Zabawki Papier Książki
  • ZABAWKI i GRY
    • Aktualności
    • Zabawki
    • Gry
    • Elektronika
    • Akcesoria i kosmetyki
    • Perełki
      • Perełki 2019
      • Perełki 2020
      • Perełki 2021
      • Perełki 2021 – Gwiazdka – nominacje
      • Perełki 2022
      • Perełki 2022 – nominacje
      • Perełki 2022 – Gwiazdka – nominacje
      • Perełki 2023
      • Perełki 2023 Wiosna/Lato – nominacje
  • PAPIERNICZE i ORGANIZACJA
    • Aktualności
    • Szkolne
    • Papiernicze
    • Kreatywne
    • Rysowanie i malowanie
    • Kaligrafia
    • Upominki i dekoracje
    • Akcesoria i gadżety
    • Luksusowe artykuły piśmienne
  • KSIĄŻKI
    • Aktualności
    • Aktywizujące i kolorowanki
    • Dla dzieci
    • Young adult
  • LICENCJE
    • Aktualności
    • Produkty na licencji
    • Gaming na licencji
    • Współprace
    • Popkultura
  • TRENDY I ANALIZY
    • Raporty
  • BIBLIOTEKA WYDAŃ
  • SKLEP
  • ZABAWKI i GRY
    • Aktualności
    • Zabawki
    • Gry
    • Elektronika
    • Akcesoria i kosmetyki
    • Perełki
      • Perełki 2019
      • Perełki 2020
      • Perełki 2021
      • Perełki 2021 – Gwiazdka – nominacje
      • Perełki 2022
      • Perełki 2022 – nominacje
      • Perełki 2022 – Gwiazdka – nominacje
      • Perełki 2023
      • Perełki 2023 Wiosna/Lato – nominacje
  • PAPIERNICZE i ORGANIZACJA
    • Aktualności
    • Szkolne
    • Papiernicze
    • Kreatywne
    • Rysowanie i malowanie
    • Kaligrafia
    • Upominki i dekoracje
    • Akcesoria i gadżety
    • Luksusowe artykuły piśmienne
  • KSIĄŻKI
    • Aktualności
    • Aktywizujące i kolorowanki
    • Dla dzieci
    • Young adult
  • LICENCJE
    • Aktualności
    • Produkty na licencji
    • Gaming na licencji
    • Współprace
    • Popkultura
  • TRENDY I ANALIZY
    • Raporty
  • BIBLIOTEKA WYDAŃ
  • SKLEP
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Zabawki Papier Książki
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Home TRENDY I ANALIZY Raporty

Klient rządzi, czyli jak wygląda przyszłość handlu detalicznego

31 lipca 2019
w Raporty
Reading Time:4 mins read
A A
Klient rządzi, czyli jak wygląda przyszłość handlu detalicznego

Obserwując branżę handlu detalicznego łatwo dojść do wniosku, że podejście do klientów uległo zmianie. Kupujący, choć zawsze byli kluczowym czynnikiem przy budowaniu strategii sprzedaży, nigdy nie byli tak świadomi podczas robienia zakupów jak dzisiaj. Przede wszystkim zwiększyły się oczekiwania klientów względem marek. Nie chodzi tylko o szeroki wachlarz produktów i korzystne ceny, ale również o udogodnienia oraz szybkość realizowanych usług. Właściciele sklepów muszą wychodzić naprzeciw tym oczekiwaniom, aby utrzymać swoją pozycję na rynku.

„Customer experience” jest królem

Potrzeby klientów – to one rządzą obecnie handlem detalicznym. Większość sklepów stara dostosować się do zmieniających się preferencji i wymagań kupujących, ponieważ nie chcą ich stracić. Usprawnianie obsługi klienta i zapewnianie jak najlepszego poziomu na wszystkich etapach zakupowych zaczyna odgrywać wiodącą rolę w tworzeniu strategii sprzedaży sklepów stacjonarnych oraz internetowych. Pojęcie „customer experience” (ang. „doświadczenia konsumenckie”) można opisać jako „osobistą i subiektywną reakcję na każdą interakcję z produktami, usługami i innymi elementami zaprojektowanego w określony sposób otoczenia rynkowego”[1]. Branża handlu detalicznego dużo inwestuje w rozwiązania usprawniające doświadczenia zakupowe klientów, począwszy od aranżacji powierzchni sprzedażowej po kompleksową obsługę w trakcie oraz po zakupach.

Jak technologia ma się do doświadczeń zakupowych klientów?

