Zabawki Papier Książki
  • ZABAWKI
    • Zabawki – newsy i zapowiedzi
    • Zabawki – nowości i rekomendacje
    • Perełki
      • Perełki 2023
      • Perełki 2022
      • Perełki 2021
      • Perełki 2020
      • Perełki 2019
  • GRY
    • Gry – newsy i zapowiedzi
    • Gry – nowości i rekomendacje
  • PAPIERNICZE I SZKOŁA
    • Art. papiernicze – newsy i zapowiedzi
    • Wyprawka szkolna – nowości i rekomendacje
    • Biuro i organizacja – nowości i rekomendacje
    • Kreatywne i plastyczne – nowości i rekomendacje
    • Gadżety i breloczki – nowości i rekomendacje
  • KSIĄŻKI
    • Książki – newsy i zapowiedzi
    • Książki – nowości i rekomendacje
  • LICENCJE
    • Licencje – newsy i zapowiedzi
    • Produkty licencyjne – nowości i rekomendacje
  • TRENDY i BIZNES
    • Newsy z rynku handlowego
    • Strefa wiedzy
    • Porady
    • Raporty i badania
    • Videocasty ZPK
    • Webinary ZPK
    • Wydarzenia
  • PREZENTACJE
    • Katalogi i prezentacja marek
    • Nowości i prezentacje marek (webinary)
  • MAGAZYN ZPK
    • Biblioteka wydań
    • Sklep
  • ZABAWKI
    • Zabawki – newsy i zapowiedzi
    • Zabawki – nowości i rekomendacje
    • Perełki
      • Perełki 2023
      • Perełki 2022
      • Perełki 2021
      • Perełki 2020
      • Perełki 2019
  • GRY
    • Gry – newsy i zapowiedzi
    • Gry – nowości i rekomendacje
  • PAPIERNICZE I SZKOŁA
    • Art. papiernicze – newsy i zapowiedzi
    • Wyprawka szkolna – nowości i rekomendacje
    • Biuro i organizacja – nowości i rekomendacje
    • Kreatywne i plastyczne – nowości i rekomendacje
    • Gadżety i breloczki – nowości i rekomendacje
  • KSIĄŻKI
    • Książki – newsy i zapowiedzi
    • Książki – nowości i rekomendacje
  • LICENCJE
    • Licencje – newsy i zapowiedzi
    • Produkty licencyjne – nowości i rekomendacje
  • TRENDY i BIZNES
    • Newsy z rynku handlowego
    • Strefa wiedzy
    • Porady
    • Raporty i badania
    • Videocasty ZPK
    • Webinary ZPK
    • Wydarzenia
  • PREZENTACJE
    • Katalogi i prezentacja marek
    • Nowości i prezentacje marek (webinary)
  • MAGAZYN ZPK
    • Biblioteka wydań
    • Sklep
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Zabawki Papier Książki
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Home TRENDY i BIZNES Raporty i badania

Jak skutecznie zarządzać punktami styku pomiędzy klientem a marką?

25 września 2019
w Raporty i badania
Reading Time:5 mins read
A A
Jak skutecznie zarządzać punktami styku pomiędzy klientem a marką?

Lepsze efekty sprzedażowe można uzyskać doskonaląc doświadczenie zakupowe swoich klientów niż wyłącznie konkurując ceną. W branży retail, jak w żadnej innej kluczem do sukcesu jest właściwe zarządzanie komunikacją, a mówiąc konkretniej punktami styku pomiędzy klientem a marką w procesie zakupowym – pisze Maciej Kaczorek, Senior Sales Manager w firmie Infobip.

Według ustaleń raportu Total Consumer Report przygotowanego przez Nielsena aż 86 procent klientów, jest gotowych zapłacić więcej za dany produkt czy usługę, aby otrzymać pozytywne doświadczenia związane z zakupem danego produktu lub usługi. Co więcej, aż 89% kupujących przeniosło się do konkurencji ze względu na złą obsługę.

Klient nasz pan

Dzisiaj każdy uczestnik polskiego rynku stara się możliwie najlepiej dbać o zadowolenie klienta. Potwierdza to m.in. raport „[Cyfrowy] klient nasz pan” zrealizowany w drugim kwartale 2018 roku przez firmę KPMG. Wynika z niego, że potrzeby polskich konsumentów, jeśli chodzi o doświadczenia zakupowe, nie różnią się specjalnie od potrzeb klientów np. w USA czy Wielkiej Brytanii oraz że kluczowy wpływ na zmianę oczekiwań klientów ma postępująca cyfryzacja.

