Zabawki Papier Książki
  • ZABAWKI
    • Zabawki – newsy i zapowiedzi
    • Zabawki – nowości i rekomendacje
    • Perełki
      • Perełki 2023
      • Perełki 2022
      • Perełki 2021
      • Perełki 2020
      • Perełki 2019
  • GRY
    • Gry – newsy i zapowiedzi
    • Gry – nowości i rekomendacje
  • PAPIERNICZE I SZKOŁA
    • Art. papiernicze – newsy i zapowiedzi
    • Wyprawka szkolna – nowości i rekomendacje
    • Biuro i organizacja – nowości i rekomendacje
    • Kreatywne i plastyczne – nowości i rekomendacje
    • Gadżety i breloczki – nowości i rekomendacje
  • KSIĄŻKI
    • Książki – newsy i zapowiedzi
    • Książki – nowości i rekomendacje
  • LICENCJE
    • Licencje – newsy i zapowiedzi
    • Produkty licencyjne – nowości i rekomendacje
  • TRENDY i BIZNES
    • Newsy z rynku handlowego
    • Strefa wiedzy
    • Porady
    • Raporty i badania
    • Videocasty ZPK
    • Webinary ZPK
    • Wydarzenia
  • PREZENTACJE
    • Katalogi i prezentacja marek
    • Nowości i prezentacje marek (webinary)
  • MAGAZYN ZPK
    • Biblioteka wydań
    • Sklep
  • ZABAWKI
    • Zabawki – newsy i zapowiedzi
    • Zabawki – nowości i rekomendacje
    • Perełki
      • Perełki 2023
      • Perełki 2022
      • Perełki 2021
      • Perełki 2020
      • Perełki 2019
  • GRY
    • Gry – newsy i zapowiedzi
    • Gry – nowości i rekomendacje
  • PAPIERNICZE I SZKOŁA
    • Art. papiernicze – newsy i zapowiedzi
    • Wyprawka szkolna – nowości i rekomendacje
    • Biuro i organizacja – nowości i rekomendacje
    • Kreatywne i plastyczne – nowości i rekomendacje
    • Gadżety i breloczki – nowości i rekomendacje
  • KSIĄŻKI
    • Książki – newsy i zapowiedzi
    • Książki – nowości i rekomendacje
  • LICENCJE
    • Licencje – newsy i zapowiedzi
    • Produkty licencyjne – nowości i rekomendacje
  • TRENDY i BIZNES
    • Newsy z rynku handlowego
    • Strefa wiedzy
    • Porady
    • Raporty i badania
    • Videocasty ZPK
    • Webinary ZPK
    • Wydarzenia
  • PREZENTACJE
    • Katalogi i prezentacja marek
    • Nowości i prezentacje marek (webinary)
  • MAGAZYN ZPK
    • Biblioteka wydań
    • Sklep
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Zabawki Papier Książki
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Home TRENDY i BIZNES Raporty i badania

Przełom w badaniach nad efektywnością social media?

21 maja 2014
w Raporty i badania
Reading Time:3 mins read
A A
Przełom w badaniach nad efektywnością social media?

Rozpoczynając nową kampanię każdy marketer ma świadomość, iż
jego pracodawca zapyta w pewnym momencie, jak kształtuje się zwrot
nakładów poniesionych na działania marketingowe. Do tej pory kompleksowe
oszacowanie ROI mediów społecznościowych było niemożliwe – czy nowy
raport Google Analytics to zmieni?


Wiele tradycyjnych form marketingu posiada już dawno algortymy
pozwalające ofenić ich efektywność. Z social media sprawa jest jednak
znacznie bardziej skomplikowana. Dostępne dotąd narzędzia przeznaczone
były dla poszczególnych mediów społecznościowych z osobna, z czego
większość z nich była osiągalna jedynie w wersji anglojęzycznej i nie
rzadko ich użytkowanie wiązało się z zakupem licencji.

Co więcej, w przypadku działań w sektorze social media, precyzyjna
prezentacja wyników ROI jest w praktyce niemożliwa lub bardzo trudna
ponieważ zbyt wiele czynników wpływa na efektywność działań. Wynika to
przede wszystkim z faktu, iż te działania w obszarze mediów
społecznościowych są prowadzone na wielu płaszczyznach jednocześnie.
Świadomy marketer planuje bowiem kampanię społencznościową w taki
sposób, by komunikat docierał nie tylko za pośrednictwem
najpopularniejszego w tej chwili serwisów społecznościowych jakim jest
Facebook, ale także był obceny na blogach, forach internetowych,
mikrologach czy kanałach multimedialnych. Działana marektingowe w tym
środowisku mogą się spotkać od razu z niezwykle optymistycznym
przyjęciem i przełożyć sniemal od razu na wzrost zainteresowania i
sprzedaży ale może zdarzyć się także tak, że efekt będzie zauważalny
dopiero po dłuższym czasie. Czy zatem możliwe jest obliczenie zwrotu z
inwestycji w social media w określonym przedziale czasowym?