W Polsce coraz szerzej wykorzystuje się technologie w budowaniu customer experience, jednak to dopiero początek. Na świecie funkcjonuje o wiele więcej rozwiązań pozwalających dostarczać konsumentom dobre doświadczenia zakupowe i budować z nimi trwałą i głęboką relację. Duże możliwości daje na przykład technologia RFID, wykorzystywana przy metkach czy koncepcja IoT (Internet Rzeczy), dzięki której możliwe jest gromadzenie i przetwarzanie danych służących do tworzenia profili behawioralnych klientów.

W raporcie firmy Colliers pt.: „Zakupy pełne wrażeń” przedstawiono innowacyjne rozwiązania poprawiające działanie sklepu. Zaliczają się do nich m. in. wirtualne przymierzalnie, rozwinięte metody płatności, integracja systemów magazynowych, dostęp do opinii i właściwości w czasie rzeczywistym oraz spersonalizowane oferty. Jeżeli chodzi o ich zastosowanie w rzeczywistości, np. wirtualne przymierzalnie są w stanie dopasować inne produkty, które będą tworzyły idealną stylizację z jednym z wybranych przez nas elementem. Co więcej w takim miejscu można poprosić obsługę o doniesienie rzeczy bez opuszczania przymierzalni. Kolejnym udogodnieniem dla klientów jest możliwość zmiany oświetlenia w zależności od okoliczności do jakich ubranie ma pasować. Dzięki takim rozwiązaniom, jak w przypadku Checkpoint Systems, wieczorową suknię można zmierzyć w otoczeniu, które najlepiej odwzoruje rzeczywiste warunki.

W sklepach stopniowo będą wprowadzane innowacyjne rozwiązania. Największe firmy wyznaczają już drogę „sklepom przyszłości”. W Microsoft Store of the Future wykorzystywane są już zaawansowane technologie. W tym przypadku to sztuczna inteligencja podaje stan zatowarowania sklepu za pomocą analizy obrazu. Kolejnym rozwiązaniem w sklepie Microsoftu, informującym o ilości produktów, są inteligentne półki z wagą (tensometr). Jeszcze jednym sposobem na analizę zaopatrzenia powierzchni jest system radiowy RFID, powszechnie wykorzystywany również przez Checkpoint Systems, który odczytuje lokalizację produktów, a także pozwala na sprawdzenie daty przydatności do spożycia w przypadku produktów świeżych.

W handlu detalicznym to jednak nie wszystko. Istotnym elementem działalności sklepów jest także wielokanałowość. Jak wynika z raportu „Marketing Trends across Retail and Consumer Goods (2018)”[2], wprowadzenie strategii omnichannel powoduje u klientów wzrost lojalności do danej marki. Mają na to wpływ czynniki takie jak lepsza komunikacja oraz personalizacja komunikatów marketingowych. Zindywidualizowanej komunikacji oczekuje aż 75 proc. ankietowanych, a 65 proc. zadeklarowało, że spersonalizowane wiadomości zwiększają ich lojalność do firmy.

Handel detaliczny w przyszłości

Mówiąc o sklepach przyszłości, przede wszystkim należy brać pod uwagę strategię rozwoju, która będzie budowana w oparciu o potrzeby i oczekiwania klientów. W celu dokładnego poznania preferencji zakupowych konsumentów potrzeba jednak wdrożenia innowacyjnych rozwiązań. Nowe technologie to klucz do sukcesu dla branży handlu detalicznego. Aby zwrócić na siebie uwagę, przygotowania należy rozpocząć już na etapie projektowania powierzchni sklepowej. Im więcej nowoczesnych elementów wyposażenia, które wpływają na pozytywne wrażenia klientów, tym lepsze będzie postrzeganie marki jako całości. Obecnie na rynku jest mnóstwo produktów, które mają na celu lepsze zagospodarowanie przestrzeni oraz zapewniają zwiększone walory estetyczne. Można do nich zaliczyć, np. anteny EAS potocznie nazywane „bramkami”, które znajdują się przy wyjściu ze sklepu. Model S20 od Checkpoint Systems pozwala na dowolną konfigurację wizualną, tak aby pasowała do wystroju wnętrza. Klienci liczą nie tylko na to, że kupią dobrej jakości produkt po adekwatnej cenie, ale także, że sklep będzie w stanie przewidzieć ich potrzeby i oczekiwania, pozytywnie zaskakując ofertą. Jak wynika z raportu pt. „Zakupy pełne wrażeń”, możliwość szerokiego wyboru towarów zarówno w sklepach stacjonarnych, jak również internetowych to czynnik podkreślany praktycznie we wszystkich rozmowach. Zatem na równi z pozostałymi aspektami liczy się także relacja z produktem, która pośrednio kształtuje relację z marką. Powinniśmy dawać więcej powodów, aby klienci częściej odwiedzali nasze sklepy.

