Polacy są tak zafascynowani internetem, że kupują niemal wszystko, co
sieć im podsunie – wynika z najnowszego raportu Digital Life 2011, na
który powołuje się „Dziennik Gazeta Prawna”. Bardziej rozwinięte
społeczeństwa mają ten etap już za sobą. – W Polsce przesyt nadejdzie
za dwa lata – szacują eksperci.
W raporcie Digital Life 2011, stworzonego przez firmę badawczą TNS,
przeanalizowano zachowania 72 tys. internautów z całego świata pod
kątem wykorzystania sieci w komunikacji, rozrywce i zakupach.
Jak wynika z badań, blisko połowa Polaków szukając informacji o
produktach czy usługach w sieci wierzy komentarzom zupełnie obcych
osób. Polscy internauci uważają, że media społecznościowe to bardzo
dobre źródło informacji o nowych produktach. I sami chętnie dzielą się
swoimi opiniami – w sieci umieszcza je aż 59 proc. osób.
Ta otwartość Polaków na działania w sieci sprawia, że są łatwym kąskiem
dla firm szukających klientów w internecie. – Polacy nie potrafią
jeszcze świadomie korzystać z informacji w internecie, często trudno im
odróżnić informację, która pochodzi z marketingu szemranego, od
niezależnych wiadomości – tłumaczy Dr Dominik Batorski, socjolog
specjalizujący się w badaniach internetu.
Eksperci nie mają wątpliwości, że wkrótce i my będziemy mieli do
czynienia ze zjawiskiem spadającego zaufania do tego, co czytamy i
oglądamy w internecie.
Źródło: Dziennik Gazeta Prawna