Tym bardziej przełomowe wydaje się być ogłoszenie przez Google
Analytics wprowadzenie raportu społecznego, bazującego na wartości
konwersji generowanej ze wszystkich kanałów społecznościowych.

Dominika Chłopicka, Manager ds. Social Media w 365PR: „Raport
ten ma wreszcie zidentyfikować pełen potencjał aktywności i zmierzyć,
jak prowadzi on do bezpośredniej konwersji lub jak na nią wpłynie w
przyszłości. Ma również pomóc zrozumieć działania społeczne zachodzące
na jak i poza stroną oraz w rezultacie zoptymalizować zaangażowanie
użytkowników i zwiększyć kluczowe wskaźniki wydajności (KPI – Key
Performance Indicators). To wszystko powinno zaowocować podejmowaniem
bardziej efektywnych, bo opartych na konkretnych danych decyzji w
obrębie programów marketingowych.”


W końcu tajemnicą przestanie być, jaka część efektu końcowego
kampanii jest zasługą odnośników społecznościowych. Taki raport da nam
również wiedzę na temat konwersji, tak potrzebną w tym środowisku. Do
tego dochodzi niezwykle ważny społeczny bilans źródła obrazujący
zachowania odwiedzających z różnych kanałów, cenny choćby ze względu na
jaśniejszy ogląd interakcji i zachowań w witrynie – zestawienie oparte o
te aktywności bezsprzecznie pozwoli zoptymalizować stronę czy fan page.
 Co więcej, możliwe stanie się zweryfikowanie najbardziej powszechnie
akceptowanych i polecanych artykułów oraz ustalenie, na jakich serwisach
społecznościowych są później udostępniane.

Nie wiadomo czy nowa funkcja analityczna badająca ROI będzie
faktycznie tym, czego wszyscy po niej oczekują, ale na pewno pozwoli
podjąć trafniejsze decyzje dotyczące inwestycji w ten jeszcze notabene
nowy kanał komunikacji i sprzedaży. Trzeba mieć jednak świadomość tego,
że lokata w social media zwraca się przede wszystkim w postaci
zadowolonych klientów i danych, którzy oni dostarczają, bowiem to opinie
klientów mają decydujący wpływ na dalsze funkcjonowanie i potrzebę
ewentualnej modernizacji firmy.


365 PR  to dynamicznie rozwijajaca się
multi-agencja z Krakowa, która specjalizuje się w strategiach obecności
firm w Internecie. 365 PR zarządza rozwojem projektów e-commerce,
opracowuje i wdraża modele obecności w nowych mediach. Firma proponuje
nowoczesne narzędzia promocji marki – jaki elektroniczne biura prasowe
oparte na modelu wire-service. Krakowska agencja specjalizuje się w
usługach konsultingowych z zakresu e-marketingu, prowadzi też dla swoich
klientów zintegrowane kampanie promocyjne w Internecie. W środowisku
socila media rozwija autorskie apliakcje i projekty biznesowe. Ale
przede wszystkom, 365 PR to skuteczne usługi PR przez 365 dni w roku.

PowiązaneWpisy

Biznes na Plusie 2025 – Twoja szansa na sukces w sezonie świątecznym
Raporty i badania

Biznes na Plusie 2025 – Twoja szansa na sukces w sezonie świątecznym

15 maja 2025
Lojalny jak polski klient. Jak sklepy budują więź z kupującym
Raporty i badania

Lojalny jak polski klient. Jak sklepy budują więź z kupującym

15 maja 2025
PM Showcase Day i Gala PMD EU 2025 – święto wiedzy i skuteczności w e-commerce
Raporty i badania

PM Showcase Day i Gala PMD EU 2025 – święto wiedzy i skuteczności w e-commerce

13 maja 2025
E-commerce 2025: Trendy, które zmienią handel online
Raporty i badania

E-commerce 2025: Trendy, które zmienią handel online

29 stycznia 2025
Następny
Kids&Shop 2/2014

Kids&Shop 2/2014

Ostatnie wpisy

Nebulous Stars z magazynem i książkami Panini w nowych krajach Europy

Nebulous Stars z magazynem i książkami Panini w nowych krajach Europy

18 maja 2025

Twinkle Teal Entertainment ogłosiło partnerstwo z Panini France i Panini Germany. W ramach wieloletniej umowy, magazyn i książki z serii...

Biznes na Plusie 2025 – Twoja szansa na sukces w sezonie świątecznym

Biznes na Plusie 2025 – Twoja szansa na sukces w sezonie świątecznym

15 maja 2025

Zobacz premiery na Gwiazdkę 2025 jako pierwszy!Tylko u nas – ekskluzywne nowości i wartościowe pakiety od partnerów.Zaplanuj sezon świąteczny z...

Hasbro świętuje 90-lecie Monopoly – nowe dodatki już w sklepach!

Hasbro świętuje 90-lecie Monopoly – nowe dodatki już w sklepach!

15 maja 2025

Wielki jubileusz jednej z najpopularniejszych gier planszowych na świecie. Z tej okazji Hasbro wypuszcza trzy zupełnie nowe dodatki. Nowe rozszerzenia...

