Zabawki Papier Książki
  • ZABAWKI
    • Zabawki – newsy i zapowiedzi
    • Zabawki – nowości i rekomendacje
    • Perełki
      • Perełki 2023
      • Perełki 2022
      • Perełki 2021
      • Perełki 2020
      • Perełki 2019
  • GRY
    • Gry – newsy i zapowiedzi
    • Gry – nowości i rekomendacje
  • PAPIERNICZE I SZKOŁA
    • Art. papiernicze – newsy i zapowiedzi
    • Wyprawka szkolna – nowości i rekomendacje
    • Biuro i organizacja – nowości i rekomendacje
    • Kreatywne i plastyczne – nowości i rekomendacje
    • Gadżety i breloczki – nowości i rekomendacje
  • KSIĄŻKI
    • Książki – newsy i zapowiedzi
    • Książki – nowości i rekomendacje
  • LICENCJE
    • Licencje – newsy i zapowiedzi
    • Produkty licencyjne – nowości i rekomendacje
  • TRENDY i BIZNES
    • Newsy z rynku handlowego
    • Strefa wiedzy
    • Porady
    • Raporty i badania
    • Videocasty ZPK
    • Webinary ZPK
    • Wydarzenia
  • PREZENTACJE
    • Katalogi i prezentacja marek
    • Nowości i prezentacje marek (webinary)
  • MAGAZYN ZPK
    • Biblioteka wydań
    • Sklep
  • ZABAWKI
    • Zabawki – newsy i zapowiedzi
    • Zabawki – nowości i rekomendacje
    • Perełki
      • Perełki 2023
      • Perełki 2022
      • Perełki 2021
      • Perełki 2020
      • Perełki 2019
  • GRY
    • Gry – newsy i zapowiedzi
    • Gry – nowości i rekomendacje
  • PAPIERNICZE I SZKOŁA
    • Art. papiernicze – newsy i zapowiedzi
    • Wyprawka szkolna – nowości i rekomendacje
    • Biuro i organizacja – nowości i rekomendacje
    • Kreatywne i plastyczne – nowości i rekomendacje
    • Gadżety i breloczki – nowości i rekomendacje
  • KSIĄŻKI
    • Książki – newsy i zapowiedzi
    • Książki – nowości i rekomendacje
  • LICENCJE
    • Licencje – newsy i zapowiedzi
    • Produkty licencyjne – nowości i rekomendacje
  • TRENDY i BIZNES
    • Newsy z rynku handlowego
    • Strefa wiedzy
    • Porady
    • Raporty i badania
    • Videocasty ZPK
    • Webinary ZPK
    • Wydarzenia
  • PREZENTACJE
    • Katalogi i prezentacja marek
    • Nowości i prezentacje marek (webinary)
  • MAGAZYN ZPK
    • Biblioteka wydań
    • Sklep
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Zabawki Papier Książki
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Home TRENDY i BIZNES Raporty i badania

TM Toys – Stawiamy na rozwój

4 marca 2015
w Raporty i badania
Reading Time:5 mins read
A A
TM Toys – Stawiamy na rozwój

