Zabawki Papier Książki
  • ZABAWKI
    • Zabawki – newsy i zapowiedzi
    • Zabawki – nowości i rekomendacje
    • Perełki
      • Perełki 2023
      • Perełki 2022
      • Perełki 2021
      • Perełki 2020
      • Perełki 2019
  • GRY
    • Gry – newsy i zapowiedzi
    • Gry – nowości i rekomendacje
  • PAPIERNICZE I SZKOŁA
    • Art. papiernicze – newsy i zapowiedzi
    • Wyprawka szkolna – nowości i rekomendacje
    • Biuro i organizacja – nowości i rekomendacje
    • Kreatywne i plastyczne – nowości i rekomendacje
    • Gadżety i breloczki – nowości i rekomendacje
  • KSIĄŻKI
    • Książki – newsy i zapowiedzi
    • Książki – nowości i rekomendacje
  • LICENCJE
    • Licencje – newsy i zapowiedzi
    • Produkty licencyjne – nowości i rekomendacje
  • TRENDY i BIZNES
    • Newsy z rynku handlowego
    • Strefa wiedzy
    • Porady
    • Raporty i badania
    • Videocasty ZPK
    • Webinary ZPK
    • Wydarzenia
  • PREZENTACJE
    • Katalogi i prezentacja marek
    • Nowości i prezentacje marek (webinary)
  • MAGAZYN ZPK
    • Biblioteka wydań
    • Sklep
  • ZABAWKI
    • Zabawki – newsy i zapowiedzi
    • Zabawki – nowości i rekomendacje
    • Perełki
      • Perełki 2023
      • Perełki 2022
      • Perełki 2021
      • Perełki 2020
      • Perełki 2019
  • GRY
    • Gry – newsy i zapowiedzi
    • Gry – nowości i rekomendacje
  • PAPIERNICZE I SZKOŁA
    • Art. papiernicze – newsy i zapowiedzi
    • Wyprawka szkolna – nowości i rekomendacje
    • Biuro i organizacja – nowości i rekomendacje
    • Kreatywne i plastyczne – nowości i rekomendacje
    • Gadżety i breloczki – nowości i rekomendacje
  • KSIĄŻKI
    • Książki – newsy i zapowiedzi
    • Książki – nowości i rekomendacje
  • LICENCJE
    • Licencje – newsy i zapowiedzi
    • Produkty licencyjne – nowości i rekomendacje
  • TRENDY i BIZNES
    • Newsy z rynku handlowego
    • Strefa wiedzy
    • Porady
    • Raporty i badania
    • Videocasty ZPK
    • Webinary ZPK
    • Wydarzenia
  • PREZENTACJE
    • Katalogi i prezentacja marek
    • Nowości i prezentacje marek (webinary)
  • MAGAZYN ZPK
    • Biblioteka wydań
    • Sklep
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Zabawki Papier Książki
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Home ZABAWKI Zabawki – newsy i zapowiedzi

Granie w gry wideo pomaga w rozwoju kariery zawodowej

3 grudnia 2020
w Zabawki – newsy i zapowiedzi
Reading Time:4 mins read
A A
Granie w gry wideo pomaga w rozwoju kariery zawodowej

Okazuje się, że granie w gry wideo może być przewagą kandydata w procesie rekrutacyjnym. Dlaczego? Ponieważ gracze, dzięki graniu zdobywają potrzebne i poszukiwane dziś przez firmy kompetencje miękkie. Aby to sprawdzić, ManpowerGroup przeanalizował ponad 11 tysięcy gier i przygotował ogólnodostępne narzędzie Gaming Skills Translator, które pozwala kandydatom na określenie kompetencji miękkich na podstawie ich gamingowych preferencji. Przykładowo osoby grające w World of Warcraft czy w Assassin’s Creed rozwijają umiejętność współpracy i komunikacji, a w Call of Duty oraz FIFA myślenie krytyczne i zdolność rozwiązywania problemów. Więcej w opublikowanym dziś opracowaniu ManpowerGroup „Game to Work”.

