Polacy coraz częściej kupują w sieci. Chociaż raz w tygodniu w sieci kupuje 32 proc. polskich internautów. Co prawda pod względem częstotliwości dokonywania e-zakupów wyprzedzają nas Brytyjczycy i Niemcy, ale jesteśmy przed takimi krajami jak Hiszpania i Francja – wynika z badania Infas.
42 proc. Brytyjczyków i 35 proc. Niemców kupuje w sieci przynajmniej raz w tygodniu.
W Polsce zanotowano 32-proc. odsetek regularnie kupujących online – o 1 pkt. proc. wyższy niż przed rokiem. Za nami znaleźli się Hiszpanie (29 proc.) i Francuzi (28 proc.).
Konsumenci wciąż korzystają przede wszystkim z tych sklepów internetowych, które już odwiedzali. Niemal 62 proc. kupujących w internecie wybiera sklepy, które są im już znane z wcześniejszych zakupów. Jednocześnie znaczenie tego kryterium zanotowało spadek o 3% w porównaniu do roku poprzedniego. Wzrosła natomiast rola porównywarek cen, mediów społecznościowych oraz reklamy online.
Patrząc na preferencje w poszczególnych krajach, na czele konserwatywnych klientów plasują się Niemcy, którzy zazwyczaj wybierają znane sklepy. Na sprawdzone sklepy stawiają również Brytyjczycy i Francuzi, co jest ogólnym trendem w krajach, gdzie sektor e-commerce jest dobrze rozwinięty. Z kolei Polacy chętniej szukają informacji na portalach porównujących ceny. Hiszpanie natomiast – częściej niż kupujący innych narodowości – trafiają do sklepów internetowych poprzez serwisy społecznościowe oraz rekomendacje.
Badanie zostało przeprowadzone przez instytut opinii publicznej Infas na zlecenie Trusted Shops wśród internautów powyżej 14 roku życia. Udział wzięło w nim ponad 1000 internautów z Polski oraz 4000 osób z Niemiec, Francji, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii.
Źródło: wirtualnemedia.pl
Zdjęcie:dreamsdtime