Zabawki Papier Książki
  • ZABAWKI
    • Zabawki – newsy i zapowiedzi
    • Zabawki – nowości i rekomendacje
    • Perełki
      • Perełki 2023
      • Perełki 2022
      • Perełki 2021
      • Perełki 2020
      • Perełki 2019
  • GRY
    • Gry – newsy i zapowiedzi
    • Gry – nowości i rekomendacje
  • PAPIERNICZE I SZKOŁA
    • Art. papiernicze – newsy i zapowiedzi
    • Wyprawka szkolna – nowości i rekomendacje
    • Biuro i organizacja – nowości i rekomendacje
    • Kreatywne i plastyczne – nowości i rekomendacje
    • Gadżety i breloczki – nowości i rekomendacje
  • KSIĄŻKI
    • Książki – newsy i zapowiedzi
    • Książki – nowości i rekomendacje
  • LICENCJE
    • Licencje – newsy i zapowiedzi
    • Produkty licencyjne – nowości i rekomendacje
  • TRENDY i BIZNES
    • Newsy z rynku handlowego
    • Strefa wiedzy
    • Porady
    • Raporty i badania
    • Videocasty ZPK
    • Webinary ZPK
    • Wydarzenia
  • PREZENTACJE
    • Katalogi i prezentacja marek
    • Nowości i prezentacje marek (webinary)
  • MAGAZYN ZPK
    • Biblioteka wydań
    • Sklep
  • ZABAWKI
    • Zabawki – newsy i zapowiedzi
    • Zabawki – nowości i rekomendacje
    • Perełki
      • Perełki 2023
      • Perełki 2022
      • Perełki 2021
      • Perełki 2020
      • Perełki 2019
  • GRY
    • Gry – newsy i zapowiedzi
    • Gry – nowości i rekomendacje
  • PAPIERNICZE I SZKOŁA
    • Art. papiernicze – newsy i zapowiedzi
    • Wyprawka szkolna – nowości i rekomendacje
    • Biuro i organizacja – nowości i rekomendacje
    • Kreatywne i plastyczne – nowości i rekomendacje
    • Gadżety i breloczki – nowości i rekomendacje
  • KSIĄŻKI
    • Książki – newsy i zapowiedzi
    • Książki – nowości i rekomendacje
  • LICENCJE
    • Licencje – newsy i zapowiedzi
    • Produkty licencyjne – nowości i rekomendacje
  • TRENDY i BIZNES
    • Newsy z rynku handlowego
    • Strefa wiedzy
    • Porady
    • Raporty i badania
    • Videocasty ZPK
    • Webinary ZPK
    • Wydarzenia
  • PREZENTACJE
    • Katalogi i prezentacja marek
    • Nowości i prezentacje marek (webinary)
  • MAGAZYN ZPK
    • Biblioteka wydań
    • Sklep
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Zabawki Papier Książki
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Home TRENDY i BIZNES Raporty i badania

Handlowcy przygotowują się do inwestycji w technologie

6 listopada 2023
w Raporty i badania
Reading Time:3 mins read
A A
Handlowcy przygotowują się do inwestycji w technologie

Sprzedawcy detaliczni przygotowują się do prawdziwej technologicznej rewolucji. Jak wskazują autorzy raportu Honeywell, w większości ankietowanych firm detalicznych planuje się w przyszłym roku inwestycje w sztuczną inteligencję, uczenie maszynowe lub wizję komputerową. Dotyczy to 60 proc. badanych firm.

Sztuczna inteligencja, uczenie maszynowe i wizja komputerowa to trzy technologie, które podbijają handel. Globalny raport wykazał, że 38 proc. detalistów używa ich w różnych zastosowaniach. 35 proc. deklaruje, że korzysta z nich na większą skalę, 24 proc. jest w trakcie testowania konkretnych rozwiązań lub przygotowuje się do wdrożenia, a zaledwie 3 proc. nie korzysta z żadnej. Niemal co druga pytana firma (48 proc.) traktuje technologie jako priorytetowe dla funkcjonowania organizacji.

Lepsza obsługa, większa produktywność i efektywność

Przedstawiciele branży zapytani o to, co chcą osiągnąć dzięki inwestycjom w technologie, wymieniają: poprawę jakości obsługi klienta (59 proc.), zwiększenie produktywności (49 proc.) oraz efektywność kosztową (44 proc.). – Wspomniane technologie mają dziś ogromne znaczenie w sektorze handlowym. Umożliwiają np. dotarcie do klienta z personalizowaną ofertą i przedstawienie mu dokładnie tego, czego potrzebuje, bez marnowania zasobów na inne, nieskuteczne działania. Pozostałe wymierne korzyści to optymalizacja operacji, zwiększenie wydajności, lepsze zarządzanie zapasami i zamówieniami – tłumaczy Adam Sienkiewicz, Head of Sales z Sagra Technology, firmy specjalizującej się w systemach IT dla sektora handlowego. Ekspert dodaje: – Co istotne, technologie w handlu pozytywnie oceniają również klienci, którzy dzięki nim otrzymują lepszą ofertę, robią zakupy szybciej i sprawniej, mogą korzystać z ofert dostosowanych do ich preferencji i po prostu mają lepsze doświadczenia zakupowe.