ManpowerGroup przeanalizował ponad 11 tysięcy gier reprezentujących 13 gatunków – począwszy od gier akcji/przygodowych, przez gry fabularne (tzw. RPG), kończąc na grach muzycznych i niezależnych (indie) – w celu identyfikacji umiejętności miękkich, które są rozwijane w każdej kategorii gier. Następnie opracował schemat w odniesieniu do kompetencji zawodowych. Wskazane zostały także grupy stanowisk, na których te umiejętności odgrywają najważniejszą rolę przy dopasowywaniu profilu kandydata do danego zawodu.– Wpływ gier na rozwój kompetencji miękkich to ważna informacja zarówno dla kandydatów, jak i dla firm, które w wyniku utrzymującego się mimo pandemii niedoboru talentów muszą szukać coraz bardziej kreatywnych metod dotarcia do potencjalnych pracowników. Kluczowe obecnie stają się holistyczne spojrzenie pracodawców na rynek pracy i ich otwartość na społeczność graczy, która może zmniejszyć deficyt pożądanych kompetencji – mówi Konrad Gandziarski, odpowiedzialny za rozwój obszaru outsourcingu usług IT w Experis.

– Gry wzmacniają zdolność uczenia się i spostrzegawczość, motywują do rozwoju oraz są przestrzenią do podejmowania ryzyka i rozwiązywania problemów. Granie w gry stwarza możliwości elastycznego reagowania na nieprzewidziane sytuacje i stawiania czoła wyzwaniom. A pracodawcy potrzebują osób, które potrafią dynamicznie działać w zmiennym otoczeniu. Pracowników, którzy swoim sprytem i niestandardowym podejściem są w stanie mierzyć się z wyzwaniami pojawiającym się w realnym otoczeniu. Złożone, symulowane środowiska gier wymagają ciągłego podejmowania decyzji, co jest ważną umiejętnością, zwłaszcza dla pracowników, którzy stają w obliczu zmian i muszą się do nich dostosować, aby ich zespoły odniosły sukces – dodaje ekspert Experis.

Gry z otwartym światem, jak np. Minecraft, The Legend of Zelda lub The Elder Scrolls pozwalają graczom na rozwój takich umiejętności jak kreatywność, współpraca, percepcja społeczna i koordynacja. To umiejętności szczególnie doceniane na takich stanowiskach jak inżynier elektryk, grafik czy szef kuchni lub kucharz. Z kolei osoby grające w gry akcji, przygodowe i RPG takie jak np. World of Warcraft, Assassin’s Creed, Monster Hunter czy Pokemon rozwijają umiejętność współpracy, komunikacji, rozwiązywania problemów, oceny i podejmowanie decyzji. Potencjalne dopasowanie zawodowe takiej osoby to asystent ds. administracyjnych, analityk finansowy lub menedżer w zespole obsługi klienta. W zestawieniu ManpowerGroup znalazły się również między innymi gry zespołowe, sportowe, wyścigowe jak Mario Kart, Rocket League, FIFA czy Call of Duty, które pozwalają doskonalić umiejętność myślenia krytycznego, współpracy, oceny i podejmowania decyzji oraz rozwiązywania problemów. To zdolności szczególnie cenione na takich stanowiskach jak pracownik opieki zdrowotnej, pakowacz, przedstawiciel lub kierownik call center.

ManpowerGroup_Game_to_Work.png

Jak przełożyć doświadczenie gamingowe na zdobyte kompetencje?

Gracze, którzy chcieliby sprawdzić, jak ich doświadczenie gamingowe wpływa na rozwój kompetencji, mogą skorzystać bezpłatnie z Gaming Skills Translatora. Narzędzie przekłada uzyskane informacje na umiejętności kluczowe na rynku pracy, które kandydat może zamieścić w swoich dokumentach aplikacyjnych lub wymienić je, jako mocne strony na rozmowach kwalifikacyjnych. Świadomość na temat roli gier w doskonaleniu umiejętności miękkich pozwala kandydatom na lepsze zaprezentowanie swojej kandydatury oraz wzbogaca ich CV. Z drugiej strony to dodatkowe informacje dla rekruterów, służące do oceny umiejętności i potencjału kandydata, dzięki czemu dopasowanie osób do właściwej funkcji może być bardziej efektywne.

– Gry mogą pomóc pracodawcom ocenić umiejętności potencjalnych pracowników i podnieść atrakcyjność kandydata na rynku pracy. Jeśli konkretne rodzaje gier pozwalają na doskonalenie umiejętności miękkich, które obecnie są najbardziej pożądane na rynku pracy, to dlaczego zostają one pomijane w identyfikacji odpowiednich kandydatów i dopasowaniu ich do danego stanowiska? Ponieważ gry nadal traktowane są głównie jako źródło rozrywki, która też może przekładać się na aspekty finansowe w postaci na przykład turniejów gier komputerowych. Jednak nadal nie są postrzegane jako narzędzie, które może przyczyniać się do doskonalenia kompetencji zawodowych i samorozwoju. Wiedza na temat tego, jak przełożyć doświadczenie gier na profil kandydata i skorelować go z daną pracą jest znikoma a sięgnięcie do społeczności graczy to kolejna szansa na pozyskanie talentów posiadających kompetencje przyszłości – podsumowuje Konrad Gandziarski.

