Zabawki Papier Książki
  • ZABAWKI
    • Zabawki – newsy i zapowiedzi
    • Zabawki – nowości i rekomendacje
    • Perełki
      • Perełki 2023
      • Perełki 2022
      • Perełki 2021
      • Perełki 2020
      • Perełki 2019
  • GRY
    • Gry – newsy i zapowiedzi
    • Gry – nowości i rekomendacje
  • PAPIERNICZE I SZKOŁA
    • Art. papiernicze – newsy i zapowiedzi
    • Wyprawka szkolna – nowości i rekomendacje
    • Biuro i organizacja – nowości i rekomendacje
    • Kreatywne i plastyczne – nowości i rekomendacje
    • Gadżety i breloczki – nowości i rekomendacje
  • KSIĄŻKI
    • Książki – newsy i zapowiedzi
    • Książki – nowości i rekomendacje
  • LICENCJE
    • Licencje – newsy i zapowiedzi
    • Produkty licencyjne – nowości i rekomendacje
  • TRENDY i BIZNES
    • Newsy z rynku handlowego
    • Strefa wiedzy
    • Porady
    • Raporty i badania
    • Videocasty ZPK
    • Webinary ZPK
    • Wydarzenia
  • PREZENTACJE
    • Katalogi i prezentacja marek
    • Nowości i prezentacje marek (webinary)
  • MAGAZYN ZPK
    • Biblioteka wydań
    • Sklep
  • ZABAWKI
    • Zabawki – newsy i zapowiedzi
    • Zabawki – nowości i rekomendacje
    • Perełki
      • Perełki 2023
      • Perełki 2022
      • Perełki 2021
      • Perełki 2020
      • Perełki 2019
  • GRY
    • Gry – newsy i zapowiedzi
    • Gry – nowości i rekomendacje
  • PAPIERNICZE I SZKOŁA
    • Art. papiernicze – newsy i zapowiedzi
    • Wyprawka szkolna – nowości i rekomendacje
    • Biuro i organizacja – nowości i rekomendacje
    • Kreatywne i plastyczne – nowości i rekomendacje
    • Gadżety i breloczki – nowości i rekomendacje
  • KSIĄŻKI
    • Książki – newsy i zapowiedzi
    • Książki – nowości i rekomendacje
  • LICENCJE
    • Licencje – newsy i zapowiedzi
    • Produkty licencyjne – nowości i rekomendacje
  • TRENDY i BIZNES
    • Newsy z rynku handlowego
    • Strefa wiedzy
    • Porady
    • Raporty i badania
    • Videocasty ZPK
    • Webinary ZPK
    • Wydarzenia
  • PREZENTACJE
    • Katalogi i prezentacja marek
    • Nowości i prezentacje marek (webinary)
  • MAGAZYN ZPK
    • Biblioteka wydań
    • Sklep
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Zabawki Papier Książki
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Home TRENDY i BIZNES Raporty i badania

OBSERWUJEMY ZMIANY I NA NIE ODPOWIADAMY

16 stycznia 2018
w Raporty i badania
Reading Time:5 mins read
A A
OBSERWUJEMY ZMIANY I NA NIE ODPOWIADAMY

Rozmowa z Ernst Kick, CEO Spielwarenmesse eG

Pomimo napiętego harmonogramu CEO Spielwarenmesse eG, Ernst Kick, znalazł czas na rozmowę z naszą redakcją. Chcieliśmy go dopytać, w jaki sposób planują pogodzić nowe tematy, które pojawiają się na targach, z decyzją o utrzymaniu powierzchni wystawienniczej na poziomie 170 000 m2.

Rozmawia Dorota Mazurek

Kolejna edycja targów Spielwarenmesse jest już w końcowej fazie przygotowań. Nadal jest to wiodąca impreza branżowa na świecie. Podczas prezentacji trudno było się oprzeć wrażeniu, iż jakość jest dla was najważniejsza. Utrzymanie właściwej równowagi pomiędzy liczbą wystawców, a liczbą odwiedzających jest dla was priorytetowym zadaniem, którym motywujecie decyzję o utrzymaniu powierzchni wystawienniczej na poziomie 170 000 m2. Z drugiej strony rozwijacie nowe kategorie, jak książki, i włączacie je do koncepcji targów. Jaki macie pomysł na pogodzenie jakości i rozwoju nowych kategorii?

