Zabawki Papier Książki
  • ZABAWKI
    • Zabawki – newsy i zapowiedzi
    • Zabawki – nowości i rekomendacje
    • Perełki
      • Perełki 2023
      • Perełki 2022
      • Perełki 2021
      • Perełki 2020
      • Perełki 2019
  • GRY
    • Gry – newsy i zapowiedzi
    • Gry – nowości i rekomendacje
  • PAPIERNICZE I SZKOŁA
    • Art. papiernicze – newsy i zapowiedzi
    • Wyprawka szkolna – nowości i rekomendacje
    • Biuro i organizacja – nowości i rekomendacje
    • Kreatywne i plastyczne – nowości i rekomendacje
    • Gadżety i breloczki – nowości i rekomendacje
  • KSIĄŻKI
    • Książki – newsy i zapowiedzi
    • Książki – nowości i rekomendacje
  • LICENCJE
    • Licencje – newsy i zapowiedzi
    • Produkty licencyjne – nowości i rekomendacje
  • TRENDY i BIZNES
    • Newsy z rynku handlowego
    • Strefa wiedzy
    • Porady
    • Raporty i badania
    • Videocasty ZPK
    • Webinary ZPK
    • Wydarzenia
  • PREZENTACJE
    • Katalogi i prezentacja marek
    • Nowości i prezentacje marek (webinary)
  • MAGAZYN ZPK
    • Biblioteka wydań
    • Sklep
  • ZABAWKI
    • Zabawki – newsy i zapowiedzi
    • Zabawki – nowości i rekomendacje
    • Perełki
      • Perełki 2023
      • Perełki 2022
      • Perełki 2021
      • Perełki 2020
      • Perełki 2019
  • GRY
    • Gry – newsy i zapowiedzi
    • Gry – nowości i rekomendacje
  • PAPIERNICZE I SZKOŁA
    • Art. papiernicze – newsy i zapowiedzi
    • Wyprawka szkolna – nowości i rekomendacje
    • Biuro i organizacja – nowości i rekomendacje
    • Kreatywne i plastyczne – nowości i rekomendacje
    • Gadżety i breloczki – nowości i rekomendacje
  • KSIĄŻKI
    • Książki – newsy i zapowiedzi
    • Książki – nowości i rekomendacje
  • LICENCJE
    • Licencje – newsy i zapowiedzi
    • Produkty licencyjne – nowości i rekomendacje
  • TRENDY i BIZNES
    • Newsy z rynku handlowego
    • Strefa wiedzy
    • Porady
    • Raporty i badania
    • Videocasty ZPK
    • Webinary ZPK
    • Wydarzenia
  • PREZENTACJE
    • Katalogi i prezentacja marek
    • Nowości i prezentacje marek (webinary)
  • MAGAZYN ZPK
    • Biblioteka wydań
    • Sklep
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Zabawki Papier Książki
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Home TRENDY i BIZNES Raporty i badania

Przemysław Wiaderny – TOMY

5 grudnia 2014
w Raporty i badania
Reading Time:6 mins read
A A
Przemysław Wiaderny – TOMY