Oznacza to, że Polacy stają się coraz bardziej dojrzałymi, a co za tym idzie wymagającymi konsumentami. Żądają od marek cyfrowych rozwiązań, które są wygodne, szybkie i proste w obsłudze, a kluczem do ich serc jest zaawansowana personalizacja. Co ważne, firmy, które zapewnią najlepsze doświadczenia mogą liczyć na wyższe profity niż konkurenci. Jest o co walczyć. Analizy KPMG pokazały, że dynamika wzrostu przychodów liderów w oferowaniu doświadczeń klienckich, była w latach 2015-2017 średnio większa o 9 punktów procentowych. I to każdego roku!

I tutaj pojawia się wyzwanie dla firm, polegające na skutecznym zarządzaniu punktami styku z klientami. Ten proces obejmuje szereg konkretnych elementów, ale co bardzo istotne, dla każdego kupującego mogą być one inne. Możemy tutaj wymienić chociaż kilka z nich: sposób dostawy, śledzenie przesyłek, załatwianie reklamacji, sposób płatności, dostępność produktów. Każda z tych spraw może potencjalnie generować zapytania ze strony klientów lub oczekiwania informacji na temat jej statusu.

Każda marka ma do dyspozycji cały szereg kanałów i narzędzi za pośrednictwem których może prowadzić komunikację z klientami. W wielu przypadkach oznacza to konieczność zaangażowania wielu dostawców usług takich jak e-mail, SMS, powiadomienia głosowe, komunikatory, powiadomienia PUSH. Z takiej układanki może powstać zbyt skomplikowana sieć komunikacyjna, która będzie negatywnie wpływać na doświadczenia klientów.

Co należy zatem zrobić, aby komunikacja była bardziej spersonalizowana? Jak sprawić, aby klient poczuł, że bierze udział w rozmowie z marką, a nie jest sprowadzony wyłącznie do roli odbiorcy wiadomości? I najważniejsze, w jaki sposób komunikacja może sprawić, że klient będzie do nas wracał?

Uporządkowana komunikacja

Klient powinien mieć możliwość decydowania w jaki sposób komunikuje się z marką. To jego prawo, które później skutecznie egzekwuje np. wypisując się z list dystrybucyjnych, lub – co gorsza – rezygnując z usług danej firmy. Spersonalizowana, skuteczna komunikacja to taka, w której właściwe komunikaty kierowane są właściwymi kanałami, najlepiej tymi wskazanymi przez klienta. 

Najbardziej efektywna jest komunikacja prowadzona poprzez jedną platformę łączącą wszystkie kanały. Pod pojęciem platformy należy rozumieć aplikację dostępną przez każdą przeglądarkę internetową lub pełną jej funkcjonalność udostępnioną za pośrednictwem API np. systemom CRM w firmie.

Na jednej platformie możemy uzyskać pełny obraz klienta z całą historią jego kontaktów oraz informacjami, które mogą pomóc firmie skutecznie go obsłużyć lub rozwiązać jego problem.  Poza tym rozwiązanie to pozwala zapanować nad całością komunikacji i sprawnie zarządzać wszystkimi punktami styku z klientami w procesie zakupowym. To również szansa na ograniczenie kosztów i co najważniejsze na wzrost przychodów. I to nie byle jaki, o czym świadczą np. wyniki przedstawionego powyżej raportu KPMG.

Mnogość systemów, uczestników procesu zakupowego oraz informacji nie daje wielkiej szansy na oferowanie dobrego doświadczenia zakupowego. Wiele marek wciąż oczekuje, że klient zapamięta wszystkie wcześniejsze konwersacje, komunikaty i udzielone informacje. A to błąd. Najlepiej byłoby, gdyby firma w pojedynczym kontakcie potrafiła rozwiązać jego problem. Aby tak się stało, koniecznie jest skoncentrowanie wszystkich informacji w jednym punkcie.

Czas na WhatsApp

Jedną z usług dostępnych komercyjnie na platformie jest WhatsApp, który już niedługo zrobi prawdziwą furorę na polskim rynku.

Komunikator, który właściwie wszyscy znają, jest w powszechnym użyciu i zdecydowanie nadszedł czas, żeby zaczął być powszechnie wykorzystywany przez biznes. W Polsce jest to druga, po Messengerze najczęściej używana aplikacja komunikacyjna. Korzysta z niej około 35 proc. użytkowników i liczba ta stale rośnie.