Ernst Kick: Targi są tętniącym życiem organizmem. Jesteśmy jedynie odzwierciedleniem sytuacji rynkowej, która sama w sobie ulega bezustannej zmianie. Nowe segmenty pojawiają się, sektory kurczące znikają. Musimy bardzo starannie obserwować te zmiany i stale współpracować z branżą, jak również prasą. Za każdym razem, gdy sytuacja na rynku ulega zmianie, my na tę zmianę odpowiadamy. Jesteśmy w stałym kontakcie z rynkiem. Wprowadzamy nowe kategorie, ponieważ biznes idzie w nowym kierunku, nawiązując do książek. Oczywiście nadal będziemy bacznie obserwować i dostosowywać się do zmian na rynku w przyszłości, gdyż jest to natura wydarzeń jakimi są targi branżowe.

Proszę mnie poprawić jeśli się mylę, ale to oznacza, że jednak będziecie utrzymywać taką powierzchnię wystawienniczą, jaka jest obecnie?

Ernst Kick: Tak. Pojawiają się nowe kategorie, podczas gdy inne kurczą się.

Które segmenty są w tym momencie w tej grupie słabszych?

Ernst Kick: W ostatnich latach zauważamy zmiany w kategoriach: hobby i modeli konstrukcyjnych. Segment został znacząco skoncentrowany. To po części wynika z przyczyn historycznych, ale także z rosnącej konkurencji z Chin. To jeden z obszarów, które wymagają naszej reakcji. Oznacza to, że musimy dostosować naszą strukturę i politykę, aby właściwie odpowiedzieć na tę zmianę.

Segment książek pokazuje nowy aspekt targów. Nie uważa Pan, że mógłby on utrzymać nadal właściwą równowagę pomiędzy odwiedzającymi a wystawcami, mimo  większej powierzchni wystawienniczej?

Ernst Kick: Należy przede wszystkim pamiętać, że książki nie są nową halą, ale tylko tematem specjalnym. Naszym celem jest efektywna prezentacja obecnych kategorii produktowych tej grupie odbiorców. Chcemy zwrócić uwagę księgarzy na pewne grupy produktowe i pewnych dostawców.

W Pana opinii, jaką siłę nabywczą mają księgarze?

Ernst Kick: Rynek księgarski jest pod mocną presją sprzedaży online. Tradycyjne księgarnie muszą znaleźć dla siebie nowe ścieżki biznesowe. W naszym odczuciu zabawki mogą pomóc im wygenerować większą sprzedaż poprzez synergię jaka występuje pomiędzy książkami a zabawkami.

Pomówmy o nagrodzie ToyAwards, która przyznawana jest w kategoriach wiekowych. Zgłoszenia obejmują gry planszowe, zabawki tech, drewniane etc. To trudne do porównania produkty. Czy była rozważana możliwość dodania nowych kategorii i uhonorowania tym tytułem większą liczbę produktów?

Ernst Kick: Obserwujemy konkurencyjne nagrody I zauważyliśmy, że laureatami zostają te same firmy. Nagrody przyznawane są produktom, które notują wysokie wyniki sprzedaży i które prawdopodobnie za chwilę znikną z rynku. W moim przekonaniu nie jest to podejście, które wspiera branżę. Chcemy mieć pewność, że nasza nagroda jest ważna i jest ceniona. Im mniej kategorii, tym lepsze pozycjonowanie i dłużej trwające znaczenie tego wyróżnienia.

Bardziej ekskluzywne, klasa premium, tak jak targi Spielwarenmesse?

Ernst Kick: Tak.

Patrząc na targi w szerszym kontekście. Ostatnie doniesienia o problemach ToysRUs, czy próbie wykupu firmy Mattel przez Hasbro. Jak Pan sądzi, czy może jest to zwiastun większej zmiany na rynku?

Ernst Kick: Rynek bezustannie się zmienia. Nie tak dawno byliśmy świadkami połączenia producentów zabawek pluszowych, czy koncentracji w sektorach modeli kolejek i hobby. Przyszłość pokaże, czy plotki wokół Hasbro i Mattel się potwierdzą. Jeśli tak, to z pewnością miałoby to jakiś wpływ na branżę, chociaż nie w sensie produktowym, ale dystrybucyjnym.

A jak Pan ocenia obecne modele dystrybucji na rynku zabawkarskim. Czy nadal możemy mówić o podziale na sklepy on-line i tradycyjne, czy możemy mówić o sklepach wykorzystujących różne kanały sprzedażowe?

Ernst Kick: Coraz więcej detalistów wprowadza strategię wykorzystującą różne kanały sprzedaży. Ci, którzy zrobią to poprawnie i właściwie, z pełnym zaangażowaniem, mogą liczyć na sukces. Sprzedaż poprzez jeden kanał jest już dzisiaj niewystarczająca.