Przemysław Wiaderny to pasjonat i znawca zabawek. Swoją przygodę w tym sektorze rozpoczął dwanaście lat temu i jak sam podkreśla, praca ta daje mu nie tylko ogromną radość, ale też satysfakcję z dawania dzieciom mądrych i bezpiecznych produktów. Prywatnie miłośnik starego dobrego rocka i klasyki polskiego kina.
Anna Wakulak: Pracuje Pan w segmencie zabawkarskim już dobrych kilkanaście lat. Co takiego wyjątkowego jest w tej branży? Czego nauczył się Pan na różnych etapach swojej kariery zawodowej?
Przemysław Wiaderny: – Ta branża pochłania bez reszty, bo w głębi duszy każdy chciałby być dzieckiem, a zabawki to nieodłączny atrybut takich marzeń. Produkując i sprzedając zabawki, realizujemy dziecięce marzenia – trzeba być szczęściarzem, aby móc to robić. A czego się nauczyłem? Długo można by wymieniać… Do branży zabawkarskiej trafiłem tak naprawdę przypadkiem. Po studiach szukałem pracy jako przedstawiciel handlowy, ponieważ lubiłem kontakt z ludźmi. I tak to się zaczęło około dwunastu lat temu… Moja ścieżka wiodła przez FHH Impuls, Brio, Mattel i wreszcie Tomy. Każda kolejna firma i stanowisko dostarczały mi nowej wiedzy. Podobnie zresztą jak teraz – ciągle się uczę i odkrywam nowe aspekty pracy w tym sektorze.
Lubi Pan wyzwania. Nie boi się Pan ciężkiej pracy. Jest Pan profesjonalistą, bo zna się Pan nie tylko na samej zabawce, potrzebach klientów, ale poznał Pan też specyfikę handlu u źródeł. Czy ta wiedza pozwala Panu łatwiej planować, podejmować kluczowe decyzje? – Oczywiście, że jest mi łatwiej, kiedy wiem, jak działa wszystko od początku do końca, od kreacji produktu po jego sprzedaż. To bardzo złożony proces, nad którym nikt się nie zastanawia, biorąc do ręki produkt z półki sklepowej. Jedyną niewiadomą są gusta naszych konsumentów. I choć staramy się kreować trendy zakupowe przez aktywny marketing, to jednak zdarza się, że bywamy zaskakiwani ich wyborami. To specyficzna branża, którą trzeba lubić i starać się ją zrozumieć.
Otwarcie i uruchomienie polskiego oddziału firmy to trudny proces. Pan dokonał tego w ciągu kilku miesięcy. Zabawki z logo Tomy są już na półkach wielu sklepów tradycyjnych i sieciowych, takich jak Smyk czy Toys”R”Us. W czym tkwi tajemnica tego wielkiego przedsięwzięcia? – Tu nie ma żadnej tajemnicy, to efekt ciężkiej pracy wielu osób – zarówno z naszej strony, jak i naszych partnerów handlowych, którym należą się wielkie podziękowania za zaufanie, jakim nas obdarzyli, oraz za ich zaangażowanie. Zaczęliśmy od współpracy z firmami M&Z, Euro-Trade i Skipwish, a następnie dołączyli wspomniani Smyk i Toys”R”Us. W 2015 roku liczymy na dalsze rozszerzenie dystrybucji, co będzie pewnie wynikiem naszych tegorocznych osiągnięć.
Czy jest coś, co spędza Panu sen z powiek? Mam tu na myśli problemy związane z branżą zabawkarską, prowadzeniem przedsiębiorstwa… – Każdy, kto pracuje w tej branży, uzależniony jest od wyborów dokonywanych przez klienta ostatecznego. Co roku mamy do czynienia z zabawkami, które są swoistymi ikonami rynku – i te niezmiennie będą się sprzedawać na określonym poziomie. Mamy też ogromną część nowości – te z kolei zależne są od chwilowej mody, wsparcia i nowych trendów. Doświadczenie nauczyło mnie, że obie grupy, zwłaszcza gdy oferowane są pod znanymi markami, rozpoznawalnymi na rynku, narażone są na kopiowanie, czyli produkcję podróbek. Uważam, że to jeden z największych problemów branży zabawkarskiej. Pozostałe staramy się rozwiązywać na bieżąco.
Jaka jest Pana wizja firmy? – Tomy to międzynarodowa korporacja, zatem moja wizja musi być spójna również z kierunkiem, w jakim firma zamierza się rozwijać. Oczywiście mamy tu pewną swobodę, ale mimo wszystko opieramy się na schematach, które musimy dostosować do polskich realiów. Jeśli chodzi o funkcjonowanie, to planujemy skoncentrowanie się na rynku tradycyjnym i specjalistycznym. Jak na razie przynosi nam to bardzo dobre efekty. Mamy komfort wyboru linii dla Polski spośród bogatego portfolio, dzięki czemu w przyszłym roku możliwe będzie dopasowanie oferty również do potrzeb mass marketu. Musimy nadążać za trendami i nowymi sposobami dotarcia do naszych klientów ze wsparciem produktowym. Mam wyjątkowy zespół świetnych specjalistów, który wspiera się niezależnie od zadań i pracuje zgodnie z tymi standardami. To ludzie znający branżę na wylot i tak naprawdę to dzięki nim tak dobrze udało nam się wystartować. Simon Taylor – head of the business Eastern Europe and Russia, Urszula Barwicka – marketing manager Tomy Polska, Ania Mierzejewska – sales and marketing associate, Jacek Jakowicz – key account manager… Łącznie mamy ponad 66 lat zaangażowania i doświadczenia w branży [śmiech].