Autor: Ewa Pytkowska, Sales Director Poland w Checkpoint Systems Polska


[1]Raport „Zakupy pełne wrażeń”, str. 8 https://log4.pl/upload/Colliers_Zakupy_pelne_wrazen_raport.pdf

[2] https://focustelecom.pl/blog/omnichannel-marketing/

PowiązaneWpisy

„Jump” – Odważ się na zmianę i skocz w przyszłość pełną możliwości
Raporty

„Jump” – Odważ się na zmianę i skocz w przyszłość pełną możliwości

20 października 2024
Zapraszamy na Biznes&Trendy 2025 – dowiedz się i zbuduj przewagę w biznesie
Raporty

Zapraszamy na Biznes&Trendy 2025 – dowiedz się i zbuduj przewagę w biznesie

4 października 2024
AB S.A. połączy się ze spółką zależną REKMAN Sp. z o.o.
Raporty

AB S.A. połączy się ze spółką zależną REKMAN Sp. z o.o.

1 sierpnia 2024
Zaproszenie na „Biznes na Plusie 2024”, 05-06.06.2024, Warszawa, Hotel Arche ul. Poloneza
Raporty

Zaproszenie na „Biznes na Plusie 2024”, 05-06.06.2024, Warszawa, Hotel Arche ul. Poloneza

2 czerwca 2024
Następny
Koniec otwartego naboru prac na Krakowski Salon Sztuki

Koniec otwartego naboru prac na Krakowski Salon Sztuki

Ostatnie wpisy

Gra ze sportową historią – „Mniej niż 10” wśród karcianych nowości Trefla (video)

Gra ze sportową historią – „Mniej niż 10” wśród karcianych nowości Trefla (video)

9 maja 2025

Takiego połączenia między siatkówką a marką Trefl jeszcze nie było. Gdy we wrześniu 2024r. do należącego do Grupy Trefl klubu...

Zestaw dwóch kolorowych, magnetycznych kwadratów sensorycznych w elastycznej ramce z klipsem do zawieszenia na wózku lub foteliku; elementy można wymieniać i przesuwać, zabawka kompatybilna z systemem PlayTab.

PLAYTAB GO sensoryczne kwadraty z zawieszką (video)

7 maja 2025

Zestaw zawiera dwa magnetyczne, sensoryczne kwadraty aktywności, które możnawsuwać i wysuwać z elastycznej, wytrzymałej ramki, a także wymienić na inne...

Nowa kolekcja Care Bears x Squishmallows tej jesieni

Nowa kolekcja Care Bears x Squishmallows tej jesieni

7 maja 2025

Ogłoszono wyjątkową współpracę – kultowe Care Bears połączą siły z popularnymi Squishmallows. Nowa kolekcja pluszaków trafi na rynek tej jesieni....

Czytelnictwo w Polsce: stabilizacja z kobiecą przewagą i młodzieńczym entuzjazmem

Czytelnictwo w Polsce: stabilizacja z kobiecą przewagą i młodzieńczym entuzjazmem

7 maja 2025

W 2024 roku 41% Polaków przeczytało przynajmniej jedną książkę – to wynik potwierdzający stabilizację czytelnictwa powyżej poziomu 40%. W statystykach...

Kategorie

  • Aktualności
  • Aktualności
  • Aktualności
  • Aktualności
  • Bez kategorii
  • BIBLIOTEKA WYDAŃ
  • Gry
  • KSIĄŻKI
  • Perełki 2019
  • Perełki 2020
  • Perełki 2021
  • Perełki 2021 – Gwiazdka – nominacje
  • Perełki 2022
  • Perełki 2022 – nominacje
  • Perełki 2022 – Gwiazdka – nominacje
  • Perełki 2023
  • Perełki 2023 Wiosna/Lato – nominacje
  • Produkty na licencji
  • Raporty
  • TRENDY I ANALIZY
  • Współprace
  • Young adult
  • Zabawki

Współpracujemy

Ostanie wpisy

Gra ze sportową historią – „Mniej niż 10” wśród karcianych nowości Trefla (video)

Gra ze sportową historią – „Mniej niż 10” wśród karcianych nowości Trefla (video)

9 maja 2025
Zestaw dwóch kolorowych, magnetycznych kwadratów sensorycznych w elastycznej ramce z klipsem do zawieszenia na wózku lub foteliku; elementy można wymieniać i przesuwać, zabawka kompatybilna z systemem PlayTab.