O badaniu:

Firma ManpowerGroup dokonała analizy ponad 11 tysięcy gier reprezentujących 13 gatunków – począwszy od gier akcji/przygodowych, przez gry fabularne (tzw. RPG), kończąc na grach muzycznych i niezależnych (indie) – w celu identyfikacji umiejętności miękkich, które są rozwijane za pomocą gier z poszczególnych kategorii. Firma zapytała również 24 419 pracodawców reprezentujących 44 rynki o to, jakich umiejętności miękkich poszukują obecnie i jak je definiują. Na podstawie przekroju danych sporządzony został schemat w odniesieniu do kompetencji zawodowych – wyznaczone zostały grupy stanowisk, na których umiejętności zdobyte przez graczy odgrywają najważniejszą rolę.

Tagi: Assassin’s Creedcall centergaminggraczgry wideokompetencje przyszłościkonrad gandziarskiminecraftMonster HunterPokemonrynek pracyspostrzegawczośćWorld of Warcraft

PowiązaneWpisy

Nowa linia figurek akcji Mattel z filmu „Jurassic World: Odrodzenie” już dostępna
Zabawki – newsy i zapowiedzi

Nowa linia figurek akcji Mattel z filmu „Jurassic World: Odrodzenie” już dostępna

2 tygodnie temu

Zainspirowana najnowszą kinową superprodukcją „Jurassic World: Odrodzenie”, nowa linia figurek...

Więcej
Monster High wkracza do świata Playmobil!
Zabawki – newsy i zapowiedzi

Monster High wkracza do świata Playmobil!

2 miesiące temu

Jesienią 2025 roku w Europie, na Bliskim Wschodzie i w...

Więcej
Następny
Kaplica Sykstyńska

Kaplica Sykstyńska

Ostatnie wpisy

Trefl podejmie próbę bicia rekordu Guinnessa

Trefl podejmie próbę bicia rekordu Guinnessa

18 lipca 2025

Ruszyła sprzedaż biletów na największe wydarzenie puzzlowe w Polsce! W weekend 9-10 sierpnia w Hali Urania w Olsztynie zgromadzą się...

Nowa linia figurek akcji Mattel z filmu „Jurassic World: Odrodzenie” już dostępna

Nowa linia figurek akcji Mattel z filmu „Jurassic World: Odrodzenie” już dostępna

5 lipca 2025

Zainspirowana najnowszą kinową superprodukcją „Jurassic World: Odrodzenie”, nowa linia figurek od Mattel przenosi dzieci prosto w sam środek ekscytującej przygody....

Kids’ Time 2026 – nowy wymiar branży dziecięcej! Rozszerzona formuła, nowe strefy i jeszcze więcej możliwości biznesowych

Kids’ Time 2026 – nowy wymiar branży dziecięcej! Rozszerzona formuła, nowe strefy i jeszcze więcej możliwości biznesowych

26 czerwca 2025

Międzynarodowe Targi Zabawek i Artykułów dla Dzieci i Rodziców Kids’ Time powracają w dniach 17–19 lutego 2026 roku w Targach...

Temu, Shein i… koniec uczciwej konkurencji? Branża mówi „dość!”

Temu, Shein i… koniec uczciwej konkurencji? Branża mówi „dość!”

18 czerwca 2025

Czy zabawka za 5 zł może być bezpieczna? A czy polski producent ma równe szanse z firmą, która nie bada...

