Zabawki Papier Książki
  • ZABAWKI
    • Zabawki – newsy i zapowiedzi
    • Zabawki – nowości i rekomendacje
    • Perełki
      • Perełki 2023
      • Perełki 2022
      • Perełki 2021
      • Perełki 2020
      • Perełki 2019
  • GRY
    • Gry – newsy i zapowiedzi
    • Gry – nowości i rekomendacje
  • PAPIERNICZE I SZKOŁA
    • Art. papiernicze – newsy i zapowiedzi
    • Wyprawka szkolna – nowości i rekomendacje
    • Biuro i organizacja – nowości i rekomendacje
    • Kreatywne i plastyczne – nowości i rekomendacje
    • Gadżety i breloczki – nowości i rekomendacje
  • KSIĄŻKI
    • Książki – newsy i zapowiedzi
    • Książki – nowości i rekomendacje
  • LICENCJE
    • Licencje – newsy i zapowiedzi
    • Produkty licencyjne – nowości i rekomendacje
  • TRENDY i BIZNES
    • Newsy z rynku handlowego
    • Strefa wiedzy
    • Porady
    • Raporty i badania
    • Videocasty ZPK
    • Webinary ZPK
    • Wydarzenia
  • PREZENTACJE
    • Katalogi i prezentacja marek
    • Nowości i prezentacje marek (webinary)
  • MAGAZYN ZPK
    • Biblioteka wydań
    • Sklep
  • ZABAWKI
    • Zabawki – newsy i zapowiedzi
    • Zabawki – nowości i rekomendacje
    • Perełki
      • Perełki 2023
      • Perełki 2022
      • Perełki 2021
      • Perełki 2020
      • Perełki 2019
  • GRY
    • Gry – newsy i zapowiedzi
    • Gry – nowości i rekomendacje
  • PAPIERNICZE I SZKOŁA
    • Art. papiernicze – newsy i zapowiedzi
    • Wyprawka szkolna – nowości i rekomendacje
    • Biuro i organizacja – nowości i rekomendacje
    • Kreatywne i plastyczne – nowości i rekomendacje
    • Gadżety i breloczki – nowości i rekomendacje
  • KSIĄŻKI
    • Książki – newsy i zapowiedzi
    • Książki – nowości i rekomendacje
  • LICENCJE
    • Licencje – newsy i zapowiedzi
    • Produkty licencyjne – nowości i rekomendacje
  • TRENDY i BIZNES
    • Newsy z rynku handlowego
    • Strefa wiedzy
    • Porady
    • Raporty i badania
    • Videocasty ZPK
    • Webinary ZPK
    • Wydarzenia
  • PREZENTACJE
    • Katalogi i prezentacja marek
    • Nowości i prezentacje marek (webinary)
  • MAGAZYN ZPK
    • Biblioteka wydań
    • Sklep
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Zabawki Papier Książki
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Home TRENDY i BIZNES Raporty i badania

Ile kosztuje sklep internetowy i czy na pewno tak mało?

13 października 2019
w Raporty i badania
Reading Time:4 mins read
A A
Ile kosztuje sklep internetowy i czy na pewno tak mało?

Biurko, wolny pokój, laptop, domowy internet – tylko tyle “twardej” infrastruktury wymaga sklep w sieci. Samo oprogramowanie może działać w chmurze danych. Shoper, który jest liderem takiego rozwiązania w Polsce, notującym wzrost nowych e-biznesów o ponad 20 proc. rocznie, podsumowywał koszty uruchomienia sklepu online.

Aby zostać sprzedawcą w internecie nie trzeba nawet zakładać firmy. Do uruchomienia sprzedaży wystarczająca jest współpraca z Akademickimi Inkubatorami Przedsiębiorczości, które biorą na siebie kwestie formalno-prawne i wbrew nazwie są dostępne nie tylko dla studentów i młodzieży. Niskie bariery wejścia na rynek to główny motor wzrostu handlu w internecie. Początkujący e-przedsiębiorca nie potrzebuje środków na wynajem lokalu czy pensje dla pracowników za ladą. Raczej nie jest to więc zawodowy skok na głęboką wodę.