Ten rok z pewnością należeć będzie do TM Toys. Doskonałe portfolio produktów wzbogaci się o nowe marki, a stałe linie zostaną rozszerzone o ciekawe wzory i bestsellerowe licencje. Rozwój firmy to także wiele nowatorskich rozwiązań dotyczących prowadzenia biznesu. Jakich? Zapytałam o to Magdalenę Duhanik, współwłaścicielkę TM Toys.
Anna Wakulak: W ubiegłym roku otworzyli Państwo w Warszawie piękny showroom. Na początku tego roku po raz pierwszy wzięli Państwo udział w targach Spielwarenmesse w roli wystawcy. To ogromne przedsięwzięcia i wielkie kroki w kierunku rozwoju nowoczesnej firmy, działającej na światowym poziomie. Czy w przypadku showroomu i stoiska na imprezie międzynarodowej udało się osiągnąć zamierzone cele?
Magdalena Duhanik: Głównym celem wzorcowni i prezentacji na targach w Norymberdze było ułatwienie klientom zapoznania się z naszą ofertą. Do tej pory tylko nieliczni kupcy odwiedzali nas w Szczecinie, a podczas Spielwarenmesse musieliśmy dosłownie biegać między stoiskami dostawców, których ekspozycje nie zawsze były spójne z naszymi planami i potrzebami. Prezentacja targowa i wzorcownia w Warszawie ułatwiają nam przedstawienie całych linii zabawek, a dodatkowo umożliwiają klientom zapoznanie się z propozycją ekspozycji w punktach sprzedaży.
Zważywszy na liczbę handlowców odwiedzających stoisko TM Toys w Norymberdze, Państwa obecność podczas przyszłorocznej edycji wydaje się przesądzona.
– Rzeczywiście, TM Toys planuje stoisko w kolejnej edycji targów, a jeżeli nic się nie zmieni, to również w następnych latach.
Oprócz hurtowni z Polski na stoisku pojawiali się przedstawiciele firm zagranicznych. Jakie inne rynki zaopatruje Państwa firma?
– Prawa do wielu dystrybuowanych przez nas linii dotyczą nie tylko Polski, ale też wszystkich krajów z regionu Europy Centralnej: Czech, Słowacji i Węgier. Dlatego na stoisku w Norymberdze spotykaliśmy się również z naszymi kooperantami z tych krajów. Dużym zainteresowaniem odbiorców z Europy Centralnej cieszą się między innymi zabawki z serii „Minecraft”, „Peppa Pig” i „Ugglys” czy interaktywne syrenki „Nixies”.
Czy obecne zawirowania walutowe, szczególnie te związane z dolarem amerykańskim, mają wpływ na politykę cenową Państwa firmy?
– Niestety zmiany kosztów dolara amerykańskiego wpłyną na cenę większości zabawek z naszej oferty. Najpierw z niedowierzaniem patrzyliśmy na kursy, ale już po kilku dniach, analizie trendów makroekonomicznych natychmiast przystąpiliśmy do negocjacji z dostawcami w celu zniwelowania podwyżek. Wsparcie, które otrzymaliśmy, czasami dotyczy jednej zabawki z serii, a czasem całej linii, ale na pewno nie rekompensuje w znaczący sposób różnic kursowych. W efekcie musieliśmy przygotować nowy cennik, który wejdzie w życie 1 kwietnia tego roku.
Dla TM Toys sprzedaż zabawek nie ogranicza się do wstawienia towaru na półki sieci czy hurtowni. To dopiero początek. Powodzenie i długość życia produktów w dużej mierze zależą od otoczki – mam tu na myśli wszelkie reklamy w prasie i telewizji, konkursy, materiały promocyjne dla sklepów etc. Jak będą Państwo wspierać sprzedaż swoich towarów?
– W naszej już prawie osiemnastoletniej historii wypromowaliśmy kilka dużych projektów. Proszę pozwolić mi wspomnieć chociażby o „Ben 10”, „Tamagotchi”, „Zhu Zhu Pets”, „Minecraft” czy puzzlach budynków 3D. Zawsze staramy się zrobić wszystko, co w naszej mocy, aby właściwie dobrać intensywność i rodzaj promocji do konkretnego projektu. W 2015 roku, podobnie jak w poprzednich latach, będziemy reklamowali zabawki w telewizji, internecie i prasie. Mam również nadzieję, że lepiej niż dotychczas wesprzemy handel w punktach sprzedaży. Planujemy bowiem kilka dużych projektów z displayami. Nasz dział marketingu przygotowuje też ciekawe konkursy i największe w historii mistrzostwa, które mają wyłonić polskiego mistrza gry Rummikub.
Która marka otrzyma największe wsparcie reklamowe?
