznej także
innych danych umożliwiających nawiązanie szybkiego kontaktu oraz
bezpośrednie porozumiewanie się, np. numer telefonu.
Mogą one mieć także postać formularza online, za pośrednictwem
którego można przesyłać pytania i otrzymywać odpowiedź zwrotną
na pocztę e-mail.
W założeniach do projektu
nowelizacji ustawy uwzględniono także obowiązki usługodawcy
związane z informacją handlową. „Uregulują one kwestie
niechcianych wiadomości e-mail lub SMS bądź MMS” – napisał CIR.
Zgodnie z nowelą firma
przesyłająca swoje oferty handlowe będzie musiała podawać nazwę
podmiotu organizującego w jego imieniu konkurs lub loterię.
Dzięki temu klient otrzymujący informację handlową uzyska
jednocześnie dane nie tylko o podmiocie , na której zlecenie jest
ona rozpowszechniana (jak to ma miejsce w chwili obecnej), lecz także
o przedsiębiorstwie, które bezpośrednio rozpowszechnia informacje
handlowe. Nowela miałaby uregulować także zagadnienia dotyczące
wyłączenia odpowiedzialności usługodawców, którzy są
pośrednikami w przekazywaniu danych. Projekt ma uregulować
procedury blokowania dostępu do bezprawnych informacji.