– Z raportu Shoper “Multiwyzwania”, który przygotowaliśmy na początku roku wynika, że 92 proc. sprzedawców prowadzących sklep internetowy krócej niż rok, zajmuje się nim samodzielnie lub z bliską osobą, a dla 71 proc. zyski z tego tytułu stanowią dodatkowe źródło dochodu. Pokazuje to, że sklep online to działalność, którą łatwo rozpocząć niedużym nakładem i traktować jak dodatkowe zajęcie. Zaangażowanie można zwiększać stopniowo, w miarę rozwoju biznesu – mówi Oliwia Tomalik, Marketing Manager Shoper.

Z badania agencji Bisnode Polska wynika, że w drugim półroczu 2018 r. i pierwszym półroczu 2019 r. w Polsce przybyło ok. 2,8 tys. sklepów internetowych. Z kolei Shoper, największa platforma e-commerce, w okresie od sierpnia 2018 r. do sierpnia 2019 r. odnotował wzrost liczby zarejestrowanych sklepów o ponad 20 proc. Eksperci firmy przygotowali zestawienie kosztów uruchomienia sklepu internetowego i oszacowali, jakich nakładów potrzeba, by naprawdę ruszyć ze sprzedażą.

Sprzedawca w internecie: pakiet startowy

Przy założeniu, że ramy formalno-prawne dla sklepu (zarejestrowana działalność gospodarcza) już istnieją, podstawowym wyzwaniem jest umieszczenie oferty w sieci. Najprostszym rozwiązaniem dla początkujących jest model SaaS (Software as a Service), w którym sklep jest zdalny, a obowiązek jego utrzymania leży po stronie dostawcy oprogramowania e-commerce, np. firmy Shoper. Udostępnia ona właścicielowi wygodny panel administracyjny i gotowe szablony graficzne do wykorzystania. Podstawowy szablon jest bezpłatny, a ceny zaawansowanych zaczynają się od 399 zł.

Korzystanie ze sklepu w modelu SaaS odbywa się w systemie abonamentowym. W pierwszym roku działalności jego wysokość zaczyna się od 300 zł / rok.

Aby budzić zaufanie kupujących i lepiej pozycjonować się w wyszukiwarce Google, sklep powinien mieć domenę internetową, czyli własny adres WWW. Sklepy korzystające z oprogramowania Shoper przez pierwszy rok działalności mogą uruchomić domenę w promocyjnej cenie 1 zł.

Niemniej ważną częścią adresu internetowego jest jego sam początek. Jeśli zaczyna się od “https” oznacza to, że strona ma zainstalowany certyfikat SSL, czyli nakładkę zapewniającą bezpieczne przesyłanie danych. Certyfikaty należy odnawiać corocznie, co wiąże się z kosztem rzędu 98 zł / rok.

Pozostaje jeszcze “tylko” upewnienie się, że sklep działa w zgodzie z przepisami prawnymi, Oznacza to m.in. umieszczenie na stronie jego regulaminu. A ponieważ regulacje prawne zmieniają się co pewien czas, dokument ten również powinien być uzupełniany o nowe zapisy. Usługa sporządzenia i aktualizacji regulaminu dla sklepu kosztuje 159 zł / rok. Kopiowanie regulaminu z innego sklepu może okazać się zgubne dla biznesu.

Sklep działa i co dalej?

Jeśli nowy sklep nie oferuje wybitnie atrakcyjnego produktu, na który jest tak duże zapotrzebowanie na rynku, że klienci sami przekazują sobie informacje o nim, zapewne na początku znajdzie się w gronie nawet kilkuset podobnych konkurentów. Jak przekonać klientów, by kupili w tym konkretnym sklepie? Jak pokazują dane Shopera, najważniejszym źródłami ruchu dla sklepów są wyszukiwarka Google i media społecznościowe. Pozycjonowanie strony i zbudowanie organicznych kanałów dotarcia do kupujących wymaga jednak czasu.