Lojalny jak polski klient. Jak sklepy budują więź z kupującym

Lojalny jak polski klient. Jak sklepy budują więź z kupującym

15 maja 2025

Z badania EY Future Consumer Index wynika, że aż 45% Polaków zainstalowało aplikację sklepu lub marki, a 25% zapisało się...

Kategorie

  • Art. papiernicze – newsy i zapowiedzi
  • Bez kategorii
  • Biblioteka wydań
  • Gry – nowości i rekomendacje
  • KSIĄŻKI
  • Książki – newsy i zapowiedzi
  • Książki – nowości i rekomendacje
  • Licencje – newsy i zapowiedzi
  • Perełki 2019
  • Perełki 2020
  • Perełki 2021
  • Perełki 2021 – Gwiazdka – nominacje
  • Perełki 2022
  • Perełki 2022 – nominacje
  • Perełki 2022 – Gwiazdka – nominacje
  • Perełki 2023
  • Perełki 2023 Wiosna/Lato – nominacje
  • Produkty licencyjne – nowości i rekomendacje
  • Raporty i badania
  • TRENDY i BIZNES
  • Zabawki – newsy i zapowiedzi
  • Zabawki – nowości i rekomendacje

Współpracujemy

Nawigacja

  • Strona główna
  • Polityka prywatności
  • Kontakt
  • Strony partnerskie

W numerze

Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 4/2025
Biblioteka wydań

Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 4/2025

SPIS TREŚCI WIADOMOŚCI 6 ‣ Rada i parlament porozumiały się w sprawie przepisów o bezpieczniejszych zabawkach7 ‣ PM SHOWCASE DAY ...

22 kwietnia 2025
Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 3/2025
Biblioteka wydań

Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 3/2025

Spis treści: WIADOMOŚCI Biedronka rozpoczyna działalność na Słowacji – s. 6TikTok Shop zyskuje na popularności – s. 6Noski Noski – ...

17 marca 2025
Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 2/2025
Biblioteka wydań

Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 2/2025

SPIS TREŚCI WIADOMOŚCI Wpływ nowych ceł na rynek zabawek w USA – 6Indie walczą o pozycję lidera w branży zabawek ...

17 lutego 2025
Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 1/2025
Biblioteka wydań

Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 1/2025

Spis treści: WIADOMOŚCI Lojalny jak polski konsument – 6EUDR: Europejskie Rozporządzenie o Wylesianiu EUDR odroczone o rok – 8E-commerce 2025 ...

26 stycznia 2025

© 2025 zpkinfo.pl, ul. Ku Wiśle 7, 00-707 Warszawa, Polska, +48 (22) 50 65 852, wspolpraca@zpkinfo.pl

Brak wyników
Zobacz wszystkie
  • ZABAWKI
    • Zabawki – newsy i zapowiedzi
    • Zabawki – nowości i rekomendacje
    • Perełki
      • Perełki 2023
      • Perełki 2022
      • Perełki 2021
      • Perełki 2020
      • Perełki 2019
  • GRY
    • Gry – newsy i zapowiedzi
    • Gry – nowości i rekomendacje
  • PAPIERNICZE I SZKOŁA
    • Art. papiernicze – newsy i zapowiedzi
    • Wyprawka szkolna – nowości i rekomendacje
    • Biuro i organizacja – nowości i rekomendacje
    • Kreatywne i plastyczne – nowości i rekomendacje
    • Gadżety i breloczki – nowości i rekomendacje
  • KSIĄŻKI
    • Książki – newsy i zapowiedzi
    • Książki – nowości i rekomendacje
  • LICENCJE
    • Licencje – newsy i zapowiedzi
    • Produkty licencyjne – nowości i rekomendacje
  • TRENDY i BIZNES
    • Newsy z rynku handlowego
    • Strefa wiedzy
    • Porady
    • Raporty i badania
    • Videocasty ZPK
    • Webinary ZPK
    • Wydarzenia
  • PREZENTACJE
    • Katalogi i prezentacja marek
    • Nowości i prezentacje marek (webinary)
  • MAGAZYN ZPK
    • Biblioteka wydań
    • Sklep

© 2025 zpkinfo.pl, ul. Ku Wiśle 7, 00-707 Warszawa, Polska, +48 (22) 50 65 852, wspolpraca@zpkinfo.pl

Używamy ciasteczek, aby zapewnić najlepszą jakość korzystania z naszej witryny.

Możesz dowiedzieć się więcej o tym, jakich ciasteczek używamy, lub wyłączyć je w .

Zabawki Papier Książki
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.

Ściśle niezbędne ciasteczka

Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.

Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.

Ciasteczka stron trzecich

Ta strona korzysta z Google Analytics do gromadzenia anonimowych informacji, takich jak liczba odwiedzających i najpopularniejsze podstrony witryny.

Włączenie tego ciasteczka pomaga nam ulepszyć naszą stronę internetową.

Najpierw włącz ściśle niezbędne ciasteczka, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje!

Polityka prywatności

Więcej informacji o naszej Polityce prywatności