– Największe wsparcie trudno zdefiniować, bo linie produktów wymagają indywidualnego podejścia. Postaramy się skutecznie wesprzeć „Minecrafta”, „Schleicha” oraz absolutne nowości w naszym porfolio – łamigłówki „Smart Egg” i kostkę Rubika. Wśród gier dla dzieci będziemy promować takie tytuły, jak La Cucaracha (obecną i nową wersję), Kiki Ricky, Lotti Karotti i Kto to był. Duży budżet reklamowy przeznaczymy w tym roku na Rummikuba i nową wersję gry Postaw na milion, związanej z nowymi odcinkami bardzo popularnego teleturnieju.
W kategorii preschool nasze budżety zostaną skoncentrowane na liniach „Peppa” i „Maja”. Poziomy oglądalności tych bajek są bardzo wysokie, więc w obu przypadkach zastosujemy reklamę telewizyjną, aby pokazać konsumentom zabawki z licencji. Wśród chłopców, chociaż pewnie nie tylko, będziemy chcieli wywołać modę na zabawę „Hip Hoppersami” i nową, kolekcjonerską wersją „Ugglys”. Szykujemy ponadto dwa nowe projekty, ale na razie są one objęte tajemnicą.
Tegoroczna oferta to wiele nowości w stałych liniach produktów, ale też nowe marki, na przykład cała seria kostek Rubika. Czy w ciągu roku w Państwa portfolio pojawią się jeszcze inne nowe brandy?
– Tak, to prawda: czujemy się zaszczyceni, że mogliśmy rozszerzyć gamę swoich produktów o łamigłówki Rubika. Ponadto w tej kategorii wprowadzimy „Smart Egg”, zabawkę, która – podobnie jak Rubik – ma węgierskie korzenie. Absolutną nowością dla chłopców będzie kolekcjonerska linia „Ugglys” od Moose. Ma ona obecnie premierę na rynkach światowych i udowadnia, że może powtórzyć świetne wyniki „Trash Packa”. Myślę, że naszym klientom bardzo spodoba się nowa wersja gry La Cucaracha. W tym roku wprowadzimy także nowości w linii pluszowej na licencji „Gwiezdnych Wojen” i „Palace Pets”.
Rynek wymusza na dostawcach wprowadzanie coraz to nowych produktów. Jednocześnie nie zapewnia im dostatecznej ilości miejsc na półkach. Czy sklepom grozi „przegrzanie”? W końcu moce przerobowe konsumentów też są ograniczone.
– Czasy, gdy rynek był nienasycony, dawno się skończyły. Od wielu lat mamy do czynienia z sytuacją, w której podaż jest wyższa niż popyt. Każdy z dystrybutorów musi się zatem starać, aby to jego zabawki wybrał konsument.
Jaki procent Państwa asortymentu to nowości?
– Staramy się utrzymać balans. Generalnie jest to ok. 30 proc. oferty. Uważamy, że zbyt duża liczba nowości może być ryzykowna i powodować, że aktualnie rozwijane linie nie osiągną właściwego potencjału ze względu na koncentrację na nowych artykułach. Jednocześnie nie chcemy odrzucać ciekawych propozycji ani zabawek, które osiągnęły świetne wyniki na innych rynkach i mogłyby się okazać dobrą propozycją dla naszego regionu. Wieloletnie doświadczenia pomagają nam dokonać właściwego wyboru.
Co będzie tegorocznym wydarzeniem?
– W sensie PR-owym na pewno mistrzostwa Rummikuba i działania związane z kostką Rubika.
Z jakimi liniami wiąże Pani największe nadzieje?
– Może moja odpowiedź będzie zaskoczeniem, ale największe nadzieje wiąże ze „Schleichem”. Ogromny potencjał tej kategorii udowodniliśmy już w ostatnich latach. Teraz czas na kolejny wzrost i nareszcie dużą skalę w sprzedaży akcesoriów.
W tym roku po raz kolejny mają się odbyć mistrzostwa świata Rummikub. W naszym kraju również będą Państwo wyłaniać mistrza. Jak wygląda organizacja takiej imprezy? Czy myśleli Państwo o zaangażowaniu osoby z pierwszych stron gazet?
– Organizacja mistrzostw Polski w Rummikub to jedno z naszych większych przedsięwzięć zaplanowanych na ten rok. Eliminacje planowane są we wrześniu, a wielki finał odbędzie się 3 października br. Imprezę finałową poprowadzi ambasador gry Rummikub – Robert Moskwa. Obecnie dopinamy szczegóły organizacyjne związane z miejscem wydarzenia i patronatem medialnym. Z pewnością zadbamy o szeroki zakres działań marketingowych, informacja o mistrzostwach pojawi się w dużych portalach internetowych, portalach społecznościach, prasie, telewizji. Zwycięzca ogólnopolskich mistrzostw pojedzie do Berlina, gdzie będzie reprezentować nasz kraj w rywalizacji o tytuł mistrza świata.
Berliński finał zaplanowano na 7–10 listopada tego roku, a nagrodą główną jest wycieczka dookoła świata! Jest więc o co walczyć.
Zapraszamy do śledzenia bieżących informacji na temat mistrzostw na fanpage’u www.facebook.com/pl.rummikub.
Dziękuję za rozmowę.
Rozmawiała Anna Wakulak