To trudna sytuacja, zwłaszcza dla najmniejszych sklepów.

Ernst Kick: Tak, to prawda. Oni także muszą dostosować się do tych zmian, lub podjąć ryzyko upadłości.

W 2018 roku targi Spielwarenmesse będą trwały o jeden dzień krócej, czyli od środy do niedzieli. Czy możemy oczekiwać innych zmian, nowości?

Ernst Kick: Nowości produktowe są oczywiście w gestii naszych wystawców. Oceniamy, iż w 2018 roku zostanie pokazanych 100 000 nowych produktów. Organizujemy całą resztę, ale ostatecznie produkty muszą mówić same za siebie. Naszą rolą jest wpierać tę prezentację.

Targi Spielwarenmesse to ważne wydarzenie nie tylko ze względu na możliwości kontraktowania, ale także jako źródło informacji o kształtujących się trendach i tendencjach. Czy mógłby Pan dać wskazówki osobom, które po raz pierwszy wybiorą się na targi, aby skorzystały z nich jak najwięcej?

Ernst Kick: Ważne jest ustalenie dat pobytu najwcześniej jak to jest możliwe, ponieważ hotele są przepełnione w okresie targów i to nie tylko w samej Norymberdze, ale także w promieniu 50 km. Od listopada na stronie targów dostępna jest baza wystawców i produktów. To pozwala na wyselekcjonowanie interesujących nas firm, czy asortymentu przed targami i zgodnie z tą listą zaplanowanie swojego pobytu. Używając naszych aplikacji można umówić także spotkanie. Strona spielwarenmesse.de zawiera wszystkie informacje jakie mogą się przydać, dlatego warto na nią zaglądać i z niej korzystać.

Życzę sukcesu kolejnej edycji Spielwarenmesse i dziękuję za rozmowę.

Ernst Kick: Dziękuję i do zobaczenia wkrótce.

PowiązaneWpisy

Biznes na Plusie 2025 – Twoja szansa na sukces w sezonie świątecznym
Raporty i badania

Biznes na Plusie 2025 – Twoja szansa na sukces w sezonie świątecznym

2 miesiące temu

Zobacz premiery na Gwiazdkę 2025 jako pierwszy!Tylko u nas –...

Więcej
Lojalny jak polski klient. Jak sklepy budują więź z kupującym
Raporty i badania

Lojalny jak polski klient. Jak sklepy budują więź z kupującym

2 miesiące temu

Z badania EY Future Consumer Index wynika, że aż 45%...

Więcej
Następny
WYSPA TOY PLANET  BABY

WYSPA TOY PLANET BABY

Ostatnie wpisy

Nowa linia figurek akcji Mattel z filmu „Jurassic World: Odrodzenie” już dostępna

Nowa linia figurek akcji Mattel z filmu „Jurassic World: Odrodzenie” już dostępna

5 lipca 2025

Zainspirowana najnowszą kinową superprodukcją „Jurassic World: Odrodzenie”, nowa linia figurek od Mattel przenosi dzieci prosto w sam środek ekscytującej przygody....

Kids’ Time 2026 – nowy wymiar branży dziecięcej! Rozszerzona formuła, nowe strefy i jeszcze więcej możliwości biznesowych

Kids’ Time 2026 – nowy wymiar branży dziecięcej! Rozszerzona formuła, nowe strefy i jeszcze więcej możliwości biznesowych

26 czerwca 2025

Międzynarodowe Targi Zabawek i Artykułów dla Dzieci i Rodziców Kids’ Time powracają w dniach 17–19 lutego 2026 roku w Targach...

Temu, Shein i… koniec uczciwej konkurencji? Branża mówi „dość!”

Temu, Shein i… koniec uczciwej konkurencji? Branża mówi „dość!”

18 czerwca 2025

Czy zabawka za 5 zł może być bezpieczna? A czy polski producent ma równe szanse z firmą, która nie bada...

Monster High wkracza do świata Playmobil!

Monster High wkracza do świata Playmobil!

3 czerwca 2025

Jesienią 2025 roku w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce (EMEA) zadebiutują zestawy Playmobil inspirowane marką Monster High™. Kultowe...

