Bankowość mobilna
i płatności IKO stają się coraz popularniejsze. Już ponad 10 tys. osób
korzysta z systemu płatności mobilnych IKO. Obecnie klienci IKO mogą
dokonywać transakcji telefonem komórkowym w kilkunastu tysiącach terminali
płatniczych, m.in. w klepach Venezia, CCC, Tatuum, Gatta i Promod, w sieci
Coffee Heaven i Costa Coffee, w prawie 2,7 tys. bankomatów PKO BP,
a także w wielu sklepach internetowych.
Już niedługo klienci
banku będą mogli wypłacać gotówkę telefonem komórkowym bez konieczności użycia
karty płatniczej także w największej sieci bankomatów na terenie
całego kraju. PKO Bank Polski rozpoczyna bowiem współpracę z Euronet
Polska.
Co to jest IKO?
IKO to bankowość
mobilna 4G – połączenie w jednej aplikacji funkcji bankowych (sprawdzanie
salda, historii rachunku, przelewy) z płatniczymi (płacenie za zakupy
w sklepach tradycyjnych i online, wypłaty z bankomatów, przelewy
na numer telefonu, generowanie czeków do użycia offline).
Do korzystania z usługi nie jest potrzebny specjalny telefon ani
karta SIM. System jest oparty o bezpłatną aplikację IKO instalowaną
na komórce użytkownika, w której generowane są jednorazowe kody
służące do autoryzacji transakcji.
Techniczne włączenie
bankomatów sieci Euronet do systemu IKO odbędzie się w ciągu
najbliższych miesięcy. Po 2 tygodniach od startu z systemu
skorzystało już aktywnie ponad 10 tys. osób. Największym powodzeniem wśród
użytkowników cieszą się wypłaty z bankomatów, które stanowią 74 proc.
dotychczas dokonanych za pomocą telefonu z IKO transakcji. Druga
w kolejności funkcjonalność, z której najczęściej korzystają klienci
IKO, to przelewy na numer telefonu (15 proc.), zaś kolejna
to płatności w sklepach tradycyjnych i internetowych (11 proc.).
Dzięki porozumieniu
obu firm użytkownicy bankowości mobilnej będą mogli wypłacać gotówkę telefonem,
bez użycia karty płatniczej, z około 7 tys. bankomatów znajdujących się
w bardzo dogodnych lokalizacjach.