PowiązaneWpisy

Biznes na Plusie 2025 – Twoja szansa na sukces w sezonie świątecznym
Raporty i badania

Biznes na Plusie 2025 – Twoja szansa na sukces w sezonie świątecznym

2 miesiące temu

Zobacz premiery na Gwiazdkę 2025 jako pierwszy!Tylko u nas –...

Więcej
Lojalny jak polski klient. Jak sklepy budują więź z kupującym
Raporty i badania

Lojalny jak polski klient. Jak sklepy budują więź z kupującym

2 miesiące temu

Z badania EY Future Consumer Index wynika, że aż 45%...

Więcej
Następny
Premierowy konkurs Best Gift Design 2015

Premierowy konkurs Best Gift Design 2015

Ostatnie wpisy

Nowa linia figurek akcji Mattel z filmu „Jurassic World: Odrodzenie” już dostępna

Nowa linia figurek akcji Mattel z filmu „Jurassic World: Odrodzenie” już dostępna

5 lipca 2025

Zainspirowana najnowszą kinową superprodukcją „Jurassic World: Odrodzenie”, nowa linia figurek od Mattel przenosi dzieci prosto w sam środek ekscytującej przygody....

Kids’ Time 2026 – nowy wymiar branży dziecięcej! Rozszerzona formuła, nowe strefy i jeszcze więcej możliwości biznesowych

Kids’ Time 2026 – nowy wymiar branży dziecięcej! Rozszerzona formuła, nowe strefy i jeszcze więcej możliwości biznesowych

26 czerwca 2025

Międzynarodowe Targi Zabawek i Artykułów dla Dzieci i Rodziców Kids’ Time powracają w dniach 17–19 lutego 2026 roku w Targach...

Temu, Shein i… koniec uczciwej konkurencji? Branża mówi „dość!”

Temu, Shein i… koniec uczciwej konkurencji? Branża mówi „dość!”

18 czerwca 2025

Czy zabawka za 5 zł może być bezpieczna? A czy polski producent ma równe szanse z firmą, która nie bada...

Monster High wkracza do świata Playmobil!

Monster High wkracza do świata Playmobil!

3 czerwca 2025

Jesienią 2025 roku w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce (EMEA) zadebiutują zestawy Playmobil inspirowane marką Monster High™. Kultowe...

Kategorie

  • Art. papiernicze – newsy i zapowiedzi
  • Bez kategorii
  • Biblioteka wydań
  • Gry – nowości i rekomendacje
  • KSIĄŻKI
  • Książki – newsy i zapowiedzi
  • Książki – nowości i rekomendacje
  • Licencje – newsy i zapowiedzi
  • MAGAZYN ZPK
  • Newsy z rynku handlowego
  • Perełki 2019
  • Perełki 2020
  • Perełki 2021
  • Perełki 2021 – Gwiazdka – nominacje
  • Perełki 2022
  • Perełki 2022 – nominacje
  • Perełki 2022 – Gwiazdka – nominacje
  • Perełki 2023
  • Perełki 2023 Wiosna/Lato – nominacje
  • Produkty licencyjne – nowości i rekomendacje
  • Raporty i badania
  • TRENDY i BIZNES
  • Videocasty ZPK
  • Wydarzenia
  • Zabawki – newsy i zapowiedzi
  • Zabawki – nowości i rekomendacje

