Zabawki Papier Książki
  • ZABAWKI
    • Zabawki – newsy i zapowiedzi
    • Zabawki – nowości i rekomendacje
    • Perełki
      • Perełki 2023
      • Perełki 2022
      • Perełki 2021
      • Perełki 2020
      • Perełki 2019
  • GRY
    • Gry – newsy i zapowiedzi
    • Gry – nowości i rekomendacje
  • PAPIERNICZE I SZKOŁA
    • Art. papiernicze – newsy i zapowiedzi
    • Wyprawka szkolna – nowości i rekomendacje
    • Biuro i organizacja – nowości i rekomendacje
    • Kreatywne i plastyczne – nowości i rekomendacje
    • Gadżety i breloczki – nowości i rekomendacje
  • KSIĄŻKI
    • Książki – newsy i zapowiedzi
    • Książki – nowości i rekomendacje
  • LICENCJE
    • Licencje – newsy i zapowiedzi
    • Produkty licencyjne – nowości i rekomendacje
  • TRENDY i BIZNES
    • Newsy z rynku handlowego
    • Strefa wiedzy
    • Porady
    • Raporty i badania
    • Videocasty ZPK
    • Webinary ZPK
    • Wydarzenia
  • PREZENTACJE
    • Katalogi i prezentacja marek
    • Nowości i prezentacje marek (webinary)
  • MAGAZYN ZPK
    • Biblioteka wydań
    • Sklep
  • ZABAWKI
    • Zabawki – newsy i zapowiedzi
    • Zabawki – nowości i rekomendacje
    • Perełki
      • Perełki 2023
      • Perełki 2022
      • Perełki 2021
      • Perełki 2020
      • Perełki 2019
  • GRY
    • Gry – newsy i zapowiedzi
    • Gry – nowości i rekomendacje
  • PAPIERNICZE I SZKOŁA
    • Art. papiernicze – newsy i zapowiedzi
    • Wyprawka szkolna – nowości i rekomendacje
    • Biuro i organizacja – nowości i rekomendacje
    • Kreatywne i plastyczne – nowości i rekomendacje
    • Gadżety i breloczki – nowości i rekomendacje
  • KSIĄŻKI
    • Książki – newsy i zapowiedzi
    • Książki – nowości i rekomendacje
  • LICENCJE
    • Licencje – newsy i zapowiedzi
    • Produkty licencyjne – nowości i rekomendacje
  • TRENDY i BIZNES
    • Newsy z rynku handlowego
    • Strefa wiedzy
    • Porady
    • Raporty i badania
    • Videocasty ZPK
    • Webinary ZPK
    • Wydarzenia
  • PREZENTACJE
    • Katalogi i prezentacja marek
    • Nowości i prezentacje marek (webinary)
  • MAGAZYN ZPK
    • Biblioteka wydań
    • Sklep
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Zabawki Papier Książki
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Home TRENDY i BIZNES Raporty i badania

Najpopularniejsze produkty na listach zakupowych Polaków w pierwszych tygodniach kwarantanny

22 kwietnia 2020
w Raporty i badania
Reading Time:6 mins read
A A
Najpopularniejsze produkty na listach zakupowych Polaków  w pierwszych tygodniach kwarantanny

Wybuch pandemii COVID-19 istotnie wpłynął na każdą sferę życia społecznego i gospodarczego. Na tle innych branż handel produktami FMCG radzi sobie całkiem dobrze. Ograniczenia wprowadzone przez sieci handlowe determinują jednak wyraźnie zmiany w zachowaniach konsumentów. Listonic przeanalizował ścieżkę zakupową użytkowników w pierwszych tygodniach wybuchu epidemii. Z danych pochodzących z aplikacji mobilnej wynika, że średni wzrost dodań produktów do list w pierwszym tygodniu ograniczeń wyniósł aż 150%.