Z jakich osiągnięć jest Pan najbardziej dumny? – Rzeczywiście jest kilka projektów, które darzę szczególnym sentymentem. Nie tylko ze względu na efekt końcowy, ale z uwagi na ludzi, z którymi je realizowałem. Bez nich wiele z nich nie ujrzałoby pewnie światła dziennego, a realizacja innych odbyłaby się w okrojonym zakresie. Poza tym podobnie jak w każdej branży, również w tej każdy rok handlowy zakończony sukcesem to szczególne osiągnięcie, z którego należy się cieszyć. Mam nadzieję, że po ośmiu wspaniałych latach w Mattel Poland kolejne spędzę równie udanie, budując wraz z zespołem oddział Tomy w Polsce.
Które zabawki z portfolio Tomy są Pana ulubionymi? – Mam kilka typów. Firma istnieje na rynku od 90 lat i w tym czasie wypracowała mnóstwo ciekawych linii i produktów. Wiele z nich to zabawki interaktywne, które potrafią rozbawić nawet największego ponuraka – to linia Tomy do kąpieli czy śpiewające i tańczące zabawki z serii Kubuś Puchatek. Z kolei Lamaze to linia wymarzona dla najmłodszych od pierwszego dnia życia. Niesamowita kolorystyka i funkcyjność, po prostu „Stworzone z miłości”. Nie sposób też nie wspomnieć o produktach ze Stacyjkowa – dzieci uwielbiają pociągi, jest w nich coś magicznego. Sam pamiętam wyjazdy na parady parowozów do Wolsztyna… Dziś przecieramy z synem oczy ze zdumienia, kiedy docierają do nas informacje o nowym pociągu w Japonii pędzącym z pasażerami 500 km/h. Wreszcie nasz cichy bohater, czyli linia Farma – wzornictwo, funkcjonalność, realizm produktów i jakość wykonania, a wszystko pod znanymi na całym świecie markami: John Deere, Case, New Holland, JCB, Iveco… Portfolio Tomy to ponad dwa tysiące produktów, zatem jak wśród nich wybrać jeden… [śmiech].
Proszę nam opowiedzieć jakąś zabawną sytuację związaną z Pańską pracą…
– Pamiętam, jak jeden z dużych klientów poczęstował mnie kiedyś podczas pierwszego spotkania herbatą, a w cukiernicy był cukier zmieszany z solą, czego nie zauważyłem. Oczywiście „posłodziłem” sobie herbatę… Dzisiaj śmiejemy się z kupcami z tego zdarzenia, a ja znam wyjątkowy smak posolonej herbaty… Poza tym codzienna praca dostarcza wielu wesołych sytuacji, co zawdzięczamy świetnej atmosferze, jaka panuje w naszym zespole.
Czy od czasu, kiedy został Pan ojcem, pracuje się Panu inaczej? Własne dzieci weryfikują podejście do handlu zabawkami? – W pewnym sensie tak, to moja czwarta firma z branży zabawek, w której pracuję. Kiedy masz dziecko, chcąc nie chcąc, stajesz się testerem wielu produktów, w tym wszelkich nowości – zarówno z grupy własnych produktów, jak i wyrobów innych firm. Magiczny czas to ten, kiedy odbywa się coroczna emisja nowego katalogu produktowego na kolejny rok. To moment pierwszej recenzji mojego najwierniejszego konsumenta – syna. Poza tym w tej branży trudno też samemu wyrosnąć z zabawy i testowania produktów…
Czy na swojej drodze zawodowej spotkał Pan mentora? – Oczywiście, że tak – i to kilku. Człowiek uczy się całe życie, a ja miałem też dużo szczęścia do przełożonych i osób, z którymi współpracowałem. Każdemu należą się podziękowania, bo w dużej mierze dzięki nim jestem dzisiaj w tym miejscu.
Ulubiony film, muzyka, książka…
– Lubię klasykę polskiej komedii. Ile razy oglądam „Vabank”, tyle razy świetnie się bawię. Muzyka – staram się być na bieżąco, ale to niemożliwe. Pojawiają się style, które nie do końca mi odpowiadają, więc pozostaję wierny gigantom rocka – zarówno polskiego, jak i zagranicznego, np. Pink Floyd, Queen, Budka Suflera, Perfect. Książka… hm… przyznam, że ostatnio mało mam czasu na lekturę, ale w wolnej chwili z przyjemnością sięgam po książki Dana Browna.
Co chciałby Pan jeszcze zrobić w tym roku? – Mam kilka pomysłów, ale przede wszystkim chciałbym dobrze zakończyć ten rok startowy. Mieć poczucie, że zarówno nasi główni partnerzy handlowi, jak i ich odbiorcy są zadowoleni ze współpracy i z wyników, jakie osiągnęli.
Proszę dokończyć zdania…
Wolne chwile najchętniej spędzam… z rodziną. Mam słabość do… dobrego jedzenia. Moje mocne strony to… zaangażowanie w prowadzone projekty. Mam takie marzenie… w ciągu dwóch lat znaleźć się w top 10 firm zabawkowych w Polsce według raportu NPD. Najbardziej irytuje mnie… wzajemny brak szacunku ludzi oraz ich pracy. Cieszę się, gdy… ludzie osiągają sukcesy i mogę komuś w czymś pomóc. Moje postanowienie noworoczne to… nie chcę zapeszać, to moja tajemnica. Za kilka lat Tomy… w top 5 firm zabawkarskich w Polsce.
Dziękuję za rozmowę.
Rozmawiała Anna Wakulak