Kategorie

  • Art. papiernicze – newsy i zapowiedzi
  • Bez kategorii
  • Biblioteka wydań
  • Gry – nowości i rekomendacje
  • KSIĄŻKI
  • Książki – newsy i zapowiedzi
  • Książki – nowości i rekomendacje
  • Licencje – newsy i zapowiedzi
  • MAGAZYN ZPK
  • Newsy z rynku handlowego
  • Perełki 2019
  • Perełki 2020
  • Perełki 2021
  • Perełki 2021 – Gwiazdka – nominacje
  • Perełki 2022
  • Perełki 2022 – nominacje
  • Perełki 2022 – Gwiazdka – nominacje
  • Perełki 2023
  • Perełki 2023 Wiosna/Lato – nominacje
  • Produkty licencyjne – nowości i rekomendacje
  • Raporty i badania
  • TRENDY i BIZNES
  • Videocasty ZPK
  • Wydarzenia
  • Zabawki – newsy i zapowiedzi
  • Zabawki – nowości i rekomendacje

Współpracujemy

Nawigacja

  • Strona główna
  • Polityka prywatności
  • Kontakt
  • Strony partnerskie

W numerze

Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 4/2025
Biblioteka wydań

Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 4/2025

SPIS TREŚCI WIADOMOŚCI 6 ‣ Rada i parlament porozumiały się w sprawie przepisów o bezpieczniejszych zabawkach7 ‣ PM SHOWCASE DAY ...

22 kwietnia 2025
Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 3/2025
Biblioteka wydań

Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 3/2025

Spis treści: WIADOMOŚCI Biedronka rozpoczyna działalność na Słowacji – s. 6TikTok Shop zyskuje na popularności – s. 6Noski Noski – ...

17 marca 2025
Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 2/2025
Biblioteka wydań

Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 2/2025

SPIS TREŚCI WIADOMOŚCI Wpływ nowych ceł na rynek zabawek w USA – 6Indie walczą o pozycję lidera w branży zabawek ...

17 lutego 2025
Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 1/2025
Biblioteka wydań

Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 1/2025

Spis treści: WIADOMOŚCI Lojalny jak polski konsument – 6EUDR: Europejskie Rozporządzenie o Wylesianiu EUDR odroczone o rok – 8E-commerce 2025 ...

26 stycznia 2025

© 2025 zpkinfo.pl, ul. Ku Wiśle 7, 00-707 Warszawa, Polska, +48 (22) 50 65 852, wspolpraca@zpkinfo.pl

Brak wyników
Zobacz wszystkie
  • ZABAWKI
    • Zabawki – newsy i zapowiedzi
    • Zabawki – nowości i rekomendacje
    • Perełki
      • Perełki 2023
      • Perełki 2022
      • Perełki 2021
      • Perełki 2020
      • Perełki 2019
  • GRY
    • Gry – newsy i zapowiedzi
    • Gry – nowości i rekomendacje
  • PAPIERNICZE I SZKOŁA
    • Art. papiernicze – newsy i zapowiedzi
    • Wyprawka szkolna – nowości i rekomendacje
    • Biuro i organizacja – nowości i rekomendacje
    • Kreatywne i plastyczne – nowości i rekomendacje
    • Gadżety i breloczki – nowości i rekomendacje
  • KSIĄŻKI
    • Książki – newsy i zapowiedzi
    • Książki – nowości i rekomendacje
  • LICENCJE
    • Licencje – newsy i zapowiedzi
    • Produkty licencyjne – nowości i rekomendacje
  • TRENDY i BIZNES
    • Newsy z rynku handlowego
    • Strefa wiedzy
    • Porady
    • Raporty i badania
    • Videocasty ZPK
    • Webinary ZPK
    • Wydarzenia
  • PREZENTACJE
    • Katalogi i prezentacja marek
    • Nowości i prezentacje marek (webinary)
  • MAGAZYN ZPK
    • Biblioteka wydań
    • Sklep

© 2025 zpkinfo.pl, ul. Ku Wiśle 7, 00-707 Warszawa, Polska, +48 (22) 50 65 852, wspolpraca@zpkinfo.pl

Używamy ciasteczek, aby zapewnić najlepszą jakość korzystania z naszej witryny.

Możesz dowiedzieć się więcej o tym, jakich ciasteczek używamy, lub wyłączyć je w .

Zabawki Papier Książki
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.

Ściśle niezbędne ciasteczka

Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.

Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.

Ciasteczka stron trzecich

Ta strona korzysta z Google Analytics do gromadzenia anonimowych informacji, takich jak liczba odwiedzających i najpopularniejsze podstrony witryny.

Włączenie tego ciasteczka pomaga nam ulepszyć naszą stronę internetową.

Najpierw włącz ściśle niezbędne ciasteczka, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje!

Polityka prywatności

Więcej informacji o naszej Polityce prywatności