Jeśli chodzi o strukturę wiadomości, to mamy tutaj cztery najważniejsze elementy: personalizacja wysyłanych komunikatów, szyfrowanie (WhatsApp jest naprawdę bezpieczny, co potwierdzają testy i opinie ekspertów), dwukierunkowość (oferuje rozmowę, a nie komunikat), a także Rich Content, czyli możliwość przesłania zdjęcia produktu, dokumentu, kuponu, mapy itd.

Ten komunikator ma pewne ograniczenia, które paradoksalnie, oferują ogromną wartość w komunikacji biznesowej. Mianowicie Whatsapp nie zezwala na jakąkolwiek komunikację promocyjną lub marketingową. W grę wchodzi wyłącznie komunikacja operacyjna i transakcyjna.

Oznacza to, że tym kanałem można przesyłać tylko ważne komunikaty związane z procesem zakupowym, na które klienci czekają. Takie podejście powoduje, że skuteczność WhatsApp jest ogromna, podobnie jak możliwości zaawansowanego personalizowania przekazu.

Poza tym wszystkie wiadomości w zakresie struktury i treści przed wysłaniem muszą być zaakceptowane przez WhatsApp, co wpływa pozytywnie na porządek i jakość komunikatów, które są jeszcze bardziej czytelne dla klientów. Co istotne, te ograniczenia dotyczą wyłącznie biznesu. Odbiorcy, czyli użytkownicy WhatsApp mogą kontaktować się z marką bez jakichkolwiek przeszkód.

Autor: Maciej Kaczorek, Senior Sales Manager, Infobip

Tagi: aplikacjaBiznesCyfryzacjae-mailfirmaKomunikacjakonsumentKPMGmaciej kaczorekmessengerprzeglądarkaRaportUSAwhatsappWzrostZarządzanie

PowiązaneWpisy

Biznes na Plusie 2025 – Twoja szansa na sukces w sezonie świątecznym
Raporty i badania

Biznes na Plusie 2025 – Twoja szansa na sukces w sezonie świątecznym

2 miesiące temu

Zobacz premiery na Gwiazdkę 2025 jako pierwszy!Tylko u nas –...

Więcej
Lojalny jak polski klient. Jak sklepy budują więź z kupującym
Raporty i badania

Lojalny jak polski klient. Jak sklepy budują więź z kupującym

2 miesiące temu

Z badania EY Future Consumer Index wynika, że aż 45%...

Więcej
Następny
„JAZDA OBOWIĄZKOWA” NA DOC LAB POLAND HOT SELECTION 2019

„JAZDA OBOWIĄZKOWA” NA DOC LAB POLAND HOT SELECTION 2019

Ostatnie wpisy

Trefl podejmie próbę bicia rekordu Guinnessa

Trefl podejmie próbę bicia rekordu Guinnessa

18 lipca 2025

Ruszyła sprzedaż biletów na największe wydarzenie puzzlowe w Polsce! W weekend 9-10 sierpnia w Hali Urania w Olsztynie zgromadzą się...

Nowa linia figurek akcji Mattel z filmu „Jurassic World: Odrodzenie” już dostępna

Nowa linia figurek akcji Mattel z filmu „Jurassic World: Odrodzenie” już dostępna

5 lipca 2025

Zainspirowana najnowszą kinową superprodukcją „Jurassic World: Odrodzenie”, nowa linia figurek od Mattel przenosi dzieci prosto w sam środek ekscytującej przygody....

Kids’ Time 2026 – nowy wymiar branży dziecięcej! Rozszerzona formuła, nowe strefy i jeszcze więcej możliwości biznesowych

Kids’ Time 2026 – nowy wymiar branży dziecięcej! Rozszerzona formuła, nowe strefy i jeszcze więcej możliwości biznesowych

26 czerwca 2025

Międzynarodowe Targi Zabawek i Artykułów dla Dzieci i Rodziców Kids’ Time powracają w dniach 17–19 lutego 2026 roku w Targach...

Temu, Shein i… koniec uczciwej konkurencji? Branża mówi „dość!”

Temu, Shein i… koniec uczciwej konkurencji? Branża mówi „dość!”

18 czerwca 2025

Czy zabawka za 5 zł może być bezpieczna? A czy polski producent ma równe szanse z firmą, która nie bada...