Kategorie

  • Art. papiernicze – newsy i zapowiedzi
  • Bez kategorii
  • Biblioteka wydań
  • Gry – newsy i zapowiedzi
  • Gry – nowości i rekomendacje
  • KSIĄŻKI
  • Książki – newsy i zapowiedzi
  • Książki – nowości i rekomendacje
  • Licencje – newsy i zapowiedzi
  • MAGAZYN ZPK
  • Newsy z rynku handlowego
  • Perełki 2019
  • Perełki 2020
  • Perełki 2021
  • Perełki 2021 – Gwiazdka – nominacje
  • Perełki 2022
  • Perełki 2022 – nominacje
  • Perełki 2022 – Gwiazdka – nominacje
  • Perełki 2023
  • Perełki 2023 Wiosna/Lato – nominacje
  • Produkty licencyjne – nowości i rekomendacje
  • Raporty i badania
  • TRENDY i BIZNES
  • Videocasty ZPK
  • Wydarzenia
  • Zabawki – newsy i zapowiedzi
  • Zabawki – nowości i rekomendacje

Współpracujemy

Nawigacja

  • Strona główna
  • Polityka prywatności
  • Kontakt
  • Strony partnerskie

W numerze

Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 4/2025
Biblioteka wydań

Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 4/2025

SPIS TREŚCI WIADOMOŚCI 6 ‣ Rada i parlament porozumiały się w sprawie przepisów o bezpieczniejszych zabawkach7 ‣ PM SHOWCASE DAY ...

22 kwietnia 2025
Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 3/2025
Biblioteka wydań

Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 3/2025

Spis treści: WIADOMOŚCI Biedronka rozpoczyna działalność na Słowacji – s. 6TikTok Shop zyskuje na popularności – s. 6Noski Noski – ...

17 marca 2025
Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 2/2025
Biblioteka wydań

Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 2/2025

SPIS TREŚCI WIADOMOŚCI Wpływ nowych ceł na rynek zabawek w USA – 6Indie walczą o pozycję lidera w branży zabawek ...

17 lutego 2025
Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 1/2025
Biblioteka wydań

Nowe wydanie – Zabawki Papier Książki (ZPK) 1/2025

Spis treści: WIADOMOŚCI Lojalny jak polski konsument – 6EUDR: Europejskie Rozporządzenie o Wylesianiu EUDR odroczone o rok – 8E-commerce 2025 ...

26 stycznia 2025

© 2025 zpkinfo.pl, ul. Ku Wiśle 7, 00-707 Warszawa, Polska, +48 (22) 50 65 852, wspolpraca@zpkinfo.pl

Brak wyników
Zobacz wszystkie
  • ZABAWKI
    • Zabawki – newsy i zapowiedzi
    • Zabawki – nowości i rekomendacje
    • Perełki
      • Perełki 2023
      • Perełki 2022
      • Perełki 2021
      • Perełki 2020
      • Perełki 2019
  • GRY
    • Gry – newsy i zapowiedzi
    • Gry – nowości i rekomendacje
  • PAPIERNICZE I SZKOŁA
    • Art. papiernicze – newsy i zapowiedzi
    • Wyprawka szkolna – nowości i rekomendacje
    • Biuro i organizacja – nowości i rekomendacje
    • Kreatywne i plastyczne – nowości i rekomendacje
    • Gadżety i breloczki – nowości i rekomendacje
  • KSIĄŻKI
    • Książki – newsy i zapowiedzi
    • Książki – nowości i rekomendacje
  • LICENCJE
    • Licencje – newsy i zapowiedzi
    • Produkty licencyjne – nowości i rekomendacje
  • TRENDY i BIZNES
    • Newsy z rynku handlowego
    • Strefa wiedzy
    • Porady
    • Raporty i badania
    • Videocasty ZPK
    • Webinary ZPK
    • Wydarzenia
  • PREZENTACJE
    • Katalogi i prezentacja marek
    • Nowości i prezentacje marek (webinary)
  • MAGAZYN ZPK
    • Biblioteka wydań
    • Sklep

© 2025 zpkinfo.pl, ul. Ku Wiśle 7, 00-707 Warszawa, Polska, +48 (22) 50 65 852, wspolpraca@zpkinfo.pl

Używamy ciasteczek, aby zapewnić najlepszą jakość korzystania z naszej witryny.

Możesz dowiedzieć się więcej o tym, jakich ciasteczek używamy, lub wyłączyć je w .

Zabawki Papier Książki
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.

Ściśle niezbędne ciasteczka

Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.

Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.

Ciasteczka stron trzecich

Ta strona korzysta z Google Analytics do gromadzenia anonimowych informacji, takich jak liczba odwiedzających i najpopularniejsze podstrony witryny.

Włączenie tego ciasteczka pomaga nam ulepszyć naszą stronę internetową.

Najpierw włącz ściśle niezbędne ciasteczka, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje!

Polityka prywatności

Więcej informacji o naszej Polityce prywatności