Wg Honeywell, większość detalistów używa technologii do tworzenia narzędzi do zwiększania efektywności pracy (93 proc.), nie wiąże się to jednak z zastępowaniem pracowników i redukcjami załogi. Nowe technologie i analityka predykcyjna mają umożliwić lepsze planowanie zadań, a w efekcie poprawić satysfakcję z pracy i umożliwić skupienie się pracowników na bardziej zaawansowanych czynnościach. Główne przeszkody przedsiębiorstw na drodze wdrażania zaawansowanych technologii to ograniczone budżety (wskazuje na nie 39 proc. ankietowanych), trudności w uzasadnieniu wartości biznesowej takiej inwestycji (29 proc.) oraz brak specjalistycznych kompetencji wewnątrz firmy (21 proc.).

Branża spożywcza idzie w IT

Trend większego zaangażowania technologii potwierdzają również badania dotyczące trendów technologicznych w branży spożywczej. Z raportu Progressive Grocer wynika, że ponad połowa (57 proc.) sklepów z tego sektora w ciągu 12-18 miesięcy planuje wzrost wydatków na technologie. Nastroje w branży są pozytywne, bo 65 proc. ankietowanych deklaruje dobre przygotowanie do funkcjonowania w cyfrowej przyszłości.

Klient, nasz pan

Co ciekawe, również klienci oczekują więcej technologii w handlu. Według Progressive Grocer, 3 na 4 (75 proc.) kupujących jest otwartych na wypróbowanie technologii, które ułatwią im zakupy w sklepie. Niewiele mniej, bo 73 proc. deklaruje, że przywiązuje dużą wagę do poziomu doświadczenia zakupowego. Połowa ankietowanych deklaruje, że największe problemy, jakie zauważają podczas zakupów, to brak zapasów towaru oraz ograniczona różnorodność.

Kupujący z niecierpliwością oczekują nowych rozwiązań. 18 proc. badanych  jako rozwiązanie, które chcieliby przetestować, wskazało inteligentne wózki, które oprócz skompletowania zakupów zastępują kasę samoobsługową. – To badanie pokazuje, że sklepy spożywcze trafnie wybierają technologie, które ułatwiają zakupy klientom. Jednak w miarę jedzenia apetyt rośnie i oczekiwania konsumentów po prostu stają się coraz większe – tłumaczy Adam Sienkiewicz. – Przedstawiciele handlu detalicznego zdają sobie sprawę, że technologie mogą przynieść ich działalności i konsumentom jeszcze więcej korzyści, m.in. w obszarze zarządzania zapasami oraz automatyzacji zamówień. Zastosowanie sztucznych algorytmów na przykład może pomóc w jeszcze lepszym trafianiu do klientów z ofertą a rozpoznawanie obrazu w kontrolowaniu merchandisingu i automatyzacji zamówień. Jest to szczególnie ważne w warunkach dużej konkurencji – podsumowuje.

PowiązaneWpisy

Biznes na Plusie 2025 – Twoja szansa na sukces w sezonie świątecznym
Raporty i badania

Biznes na Plusie 2025 – Twoja szansa na sukces w sezonie świątecznym

5 miesięcy temu

Zobacz premiery na Gwiazdkę 2025 jako pierwszy!Tylko u nas –...

Więcej
Lojalny jak polski klient. Jak sklepy budują więź z kupującym
Raporty i badania

Lojalny jak polski klient. Jak sklepy budują więź z kupującym

5 miesięcy temu

Z badania EY Future Consumer Index wynika, że aż 45%...

Więcej
Następny
Fundacja Powszechnego Czytania prowadzi profram „Książka Na Receptę. Recepta na Sukces”

Fundacja Powszechnego Czytania prowadzi profram "Książka Na Receptę. Recepta na Sukces"

Ostatnie wpisy

Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 10/2025

Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 10/2025

1 października 2025

SPIS TREŚCI WIADOMOŚCI Rynek marketplace’ów w Polsce rośnie w siłę – s. 6Zmiany w akcjonariacie i zarządzie AB S.A. –...

TM TOYS powalczy z Labubu

TM TOYS powalczy z Labubu

30 września 2025

TM TOYS zaprezentowało na targach w Ateneum nową linię pluszaków w sekretnych pudełkach - KIMMON. TM Toys rozszerza ofertę o...

Brand Licensing Europe 2025 już za chwilę: 25 atrakcji, które warto zobaczyć

Brand Licensing Europe 2025 już za chwilę: 25 atrakcji, które warto zobaczyć

30 września 2025

Brand Licensing Europe 2025 odbędzie się 7–9 października w ExCeL London. Wstęp dla odwiedzających jest bezpłatny po rejestracji. Organizatorzy zapowiadają...

Deluxe Pack: ex w Pokémon TCG Pocket. Limitowana szansa na dawne karty ex

Deluxe Pack: ex w Pokémon TCG Pocket. Limitowana szansa na dawne karty ex

29 września 2025

The Pokémon Company ogłosiło specjalny Deluxe Pack: ex w aplikacji Pokémon Trading Card Game Pocket. Pakiet będzie dostępny od 30...