Kategorie

  • Art. papiernicze – newsy i zapowiedzi
  • Bez kategorii
  • Biblioteka wydań
  • Gry – newsy i zapowiedzi
  • Gry – nowości i rekomendacje
  • KSIĄŻKI
  • Książki – newsy i zapowiedzi
  • Książki – nowości i rekomendacje
  • Licencje – newsy i zapowiedzi
  • MAGAZYN ZPK
  • Newsy z rynku handlowego
  • Perełki 2019
  • Perełki 2020
  • Perełki 2021
  • Perełki 2021 – Gwiazdka – nominacje
  • Perełki 2022
  • Perełki 2022 – nominacje
  • Perełki 2022 – Gwiazdka – nominacje
  • Perełki 2023
  • Perełki 2023 Wiosna/Lato – nominacje
  • Produkty licencyjne – nowości i rekomendacje
  • Raporty i badania
  • TRENDY i BIZNES
  • Videocasty ZPK
  • Wydarzenia
  • Zabawki – newsy i zapowiedzi
  • Zabawki – nowości i rekomendacje

Współpracujemy

Nawigacja

  • Strona główna
  • Polityka prywatności
  • Kontakt
  • Strony partnerskie

W numerze

Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 4/2025
Biblioteka wydań

Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 4/2025

SPIS TREŚCI WIADOMOŚCI 6 ‣ Rada i parlament porozumiały się w sprawie przepisów o bezpieczniejszych zabawkach7 ‣ PM SHOWCASE DAY ...

22 kwietnia 2025
Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 3/2025
Biblioteka wydań

Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 3/2025

Spis treści: WIADOMOŚCI Biedronka rozpoczyna działalność na Słowacji – s. 6TikTok Shop zyskuje na popularności – s. 6Noski Noski – ...

17 marca 2025
Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 2/2025
Biblioteka wydań

Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 2/2025

SPIS TREŚCI WIADOMOŚCI Wpływ nowych ceł na rynek zabawek w USA – 6Indie walczą o pozycję lidera w branży zabawek ...

17 lutego 2025
Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 1/2025
Biblioteka wydań

Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 1/2025

Spis treści: WIADOMOŚCI Lojalny jak polski konsument – 6EUDR: Europejskie Rozporządzenie o Wylesianiu EUDR odroczone o rok – 8E-commerce 2025 ...

26 stycznia 2025

© 2025 zpkinfo.pl, ul. Ku Wiśle 7, 00-707 Warszawa, Polska, +48 (22) 50 65 852, wspolpraca@zpkinfo.pl

Brak wyników
Zobacz wszystkie
  • ZABAWKI
    • Zabawki – newsy i zapowiedzi
    • Zabawki – nowości i rekomendacje
    • Perełki
      • Perełki 2023
      • Perełki 2022
      • Perełki 2021
      • Perełki 2020
      • Perełki 2019
  • GRY
    • Gry – newsy i zapowiedzi
    • Gry – nowości i rekomendacje
  • PAPIERNICZE I SZKOŁA
    • Art. papiernicze – newsy i zapowiedzi
    • Wyprawka szkolna – nowości i rekomendacje
    • Biuro i organizacja – nowości i rekomendacje
    • Kreatywne i plastyczne – nowości i rekomendacje
    • Gadżety i breloczki – nowości i rekomendacje
  • KSIĄŻKI
    • Książki – newsy i zapowiedzi
    • Książki – nowości i rekomendacje
  • LICENCJE
    • Licencje – newsy i zapowiedzi
    • Produkty licencyjne – nowości i rekomendacje
  • TRENDY i BIZNES
    • Newsy z rynku handlowego
    • Strefa wiedzy
    • Porady
    • Raporty i badania
    • Videocasty ZPK
    • Webinary ZPK
    • Wydarzenia
  • PREZENTACJE
    • Katalogi i prezentacja marek
    • Nowości i prezentacje marek (webinary)
  • MAGAZYN ZPK
    • Biblioteka wydań
    • Sklep

© 2025 zpkinfo.pl, ul. Ku Wiśle 7, 00-707 Warszawa, Polska, +48 (22) 50 65 852, wspolpraca@zpkinfo.pl

Używamy ciasteczek, aby zapewnić najlepszą jakość korzystania z naszej witryny.

Możesz dowiedzieć się więcej o tym, jakich ciasteczek używamy, lub wyłączyć je w .

Zabawki Papier Książki
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.

Ściśle niezbędne ciasteczka

Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.

Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.

Ciasteczka stron trzecich

Ta strona korzysta z Google Analytics do gromadzenia anonimowych informacji, takich jak liczba odwiedzających i najpopularniejsze podstrony witryny.

Włączenie tego ciasteczka pomaga nam ulepszyć naszą stronę internetową.

Najpierw włącz ściśle niezbędne ciasteczka, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje!

Polityka prywatności

Więcej informacji o naszej Polityce prywatności