Do zdobycia pierwszych klientów niezbędne są więc płatne kampanie reklamowe Google Ads i Facebook Ads. Raport “Multiwyzwania” pokazuje, że na Facebooku promuje się 60 proc. sprzedawców, a 40 proc. korzysta z Reklam Google. W 2019 r. wydatki sklepów na reklamę wzrosły dwukrotnie w porównaniu z poprzednim rokiem, co widać w budżetach przeznaczanych na te działania w ramach usługi Shoper Kampanie.

– Podsumowując wydatki startującego e-sprzedawcy, widzimy, że zdoła się on zamknąć w kwocie 1000 zł. Jeśli jednak sklep jest dla niego czymś więcej niż biznesem “na próbę” i właściciel chciałby naprawdę zacząć sprzedawać, powinien zainwestować więcej w jego rozwój i promocję. Nie chodzi tu tylko o nakłady finansowe, ale nie mniej wartościową walutę, jaką jest czas pracy w sklepie i budowania dobrych relacji z klientami – wyjaśnia Oliwia Tomalik.

Tagi: BiznesChmuradziałalnośće-biznesE-commerceFacebookfirmaGoogleHandelinfrastrukturaInternetMarketingoliwia tomalikOnlinepozycjonowanieprogramowanieRaportReklamaShopersklepsprzedawcaSprzedażwłaścicielwyszukiwarka

PowiązaneWpisy

Biznes na Plusie 2025 – Twoja szansa na sukces w sezonie świątecznym
Raporty i badania

Biznes na Plusie 2025 – Twoja szansa na sukces w sezonie świątecznym

3 tygodnie temu

Zobacz premiery na Gwiazdkę 2025 jako pierwszy!Tylko u nas –...

Więcej
Lojalny jak polski klient. Jak sklepy budują więź z kupującym
Raporty i badania

Lojalny jak polski klient. Jak sklepy budują więź z kupującym

3 tygodnie temu

Z badania EY Future Consumer Index wynika, że aż 45%...

Więcej
Następny
Gomułka. Władzy nie oddamy

Gomułka. Władzy nie oddamy

Ostatnie wpisy

Monster High wkracza do świata Playmobil!

Monster High wkracza do świata Playmobil!

3 czerwca 2025

Jesienią 2025 roku w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce (EMEA) zadebiutują zestawy Playmobil inspirowane marką Monster High™. Kultowe...

LEGO i Gabby’s Dollhouse razem na wielkim ekranie i w klockowej odsłonie!

LEGO i Gabby’s Dollhouse razem na wielkim ekranie i w klockowej odsłonie!

2 czerwca 2025

Fani Gabby i jej futrzanych przyjaciół mogą zacierać ręce – nadchodzą nowe zestawy LEGO® inspirowane filmem „Gabby’s Dollhouse: The Movie”!...

Kaufland w świecie Minecraft – kolejny krok w kierunku generacji Z

Kaufland w świecie Minecraft – kolejny krok w kierunku generacji Z

1 czerwca 2025

Kaufland uruchomił własny, wirtualny świat w grze Minecraft, łącząc rozrywkę i zakupy w nowatorski sposób. Projekt skierowany m.in. do pokolenia...

Targi Stationery & Paper Expo 2025: Nowe perspektywy dla branży papierniczej i biurowej w Arabii Saudyjskiej

Targi Stationery & Paper Expo 2025: Nowe perspektywy dla branży papierniczej i biurowej w Arabii Saudyjskiej

31 maja 2025

W dniach 16–18 września 2025 roku w Riyadh Front Exhibition & Conference Center odbędzie się Stationery & Paper Expo –...

Kategorie

  • Art. papiernicze – newsy i zapowiedzi
  • Bez kategorii
  • Biblioteka wydań
  • Gry – nowości i rekomendacje
  • KSIĄŻKI
  • Książki – newsy i zapowiedzi
  • Książki – nowości i rekomendacje
  • Licencje – newsy i zapowiedzi
  • MAGAZYN ZPK
  • Newsy z rynku handlowego
  • Perełki 2019
  • Perełki 2020
  • Perełki 2021
  • Perełki 2021 – Gwiazdka – nominacje
  • Perełki 2022
  • Perełki 2022 – nominacje
  • Perełki 2022 – Gwiazdka – nominacje
  • Perełki 2023
  • Perełki 2023 Wiosna/Lato – nominacje
  • Produkty licencyjne – nowości i rekomendacje
  • Raporty i badania
  • TRENDY i BIZNES
  • Zabawki – newsy i zapowiedzi
  • Zabawki – nowości i rekomendacje