Tagi: smyk

PowiązaneWpisy

Biznes na Plusie 2025 – Twoja szansa na sukces w sezonie świątecznym
Raporty i badania

Biznes na Plusie 2025 – Twoja szansa na sukces w sezonie świątecznym

4 miesiące temu

Zobacz premiery na Gwiazdkę 2025 jako pierwszy!Tylko u nas –...

Więcej
Lojalny jak polski klient. Jak sklepy budują więź z kupującym
Raporty i badania

Lojalny jak polski klient. Jak sklepy budują więź z kupującym

4 miesiące temu

Z badania EY Future Consumer Index wynika, że aż 45%...

Więcej
Następny
Lil‘ Fishys

Lil‘ Fishys

Ostatnie wpisy

TOP 10 książek w Ateneum – sierpień 2025

TOP 10 książek w Ateneum – sierpień 2025

8 września 2025

Ateneum, największy polski dystrybutor książek, gier, zabawek i artykułów papierniczych, opublikował listę TOP 10 najlepiej sprzedających się premier książkowych sierpnia...

Tragiczna śmierć Katarzyny Stoparczyk: dziennikarka zginęła w wypadku drogowym

Tragiczna śmierć Katarzyny Stoparczyk: dziennikarka zginęła w wypadku drogowym

7 września 2025

Katarzyna Stoparczyk, ceniona dziennikarka radiowa i telewizyjna, zginęła w piątek, 5 września 2025 roku, w tragicznym wypadku drogowym pod Jeżowem...

„Czytanie się opłaca” – Bank Pekao S.A. i Fundacja Powszechnego Czytania wspólnie inwestują w przyszłość dzieci, promując kulturę czytania

„Czytanie się opłaca” – Bank Pekao S.A. i Fundacja Powszechnego Czytania wspólnie inwestują w przyszłość dzieci, promując kulturę czytania

5 września 2025

Wraz z początkiem roku szkolnego ruszyła akcja edukacyjna „Czytanie się opłaca”, której celem jest pomoc nauczycielom i rodzicom w rozwijaniu...

Edu-Książka poszerza ofertę o zabawki edukacyjne Clementoni (audio)

Edu-Książka poszerza ofertę o zabawki edukacyjne Clementoni (audio)

4 września 2025

Edu-Książka, jeden z największych polskich dystrybutorów oferty edukacyjnej - obejmującej podręczniki szkolne, materiały do nauki języków obcych i lektury –...

Kategorie

  • Art. papiernicze – newsy i zapowiedzi
  • Bez kategorii
  • Biblioteka wydań
  • Gry – newsy i zapowiedzi
  • Gry – nowości i rekomendacje
  • KSIĄŻKI
  • Książki – newsy i zapowiedzi
  • Książki – nowości i rekomendacje
  • Licencje – newsy i zapowiedzi
  • MAGAZYN ZPK
  • Newsy z rynku handlowego
  • Nowości i prezentacje marek (webinary)
  • Perełki 2019
  • Perełki 2020
  • Perełki 2021
  • Perełki 2021 – Gwiazdka – nominacje
  • Perełki 2022
  • Perełki 2022 – nominacje
  • Perełki 2022 – Gwiazdka – nominacje
  • Perełki 2023
  • Perełki 2023 Wiosna/Lato – nominacje
  • Porady
  • Produkty licencyjne – nowości i rekomendacje
  • Raporty i badania
  • TRENDY i BIZNES
  • Videocasty ZPK
  • Webinary ZPK
  • Wydarzenia
  • Zabawki – newsy i zapowiedzi
  • Zabawki – nowości i rekomendacje