Zagrożenie epidemiczne w Polsce i liczne ograniczenia wprowadzone przez Rząd, aby uchronić społeczeństwo przed rozprzestrzenianiem się wirusa sprawiły, że Polacy szturmem ruszyli na sklepy spożywcze i masowo robili zakupy. W pierwszym tygodniu kwarantanny (9-15 marca) konsumenci postawili na zakup najpotrzebniejszych produktów, jak ryż, kasza, mąka, mleko gotowe sosy w słoikach, dżemy i pieczywo. Łączna ilość dodanych produktów w tym tygodniu wzrosła do 150% w stosunku do średniej ze stycznia i lutego. Dodatkowe ograniczenia wprowadzone w drugim tygodniu kwarantanny (15-22 marca) sprawiły, że użytkownicy Listonic postawili na poprawę komfortu życia, planując zakup przekąsek (czekolada, batony, ciastka), półproduktów do wypieków (cukier waniliowy, proszek do pieczenia) czy alkoholi (cydr, piwo, wino). Poza artykułami spożywczymi zaobserwowano również wzrost w kategoriach produktów związanych ze sprzątaniem, urządzaniem mieszkań, ogrodów, a także wśród artykułów kosmetycznych i do pielęgnacji ciała.

Zakupy spożywcze 

W pierwszym tygodniu kwarantanny na czele najczęściej wybieranych produktów spożywczych uplasowały się artykuły sypkie typu kasza (215%), makaron (204%), ryż (246%), mąka (255%), a więc produkty pierwszej potrzeby z długim terminem ważności. Zmiana w zainteresowaniu tymi produktami nastąpiła tydzień później. Gwałtowny spadek w dodawaniu produktów sypkich o ponad 100% związany jest z zaopatrzeniem konsumentów w te produkty wcześniej. W drugim tygodniu kwarantanny ilość mąki spadła do 166%, ryżu do 98%, makaronu do 98% i kaszy do 95%.

Desery i wypieki 

Na szczególną uwagę zasługują produkty z kategorii desery i wypieki. W pierwszym tygodniu epidemii zainteresowanie artykułami ciasta i dodatki wyniosło 248%, kisiel skoczył do 277%, natomiast proszek do pieczenia do 197%. W drugim tygodniu epidemii kategoria zyskała jeszcze większy wzrost – galaretki z 139% wzrosły na 190%, cukier waniliowy z 134% w pierwszym tygodniu wzrósł do 215% natomiast proszek do pieczenia do 270%. Wzrost w tej kategorii jest wynikiem zamknięcia niektórych punktów cukierniczych i piekarni oraz większej aktywności konsumentów w kuchni.

Przekąski 

W pierwszym tygodniu epidemii sprzedaż przekąsek wzrosła w niewielkim stopniu. Drugi tydzień zaostrzeń pokazał, że konsumenci bardziej skupili się na produktach poprawiających samopoczucie. Użytkownicy częściej dodawali do list czekoladę (184%), batony (153%), ciastka (173%) oraz gumy, żelki czy lizaki (175%). Zainteresowanie przekąskami wzrosło średnio o 36%, co jest o tyle istotne, że przekąski zaliczamy do zakupów „impulsywnych”, których zazwyczaj nie planujemy. Ich zintensyfikowana obecność na listach zakupów świadczy o zmianie w podejściu Polaków do dokładniejszego planowania zakupów.

Nabiał, sery i masła

Zgodnie z przewidywaniami, w pierwszym tygodniu epidemii kategoria nabiał odnotowała jedne z największych wzrostów. Maksymalne zainteresowanie budziło mleko (148%), jajka (135%), sery żółte (139%) oraz masła i margaryny (163%).  W drugim tygodniu konsumenci częściej interesowali się takimi artykułami, jak desery i serki (159%), śmietana (13%), kefiry (130%) oraz ser biały (147%), co może potwierdzać tendencję do spędzania większej ilości czasu w kuchni przy robieniu domowych wypieków.

Przetwory 

Pierwszy tydzień epidemii to gwałtowny wzrost kategorii przetworów. Zainteresowanie dżemami skoczyło do 212%, przeciery zyskały 161%. W drugim tygodniu kwarantanny liczba przetworów na listach zakupów spadła średnio o ok. 42%.

Dodatki do dań, sosy i fixy

Wzrost wszystkich kategorii w pierwszym tygodniu kwarantanny wpłynął również na artykuły z kategorii dodatków do dań, sosów oraz fixów. Największy wzrost zainteresowania przypadł na sosy w słoikach (201%) oraz kostki rosołowe i buliony (164%). Produkty te w drugim tygodniu straciły na uwadze konsumentów, natomiast na popularności zyskały ketchupy (154%), musztardy (149%) oraz majonezy (143%). Jedynymi produktami w tej kategorii, które tracą na zainteresowaniu w ciągu kwarantanny, są przyprawy. W pierwszym tygodniu ich zainteresowanie wynosiło 92%, a w drugim już 89%.