Współpracujemy

Nawigacja

  • Strona główna
  • Polityka prywatności
  • Kontakt
  • Strony partnerskie

W numerze

Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 4/2025
Biblioteka wydań

Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 4/2025

SPIS TREŚCI WIADOMOŚCI 6 ‣ Rada i parlament porozumiały się w sprawie przepisów o bezpieczniejszych zabawkach7 ‣ PM SHOWCASE DAY ...

22 kwietnia 2025
Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 3/2025
Biblioteka wydań

Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 3/2025

Spis treści: WIADOMOŚCI Biedronka rozpoczyna działalność na Słowacji – s. 6TikTok Shop zyskuje na popularności – s. 6Noski Noski – ...

17 marca 2025
Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 2/2025
Biblioteka wydań

Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 2/2025

SPIS TREŚCI WIADOMOŚCI Wpływ nowych ceł na rynek zabawek w USA – 6Indie walczą o pozycję lidera w branży zabawek ...

17 lutego 2025
Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 1/2025
Biblioteka wydań

Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 1/2025

Spis treści: WIADOMOŚCI Lojalny jak polski konsument – 6EUDR: Europejskie Rozporządzenie o Wylesianiu EUDR odroczone o rok – 8E-commerce 2025 ...

26 stycznia 2025

© 2025 zpkinfo.pl, ul. Ku Wiśle 7, 00-707 Warszawa, Polska, +48 (22) 50 65 852, wspolpraca@zpkinfo.pl

Brak wyników
Zobacz wszystkie
  • ZABAWKI
    • Zabawki – newsy i zapowiedzi
    • Zabawki – nowości i rekomendacje
    • Perełki
      • Perełki 2023
      • Perełki 2022
      • Perełki 2021
      • Perełki 2020
      • Perełki 2019
  • GRY
    • Gry – newsy i zapowiedzi
    • Gry – nowości i rekomendacje
  • PAPIERNICZE I SZKOŁA
    • Art. papiernicze – newsy i zapowiedzi
    • Wyprawka szkolna – nowości i rekomendacje
    • Biuro i organizacja – nowości i rekomendacje
    • Kreatywne i plastyczne – nowości i rekomendacje
    • Gadżety i breloczki – nowości i rekomendacje
  • KSIĄŻKI
    • Książki – newsy i zapowiedzi
    • Książki – nowości i rekomendacje
  • LICENCJE
    • Licencje – newsy i zapowiedzi
    • Produkty licencyjne – nowości i rekomendacje
  • TRENDY i BIZNES
    • Newsy z rynku handlowego
    • Strefa wiedzy
    • Porady
    • Raporty i badania
    • Videocasty ZPK
    • Webinary ZPK
    • Wydarzenia
  • PREZENTACJE
    • Katalogi i prezentacja marek
    • Nowości i prezentacje marek (webinary)
  • MAGAZYN ZPK
    • Biblioteka wydań
    • Sklep

© 2025 zpkinfo.pl, ul. Ku Wiśle 7, 00-707 Warszawa, Polska, +48 (22) 50 65 852, wspolpraca@zpkinfo.pl

Używamy ciasteczek, aby zapewnić najlepszą jakość korzystania z naszej witryny.

Możesz dowiedzieć się więcej o tym, jakich ciasteczek używamy, lub wyłączyć je w .

Zabawki Papier Książki
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.

Ściśle niezbędne ciasteczka

Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.

Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.

Ciasteczka stron trzecich

Ta strona korzysta z Google Analytics do gromadzenia anonimowych informacji, takich jak liczba odwiedzających i najpopularniejsze podstrony witryny.

Włączenie tego ciasteczka pomaga nam ulepszyć naszą stronę internetową.

Najpierw włącz ściśle niezbędne ciasteczka, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje!

Polityka prywatności

Więcej informacji o naszej Polityce prywatności