Współpracujemy

Nawigacja

  • Strona główna
  • Polityka prywatności
  • Kontakt
  • Strony partnerskie

W numerze

Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 9/2025
Biblioteka wydań

Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 9/2025

SPIS TREŚCI WIADOMOŚCI Co trzeci rodzic skompletuje wyprawkę z pomocą AI – 6SMYK kontynuuje ekspansję międzynarodową – 6Targi zabawek EURO-TRADE ...

3 września 2025
Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 7-8/2025
Biblioteka wydań

Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 7-8/2025

SPIS TREŚCI WIADOMOŚCI Już połowa konsumentów jednocześnie robi zakupy online i offline – 6Super Siódemka wraca na rynek – 8BIZNES ...

9 sierpnia 2025
Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 4/2025
Biblioteka wydań

Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 4/2025

SPIS TREŚCI WIADOMOŚCI 6 ‣ Rada i parlament porozumiały się w sprawie przepisów o bezpieczniejszych zabawkach7 ‣ PM SHOWCASE DAY ...

22 kwietnia 2025
Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 3/2025
Biblioteka wydań

Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 3/2025

Spis treści: WIADOMOŚCI Biedronka rozpoczyna działalność na Słowacji – s. 6TikTok Shop zyskuje na popularności – s. 6Noski Noski – ...

17 marca 2025

© 2025 zpkinfo.pl, ul. Ku Wiśle 7, 00-707 Warszawa, Polska, +48 (22) 50 65 852, wspolpraca@zpkinfo.pl

Brak wyników
Zobacz wszystkie
  • ZABAWKI
    • Zabawki – newsy i zapowiedzi
    • Zabawki – nowości i rekomendacje
    • Perełki
      • Perełki 2023
      • Perełki 2022
      • Perełki 2021
      • Perełki 2020
      • Perełki 2019
  • GRY
    • Gry – newsy i zapowiedzi
    • Gry – nowości i rekomendacje
  • PAPIERNICZE I SZKOŁA
    • Art. papiernicze – newsy i zapowiedzi
    • Wyprawka szkolna – nowości i rekomendacje
    • Biuro i organizacja – nowości i rekomendacje
    • Kreatywne i plastyczne – nowości i rekomendacje
    • Gadżety i breloczki – nowości i rekomendacje
  • KSIĄŻKI
    • Książki – newsy i zapowiedzi
    • Książki – nowości i rekomendacje
  • LICENCJE
    • Licencje – newsy i zapowiedzi
    • Produkty licencyjne – nowości i rekomendacje
  • TRENDY i BIZNES
    • Newsy z rynku handlowego
    • Strefa wiedzy
    • Porady
    • Raporty i badania
    • Videocasty ZPK
    • Webinary ZPK
    • Wydarzenia
  • PREZENTACJE
    • Katalogi i prezentacja marek
    • Nowości i prezentacje marek (webinary)
  • MAGAZYN ZPK
    • Biblioteka wydań
    • Sklep

© 2025 zpkinfo.pl, ul. Ku Wiśle 7, 00-707 Warszawa, Polska, +48 (22) 50 65 852, wspolpraca@zpkinfo.pl

Używamy ciasteczek, aby zapewnić najlepszą jakość korzystania z naszej witryny.

Możesz dowiedzieć się więcej o tym, jakich ciasteczek używamy, lub wyłączyć je w .

Zabawki Papier Książki
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.

Ściśle niezbędne ciasteczka

Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.

Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.

Ciasteczka stron trzecich

Ta strona korzysta z Google Analytics do gromadzenia anonimowych informacji, takich jak liczba odwiedzających i najpopularniejsze podstrony witryny.

Włączenie tego ciasteczka pomaga nam ulepszyć naszą stronę internetową.

Najpierw włącz ściśle niezbędne ciasteczka, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje!

Polityka prywatności

Więcej informacji o naszej Polityce prywatności