Alkohol 

W pierwszym tygodniu kwarantanny alkohol nie wzbudzał większego zainteresowania konsumentów. Kategoria napojów wysokoprocentowych notowała w pierwszym tygodniu niewielkie wzrosty, a w przypadku cydru – spadek. Trend ten zmienił się tydzień później. Największy wzrost zaliczył cydr (205%), a zaraz potem piwo (166%) oraz wino (138%).

Zakupy drogeryjne

Nie jest niespodzianką wysoki wzrost zainteresowania środkami dezynfekcyjnymi (565%), mydłami, płynami i żelami pod prysznic (251%) czy papierem toaletowym (239%). Konsumenci zaopatrzeni w najpotrzebniejsze artykuły chemii gospodarczej, w drugim tygodniu chętniej dodawali do swoich list produkty poprawiające ich samopoczucie i wygląd. Wzrosło zainteresowanie artykułami do golenia (124%) i odświeżaczami powietrza (96%). Dużo czasu wolnego i nuda sprawiła, że konsumenci zaczęli masowo sprzątać swoje domy, dlatego wzrosło również zainteresowanie mleczkami do czyszczenia (141%).

Pełna analiza dostępna TUTAJ.

Raport „Sieci handlowe 2019” do pobrania TUTAJ.

Tagi: alkoholbatonbulionchemiaczekoladadeserdeserydżemepidemiagumakisielkomfortkuchnialistoniclizakmajonezmąkamakaronmargarynaniespodziankapandemiaPapierpłynprzecierprzekąskasieci handlowesklepsłoikŚmietanaspożywczywiruswypiekiZakupyzakupy spożywcze

PowiązaneWpisy

Biznes na Plusie 2025 – Twoja szansa na sukces w sezonie świątecznym
Raporty i badania

Biznes na Plusie 2025 – Twoja szansa na sukces w sezonie świątecznym

3 tygodnie temu

Zobacz premiery na Gwiazdkę 2025 jako pierwszy!Tylko u nas –...

Więcej
Lojalny jak polski klient. Jak sklepy budują więź z kupującym
Raporty i badania

Lojalny jak polski klient. Jak sklepy budują więź z kupującym

3 tygodnie temu

Z badania EY Future Consumer Index wynika, że aż 45%...

Więcej
Następny
Minister edukacji narodowej: Rozważamy rezygnację z ustnych matur i przygotowujemy się do ewentualnej nauki zdalnej od nowego roku szkolnego

Minister edukacji narodowej: Rozważamy rezygnację z ustnych matur i przygotowujemy się do ewentualnej nauki zdalnej od nowego roku szkolnego

Ostatnie wpisy

Monster High wkracza do świata Playmobil!

Monster High wkracza do świata Playmobil!

3 czerwca 2025

Jesienią 2025 roku w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce (EMEA) zadebiutują zestawy Playmobil inspirowane marką Monster High™. Kultowe...

LEGO i Gabby’s Dollhouse razem na wielkim ekranie i w klockowej odsłonie!

LEGO i Gabby’s Dollhouse razem na wielkim ekranie i w klockowej odsłonie!

2 czerwca 2025

Fani Gabby i jej futrzanych przyjaciół mogą zacierać ręce – nadchodzą nowe zestawy LEGO® inspirowane filmem „Gabby’s Dollhouse: The Movie”!...

Kaufland w świecie Minecraft – kolejny krok w kierunku generacji Z

Kaufland w świecie Minecraft – kolejny krok w kierunku generacji Z

1 czerwca 2025

Kaufland uruchomił własny, wirtualny świat w grze Minecraft, łącząc rozrywkę i zakupy w nowatorski sposób. Projekt skierowany m.in. do pokolenia...

Targi Stationery & Paper Expo 2025: Nowe perspektywy dla branży papierniczej i biurowej w Arabii Saudyjskiej

Targi Stationery & Paper Expo 2025: Nowe perspektywy dla branży papierniczej i biurowej w Arabii Saudyjskiej

31 maja 2025

W dniach 16–18 września 2025 roku w Riyadh Front Exhibition & Conference Center odbędzie się Stationery & Paper Expo –...