Współpracujemy

Nawigacja

  • Strona główna
  • Polityka prywatności
  • Kontakt
  • Strony partnerskie

W numerze

Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 4/2025
Biblioteka wydań

Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 4/2025

SPIS TREŚCI WIADOMOŚCI 6 ‣ Rada i parlament porozumiały się w sprawie przepisów o bezpieczniejszych zabawkach7 ‣ PM SHOWCASE DAY ...

22 kwietnia 2025
Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 3/2025
Biblioteka wydań

Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 3/2025

Spis treści: WIADOMOŚCI Biedronka rozpoczyna działalność na Słowacji – s. 6TikTok Shop zyskuje na popularności – s. 6Noski Noski – ...

17 marca 2025
Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 2/2025
Biblioteka wydań

Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 2/2025

SPIS TREŚCI WIADOMOŚCI Wpływ nowych ceł na rynek zabawek w USA – 6Indie walczą o pozycję lidera w branży zabawek ...

17 lutego 2025
Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 1/2025
Biblioteka wydań

Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 1/2025

Spis treści: WIADOMOŚCI Lojalny jak polski konsument – 6EUDR: Europejskie Rozporządzenie o Wylesianiu EUDR odroczone o rok – 8E-commerce 2025 ...

26 stycznia 2025

© 2025 zpkinfo.pl, ul. Ku Wiśle 7, 00-707 Warszawa, Polska, +48 (22) 50 65 852, wspolpraca@zpkinfo.pl

Brak wyników
Zobacz wszystkie
  • ZABAWKI
    • Zabawki – newsy i zapowiedzi
    • Zabawki – nowości i rekomendacje
    • Perełki
      • Perełki 2023
      • Perełki 2022
      • Perełki 2021
      • Perełki 2020
      • Perełki 2019
  • GRY
    • Gry – newsy i zapowiedzi
    • Gry – nowości i rekomendacje
  • PAPIERNICZE I SZKOŁA
    • Art. papiernicze – newsy i zapowiedzi
    • Wyprawka szkolna – nowości i rekomendacje
    • Biuro i organizacja – nowości i rekomendacje
    • Kreatywne i plastyczne – nowości i rekomendacje
    • Gadżety i breloczki – nowości i rekomendacje
  • KSIĄŻKI
    • Książki – newsy i zapowiedzi
    • Książki – nowości i rekomendacje
  • LICENCJE
    • Licencje – newsy i zapowiedzi
    • Produkty licencyjne – nowości i rekomendacje
  • TRENDY i BIZNES
    • Newsy z rynku handlowego
    • Strefa wiedzy
    • Porady
    • Raporty i badania
    • Videocasty ZPK
    • Webinary ZPK
    • Wydarzenia
  • PREZENTACJE
    • Katalogi i prezentacja marek
    • Nowości i prezentacje marek (webinary)
  • MAGAZYN ZPK
    • Biblioteka wydań
    • Sklep

© 2025 zpkinfo.pl, ul. Ku Wiśle 7, 00-707 Warszawa, Polska, +48 (22) 50 65 852, wspolpraca@zpkinfo.pl

Używamy ciasteczek, aby zapewnić najlepszą jakość korzystania z naszej witryny.

Możesz dowiedzieć się więcej o tym, jakich ciasteczek używamy, lub wyłączyć je w .

Zabawki Papier Książki
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.

Ściśle niezbędne ciasteczka

Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.

Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.

Ciasteczka stron trzecich

Ta strona korzysta z Google Analytics do gromadzenia anonimowych informacji, takich jak liczba odwiedzających i najpopularniejsze podstrony witryny.

Włączenie tego ciasteczka pomaga nam ulepszyć naszą stronę internetową.

Najpierw włącz ściśle niezbędne ciasteczka, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje!

Polityka prywatności

Więcej informacji o naszej Polityce prywatności