PLAYTAB GO sensoryczne kwadraty z zawieszką (video)

7 maja 2025

Nawigaca

  • Strona główna
  • Polityka prywatności
  • Kontakt
  • Strony partnerskie

Kategorie

  • Aktualności
  • Aktualności
  • Aktualności
  • Aktualności
  • Bez kategorii
  • BIBLIOTEKA WYDAŃ
  • Gry
  • KSIĄŻKI
  • Perełki 2019
  • Perełki 2020
  • Perełki 2021
  • Perełki 2021 – Gwiazdka – nominacje
  • Perełki 2022
  • Perełki 2022 – nominacje
  • Perełki 2022 – Gwiazdka – nominacje
  • Perełki 2023
  • Perełki 2023 Wiosna/Lato – nominacje
  • Produkty na licencji
  • Raporty
  • TRENDY I ANALIZY
  • Współprace
  • Young adult
  • Zabawki

W numerze

Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 4/2025
BIBLIOTEKA WYDAŃ

Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 4/2025

SPIS TREŚCI WIADOMOŚCI 6 ‣ Rada i parlament porozumiały się w sprawie przepisów o bezpieczniejszych zabawkach7 ‣ PM SHOWCASE DAY ...

22 kwietnia 2025
Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 3/2025
BIBLIOTEKA WYDAŃ

Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 3/2025

Spis treści: WIADOMOŚCI Biedronka rozpoczyna działalność na Słowacji – s. 6TikTok Shop zyskuje na popularności – s. 6Noski Noski – ...

17 marca 2025
Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 2/2025
BIBLIOTEKA WYDAŃ

Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 2/2025

SPIS TREŚCI WIADOMOŚCI Wpływ nowych ceł na rynek zabawek w USA – 6Indie walczą o pozycję lidera w branży zabawek ...

17 lutego 2025
Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 1/2025
BIBLIOTEKA WYDAŃ

Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 1/2025

Spis treści: WIADOMOŚCI Lojalny jak polski konsument – 6EUDR: Europejskie Rozporządzenie o Wylesianiu EUDR odroczone o rok – 8E-commerce 2025 ...

26 stycznia 2025

© 2019 zpkinfo.pl, ul. St. Kierbedzia 4, 00-728 Warszawa, Polska, +48 (22) 50 65 852, wspolpraca@zpkinfo.pl

Brak wyników
Zobacz wszystkie
  • ZABAWKI i GRY
    • Aktualności
    • Zabawki
    • Gry
    • Elektronika
    • Akcesoria i kosmetyki
    • Perełki
      • Perełki 2019
      • Perełki 2020
      • Perełki 2021
      • Perełki 2021 – Gwiazdka – nominacje
      • Perełki 2022
      • Perełki 2022 – nominacje
      • Perełki 2022 – Gwiazdka – nominacje
      • Perełki 2023
      • Perełki 2023 Wiosna/Lato – nominacje
  • PAPIERNICZE i ORGANIZACJA
    • Aktualności
    • Szkolne
    • Papiernicze
    • Kreatywne
    • Rysowanie i malowanie
    • Kaligrafia
    • Upominki i dekoracje
    • Akcesoria i gadżety
    • Luksusowe artykuły piśmienne
  • KSIĄŻKI
    • Aktualności
    • Aktywizujące i kolorowanki
    • Dla dzieci
    • Young adult
  • LICENCJE
    • Aktualności
    • Produkty na licencji
    • Gaming na licencji
    • Współprace
    • Popkultura
  • TRENDY I ANALIZY
    • Raporty
  • BIBLIOTEKA WYDAŃ
  • SKLEP

© 2019 zpkinfo.pl, ul. St. Kierbedzia 4, 00-728 Warszawa, Polska, +48 (22) 50 65 852, wspolpraca@zpkinfo.pl

Używamy ciasteczek, aby zapewnić najlepszą jakość korzystania z naszej witryny.

Możesz dowiedzieć się więcej o tym, jakich ciasteczek używamy, lub wyłączyć je w .

Zabawki Papier Książki
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.

Ściśle niezbędne ciasteczka

Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.

Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.

Ciasteczka stron trzecich

Ta strona korzysta z Google Analytics do gromadzenia anonimowych informacji, takich jak liczba odwiedzających i najpopularniejsze podstrony witryny.

Włączenie tego ciasteczka pomaga nam ulepszyć naszą stronę internetową.

Najpierw włącz ściśle niezbędne ciasteczka, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje!

Polityka prywatności

Więcej informacji o naszej Polityce prywatności