Kategorie

  • Art. papiernicze – newsy i zapowiedzi
  • Bez kategorii
  • Biblioteka wydań
  • Gry – newsy i zapowiedzi
  • Gry – nowości i rekomendacje
  • KSIĄŻKI
  • Książki – newsy i zapowiedzi
  • Książki – nowości i rekomendacje
  • Licencje – newsy i zapowiedzi
  • MAGAZYN ZPK
  • Newsy z rynku handlowego
  • Nowości i prezentacje marek (webinary)
  • Perełki 2019
  • Perełki 2020
  • Perełki 2021
  • Perełki 2021 – Gwiazdka – nominacje
  • Perełki 2022
  • Perełki 2022 – nominacje
  • Perełki 2022 – Gwiazdka – nominacje
  • Perełki 2023
  • Perełki 2023 Wiosna/Lato – nominacje
  • Porady
  • Produkty licencyjne – nowości i rekomendacje
  • Raporty i badania
  • TRENDY i BIZNES
  • Videocasty ZPK
  • Webinary ZPK
  • Wydarzenia
  • Zabawki – newsy i zapowiedzi
  • Zabawki – nowości i rekomendacje

Współpracujemy

Nawigacja

  • Strona główna
  • Polityka prywatności
  • Kontakt
  • Strony partnerskie

W numerze

Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 10/2025
Biblioteka wydań

Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 10/2025

SPIS TREŚCI WIADOMOŚCI Rynek marketplace’ów w Polsce rośnie w siłę – s. 6Zmiany w akcjonariacie i zarządzie AB S.A. – ...

1 października 2025
Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 9/2025
Biblioteka wydań

Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 9/2025

SPIS TREŚCI WIADOMOŚCI Co trzeci rodzic skompletuje wyprawkę z pomocą AI – 6SMYK kontynuuje ekspansję międzynarodową – 6Targi zabawek EURO-TRADE ...

3 września 2025
Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 7-8/2025
Biblioteka wydań

Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 7-8/2025

SPIS TREŚCI WIADOMOŚCI Już połowa konsumentów jednocześnie robi zakupy online i offline – 6Super Siódemka wraca na rynek – 8BIZNES ...

9 sierpnia 2025
Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 4/2025
Biblioteka wydań

Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 4/2025

SPIS TREŚCI WIADOMOŚCI 6 ‣ Rada i parlament porozumiały się w sprawie przepisów o bezpieczniejszych zabawkach7 ‣ PM SHOWCASE DAY ...

22 kwietnia 2025

© 2025 zpkinfo.pl, ul. Ku Wiśle 7, 00-707 Warszawa, Polska, +48 (22) 50 65 852, wspolpraca@zpkinfo.pl

Brak wyników
Zobacz wszystkie
  • ZABAWKI
    • Zabawki – newsy i zapowiedzi
    • Zabawki – nowości i rekomendacje
    • Perełki
      • Perełki 2023
      • Perełki 2022
      • Perełki 2021
      • Perełki 2020
      • Perełki 2019
  • GRY
    • Gry – newsy i zapowiedzi
    • Gry – nowości i rekomendacje
  • PAPIERNICZE I SZKOŁA
    • Art. papiernicze – newsy i zapowiedzi
    • Wyprawka szkolna – nowości i rekomendacje
    • Biuro i organizacja – nowości i rekomendacje
    • Kreatywne i plastyczne – nowości i rekomendacje
    • Gadżety i breloczki – nowości i rekomendacje
  • KSIĄŻKI
    • Książki – newsy i zapowiedzi
    • Książki – nowości i rekomendacje
  • LICENCJE
    • Licencje – newsy i zapowiedzi
    • Produkty licencyjne – nowości i rekomendacje
  • TRENDY i BIZNES
    • Newsy z rynku handlowego
    • Strefa wiedzy
    • Porady
    • Raporty i badania
    • Videocasty ZPK
    • Webinary ZPK
    • Wydarzenia
  • PREZENTACJE
    • Katalogi i prezentacja marek
    • Nowości i prezentacje marek (webinary)
  • MAGAZYN ZPK
    • Biblioteka wydań
    • Sklep

© 2025 zpkinfo.pl, ul. Ku Wiśle 7, 00-707 Warszawa, Polska, +48 (22) 50 65 852, wspolpraca@zpkinfo.pl

Używamy ciasteczek, aby zapewnić najlepszą jakość korzystania z naszej witryny.

Możesz dowiedzieć się więcej o tym, jakich ciasteczek używamy, lub wyłączyć je w .

Zabawki Papier Książki
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.

Ściśle niezbędne ciasteczka

Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.

Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.

Ciasteczka stron trzecich

Ta strona korzysta z Google Analytics do gromadzenia anonimowych informacji, takich jak liczba odwiedzających i najpopularniejsze podstrony witryny.

Włączenie tego ciasteczka pomaga nam ulepszyć naszą stronę internetową.

Najpierw włącz ściśle niezbędne ciasteczka, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje!

Polityka prywatności

Więcej informacji o naszej Polityce prywatności