Kategorie

  • Art. papiernicze – newsy i zapowiedzi
  • Bez kategorii
  • Biblioteka wydań
  • Gry – nowości i rekomendacje
  • KSIĄŻKI
  • Książki – newsy i zapowiedzi
  • Książki – nowości i rekomendacje
  • Licencje – newsy i zapowiedzi
  • MAGAZYN ZPK
  • Newsy z rynku handlowego
  • Perełki 2019
  • Perełki 2020
  • Perełki 2021
  • Perełki 2021 – Gwiazdka – nominacje
  • Perełki 2022
  • Perełki 2022 – nominacje
  • Perełki 2022 – Gwiazdka – nominacje
  • Perełki 2023
  • Perełki 2023 Wiosna/Lato – nominacje
  • Produkty licencyjne – nowości i rekomendacje
  • Raporty i badania
  • TRENDY i BIZNES
  • Zabawki – newsy i zapowiedzi
  • Zabawki – nowości i rekomendacje

Współpracujemy

Nawigacja

  • Strona główna
  • Polityka prywatności
  • Kontakt
  • Strony partnerskie

W numerze

Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 4/2025
Biblioteka wydań

Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 4/2025

SPIS TREŚCI WIADOMOŚCI 6 ‣ Rada i parlament porozumiały się w sprawie przepisów o bezpieczniejszych zabawkach7 ‣ PM SHOWCASE DAY ...

22 kwietnia 2025
Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 3/2025
Biblioteka wydań

Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 3/2025

Spis treści: WIADOMOŚCI Biedronka rozpoczyna działalność na Słowacji – s. 6TikTok Shop zyskuje na popularności – s. 6Noski Noski – ...

17 marca 2025
Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 2/2025
Biblioteka wydań

Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 2/2025

SPIS TREŚCI WIADOMOŚCI Wpływ nowych ceł na rynek zabawek w USA – 6Indie walczą o pozycję lidera w branży zabawek ...

17 lutego 2025
Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 1/2025
Biblioteka wydań

Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 1/2025

Spis treści: WIADOMOŚCI Lojalny jak polski konsument – 6EUDR: Europejskie Rozporządzenie o Wylesianiu EUDR odroczone o rok – 8E-commerce 2025 ...

26 stycznia 2025

© 2025 zpkinfo.pl, ul. Ku Wiśle 7, 00-707 Warszawa, Polska, +48 (22) 50 65 852, wspolpraca@zpkinfo.pl

Brak wyników
Zobacz wszystkie
  • ZABAWKI
    • Zabawki – newsy i zapowiedzi
    • Zabawki – nowości i rekomendacje
    • Perełki
      • Perełki 2023
      • Perełki 2022
      • Perełki 2021
      • Perełki 2020
      • Perełki 2019
  • GRY
    • Gry – newsy i zapowiedzi
    • Gry – nowości i rekomendacje
  • PAPIERNICZE I SZKOŁA
    • Art. papiernicze – newsy i zapowiedzi
    • Wyprawka szkolna – nowości i rekomendacje
    • Biuro i organizacja – nowości i rekomendacje
    • Kreatywne i plastyczne – nowości i rekomendacje
    • Gadżety i breloczki – nowości i rekomendacje
  • KSIĄŻKI
    • Książki – newsy i zapowiedzi
    • Książki – nowości i rekomendacje
  • LICENCJE
    • Licencje – newsy i zapowiedzi
    • Produkty licencyjne – nowości i rekomendacje
  • TRENDY i BIZNES
    • Newsy z rynku handlowego
    • Strefa wiedzy
    • Porady
    • Raporty i badania
    • Videocasty ZPK
    • Webinary ZPK
    • Wydarzenia
  • PREZENTACJE
    • Katalogi i prezentacja marek
    • Nowości i prezentacje marek (webinary)
  • MAGAZYN ZPK
    • Biblioteka wydań
    • Sklep

© 2025 zpkinfo.pl, ul. Ku Wiśle 7, 00-707 Warszawa, Polska, +48 (22) 50 65 852, wspolpraca@zpkinfo.pl

Używamy ciasteczek, aby zapewnić najlepszą jakość korzystania z naszej witryny.

Możesz dowiedzieć się więcej o tym, jakich ciasteczek używamy, lub wyłączyć je w .

Zabawki Papier Książki
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.

Ściśle niezbędne ciasteczka

Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.

Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.

Ciasteczka stron trzecich

Ta strona korzysta z Google Analytics do gromadzenia anonimowych informacji, takich jak liczba odwiedzających i najpopularniejsze podstrony witryny.

Włączenie tego ciasteczka pomaga nam ulepszyć naszą stronę internetową.

Najpierw włącz ściśle niezbędne ciasteczka, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje!

Polityka prywatności

Więcej informacji o naszej Polityce prywatności